Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomáš S.
Příspěvky: 999
Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Bydliště: Uherský Brod

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od Tomáš S. »

Žluté filtry jsou v pořádku, takhle se to normálně vyrábělo (- myslím, že komplet žluté byly z výroby všechny a tudíž ostatní jsou jen opravy a výměny).
Kryty kabiny mají být u tohoto typu až úplně dole, viz obrázek (je tam vidět i žlutá barva filtrů a kobry). O Tonnyho teorii s nečistotama silně pochybuju, vzhledem k poloze přední nápravy. A kvůli tomu spoji... no nevím - pozdější verze mají přece tyto kryty mimo spoj...

Obrázek

Jinak co se týče stavby tak jen tiše sleduju, vypadá to, že z toho bude povedený kousek ;) .
Tonny1
Příspěvky: 225
Registrován: pát 20.1.2012 22:21
Bydliště: Kroměříž

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od Tonny1 »

Jasně pokud je kabina předsunutá tak je té špíny ještě míň , ale mám to odzkoušeno na 815 T1 S3 před každoroční technickou jsem ty 4 krámy stříkával a když musela vyjet bez těch deflektorů tak kabina byla víc zasviněná než tatra která jela i s deflektorama dělal jsem tu takzvanou údržbu skoro 16 let, jo a filtr s kobrou co řidič to jinej názor jeden to chtěl černý druhý v barvě auta ........
Tonny1
Příspěvky: 225
Registrován: pát 20.1.2012 22:21
Bydliště: Kroměříž

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od Tonny1 »

Toto je přímo z vebu Tatra: Tvarové změny deflektorů podporují zlepšení proudění vzduchu kolem kabiny vozidla a výrazným způsobem přispívají k nižšímu ostřiku bočních oken dveří.
Uživatelský avatar
Tomáš S.
Příspěvky: 999
Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Bydliště: Uherský Brod

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od Tomáš S. »

Jasně, ale to budou nečistoty způsobené jinými vozidly - to pak ano. Ovšem tvůj text se dal pochopit i tak, že myslíš nečistoty z přední nápravy tatrovky.
Tonny1
Příspěvky: 225
Registrován: pát 20.1.2012 22:21
Bydliště: Kroměříž

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od Tonny1 »

Ono jde i o vlastní špínu a prach , při jízdě i osobním autem se ti dostane prach i na předek auta když pojedeš po polňačce a kola máš i o 80 cm posunutý do zadu , když projedeš větší kaluží tak ti stříká voda i ze předu jeto prostě o aerodynamice a ty deflektory před sebou stlačují vzduch a tím pádem je ve výsledku obtékání vzduchu jinou rychlostí než kolem zbytku kabiny


Sry za spam model je parádní ;)
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

Díky za vysvětlení ohledně deflektorů, myslím, že teď je to už celkem jasné.

Přidal jsem výfuk a podpěru pro jeřáb. Dále jsem zpracoval v zadní části ovládací panely. Než tam ale doplním hydrauliku a ovládací páky, mám dotaz na ty, kteří s tím mají zkušenosti: v návodu se píše, přilepit nejdříve ovládací panely a až potom doplnit páky a hydrauliku. Připadne mi to ale tak malinké a nepřístupné, že se mi zdá lepší nejdřív nalepit drátky a pak celek osadit na rám.

Co vy na to?

Obrázek Obrázek
Tonny1
Příspěvky: 225
Registrován: pát 20.1.2012 22:21
Bydliště: Kroměříž

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od Tonny1 »

Tak Já dělám dráty až jako poslední , ale dělám si do dilu kam přijdou díry (Teda pokud je ta moznost).
vašekh
Příspěvky: 754
Registrován: sob 29.9.2012 15:42
Bydliště: Nová Paka

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od vašekh »

Já jsem u AD 28 dělal ovládání nohou a dalších věcí před lepením na místo a už bych to neudělal. Všechno teda skoro všechno jsem svýma prackama urval a to pak bylo něco. To se nedá publikovat :-) Takže moje doporučení nalep na místo a pak dělej ovládání.
venda
Příspěvky: 45
Registrován: úte 3.9.2013 20:02
Bydliště: Trutnov

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od venda »

Nádherná práce
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

díky za rady, dal jsem na ně a opět to byla ta správná cesta.
chvíli jsem tuhle mini dráteničinu odkládal, vůbec se mi do toho nechtělo, ale nakonec to dopadlo snad uspokojivě.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

a mám taky nové pracoviště, snad to přispěje k častější práci. protože jídelní stůl je dost často obsazen :)
velikostně je to tak na hraně, chtělo by to větší stůl... třeba časem.

Obrázek
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

přeji dobrou noc,

nedalo mi to a dokončil jsem celou zadní část. podpěrné nohy jsou vyjímatelné a tažné zařízení taktéž funkční.
Jediné, co mě překvapilo je to, že když chcete tankovat, musíte nejdřív odsunout podpěrnou nohu. Že by to soudruzi v Tatře měli takto neprakticky vymyšleno?

příště jsou na řadě kola. mám připraveny TEO dezénky a zatím u mě vede varianta přebarvení Agamou (barva pneumatik)

má někdo námitek? :)

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Lukáš
Příspěvky: 1684
Registrován: sob 21.1.2012 9:23
Bydliště: Brno

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od Lukáš »

Námitky nemám :) ostatně celou stavbu máš perfektní. Mně jen vždycky přišla škoda ty krásné TEOvi dezénky přematlat barvou, takže jsem jen vodovkou doladil boky pneumatik.
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

Lukáš: díky za uznání.

no ještě uvidím, jak s těmi koly. Možná to přebarvovat nebudu, dám tomu čas a pak se nějak rozhodnu.

tady malá ochutnávka - přední kola hotová.

Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

tak jsem včera udělal jednu dvojmontáž a mám čím dál větší dilema: přebarvit agamou, přebarvit vodovkou, nepřebarvit vůbec.
drží ta vodovka na tom tisku? přijde mi, že to bude čmouhaté nebo to pořádně nepřekryje černý tisk. na druhou stranu běhoun nemá zcela stejnou barvu jako boky.
ale Lukáš mě nahlodal, že je možná fakt škoda ten dezének přemalovat...
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2394
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od Brzdič »

Kola máš parádní, takže bych možná naředěnou vodovkou přetřel jen běhoun. ;)
Odpovědět

Zpět na „Stavební stroje“