Zdravim,
aj vdaka tomuto foru som po rokoch opat skusil nieco zlepit. Absolutne ma fascinuju vytvory, ktore tu prezentujete. Chcel som sa priblizit, ale moc sa to nepodarilo, asi som si na seba nalozil prilis.
Na uvod s odpustenim trocha historie.
Za sebou mam len par formuliek z ABC (z teenagerskych cias) a hrad Svihov (asi 8 rokov dozadu). Nedavno som kupil malemu autodrahu s fakt peknymi modelmi a ze co keby som zpatlal kasnu z papiera. Zalubil som sa do Porsche 956 a nahodou som nasiel recolor Porsche 956 vo farbach Rothmans a zmensil ho na 1:32. Nakoniec odjazdila len par kol. Aj ked som vyriesil primontovanie karoserie na drahovy podvozok, motorcek bol prilis velky a tak bola kasna asi o cm vyssie ako by mala byt. Potom som narazil na toto forum a to ma primalo urobit aj verziu 1:24 - prvykrat s retusom a presklenim (vysledok sem snad este hodim).
Dalsim brouzdanim som objavil tento Aston a zdalo sa mi, ze to by bola pecka. Bohuzial som sa asi jemne precenil. Aby mi totiz "pasoval" s Porsche, tak som si ho navyse zmensil na 1:24 (povodna mierka 1:18). Ved nakoniec posudte sami.
Interier este dopadol celkom fajn. Radiaca paka je klinec, pod volant som dal tesnenie. A aj ked som sa ho snazil zbrusit aj tak je ten volant dost hranaty (gulate som doma nenasiel a bol som netrpezlivy). Navyse asi som mal vyrezat len vnutro, takto nalepene ten volant este viac "hranatie".
Moje prve "vyrezavane" kolesa nedopadli najhorsie. Na zadnych su este chlopne na plasti, predne som sa snazil urobit podla Teovho navodu. Su o poznanie lepsie, ale retusovanie este musim zlepsit.
S klietkou som sa natrapil a nakoniec bola najvacsi kamen urazu. Dodatocne som ju musel zmensovat, aby som vobec nasadil kasnu. Aj tak to bolo nakoniec tak nasilu narazene, ze sa mi zacali odlepovat okna. Navyse doteraz nechapem ako mala ta predna cast ramu ist skrz palubovku, tak to tam mam "tak nejak inak".
Karoseria bol "lity boj". Tvarovanie a geometria je zjavne moja velka slabina. Zmensenie mi asi tiez moc nepomohlo, navyse som asi mohol zvolit tensi papier. Cele je to na 160g a niektore male casti by boli asi lepsie na 120g. Paradoxne z tych mam nakoniec lepsi pocit ako z vacsich dielov. Ked som kasnu dopatlal, myslel som ze to na podvozok (interier) ani vobec nedam. Tvar to malo prazvlastny.
Nicmenej som sa nevzdal a s heslom "kramla to dotahne" (v tomto pripade skor Herkules), som to nejak na silu zrazil dokopy. Najviac ma stvu tie okna, ze sa mi zacali odlepovat. Inak by sa dalo povedat, ze som to este celkom zachranil, aj ked chyb a nepresnosti je tam hafo.
V zavere som uz nemal silu na niektore detaily (take tie zlte bodky na kapote mali byt nejake zapustene spajle), dierky na oknach som tiez nevyrezaval (zvolil som prilis silnu foliu a take mini dierky som si nevedel predstavit ako urobit), antenky su spendliky, na ktorych ta cierna moc nedrzi (centrofix). Lak tomu ale vyrazne pomohol a tak som nakoniec tento zapas s modelom prehral len tesne a snad celkom so ctou.
Aston Martin DBR-9 / free / 1:24
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Re: Aston Martin DBR-9 / free / 1:24
Koukám na to jen v mobilu,ale přijde mi to dobrý.Kdysi jsem ho taky začal ale skončil v propadlišti dějin.
Re: Aston Martin DBR-9 / free / 1:24
Nezvolil jsi si nejjednodušší model a navíc jsi ho ještě zmenšil. Ale výsledek je slušný.
Nevím, jak v reálu,ale z fotek je viditelná tmavší retuš (ale to může být fotoklam), na použití antének u měřítka 1:24 není špendlík nejvhodnější, lepší je nějaký tenký drátek cca 0,3-0,5mm průměr.
Koukám, že na zasklení jsi použil tiskařskou fólii, čiřejší fólie je např. do meotaru nebo folie na kroužkovou vazbu- na tyto folie se sice nedá tisknout, ale jsou "průhlednější". Chce vyzkoušet co ti bude vyhovovat.
Kdysi jsem tento model lepil v původním měřítku a i pro něj mi 160gr papír na některých dílech přišel zbytečně "hrubý", kdybys zvolil 120gr (a potřebné díly podlepil) byl by výsledek určitě ještě lepší.
Přeju hodně chuti do znovuobjeveného krásného koníčku.
Nevím, jak v reálu,ale z fotek je viditelná tmavší retuš (ale to může být fotoklam), na použití antének u měřítka 1:24 není špendlík nejvhodnější, lepší je nějaký tenký drátek cca 0,3-0,5mm průměr.
Koukám, že na zasklení jsi použil tiskařskou fólii, čiřejší fólie je např. do meotaru nebo folie na kroužkovou vazbu- na tyto folie se sice nedá tisknout, ale jsou "průhlednější". Chce vyzkoušet co ti bude vyhovovat.
Kdysi jsem tento model lepil v původním měřítku a i pro něj mi 160gr papír na některých dílech přišel zbytečně "hrubý", kdybys zvolil 120gr (a potřebné díly podlepil) byl by výsledek určitě ještě lepší.
Přeju hodně chuti do znovuobjeveného krásného koníčku.
Re: Aston Martin DBR-9 / free / 1:24
Tlaciarensku foliu preto, lebo na nu bolo treba tlacit cierne ramy okien. Neviem ci nie je uplne cira, ale hlavne mi ju trochu zababral toner aj tam kde nemal. Praveze mne sa tie spendliky pacili, len sa nedali namalovat. Taky tenky cierny dratik (s ciernou buzirkou) som nejak nenasiel a ked buzirku stiahnem tak mam asi rovnaky problem ako s farbenim spendlikov. Resp. existuju nejake original cierne dratiky?
Inak dik za postrehy. Hlavne za tu retus, nejak som nevedel prist na to preco mi tak vyskocila.
Inak dik za postrehy. Hlavne za tu retus, nejak som nevedel prist na to preco mi tak vyskocila.
Re: Aston Martin DBR-9 / free / 1:24
Kooh i noor má v nabídce slabé drátky v ruzných barvách. Případně se dá použit lihový fix nebo fix na kresleni tištených spojů.
Re: Aston Martin DBR-9 / free / 1:24
Nádherné auto (předloha z roku 2005 - návrat značky na okruhy) a dobře postavený model.
Jen škoda, že kromě Gulfu nenásledovaly další livery - třeba některý vůz Tomáše Engeho.
Jen škoda, že kromě Gulfu nenásledovaly další livery - třeba některý vůz Tomáše Engeho.