TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32/ HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32
Nejlepší způsob na tyhle osy bude asi tak jak to psal JakubSDK.Měďený drát je celkem pevná a přesně toho průměru jak potřebuju
Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32
Měděný drát není to prvé ořechové. A pokud drát uštípně štípakami konec musíš brousit a samozřejmě rovnat.
Uhlíkové tyčky jsou přesnější a rovnější. Seženeš v všech prodejnách MPM.
Uhlíkové tyčky jsou přesnější a rovnější. Seženeš v všech prodejnách MPM.
Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32
Za mě jednoznačně uhlíkový tyčky.Na jejich dělení používam skalpel od Olfy do kterýho dávam čepele který už neřežou dobře papír.Položim tyčku na řezací podložku,levou rukou lehce přidržet,ale jen tak silně aby se mohla volně otáčet.Při řezání se musí tyčka volně otáčet současně s pohybem skalpelu.A pak ti to udělá rovnej řez bez třepení.
Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32
Zatím ten měděný drát postačí,pevnost je dobrá a to rovnání není zas tak hrozné
Teď ke stavbě.Díky tomu drátu jsem mohl pracovat ve stavbě a šlo to bez problémů.Na řadě byly jako první prachovky,nic složitého ale ani lehkého.Pak jsem na jednu stanu přilepil ochrany prachovek a válec vsunul do diferenciálu.Po přilepení jsem přidal i druhou ochranu prachovky,namotal zbytek nápravy a nakonec homokinetický kloub ale je to spíš dvojitý křížový kloub.Stavba kloubu byla asi to nejtěžší na nápravě,hlavně udržení rovnoběžnosti
Teď ke stavbě.Díky tomu drátu jsem mohl pracovat ve stavbě a šlo to bez problémů.Na řadě byly jako první prachovky,nic složitého ale ani lehkého.Pak jsem na jednu stanu přilepil ochrany prachovek a válec vsunul do diferenciálu.Po přilepení jsem přidal i druhou ochranu prachovky,namotal zbytek nápravy a nakonec homokinetický kloub ale je to spíš dvojitý křížový kloub.Stavba kloubu byla asi to nejtěžší na nápravě,hlavně udržení rovnoběžnosti
Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32
Já si stejně pořád myslím, že měď je na to měkká.. Ale zase ti to půjde pěkně "podseknout" ať to vypadá jak správná Tatra
Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32
No měkká to určitě je a proto si myslím, že je i vhodná, ohledně tvarování a práce s ní a takové drátky má doma snad každý já bych si třeba ty uhlíkové tyčky musel objednat online, jelikož v NBK modelářský obchod byl a už není, takže tohle byla jasná volba, která byla hned po ruce. Průhyb u této velikosti si myslím nehrozí, ani kdyby tatřici naložil mám ozkoušeno. Jinak bych zkusil dávat lepené spoje na jednu stranu, třeba vždy do vnitřního prostoru, kde nebudou vidět
Pevnou ruku Apexi a postupuješ pěkně.
Jakub
Pevnou ruku Apexi a postupuješ pěkně.
Jakub
Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32
JakubSDK ty spoje sem plánoval dát na spodek ale jak sem koukla na tu fotku ten vnitřní válec je naopak.U zadních náprav to dám jak si psal ať to není vidět
Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32
Tak smůla.Spoje budou dole kvůli stínování na zadních diferenciálech.Jinak jsem pokračoval jelením právě jednoho z těchto diferenciálů a musím říci že to jde poměrně hladce.Není to ani tak složité jak jsem očekával,přesto dbám na co největší čistotu a přesnost
Tady je jeden slepený diferenciál zatím bez disků kol
Tady je jeden slepený diferenciál zatím bez disků kol
Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32
Brzdič-díky za pochvalu,od takového experta to potěší ale nevím jak ta čistota bude u kabiny
Jinak nic s tím dělat nebudu jako extra náklady a pod
Jinak nic s tím dělat nebudu jako extra náklady a pod
Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32
Ještě si dovolím doplnit mou variantu os diferenciálů. V návodu je uveden průměr os 1,5mm.
Používám bambusová párátka, nařezaná na polovinu délky osy.
Doprostřed vložím smotaný pruh papíru - namotám na celkový průměr shodný s vnitřním průměrem dílu 2d.
Je samozřejmě nutné zachovat co nejmenší vůli mezi osou a smotaným pruhem papíru a řádně přilepit.
Jinak Apexi, dobrá práce.
JS
Používám bambusová párátka, nařezaná na polovinu délky osy.
Doprostřed vložím smotaný pruh papíru - namotám na celkový průměr shodný s vnitřním průměrem dílu 2d.
Je samozřejmě nutné zachovat co nejmenší vůli mezi osou a smotaným pruhem papíru a řádně přilepit.
Jinak Apexi, dobrá práce.
JS
Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32
Chimenes to je docela zajímavý postup,ten drátek ale vyhovuje hlavně na průměr.Jinak za chvíle mě čeká převodovka a tam je že se má boční strana podlepit kartonem a obalit dalším dílem.Tenhle postup byl i u nějakých ABC modelů ale nikdy mi nevyšlo to spojení,vždy tam něco málo tak 2-3 mm chybělo,jaký je na to trik ?
Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32
Převodovka = trik je jednoduchý - co nejpřesněji vyřezat. Pokud ti tam i přesto vznikne mezera - zalít herkulesem a přetáhnout černou, případně použít náhradní plochu.
Naopak náboje náprav - skupina 3 řeším tak, že bočnice nepodlepuji kartonem. Místo toho slepím plášť náboje, vložím smotaný pásek užší o 0,5mm než je šířka náboje a bočnice ti do toho náboje krásně zapadnou.
Naopak náboje náprav - skupina 3 řeším tak, že bočnice nepodlepuji kartonem. Místo toho slepím plášť náboje, vložím smotaný pásek užší o 0,5mm než je šířka náboje a bočnice ti do toho náboje krásně zapadnou.
Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32
Chimenes zrovna na ty nápravy jsem se chtěl zeptat.Slepil jsem jeden buben přední nápravy,nesedlo to úplně ideálně a trochu mě trápí ten držák pro nápravu.Nezdá se mi moc pevný,nevím možná je to tím že jsem to nevyřezal přesně ale trochu sem tomu musel pomoct přidáním větší vrstvy lepidla
Re: TATRA T 148 S1 / RipperWorks / 1:32
Rozklad náboje nápravy vypadá takto:
Zapomněl jsem napsat že i do středu vkládám váleček smotaného papíru.
Nevím co myslíš tím držákem. Možná diferenciál - já ho zpevňuji takto - na oba konce vložím smotaný pruh delký 297mm (klasická A4) a šíroký 3mm. Roztáhnu na maximum, aby to drželo tvar a zakápnu lepidlem jak pásek k sobě, tak pásek k plášti diferenciálu. Zakápnutí platí i pro střed diferenciálu, kterým prochází osa náprav. Pak nemám žádný problém s pevností a propadání čel diferenciálu.
JS
Zapomněl jsem napsat že i do středu vkládám váleček smotaného papíru.
Nevím co myslíš tím držákem. Možná diferenciál - já ho zpevňuji takto - na oba konce vložím smotaný pruh delký 297mm (klasická A4) a šíroký 3mm. Roztáhnu na maximum, aby to drželo tvar a zakápnu lepidlem jak pásek k sobě, tak pásek k plášti diferenciálu. Zakápnutí platí i pro střed diferenciálu, kterým prochází osa náprav. Pak nemám žádný problém s pevností a propadání čel diferenciálu.
JS