silniční kamoin LIAZ 100.47
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
silniční kamoin LIAZ 100.47
Ahoj kolegové.
První, co mi přišlo pod ruku v archivu byl tento tahač, vytvořený Pavlem Skokanem a upravený Michalem Antonickým a vydán kdysi v ABC. Pokusím se o standartní stavbu s drobnými úpravami. Papír je ještě poměrně slušný, než u Lotusu 79, který jsem minulý týden dokončil, tak se mi doufam nebude tolik "chlupatit".
Kdybyste měl někdo nějaké fotografie interiéru, nebo tak "kolem", uvítám je tady:
Je to moje "první" stavba tohoto druhu, tak mi třeba držte palec. Snad se mi to povede a neuříznu si hned mezi vámi mistry ostudu..
Stavbu začínám dle návodu podlepením, do čehož přidám i nějaké další díly, které k podlepení nejsou určeny. U mnoha dílů, kde jsou trojůhelníkové chlopničky budu lepit často na tupo. Fotku dílů dam, až je vyjmu z lisu- MDF desky naskládány na sobě bez dalšího zatížení.
Martin
První, co mi přišlo pod ruku v archivu byl tento tahač, vytvořený Pavlem Skokanem a upravený Michalem Antonickým a vydán kdysi v ABC. Pokusím se o standartní stavbu s drobnými úpravami. Papír je ještě poměrně slušný, než u Lotusu 79, který jsem minulý týden dokončil, tak se mi doufam nebude tolik "chlupatit".
Kdybyste měl někdo nějaké fotografie interiéru, nebo tak "kolem", uvítám je tady:
Je to moje "první" stavba tohoto druhu, tak mi třeba držte palec. Snad se mi to povede a neuříznu si hned mezi vámi mistry ostudu..
Stavbu začínám dle návodu podlepením, do čehož přidám i nějaké další díly, které k podlepení nejsou určeny. U mnoha dílů, kde jsou trojůhelníkové chlopničky budu lepit často na tupo. Fotku dílů dam, až je vyjmu z lisu- MDF desky naskládány na sobě bez dalšího zatížení.
Martin
Re: silniční kamoin LIAZ 100.47
já věřím, že se ti dílo podaří. Ruce máš šikovný tak není důvod se obávat neúspěchu. už se těším nq první obrázky tvého snažení
Re: silniční kamoin LIAZ 100.47
Ahoj.
Jéje, první sledující
První obrázek je množství dílků podlepených i když v návodu nebylo doporučeno. Jediné, co jsem měl tady v práci je 250g papír, tak doufám, že to nebude dělat neplechu. A první poslepované dílky podvozkového rámu. Na něj se mají nalepit držáčky č.7, ale v kresbě na ně není místo a nevím, jak je natvarovat. Značení je zvláštní.
I značení ohybů na dílech rámu je pouze na lícní ohyby, ale jsou tam i rubové ohyby. Mrzí mě, že není návodná kresba obsáhlejší.
Zatím jen dva obrázky:
A po vyjmutí z "lisu "malé" překvapení: Na dílech, které mají podklad bílou barvu drobet prosvítá rubový tisk. Samzřejmě ty, které budou nejvíce vidět- kabina- jak jinak )
Později s tím "něco" udělám.
Jéje, první sledující
První obrázek je množství dílků podlepených i když v návodu nebylo doporučeno. Jediné, co jsem měl tady v práci je 250g papír, tak doufám, že to nebude dělat neplechu. A první poslepované dílky podvozkového rámu. Na něj se mají nalepit držáčky č.7, ale v kresbě na ně není místo a nevím, jak je natvarovat. Značení je zvláštní.
I značení ohybů na dílech rámu je pouze na lícní ohyby, ale jsou tam i rubové ohyby. Mrzí mě, že není návodná kresba obsáhlejší.
Zatím jen dva obrázky:
A po vyjmutí z "lisu "malé" překvapení: Na dílech, které mají podklad bílou barvu drobet prosvítá rubový tisk. Samzřejmě ty, které budou nejvíce vidět- kabina- jak jinak )
Později s tím "něco" udělám.
Re: silniční kamoin LIAZ 100.47
Dobré ráno
připojuji se jako druhý a určitě budu sledovat začátek je pěkný
Jinak ty držáky č7 jak píšeš, se naohýbají do tvaru U a slepí se pouze prostředky, tím získají tvar I a na ně se následně uchytí nádrže č9
Patlání zdar
připojuji se jako druhý a určitě budu sledovat začátek je pěkný
Jinak ty držáky č7 jak píšeš, se naohýbají do tvaru U a slepí se pouze prostředky, tím získají tvar I a na ně se následně uchytí nádrže č9
Patlání zdar
Re: silniční kamoin LIAZ 100.47
Ahojky.
Pokračuji ve stavbě jak čas dovolí a zatím to vypadá takto:
podsestavy jdou rychle od ruky
A tady je vidět spousta "válečků", který nevim kam patří. V návodu se píše o výfuku, ale kam s ním? Zřejmě ten úzký obdélníček zespoda na rámu, ale na návodné kresbě zakreslen není. Jen poloha k rámu, ale na kterém místě...?
Na spojleru je vidět (na fotce o trochu míň), jak prosvítá rubový tisk. Mrzí mě, že jsem si neudělal čas a s modelem nejdříve nezašel do tiskárny. Ideální je vystřihovánku okopírovat.
Další prací byla kabina- návodu se striktně nedržím... Kabina před retuší. Na ní jsem se těšil, ale- no uvidíte
Na kabině mě začaly přepadat myšlenky, že to zahodím. Nevím, jestli je to mýma rukama, ale nezadařilo se mi "napasovat" "kapsy" na stupačky pod kabinou tak, aby šla kabina nasunout na rám. Sice jsem hodně podlepoval, ale ne o tolik.. Je mi to divný. Nicméně to beru jako vystřihovánku z ABC, tak si z toho hlavu nedělám. Nesedí? Ustřihnu! Bílé místo? Nevadí, mam tempery ,-)
Špatnou náladu jsem měl při zakrytí kabiny spodním dílem od blatníků k masce. Teprve teď jse ukázalo, že mam špatně tvrovanou masku s čelním sklem. Snad to půjde ještě sprváně natvarovat...
Stejně tak i tvarování dílu, zespoda uzavírajícím kabinu v místě od zadu kabiny až k přední části blatníkových prostorů. Stačila by malá šipka ohnutí vedle dílu a bylo by to hned jasné. Takhle jsem dlouho tápal...
Na fotkách před retuší to vypadá děsivě, ale už se mi to začíná pomalu líbit..
Další obrázky později. Teď budu retušovat a to taky nebude úplně ideální. Je to tisk z abc, takže každý dílek stejné barvy má odlišný odstín, tak bude spíš náhoda, že se s namíchaným odstínem trefím. Ale jak jsem psal výše, moc to neřeším. Úpravy nakonec dělat žádné nebudu. Možná, pokud se mi to bude líbit hotové, že ho dam ještě jednou a pak bych si dovolil upravovat.
Zatim ahojte.
Pokračuji ve stavbě jak čas dovolí a zatím to vypadá takto:
podsestavy jdou rychle od ruky
A tady je vidět spousta "válečků", který nevim kam patří. V návodu se píše o výfuku, ale kam s ním? Zřejmě ten úzký obdélníček zespoda na rámu, ale na návodné kresbě zakreslen není. Jen poloha k rámu, ale na kterém místě...?
Na spojleru je vidět (na fotce o trochu míň), jak prosvítá rubový tisk. Mrzí mě, že jsem si neudělal čas a s modelem nejdříve nezašel do tiskárny. Ideální je vystřihovánku okopírovat.
Další prací byla kabina- návodu se striktně nedržím... Kabina před retuší. Na ní jsem se těšil, ale- no uvidíte
Na kabině mě začaly přepadat myšlenky, že to zahodím. Nevím, jestli je to mýma rukama, ale nezadařilo se mi "napasovat" "kapsy" na stupačky pod kabinou tak, aby šla kabina nasunout na rám. Sice jsem hodně podlepoval, ale ne o tolik.. Je mi to divný. Nicméně to beru jako vystřihovánku z ABC, tak si z toho hlavu nedělám. Nesedí? Ustřihnu! Bílé místo? Nevadí, mam tempery ,-)
Špatnou náladu jsem měl při zakrytí kabiny spodním dílem od blatníků k masce. Teprve teď jse ukázalo, že mam špatně tvrovanou masku s čelním sklem. Snad to půjde ještě sprváně natvarovat...
Stejně tak i tvarování dílu, zespoda uzavírajícím kabinu v místě od zadu kabiny až k přední části blatníkových prostorů. Stačila by malá šipka ohnutí vedle dílu a bylo by to hned jasné. Takhle jsem dlouho tápal...
Na fotkách před retuší to vypadá děsivě, ale už se mi to začíná pomalu líbit..
Další obrázky později. Teď budu retušovat a to taky nebude úplně ideální. Je to tisk z abc, takže každý dílek stejné barvy má odlišný odstín, tak bude spíš náhoda, že se s namíchaným odstínem trefím. Ale jak jsem psal výše, moc to neřeším. Úpravy nakonec dělat žádné nebudu. Možná, pokud se mi to bude líbit hotové, že ho dam ještě jednou a pak bych si dovolil upravovat.
Zatim ahojte.
Naposledy upravil(a) Makr dne čtv 22.8.2013 20:07, celkem upraveno 1 x.
Re: silniční kamoin LIAZ 100.47
Pěkná práce , líbí se mi rychlost a čistota.
Re: silniční kamoin LIAZ 100.47
Ahojte.
S tou rychlostí je to trochu lepší, než s čistotou, ale vymlouvat Ti to nebudu Oplíku. Dobře se to poslouchá )
Trošku jsem pokročil v drobnostech na rámu a malinko s retuší. Níže na fotkách ukážu několik překvapení, které se mi ukázaly vlastně až postupným přilepováním jednotlivých podsestav k sobě.
První malé překvapení v podobě "válců" natupo lepených k držákům 10, které jsou na rámu.
Až teprve stupačka mi ukázala, že výřezy v držácích jsou nakresleny obráceně. Ty větší mají být k rámu, menší od rámu.
I po odstříhnutí části oblouku na stupačce to bylo málo
Teprve po odříznutí celku s válci (které nevím co jsou a k čemu slouží) od rámu jsem mohl upravit "sedlo" na válec a v pinzetě držím kus, který bylo potřeba odříznout.
Teprve teď to pasuje na sebe, jak má.
I tady na mě číhalo překvapení. Podle návodné kresby by měl kardan vyjít přibližně v ose rámu v pohledu shora, ale dle značení míst na rámu to vyšlo takto. Sice jsem to tak udělal, ale vůbec se mi to nezdá a připadá mi to divný.
A další překvapení. Blatníky mam podle postranních límců dobře natvarované, přesto jsou asi o 3 milimetry "kratší", než udávají otvory pro tyčové držáky. Tyto zadní otvory v rámu budu muset zaslepit a "vyvrtat" nové o 3mm dopředu. Moc se mi do toho nechce,ale ono to nějak dopadne...
Proč mi najednou nejdou vkládat fotky z galerie? Na odkazu, který vždy kopíruju sem se mi objeví pouze část popisu u fotky, ale ne "adresa" fotky pro vložení. (to URL img apod.)
Musel jsem je nahrát na galerii znova a nepsat k tomu žádný komentář- takže znova.
Zatím ahojte.
Martin
S tou rychlostí je to trochu lepší, než s čistotou, ale vymlouvat Ti to nebudu Oplíku. Dobře se to poslouchá )
Trošku jsem pokročil v drobnostech na rámu a malinko s retuší. Níže na fotkách ukážu několik překvapení, které se mi ukázaly vlastně až postupným přilepováním jednotlivých podsestav k sobě.
První malé překvapení v podobě "válců" natupo lepených k držákům 10, které jsou na rámu.
Až teprve stupačka mi ukázala, že výřezy v držácích jsou nakresleny obráceně. Ty větší mají být k rámu, menší od rámu.
I po odstříhnutí části oblouku na stupačce to bylo málo
Teprve po odříznutí celku s válci (které nevím co jsou a k čemu slouží) od rámu jsem mohl upravit "sedlo" na válec a v pinzetě držím kus, který bylo potřeba odříznout.
Teprve teď to pasuje na sebe, jak má.
I tady na mě číhalo překvapení. Podle návodné kresby by měl kardan vyjít přibližně v ose rámu v pohledu shora, ale dle značení míst na rámu to vyšlo takto. Sice jsem to tak udělal, ale vůbec se mi to nezdá a připadá mi to divný.
A další překvapení. Blatníky mam podle postranních límců dobře natvarované, přesto jsou asi o 3 milimetry "kratší", než udávají otvory pro tyčové držáky. Tyto zadní otvory v rámu budu muset zaslepit a "vyvrtat" nové o 3mm dopředu. Moc se mi do toho nechce,ale ono to nějak dopadne...
Proč mi najednou nejdou vkládat fotky z galerie? Na odkazu, který vždy kopíruju sem se mi objeví pouze část popisu u fotky, ale ne "adresa" fotky pro vložení. (to URL img apod.)
Musel jsem je nahrát na galerii znova a nepsat k tomu žádný komentář- takže znova.
Zatím ahojte.
Martin
Re: silniční kamoin LIAZ 100.47
Ty válce jsou na vzduchovou soustavu, viz zde: http://www.liaznavzdy.cz/nedtrans/konstrukce2.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Jinak platí zásada, dvakrát měř, jednou lep
Ale mastíš to statečně, jen tak dál.
Jinak platí zásada, dvakrát měř, jednou lep
Ale mastíš to statečně, jen tak dál.
Re: silniční kamoin LIAZ 100.47
Martine, zvládáš se s tím poprat hodně slušně, já už bych to asi rozšlapal myslím, že pokud to dokončíš ani si nevšimneme nějakých chyb
Re: silniční kamoin LIAZ 100.47
Ahoj, máš strašně zavřený přední blatníky, kolo se ti tam snad ani nevejde, natož aby zatáčelo. Koukni taky na skutečné auto
Re: silniční kamoin LIAZ 100.47
Ahojte.
Když já Vláďo doma žádnou skutečnou Liazku nemam ..-/
Blatníky mám natvarované podle "přelepových" dílků, co drží geometrii.
Když dovnitř vložím kolo, je tam dost místa i na zatáčení. Otázka bude, jak to bude s místem, až budou na nápravě. To je ale až na odpoledne.
A Rybák má zase pravdu kluk jeden šikovnej.
Já se tak trošku spoléhal na to, že by to už mělo být změřené.
Vybral jsem si tohle autíčko, abych nad ničím nemusel moc přemýšlet, aby bylo vidět, jak to pěkně roste pod rukama.
Ostatně, vytvaruješ držáky, přilepíš držáky na rám a pak se v návodu dočteš, v jakém mají být pořadí.
Pak je nelepit, odříznout držáky a upravovat, nebo lepší toto: Od držáků odstřihnout chlopničky a nalepit je obráceně.
Jenže tohle bych chtěl vždycky "vidět" předem na kresbě a ta je zřejmě vlivem nutnosti úspory místa zjednodušená a zmenšená.
Už v počátcích stavby jsem na ní nenašel asi tři díly, které jsem hledal...
Ale dost výmluv, pokusím se zase něco uplácat a večer, když "někdo" dá, vložím obrázky, jeslti se daří, nebo nee.
Jo a děkuji za reakce. Původně jsem si říkal, jestli to sem vůbec dát, že se na to nikdo ani nemrkne. Zvlášť v době, kdy jsme zhýčkaní špičkovými modely např: od RW )
Když já Vláďo doma žádnou skutečnou Liazku nemam ..-/
Blatníky mám natvarované podle "přelepových" dílků, co drží geometrii.
Když dovnitř vložím kolo, je tam dost místa i na zatáčení. Otázka bude, jak to bude s místem, až budou na nápravě. To je ale až na odpoledne.
A Rybák má zase pravdu kluk jeden šikovnej.
Já se tak trošku spoléhal na to, že by to už mělo být změřené.
Vybral jsem si tohle autíčko, abych nad ničím nemusel moc přemýšlet, aby bylo vidět, jak to pěkně roste pod rukama.
Ostatně, vytvaruješ držáky, přilepíš držáky na rám a pak se v návodu dočteš, v jakém mají být pořadí.
Pak je nelepit, odříznout držáky a upravovat, nebo lepší toto: Od držáků odstřihnout chlopničky a nalepit je obráceně.
Jenže tohle bych chtěl vždycky "vidět" předem na kresbě a ta je zřejmě vlivem nutnosti úspory místa zjednodušená a zmenšená.
Už v počátcích stavby jsem na ní nenašel asi tři díly, které jsem hledal...
Ale dost výmluv, pokusím se zase něco uplácat a večer, když "někdo" dá, vložím obrázky, jeslti se daří, nebo nee.
Jo a děkuji za reakce. Původně jsem si říkal, jestli to sem vůbec dát, že se na to nikdo ani nemrkne. Zvlášť v době, kdy jsme zhýčkaní špičkovými modely např: od RW )
Naposledy upravil(a) Makr dne pon 24.5.2021 18:53, celkem upraveno 1 x.
Re: silniční kamoin LIAZ 100.47
Ahoj všem.
Přesně jak sejček VláďaZ avizoval, blatníky byly moc zavřené i přestože byly slepeny myslím si přesně. Plus mínus ,-)
Máš štěstí Vláďo, že nemam Tvojí vůdů sošku
Oprava byla jednoduchá, stačilo rozříznout spoj na tupo, rozevřít a vložit do vzniklý mezerky trojůhelníček z kartonku.
Přední náprava se mi lepila docela dobře a hlavně protože jsem použil "nový" materiál.
Dostal jsem v reklamce kousek měkkýho plastu, tuším, že říkali Ferex (nejsem si jistý) a je tlustý 3mm. Povrch je hutný a vnitřek jakoby trošku měkčí tvrzený polystyren.
Výborně v tom drží špendlíky a dá se to natřikrát uříznout skalpelem, tak jsem to zkusill nahradit Krasten, který používám "běžně" a jsem spokojený.
Šlo to rychleji a nebolela mě tolik tlapka, páč sem nemusel tlačit na nožík. Poté je vše zamatláno akrylovkou.
Tohle budou poslední díly na slepení. Opět, přední držáčky spojleru nevím, jak natvarovat, tak jsem to nějak naohýbal a ono to nějak vyjde.
Horší je, že nevím, kam spojler umístit. Na střeše jsou vyznačeny pouze místa pro nalepení zadních držáků.
Taky je dost těžko poznat z kresby, jestli má být spojler ohnutý, nebo rovný, tak to tam prostě nějak vlepim a uvidíme, jestli to bude hezký.
Taky si nevim rady se zbývajícím válečkem, který se nikam nehodí a ani žádné místo na přilepení na rámu, ani nikde jinde jsem nenašel.
Asi ho strčim pod kolo, aby mi modýlek ve vitrínce neujel
Pak už jen trochu retuše a zlehka pocákání lakem a mělo by to být vše. Jestli vyleze ještě víc rubový tisk na spojleru, tak to ještě opravim a bude hotovo.
Dobrou noc
Martin
Přesně jak sejček VláďaZ avizoval, blatníky byly moc zavřené i přestože byly slepeny myslím si přesně. Plus mínus ,-)
Máš štěstí Vláďo, že nemam Tvojí vůdů sošku
Oprava byla jednoduchá, stačilo rozříznout spoj na tupo, rozevřít a vložit do vzniklý mezerky trojůhelníček z kartonku.
Přední náprava se mi lepila docela dobře a hlavně protože jsem použil "nový" materiál.
Dostal jsem v reklamce kousek měkkýho plastu, tuším, že říkali Ferex (nejsem si jistý) a je tlustý 3mm. Povrch je hutný a vnitřek jakoby trošku měkčí tvrzený polystyren.
Výborně v tom drží špendlíky a dá se to natřikrát uříznout skalpelem, tak jsem to zkusill nahradit Krasten, který používám "běžně" a jsem spokojený.
Šlo to rychleji a nebolela mě tolik tlapka, páč sem nemusel tlačit na nožík. Poté je vše zamatláno akrylovkou.
Tohle budou poslední díly na slepení. Opět, přední držáčky spojleru nevím, jak natvarovat, tak jsem to nějak naohýbal a ono to nějak vyjde.
Horší je, že nevím, kam spojler umístit. Na střeše jsou vyznačeny pouze místa pro nalepení zadních držáků.
Taky je dost těžko poznat z kresby, jestli má být spojler ohnutý, nebo rovný, tak to tam prostě nějak vlepim a uvidíme, jestli to bude hezký.
Taky si nevim rady se zbývajícím válečkem, který se nikam nehodí a ani žádné místo na přilepení na rámu, ani nikde jinde jsem nenašel.
Asi ho strčim pod kolo, aby mi modýlek ve vitrínce neujel
Pak už jen trochu retuše a zlehka pocákání lakem a mělo by to být vše. Jestli vyleze ještě víc rubový tisk na spojleru, tak to ještě opravim a bude hotovo.
Dobrou noc
Martin
Naposledy upravil(a) Makr dne pon 24.5.2021 18:55, celkem upraveno 1 x.
Re: silniční kamoin LIAZ 100.47
Poslední "váleček" by měl být pod zadní příčkou rámu.
Re: silniční kamoin LIAZ 100.47
Chlape, chlape, kdyby jsi si aspoň přečetl tu stránku co jsem zde prezentoval http://www.liaznavzdy.cz/nedtrans/konstrukce2.php" onclick="window.open(this.href);return false; tak by jsi to s tím válcem věděl.
Přesto se vsadím, že máš z modelu radost, nebo ne?
Přesto se vsadím, že máš z modelu radost, nebo ne?
Re: silniční kamoin LIAZ 100.47
Ahoj páni.-)
Prohlížím si znovu návodnou kresbu a říkám si, že to tam vlastně nakreslené je, ostatně, merkněte sami, ale přiznám se, že vlastně až teď mě "trklo", že ta spodní část kresby je něco jako podélný řez rámem. Takže Lukáši, máš pravdu v tom, že ten poslední zbývající váleček patří někam tam. Na obrázku je vidět označené místečko, které vzhledem ke stejnému zabarvení, jako je rám, je pro přilepení čehokoli docela neznatelné, spíše jako grafický záměr autora...
To opět potvrzuje moje přesvědčení, že návodné kresbě prostě "něco" chybí.
Rybákovi: Taky máš pravdu, nečetl. Je to moc písmenek a já se přiznávám, že jsem si tohle autí prostě "jen" chtěl slepit a ne sedět dlouhý hodiny u počítače čtením, jak sestavit skutečné vozidlo a jak co vlastně funguje, protože ihned po přečtení nevim, co jsem to vlastně četl. I když uznávám, že kdo se o náklaďáky drobet zajímá, je tu zajímavě a jednoduše popsáno, co k čemu a jak slouží a funguje... Nerozumím autům a tohle jsou takové informace, které pro mě nejsou podstatné. Jedna fotka je pro mě bohatě postačující. Tam jsou ale obrázky různých vozů (To zlatavý Volvo je hezoučký) a kam s posledním válečkem mě tam prostě netrklo. Asi nejlepší je v tomto případě omrknout např: Lukášovu stavbu Liazky s vlekem od Doktora. To je tam hezky zpracovaný (a slepený samozřejmě taky,-) jen ho "dokopat" ke slepení kabiny... ) a je vše dobře vidět.
A také máš pravdu v tom, že i když je muj model v počtu dílů i složitosti současným modelům na hony vzdálen, tak ano, mám z něho radost. Připojit k němu nějaký návěs, slušelo by mu to ještě víc... Jen nějaký najít..
Tady pár obrázků, které jsem udělal před chvilkou. Pod lakem to zatím není, lakovna je zabraná ještě pracovně a jestli se tam dnes dostanu, netuším...
A když jsem si auto různě otáčel v ruce při retuši, zjistil jsem, že přední část dílu skla je o kousek, odhadem o 1mm širší. Dělá mi to tam takový "zoubek", jak se papír snažil "poddat". Je to vidět i na slícování se střechou, že kousek leze přes bok ven. Kdo to bude lepit, prostě jen musí oddělit boční skla od prostředního a to zůžit po celé výšce o 1mm.
Zatím ahoj a až láknu dam obrázky.
Martin
Prohlížím si znovu návodnou kresbu a říkám si, že to tam vlastně nakreslené je, ostatně, merkněte sami, ale přiznám se, že vlastně až teď mě "trklo", že ta spodní část kresby je něco jako podélný řez rámem. Takže Lukáši, máš pravdu v tom, že ten poslední zbývající váleček patří někam tam. Na obrázku je vidět označené místečko, které vzhledem ke stejnému zabarvení, jako je rám, je pro přilepení čehokoli docela neznatelné, spíše jako grafický záměr autora...
To opět potvrzuje moje přesvědčení, že návodné kresbě prostě "něco" chybí.
Rybákovi: Taky máš pravdu, nečetl. Je to moc písmenek a já se přiznávám, že jsem si tohle autí prostě "jen" chtěl slepit a ne sedět dlouhý hodiny u počítače čtením, jak sestavit skutečné vozidlo a jak co vlastně funguje, protože ihned po přečtení nevim, co jsem to vlastně četl. I když uznávám, že kdo se o náklaďáky drobet zajímá, je tu zajímavě a jednoduše popsáno, co k čemu a jak slouží a funguje... Nerozumím autům a tohle jsou takové informace, které pro mě nejsou podstatné. Jedna fotka je pro mě bohatě postačující. Tam jsou ale obrázky různých vozů (To zlatavý Volvo je hezoučký) a kam s posledním válečkem mě tam prostě netrklo. Asi nejlepší je v tomto případě omrknout např: Lukášovu stavbu Liazky s vlekem od Doktora. To je tam hezky zpracovaný (a slepený samozřejmě taky,-) jen ho "dokopat" ke slepení kabiny... ) a je vše dobře vidět.
A také máš pravdu v tom, že i když je muj model v počtu dílů i složitosti současným modelům na hony vzdálen, tak ano, mám z něho radost. Připojit k němu nějaký návěs, slušelo by mu to ještě víc... Jen nějaký najít..
Tady pár obrázků, které jsem udělal před chvilkou. Pod lakem to zatím není, lakovna je zabraná ještě pracovně a jestli se tam dnes dostanu, netuším...
A když jsem si auto různě otáčel v ruce při retuši, zjistil jsem, že přední část dílu skla je o kousek, odhadem o 1mm širší. Dělá mi to tam takový "zoubek", jak se papír snažil "poddat". Je to vidět i na slícování se střechou, že kousek leze přes bok ven. Kdo to bude lepit, prostě jen musí oddělit boční skla od prostředního a to zůžit po celé výšce o 1mm.
Zatím ahoj a až láknu dam obrázky.
Martin