PBY-5A Catalina / GPM / 1:33
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
Re: PBY-5A Catalina / GPM / 1:33
Tak co se horní části nosu týká, tak je víceméně dobojováno a dotvarováno. Ufffff...
Řekl bych, že o moc složitější tvarování už nebude, ještě teda bude zajímavej ten kus za tímhle, kde se z oblouku dělá bez varování oblouk s hrbem za krytem kabiny. Ale tim se budu trápit zase za chvíli.
Jinak teda zprava je to lepší než zleva, nalevo se mi to na tom žebru malinko zlomilo.
Jinak opruzy
- Ta věžička je osazená na takovém "kyblíku", což je samozřejmě nonsens, protože do ní se dalo normálně prolézt mezi pilotama. Z konstrukčních důvodů jsem ho tam nechal, protože nevím, jak bych si jinak chytil ten tvar toho uzavření předku. Vidět do toho nebude. Jinak dolepovat se bude někdy v závěru, až vymyslím, jak tam chytit ten kulomet a až nebude hrozit, že to urvu
- Poloha těch vnitřních žeber a tím pádem celý tvarování je jedna velká neznámá. Já jsem na to šel nakonec tak, že jsem nalepil vnitřek podle tvaru toho obvodu kokpitu, tam to nešlo dát jinak. Žebro č. 4, který je takový nejasný, jsem nalepil k hraně toho vnitřku, což mi tak nějak hodilo ty zlomy mezi kokpitem a věžičkou. Vnitřek žebra 5, na kterém je palubní deska, jsem nakonec vykuchal. Strkalo se to se spodkem kokpitu a žádný takový sloupky jsem na žádný fotce nenašel. Tyhle dvě žebra vyšly relativně blízko k sobě a ta změna tvaru je docela výrazná. Tam někde vzniknula ta drobná chybka na levý straně.
- Lepení toho úplnýho předku bez chlopní byla už jenom taková lahůdka na závěr. Ale zase nebyl problém zesílit tu hranu ještě jedním páskem papíru a pak už se to k tomu dalo nalepit docela slušně (kromě toho, že to taky trochu líp drží tvar
Tak se jdu rozmýšlet, kudy dál
Řekl bych, že o moc složitější tvarování už nebude, ještě teda bude zajímavej ten kus za tímhle, kde se z oblouku dělá bez varování oblouk s hrbem za krytem kabiny. Ale tim se budu trápit zase za chvíli.
Jinak teda zprava je to lepší než zleva, nalevo se mi to na tom žebru malinko zlomilo.
Jinak opruzy
- Ta věžička je osazená na takovém "kyblíku", což je samozřejmě nonsens, protože do ní se dalo normálně prolézt mezi pilotama. Z konstrukčních důvodů jsem ho tam nechal, protože nevím, jak bych si jinak chytil ten tvar toho uzavření předku. Vidět do toho nebude. Jinak dolepovat se bude někdy v závěru, až vymyslím, jak tam chytit ten kulomet a až nebude hrozit, že to urvu
- Poloha těch vnitřních žeber a tím pádem celý tvarování je jedna velká neznámá. Já jsem na to šel nakonec tak, že jsem nalepil vnitřek podle tvaru toho obvodu kokpitu, tam to nešlo dát jinak. Žebro č. 4, který je takový nejasný, jsem nalepil k hraně toho vnitřku, což mi tak nějak hodilo ty zlomy mezi kokpitem a věžičkou. Vnitřek žebra 5, na kterém je palubní deska, jsem nakonec vykuchal. Strkalo se to se spodkem kokpitu a žádný takový sloupky jsem na žádný fotce nenašel. Tyhle dvě žebra vyšly relativně blízko k sobě a ta změna tvaru je docela výrazná. Tam někde vzniknula ta drobná chybka na levý straně.
- Lepení toho úplnýho předku bez chlopní byla už jenom taková lahůdka na závěr. Ale zase nebyl problém zesílit tu hranu ještě jedním páskem papíru a pak už se to k tomu dalo nalepit docela slušně (kromě toho, že to taky trochu líp drží tvar
Tak se jdu rozmýšlet, kudy dál
Re: PBY-5A Catalina / GPM / 1:33
Máš můj obdiv. Vypadá to moc dobře.
-
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob 7.1.2012 13:12
Re: PBY-5A Catalina / GPM / 1:33
Jako tohle natvarovat, to musel být při kvalitě papíru GPM doslova očistec. Vojto máš můj velký respekt. Je to parádní, jsem zvědavý na další pokračování.
Re: PBY-5A Catalina / GPM / 1:33
No chlape máš můj obdif teda... jak už bylo řečeno, při kvalitě papíru GPM je tohle opravdu výkon. Jen mě napadlo, přemýšlel jsi o znázornění nýtování? Vím že na modelu je znázorněno celkem dobře, sám jsem chvíli uvažoval jestli to není již tvá práce, ale při bližším pohledu je jasné že je to tisk...
Re: PBY-5A Catalina / GPM / 1:33
Opruzen předkem, zkusil jsem se odoprudit zadkem. Nezadařilo se :/
Z tohohle se složí směrovka. Originální řešení.
Dvojitě podlepenej se ten papír samozřejmě tvaruje dvakrát hůř.
Pohyblivá část směrovky. Zkusíme ještě potunit ten trim, jestli to teda dřív nerozšlapu...
Potud dobrý, než si všimnete, že buďto v dolní části chybí nebo ve střední části přebejvá, každopádně to skončí tím, že tu pevnou část budu muset překuchat. Tam je vzadu výztuha, která tomu dává tvar a ta dost překáží... Že je průřez na podélník výškovky poloviční než by měl být, že je tam nakreslená jenom půlka obrysu, kde má doléhat výškovka, že ta bílá plocha na přilepení výškovky dole vyleze ven (v té části, která jde za to kormidlo), tím už se ani nerozčiluju... A koukám, a to mě trklo až teď z fotky, že maj kopanec ve stínování plátů na kormidle (o ten si koledovali, když to takhle geniálně rozložili), ale kdo by řešil grafiku... Jsem zvědavý, jak moc se bude mlátit to, že je to vytištěné dvěma dost nepodobnými odstíny té šedomodré...
Nevadí, hlavně že to bude velký jak dvě krávy, to se počítá Jak budu dotvarovávat ten ocas, na to jsem taky upřímně zvědav...
Inu, jak se říká u mariňáků, SNAFU, jedeme dál.
(a jo, vim, že tohle je Navy )
Z tohohle se složí směrovka. Originální řešení.
Dvojitě podlepenej se ten papír samozřejmě tvaruje dvakrát hůř.
Pohyblivá část směrovky. Zkusíme ještě potunit ten trim, jestli to teda dřív nerozšlapu...
Potud dobrý, než si všimnete, že buďto v dolní části chybí nebo ve střední části přebejvá, každopádně to skončí tím, že tu pevnou část budu muset překuchat. Tam je vzadu výztuha, která tomu dává tvar a ta dost překáží... Že je průřez na podélník výškovky poloviční než by měl být, že je tam nakreslená jenom půlka obrysu, kde má doléhat výškovka, že ta bílá plocha na přilepení výškovky dole vyleze ven (v té části, která jde za to kormidlo), tím už se ani nerozčiluju... A koukám, a to mě trklo až teď z fotky, že maj kopanec ve stínování plátů na kormidle (o ten si koledovali, když to takhle geniálně rozložili), ale kdo by řešil grafiku... Jsem zvědavý, jak moc se bude mlátit to, že je to vytištěné dvěma dost nepodobnými odstíny té šedomodré...
Nevadí, hlavně že to bude velký jak dvě krávy, to se počítá Jak budu dotvarovávat ten ocas, na to jsem taky upřímně zvědav...
Inu, jak se říká u mariňáků, SNAFU, jedeme dál.
(a jo, vim, že tohle je Navy )
Re: PBY-5A Catalina / GPM / 1:33
Mno,nic moc ... Uz vím co nekupovat ani do archívu...jeden hlida to tady snad docela a to.stačí Vojto, mas ještě skoro 2 roky čas...
-
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob 7.1.2012 13:12
Re: PBY-5A Catalina / GPM / 1:33
Obdivuju tvojí trpělivost Vojto. Já bych to asi rozšlapal. Myslim, že z toho nakonec vysocháš parádní ajroplán.
Re: PBY-5A Catalina / GPM / 1:33
Tak zatím je stav SNAFU, až to bude FUBAR, tak se to dozvíte
Tomys: Ba naopak, tohle je typickej model do archívu - hezky nakreslenej (o tom žádná), veliká plachta, přesně na to, si ho prohlížet a říkat si jak já bych ho udělal, kdyby se mi chtělo a kdyby se mi někam vešel
Tomys: Ba naopak, tohle je typickej model do archívu - hezky nakreslenej (o tom žádná), veliká plachta, přesně na to, si ho prohlížet a říkat si jak já bych ho udělal, kdyby se mi chtělo a kdyby se mi někam vešel
Re: PBY-5A Catalina / GPM / 1:33
Zkus pozvat nějakého sebevražedného japonce se Zerem aby "opravil" nedostatky na kormidle
Re: PBY-5A Catalina / GPM / 1:33
Jsem si říkal jestli jsi nějakou záhadou neprohodil křidýlka SOP a VOP No držím palce, bude to chtít hodně poladit.
Jinak u těch zdvojených podlepených dílků. Já tohle řeším tak, že je vytvaruju zvlášť a teprv pak je slepím dohromady, nehrozí zlomení obšívky a podobný problémy.
Jinak u těch zdvojených podlepených dílků. Já tohle řeším tak, že je vytvaruju zvlášť a teprv pak je slepím dohromady, nehrozí zlomení obšívky a podobný problémy.
Re: PBY-5A Catalina / GPM / 1:33
jses proste borec...me uz by se ta catalina zalitavala po pokoji...a pristavaci plocha by byla v prostoru odpadkoveho kose....
nicmene i tak verim, ze z toho vysochas pekne vypadajici model, pri jehoz velikosti si drobnych nedostatku nikdo nevsimne...
...takze...DRZIM PALCE...
nicmene i tak verim, ze z toho vysochas pekne vypadajici model, pri jehoz velikosti si drobnych nedostatku nikdo nevsimne...
...takze...DRZIM PALCE...
Re: PBY-5A Catalina / GPM / 1:33
Já bych to na odpadkovej koš ještě neviděl. Vždyť ten předek je perfektní. Vojto držím ti palce, já ti věřím, že to dokážeš a ty to dokážeš. Hlavně se u toho nesmíš vztekat aby ti nerupla cévka .
Re: PBY-5A Catalina / GPM / 1:33
Přechody částí trupu mě ničí, návod je na nic, takže to furt rozebírám (nic nedrží tak dobře jako blbě přilepenej díl) a dávám dohromady a zase řežu a zase dávám dohromady... Fotka jenom mobilní, ocas tam budu přidělávat až v závěru, jinak bych se v tom utlouk... Ale už si to sedá.
Ten model vypadá čím dál, tím líp. Nejlíp asi tak ze dvou metrů. Čím blíž, tím hůř, samozřejmě...
Fotka hluboko pod standartem fóra, tak se na ní ani nedívejte
http://t.co/5KirVHKPoK" onclick="window.open(this.href);return false;
Grrr...
Ten model vypadá čím dál, tím líp. Nejlíp asi tak ze dvou metrů. Čím blíž, tím hůř, samozřejmě...
Fotka hluboko pod standartem fóra, tak se na ní ani nedívejte
http://t.co/5KirVHKPoK" onclick="window.open(this.href);return false;
Grrr...
Re: PBY-5A Catalina / GPM / 1:33
Takovej tuňák hluboko pod porážkovou velikostí
Re: PBY-5A Catalina / GPM / 1:33
Tak jsem si zkusil zase sundat ze skříně krabici s Catalinou, že si něco přistavím...
Ehm. No. Díl 33 a spol, neboli lodičky na koncích křídel.
Hezký, ne? To člověka tak ukolíbá, že přehlídne zlou ošklivou past - bacha, díly 33f jsou přehozené P a L!!! A přišel jsem na to kdy? Až když už tam byly zalepený, samozřejmě. No nic, převrtáme.
Sedí to hezky, jenom teda zase trochu falíruje grafika - díly 33d a 33e (spodní část) jsou zase výrazně jiný než ty horní pásky 33d1, a to jak barevně, tak stínováním (koukněte na to citlivé provedení nýtů - na dolní části decentně naznačené, vystínované, a na horní...). Jo, vzhledem k tomu, že ty pásečky jsou strčený každý někde jinde, se mi povedlo jeden asi vyhodit někdy v procesu, tak ani nevadilo, že jsem jeden oskenoval a ozrcadlil v PC...
A ještě šachty do konců křídel - tady taky bacha na levopravo, díly 33a a 33b (ty lichoběžníkové vložky) nejsou stranově zaměnitelné a (což mi přijde jako solidní autorova škodolibost) jsou na listu vždycky u té opačné šachty!
Jinak jednoduchý...
Takže závěr - nevěřit tomuhle modelu vůbec nic, zkoušet, zkoušet, zkoušet, ono to půjde nějak zbouchat. Nebude to teda na prohlížení zblízka, to fakt ne.
Ehm. No. Díl 33 a spol, neboli lodičky na koncích křídel.
Hezký, ne? To člověka tak ukolíbá, že přehlídne zlou ošklivou past - bacha, díly 33f jsou přehozené P a L!!! A přišel jsem na to kdy? Až když už tam byly zalepený, samozřejmě. No nic, převrtáme.
Sedí to hezky, jenom teda zase trochu falíruje grafika - díly 33d a 33e (spodní část) jsou zase výrazně jiný než ty horní pásky 33d1, a to jak barevně, tak stínováním (koukněte na to citlivé provedení nýtů - na dolní části decentně naznačené, vystínované, a na horní...). Jo, vzhledem k tomu, že ty pásečky jsou strčený každý někde jinde, se mi povedlo jeden asi vyhodit někdy v procesu, tak ani nevadilo, že jsem jeden oskenoval a ozrcadlil v PC...
A ještě šachty do konců křídel - tady taky bacha na levopravo, díly 33a a 33b (ty lichoběžníkové vložky) nejsou stranově zaměnitelné a (což mi přijde jako solidní autorova škodolibost) jsou na listu vždycky u té opačné šachty!
Jinak jednoduchý...
Takže závěr - nevěřit tomuhle modelu vůbec nic, zkoušet, zkoušet, zkoušet, ono to půjde nějak zbouchat. Nebude to teda na prohlížení zblízka, to fakt ne.