Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Odpovědět
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

Brzdič: díky :)
tos mě uklidnil ... největší strach jsem měl z protažení šachet pro opěrné nohy rámem. naštěstí to vyšlo napoprvé (nelepil jsem je k sobě, ale nasucho protáhnul nejdřív jednu a pak druhou.

tady další postup, hotový vzduchový filtr a nějaká dráteničina (to není zrovna můj šálek kávy...)

Obrázek Obrázek Obrázek

příště už následuje kabina.
vašekh
Příspěvky: 754
Registrován: sob 29.9.2012 15:42
Bydliště: Nová Paka

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od vašekh »

Výborně jen tak dále. A dráteničina vypadá velmi dobře.
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

tak...máme tady základ kabiny.
Myslím, že ve vystřihovánce je jedna chyba - stropnice má tisk buď posunutý nebo otočený. Přední část jsem musel hodně zkrátit a i tak je z kabiny vidět pár mm přesah na hraně otvoru střechy.
zbytek vnitřních dílů sedí velice dobře a zasklívá se to bezproblémově.

Poprvé jsem se rozhodl, použít k zasklení Chemoprén. Musím říct, že se s tím pracuje lépe, než třeba s oboustrannou páskou (líp to drží) nebo s vteřinovým lepidlem (to zase rádo vzlíná nebo leptá nechtěné plochy). Opravdu chemoprén na zasklívání doporučuju.

V zadní části jsem zapomněl jednu drobnost - zabarvit kromě hrany výřezu oken i několik mm z rubové strany kolem oken. díl mi nesednul na 100%, takže při pohledu předním oknem byly vidět trochu svítící bílé plochy. vyřešil jsem to doděláním okenní gumy z rubové strany ve spodní části.

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

dobrý večer,

drobný postup na kabině. Přední část je dost hardcore. Dostat tam ten poslední dílek, který spojuje rám okna s horní částí masky, to je fakt něco. Dlouho jsem špekuloval, jestli postupovat opravdu dle návodu nebo začít právě tímto dílkem. Nakonec jsem to udělal podle návodu a za pomocí špejle, ohnuté pinzety a velkého skřípění zubů jsem to nějak napasoval. V některých chvílích to vypadalo, že z kabiny zbyde jen smutná papírová kulička a měl jsem pocit, že na tohle jsou prostě 2 ruce málo :)

výledek je takový... polouspokojivý...

protože nejsem zdatný dráteník, na volant jsem tentokrát nepoužil tuning, na Liazce se mi ten drátek moc nelíbil, tak je tam originální volant z vystřihovánky.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Majo71
Příspěvky: 368
Registrován: pon 30.1.2012 17:56
Bydliště: Sány, okr.Nymburk

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od Majo71 »

Mohol si skúsiť alternatívny spôsob lepenia kabíny, ktorý je na stránkach RW http://www.ripper-works.com/?id=TT_T815" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

Majo71: díky za tip, ale už je pozdě. tak možná příště.

ale uvítal bych jiný tip: jak je podle vašich zkušeností lepší, napasovat podlahu a motorový tunel? V návodu není vyloženě řečeno, jestli to lepit jako celek a nebo postupně (např. nejdřív tunel a pak krajní díly)

Mám obavu, že když to slepím dohromady a pak se to budu snažit napasovat najednou, tak to bude dost složitá operace.

ještě doplním sedačky a můžu dokončit kabinu...

Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
JakubSDK
Příspěvky: 1663
Registrován: stř 5.6.2013 15:44
Bydliště: Nymburk

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od JakubSDK »

Ahoj,

nevím jak ostatní, ale já osobně bych podlahu zkompletoval a lepil najednou jako celek ;) pro mě lepší manipulace než postupně.

Ať se ti daří a těším se na další posun ;) Jakub.
Uživatelský avatar
Slepičák
Příspěvky: 345
Registrován: stř 14.3.2012 18:13
Bydliště: Dráchov;JČ kraj

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od Slepičák »

Já osobně podlahu lepil podlahu vždy jako celek,není tak složité jak se zdá. Mělo by to tam krásně padnout bez většího násilý

Tomáš
Míra Z 25
Příspěvky: 12
Registrován: čtv 17.4.2014 9:50

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od Míra Z 25 »

Tuto Taru jsem dokončil nedávno a podlaha šla vlepit jako celek parádně, krásně to tam sedlo. To jsou tam na modelu záludnější úseky stavby :-).
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

Přeju dobrou noc :)

Díky za rady. Udělal jsem to podle nich a je to přesně jak píšete - šlo to dobře vlepit jako celek.
Takže boudu máme na autě a funguje i vyklápění:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

jdu se trochu vyspat, pokračování příště...
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

drobný pokrok:
nasávač vzduchu ke vzduchovému filtru. Objevil se drobný problém v podobě nepřesnosti (určitě moje chyba), kde nasávač nedosedal přesně k obrubě u filtru. Vyřešil jsem to doplněním malého protikusu na nasávači. Řekl bych, že to vypadá docela dobře.

Příště bych asi nepostupoval dle návodu, ale vzduchový filtr přilepil až poté, co bude odzkoušena vzdálenost mezi nasávačem a filtrem. Totéž bych udělal i s blatníky. Je snadnější dopasovat na každé straně blatník ke kabině, než naopak...

Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 989
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od VašekS »

Přesně tak to vidim já. Po zkušenosti (teprve jedné, ale stačila) lepim stupačky a ostatní kolem až po osazení kabiny.
Jinak moc povedenej žluťásek. Na mě je tam tedy žlutý už moc. Minimálně filtr (obvykle modrý) a kobra - nasávač (téměř vždy černá) mohly být v jiné barvě. ;)
Uživatelský avatar
geraltos
Příspěvky: 185
Registrován: úte 20.3.2012 22:37

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od geraltos »

mně se to žluté sladění právě docela líbí, ale jak moc je to reálné podle skutečného kusu, neumím posoudit.
Doplnil jsem pár dalších (nejen žlutých :) doplňků. Moc toho není, ale je vidět, jak ty přední černé krytky pěkně dotváří typický Tatra výraz...

jen nevím přesně, k čemu tam ty kryty vlastně jsou (rád se nechám poučit)
Nebyl jsem si jist, jak vysoko je přesně dát. Některé Tatry je mají výše, některé naopak níže...

nakonec jsem je nainstaloval podle fotek z obalu vystřihovánky

Obrázek
Tonny1
Příspěvky: 225
Registrován: pát 20.1.2012 22:21
Bydliště: Kroměříž

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od Tonny1 »

Jsou to deflektory (z toho vyplívá že mezi kabinou a tím lisovaným plechem má být mezera, uchyceno je to na horní a spodní straně po 2 kusech šroubů)pro lepší obtékání vzduchu kolem kabiny a částečně zabraňují stříkání nečistoty z předního kola do okna dveří
Obrázek
Tonny1
Příspěvky: 225
Registrován: pát 20.1.2012 22:21
Bydliště: Kroměříž

Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32

Příspěvek od Tonny1 »

Pak je ještě na té fotce jeden malý detail a to průřez pro přívod vzduchu pro topení pod řidičovým stěračem , na některých tatrách to je a na jiných zas ne , podle mne to asi bývalo z výroby
na verzích 815 T2
Odpovědět

Zpět na „Stavební stroje“