Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Brzdič: díky
tos mě uklidnil ... největší strach jsem měl z protažení šachet pro opěrné nohy rámem. naštěstí to vyšlo napoprvé (nelepil jsem je k sobě, ale nasucho protáhnul nejdřív jednu a pak druhou.
tady další postup, hotový vzduchový filtr a nějaká dráteničina (to není zrovna můj šálek kávy...)
příště už následuje kabina.
tos mě uklidnil ... největší strach jsem měl z protažení šachet pro opěrné nohy rámem. naštěstí to vyšlo napoprvé (nelepil jsem je k sobě, ale nasucho protáhnul nejdřív jednu a pak druhou.
tady další postup, hotový vzduchový filtr a nějaká dráteničina (to není zrovna můj šálek kávy...)
příště už následuje kabina.
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Výborně jen tak dále. A dráteničina vypadá velmi dobře.
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
tak...máme tady základ kabiny.
Myslím, že ve vystřihovánce je jedna chyba - stropnice má tisk buď posunutý nebo otočený. Přední část jsem musel hodně zkrátit a i tak je z kabiny vidět pár mm přesah na hraně otvoru střechy.
zbytek vnitřních dílů sedí velice dobře a zasklívá se to bezproblémově.
Poprvé jsem se rozhodl, použít k zasklení Chemoprén. Musím říct, že se s tím pracuje lépe, než třeba s oboustrannou páskou (líp to drží) nebo s vteřinovým lepidlem (to zase rádo vzlíná nebo leptá nechtěné plochy). Opravdu chemoprén na zasklívání doporučuju.
V zadní části jsem zapomněl jednu drobnost - zabarvit kromě hrany výřezu oken i několik mm z rubové strany kolem oken. díl mi nesednul na 100%, takže při pohledu předním oknem byly vidět trochu svítící bílé plochy. vyřešil jsem to doděláním okenní gumy z rubové strany ve spodní části.
Myslím, že ve vystřihovánce je jedna chyba - stropnice má tisk buď posunutý nebo otočený. Přední část jsem musel hodně zkrátit a i tak je z kabiny vidět pár mm přesah na hraně otvoru střechy.
zbytek vnitřních dílů sedí velice dobře a zasklívá se to bezproblémově.
Poprvé jsem se rozhodl, použít k zasklení Chemoprén. Musím říct, že se s tím pracuje lépe, než třeba s oboustrannou páskou (líp to drží) nebo s vteřinovým lepidlem (to zase rádo vzlíná nebo leptá nechtěné plochy). Opravdu chemoprén na zasklívání doporučuju.
V zadní části jsem zapomněl jednu drobnost - zabarvit kromě hrany výřezu oken i několik mm z rubové strany kolem oken. díl mi nesednul na 100%, takže při pohledu předním oknem byly vidět trochu svítící bílé plochy. vyřešil jsem to doděláním okenní gumy z rubové strany ve spodní části.
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
dobrý večer,
drobný postup na kabině. Přední část je dost hardcore. Dostat tam ten poslední dílek, který spojuje rám okna s horní částí masky, to je fakt něco. Dlouho jsem špekuloval, jestli postupovat opravdu dle návodu nebo začít právě tímto dílkem. Nakonec jsem to udělal podle návodu a za pomocí špejle, ohnuté pinzety a velkého skřípění zubů jsem to nějak napasoval. V některých chvílích to vypadalo, že z kabiny zbyde jen smutná papírová kulička a měl jsem pocit, že na tohle jsou prostě 2 ruce málo
výledek je takový... polouspokojivý...
protože nejsem zdatný dráteník, na volant jsem tentokrát nepoužil tuning, na Liazce se mi ten drátek moc nelíbil, tak je tam originální volant z vystřihovánky.
drobný postup na kabině. Přední část je dost hardcore. Dostat tam ten poslední dílek, který spojuje rám okna s horní částí masky, to je fakt něco. Dlouho jsem špekuloval, jestli postupovat opravdu dle návodu nebo začít právě tímto dílkem. Nakonec jsem to udělal podle návodu a za pomocí špejle, ohnuté pinzety a velkého skřípění zubů jsem to nějak napasoval. V některých chvílích to vypadalo, že z kabiny zbyde jen smutná papírová kulička a měl jsem pocit, že na tohle jsou prostě 2 ruce málo
výledek je takový... polouspokojivý...
protože nejsem zdatný dráteník, na volant jsem tentokrát nepoužil tuning, na Liazce se mi ten drátek moc nelíbil, tak je tam originální volant z vystřihovánky.
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Mohol si skúsiť alternatívny spôsob lepenia kabíny, ktorý je na stránkach RW http://www.ripper-works.com/?id=TT_T815" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Majo71: díky za tip, ale už je pozdě. tak možná příště.
ale uvítal bych jiný tip: jak je podle vašich zkušeností lepší, napasovat podlahu a motorový tunel? V návodu není vyloženě řečeno, jestli to lepit jako celek a nebo postupně (např. nejdřív tunel a pak krajní díly)
Mám obavu, že když to slepím dohromady a pak se to budu snažit napasovat najednou, tak to bude dost složitá operace.
ještě doplním sedačky a můžu dokončit kabinu...
ale uvítal bych jiný tip: jak je podle vašich zkušeností lepší, napasovat podlahu a motorový tunel? V návodu není vyloženě řečeno, jestli to lepit jako celek a nebo postupně (např. nejdřív tunel a pak krajní díly)
Mám obavu, že když to slepím dohromady a pak se to budu snažit napasovat najednou, tak to bude dost složitá operace.
ještě doplním sedačky a můžu dokončit kabinu...
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Ahoj,
nevím jak ostatní, ale já osobně bych podlahu zkompletoval a lepil najednou jako celek pro mě lepší manipulace než postupně.
Ať se ti daří a těším se na další posun Jakub.
nevím jak ostatní, ale já osobně bych podlahu zkompletoval a lepil najednou jako celek pro mě lepší manipulace než postupně.
Ať se ti daří a těším se na další posun Jakub.
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Já osobně podlahu lepil podlahu vždy jako celek,není tak složité jak se zdá. Mělo by to tam krásně padnout bez většího násilý
Tomáš
Tomáš
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Tuto Taru jsem dokončil nedávno a podlaha šla vlepit jako celek parádně, krásně to tam sedlo. To jsou tam na modelu záludnější úseky stavby .
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
drobný pokrok:
nasávač vzduchu ke vzduchovému filtru. Objevil se drobný problém v podobě nepřesnosti (určitě moje chyba), kde nasávač nedosedal přesně k obrubě u filtru. Vyřešil jsem to doplněním malého protikusu na nasávači. Řekl bych, že to vypadá docela dobře.
Příště bych asi nepostupoval dle návodu, ale vzduchový filtr přilepil až poté, co bude odzkoušena vzdálenost mezi nasávačem a filtrem. Totéž bych udělal i s blatníky. Je snadnější dopasovat na každé straně blatník ke kabině, než naopak...
nasávač vzduchu ke vzduchovému filtru. Objevil se drobný problém v podobě nepřesnosti (určitě moje chyba), kde nasávač nedosedal přesně k obrubě u filtru. Vyřešil jsem to doplněním malého protikusu na nasávači. Řekl bych, že to vypadá docela dobře.
Příště bych asi nepostupoval dle návodu, ale vzduchový filtr přilepil až poté, co bude odzkoušena vzdálenost mezi nasávačem a filtrem. Totéž bych udělal i s blatníky. Je snadnější dopasovat na každé straně blatník ke kabině, než naopak...
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Přesně tak to vidim já. Po zkušenosti (teprve jedné, ale stačila) lepim stupačky a ostatní kolem až po osazení kabiny.
Jinak moc povedenej žluťásek. Na mě je tam tedy žlutý už moc. Minimálně filtr (obvykle modrý) a kobra - nasávač (téměř vždy černá) mohly být v jiné barvě.
Jinak moc povedenej žluťásek. Na mě je tam tedy žlutý už moc. Minimálně filtr (obvykle modrý) a kobra - nasávač (téměř vždy černá) mohly být v jiné barvě.
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
mně se to žluté sladění právě docela líbí, ale jak moc je to reálné podle skutečného kusu, neumím posoudit.
Doplnil jsem pár dalších (nejen žlutých doplňků. Moc toho není, ale je vidět, jak ty přední černé krytky pěkně dotváří typický Tatra výraz...
jen nevím přesně, k čemu tam ty kryty vlastně jsou (rád se nechám poučit)
Nebyl jsem si jist, jak vysoko je přesně dát. Některé Tatry je mají výše, některé naopak níže...
nakonec jsem je nainstaloval podle fotek z obalu vystřihovánky
Doplnil jsem pár dalších (nejen žlutých doplňků. Moc toho není, ale je vidět, jak ty přední černé krytky pěkně dotváří typický Tatra výraz...
jen nevím přesně, k čemu tam ty kryty vlastně jsou (rád se nechám poučit)
Nebyl jsem si jist, jak vysoko je přesně dát. Některé Tatry je mají výše, některé naopak níže...
nakonec jsem je nainstaloval podle fotek z obalu vystřihovánky
Re: Tatra 815 AD-20T + Let Z-37A ČMELÁK / RW / 1:32
Pak je ještě na té fotce jeden malý detail a to průřez pro přívod vzduchu pro topení pod řidičovým stěračem , na některých tatrách to je a na jiných zas ne , podle mne to asi bývalo z výroby
na verzích 815 T2
na verzích 815 T2