Ferrari 500 / Forum Team / 1:24 HOTOVO
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Re: Ferrari 500 / Forum Team / 1:24
I když nepatřím mezi ortodoxní doutníkáře, jako třeba Bernie, a mám radši okřídlence, musím uznat (a uznávám rád), že toto je moc pěkná prácička .
Re: Ferrari 500 / Forum Team / 1:24
OT:
bernie - Jojo, je spousta pěkných modelů, do kterých bych se rád pustil. Jsem ale realista, na fóru mám aktuálně rozjeté tři projekty (dva jsou spíše pro děti, že?) a k tomu začínám pomaloučku dělat na čtvrtém (prezentován bude, až bude co..), takže rozjíždět ještě něco dalšího nemá smysl.
bernie - Jojo, je spousta pěkných modelů, do kterých bych se rád pustil. Jsem ale realista, na fóru mám aktuálně rozjeté tři projekty (dva jsou spíše pro děti, že?) a k tomu začínám pomaloučku dělat na čtvrtém (prezentován bude, až bude co..), takže rozjíždět ještě něco dalšího nemá smysl.
Re: Ferrari 500 / Forum Team / 1:24
Popojedem:
Pořád se mi ty konce rozpadaly, nakonec jsem si jehlou vysekl ty kulaté části samostatně a přilepil.
Upozorňuji další lepiče, že v návodu (textu ani návodovce není díl 47 - nějaká páka - že by ruční brzda?). Místo pro přilepení je na dílu 28 vyznačeno.
Volant - udělaný až na druhý pokus, protože jsem ho původně zvenku celý přetáhl hnědou - když jsem si prohlédl originál, tak jsem zjistil, že volant byl dělaný jako sendvič - měl kovovou obruč mezi dřevěnými částmi.
Pořád se mi ty konce rozpadaly, nakonec jsem si jehlou vysekl ty kulaté části samostatně a přilepil.
Upozorňuji další lepiče, že v návodu (textu ani návodovce není díl 47 - nějaká páka - že by ruční brzda?). Místo pro přilepení je na dílu 28 vyznačeno.
Volant - udělaný až na druhý pokus, protože jsem ho původně zvenku celý přetáhl hnědou - když jsem si prohlédl originál, tak jsem zjistil, že volant byl dělaný jako sendvič - měl kovovou obruč mezi dřevěnými částmi.
Re: Ferrari 500 / Forum Team / 1:24
Zkusmo kousek kol:
První pokus namáčení bočnice vodou dle návodu (levé). Plášť se třepí - kousky na kraji mají tendenci odpadat (druhé foto), druhý plášť proto přetřen zředěným herkulesem a je to lepší. Stejně tak zředěným herkulesem namáčena bočnice pro tvarování.
Dotaz na autora - jak se mají lepit bočnice - bočnice s obrysovým nápisem k sobě a plným nápisem k sobě nebo je obrysový nápis na vnitřní a plný nápis na vnější bočnici
První pokus namáčení bočnice vodou dle návodu (levé). Plášť se třepí - kousky na kraji mají tendenci odpadat (druhé foto), druhý plášť proto přetřen zředěným herkulesem a je to lepší. Stejně tak zředěným herkulesem namáčena bočnice pro tvarování.
Dotaz na autora - jak se mají lepit bočnice - bočnice s obrysovým nápisem k sobě a plným nápisem k sobě nebo je obrysový nápis na vnitřní a plný nápis na vnější bočnici
Re: Ferrari 500 / Forum Team / 1:24
peetee je to o citu tvarování-chce to jemné zacházení. Pálený vzorek je hodně drobný- tudíž potřebuje dost navlhčit (stejně jako u mokrých dezénků) ,aby se nelámal. Bočnice jsou gravírované a papír má podstatně hrubší strukturu než u běžného bombírování (např. bočnice z klasické 120gr. vystřihovánky), tudíž opět je za potřebí velmi jemný přístup. Samozřejmě ne každému musí sedět tvarování dle doporučeného návodu- je to o zkušenostech a o tom co modeláři vyhovuje.
Nejsem autor, ale jak si vybavuji tak obrysové písmo patří směrem k trupu.
Nejsem autor, ale jak si vybavuji tak obrysové písmo patří směrem k trupu.
Re: Ferrari 500 / Forum Team / 1:24
Jj, to je pravda, chce to pomalu a opatrně. Až po prvním pokusu jsem si vzpomněl, že Teo v jiném vlákně doporučoval napuštění vzorku.
Jinak pocitově bych to umístění nápisů taky tak viděl (na nějaké fotce jsem viděl plný nápis vně - ale jen na jedné straně, pneumatiky na druhé straně nebyly dobře vidět). Uvidíme, co na to autoři (Robert už dotaz zkopíroval i na Cashpicka)
Jinak pocitově bych to umístění nápisů taky tak viděl (na nějaké fotce jsem viděl plný nápis vně - ale jen na jedné straně, pneumatiky na druhé straně nebyly dobře vidět). Uvidíme, co na to autoři (Robert už dotaz zkopíroval i na Cashpicka)
Re: Ferrari 500 / Forum Team / 1:24
Ed na Cashpickovi, cit.:
Obrysový nápis má byť na vnútornej strane a je vo farbe pneumatiky, plný nápis má byť z vonkajšej strany a má sa nafarbiť žltozalatou farbou.
Díky za info
Umberto: vyplétaná kola bych chtěl, ale model jsem objednával až když byly vyprodané, takže si budu muset počkat.
Obrysový nápis má byť na vnútornej strane a je vo farbe pneumatiky, plný nápis má byť z vonkajšej strany a má sa nafarbiť žltozalatou farbou.
Díky za info
Umberto: vyplétaná kola bych chtěl, ale model jsem objednával až když byly vyprodané, takže si budu muset počkat.
Re: Ferrari 500 / Forum Team / 1:24
V Brne u Vagnera v jednom sanonu s formulema jsou jedny vyplety
Re: Ferrari 500 / Forum Team / 1:24
Máš to vymyzlené do detailu, tak snad model brzy uvidíme na nějaké akci .
Re: Ferrari 500 / Forum Team / 1:24
Konečně postup (skoro to už zavánělo prokrastinací )
Při sesazení jsem zjistil, že se mi výplet nelíbí - přijde mi, že ty špice mají na řezu tvar lichoběžníka - zadní strana dílu je širší - při druhém pokusu jsem díly 15 a 16 otočil a prohodil (pro zachování směru "rotace" výpletu) - vlevo lepeno dle návodu a vpravo jsou díly 15 a 16 obrácené.
Můj způsob sesazení výpletu a pneu:
Po nasazení kola je ráfek naražený na bubnu - dle fotek originálu by tam ale měla být mezera - vyřešeno osazením "podložek"
Při sesazení jsem zjistil, že se mi výplet nelíbí - přijde mi, že ty špice mají na řezu tvar lichoběžníka - zadní strana dílu je širší - při druhém pokusu jsem díly 15 a 16 otočil a prohodil (pro zachování směru "rotace" výpletu) - vlevo lepeno dle návodu a vpravo jsou díly 15 a 16 obrácené.
Můj způsob sesazení výpletu a pneu:
Po nasazení kola je ráfek naražený na bubnu - dle fotek originálu by tam ale měla být mezera - vyřešeno osazením "podložek"
Re: Ferrari 500 / Forum Team / 1:24
Moc pěkná práce.
Re: Ferrari 500 / Forum Team / 1:24
Díky
Přední kola:
U ráfků nevím - když výplet oblepím, tak ty díly ráfku s "A" mám malé (díly na přední kolo jsem použil na zadní a na přední jsem musel vykroužit nové, většího průměru ... i když ... teď znova čtu návod a možná ty díly ráfku nejsou možná určeny ke kombinaci s vypalovaným výpletem?
Díl č. 8 měl menší průměr než otvor ve špicích - vlevo díl č. 8 bez oblepení, vpravo s oblepením:
První díl volných špicí šel nasadit celkem dobře, u druhého jsem se nemohl pořád trefit - vyřešil jsem to osekáním a lepením jednotlivých špicí po jedné. Závěrečnou podložku (č. 7) jsem neosazoval - kolo mi s ní přišlo nějak moc daleko od bubnu.
Přední kola:
U ráfků nevím - když výplet oblepím, tak ty díly ráfku s "A" mám malé (díly na přední kolo jsem použil na zadní a na přední jsem musel vykroužit nové, většího průměru ... i když ... teď znova čtu návod a možná ty díly ráfku nejsou možná určeny ke kombinaci s vypalovaným výpletem?
Díl č. 8 měl menší průměr než otvor ve špicích - vlevo díl č. 8 bez oblepení, vpravo s oblepením:
První díl volných špicí šel nasadit celkem dobře, u druhého jsem se nemohl pořád trefit - vyřešil jsem to osekáním a lepením jednotlivých špicí po jedné. Závěrečnou podložku (č. 7) jsem neosazoval - kolo mi s ní přišlo nějak moc daleko od bubnu.