Praga V3S ČSLA valník / PK Graphica / 1:32 / HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Praga V3S ČSLA valník / PK Graphica / 1:32 / HOTOVO
Zdravím,
Po letech jsem se rozhodl vrátit k modelářství. A jako svůj první model jsem si vybral tuto „vejdu“ Stavba zřejmě nebude tak perfektní jako od jiných modelářů, proto uvítám rady a kritiku od těch, co jsou zkušenější než já. Fotky budu zřejmě přidávat s menším spožděním – pracuji na tři směny a mám doma tříměsíční zlobidlo, takže času moc není…Teď už ale k předloze :
Tenhle nezmar se začal vyrábět v roce 1953. Projekt byl přísně tajný a výsledná dokumentace musela být odevzdána do čtyř měsíců. V roce 1952 vyjely první tři prototypy ze závodu ve Vysočanech. V roce 1961 se výroba předala do Avie v Letňanech a v 80-tých letech do Bratislavy,kde byla ukončena.
TTD PV3S valník :
Šířka : 2310mm
Výška : 2920mm
Pohotovostní/maximální hmotnost : 5470kg/10650kg
Max.rychlost : 60km/h
(zdroj : http://www.valka.cz" onclick="window.open(this.href);return false; / http://www.csla.cz" onclick="window.open(this.href);return false;)
Stavba započala již 29.10.2011 ale vzhledem k naprostým nepřesnotem, které se vyskytly i u Meganka, jsem 16.1. 2012 začal znovu.
Zadní část rámu, zatím skoro bez retuší, bez poslední příčky, nárazníku a tažného zařízení.
Poslední příčka rámu. Jako u všech ji před vlepením retušuji - retuše byly docela boj, ale po radě od Tea jsem upustil od temperek a začal retušovat vodovkama a uznávám, že je to lepší. Takže Teo díky
Střední část rámu - boužel, ne vždy se daří vychytat stejný odstín retuší, ale předpokládám, že ve finále to díky různému příslušenství na rámu nebude tak vidět
Retuše v přední části, tady je to už lepší, ale při schnutí se mi pokřivil ten držák...jinak rám je zatím zcela rovný, nekroutí se
Zadní část s tažným zařízením. Byl docela boj vytvarovat tu "mušli" tak aby byla symetrická, ale nakonec to vyšlo, odstín retuší se mi opět podařilo vychytat, takže super...
Koncová část rámu, tady to bylo docela zajímavé, muselo se lepit pomalu a opatrně - dokonce jsem si v práci vyrobil na ohýbačce malý úhelník, abych byl schopný dodržet na modelu 90° úhly...
Tak, pokračování zase v průběhu týdne, mám noční, takže to po chvilkách pomalu půjde...
Po letech jsem se rozhodl vrátit k modelářství. A jako svůj první model jsem si vybral tuto „vejdu“ Stavba zřejmě nebude tak perfektní jako od jiných modelářů, proto uvítám rady a kritiku od těch, co jsou zkušenější než já. Fotky budu zřejmě přidávat s menším spožděním – pracuji na tři směny a mám doma tříměsíční zlobidlo, takže času moc není…Teď už ale k předloze :
Tenhle nezmar se začal vyrábět v roce 1953. Projekt byl přísně tajný a výsledná dokumentace musela být odevzdána do čtyř měsíců. V roce 1952 vyjely první tři prototypy ze závodu ve Vysočanech. V roce 1961 se výroba předala do Avie v Letňanech a v 80-tých letech do Bratislavy,kde byla ukončena.
TTD PV3S valník :
Šířka : 2310mm
Výška : 2920mm
Pohotovostní/maximální hmotnost : 5470kg/10650kg
Max.rychlost : 60km/h
(zdroj : http://www.valka.cz" onclick="window.open(this.href);return false; / http://www.csla.cz" onclick="window.open(this.href);return false;)
Stavba započala již 29.10.2011 ale vzhledem k naprostým nepřesnotem, které se vyskytly i u Meganka, jsem 16.1. 2012 začal znovu.
Zadní část rámu, zatím skoro bez retuší, bez poslední příčky, nárazníku a tažného zařízení.
Poslední příčka rámu. Jako u všech ji před vlepením retušuji - retuše byly docela boj, ale po radě od Tea jsem upustil od temperek a začal retušovat vodovkama a uznávám, že je to lepší. Takže Teo díky
Střední část rámu - boužel, ne vždy se daří vychytat stejný odstín retuší, ale předpokládám, že ve finále to díky různému příslušenství na rámu nebude tak vidět
Retuše v přední části, tady je to už lepší, ale při schnutí se mi pokřivil ten držák...jinak rám je zatím zcela rovný, nekroutí se
Zadní část s tažným zařízením. Byl docela boj vytvarovat tu "mušli" tak aby byla symetrická, ale nakonec to vyšlo, odstín retuší se mi opět podařilo vychytat, takže super...
Koncová část rámu, tady to bylo docela zajímavé, muselo se lepit pomalu a opatrně - dokonce jsem si v práci vyrobil na ohýbačce malý úhelník, abych byl schopný dodržet na modelu 90° úhly...
Tak, pokračování zase v průběhu týdne, mám noční, takže to po chvilkách pomalu půjde...
Naposledy upravil(a) Raven dne stř 30.1.2013 15:50, celkem upraveno 1 x.
Re: Praga V3S ČSLA valník /PK Graphica / 1:32 / Raven
Mám z těch fotek takový zvláštní dojem, že se tisk dost otírá a praská.
Re: Praga V3S ČSLA valník /PK Graphica / 1:32 / Raven
Souhlasím, na některých místech to dělá, přemýšlel jsem proč, ale nic mě nenapadá...
Re: Praga V3S ČSLA valník /PK Graphica / 1:32 / Raven
Není to moc hrubým zacházením? Každopádně držím palce do další práce.
Re: Praga V3S ČSLA valník /PK Graphica / 1:32 / Raven
Můžu se zeptat jak jsi to myslel? Jestli třeba u podlepených dílů ohýbám moc rychle ? Nebo...jak si to mám vyložit? Třeba jak mám ty zadní nárazníky, které jsou tvarované do oblouku, tak ty jsem měl několik dní proschlé a když jsem je tvaroval, tak barva "opadala" až pak mě napadlo že lepší postup by možná byl je nejdřív navlhčit...Lukáš píše:Není to moc hrubým zacházením? Každopádně držím palce do další práce.
Re: Praga V3S ČSLA valník /PK Graphica / 1:32 / Raven
Třeba právě ten díl je potřeba tvarovat několikrát a oblouk postupně "utahovat". Zvlášť tak silný papír, který používá PK Graphica. Nejlepší je, když takový díl tvaruješ, pokud je lepidlo jen zavadlé (a tedy vlhké), ne několik dní suché.
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Praga V3S ČSLA valník /PK Graphica / 1:32 / Raven
Raven podle mě nelepí z originálu, ale z laserem vytištěné kopie. Proto to na hranách a v ohybech vypadá jako oprýskané a oloupané. Ofsetový tisk nikde nepraská a nelopupe se, vím - lepil jsem svou Vejdu s originálu.
Re: Praga V3S ČSLA valník /PK Graphica / 1:32 / Raven
Lukáši dík za tip, příště budu chytřejší...
TEO máš pravdu, rám je kopie originálu - nepovedl se mi, tak jsem začal znovu se záložní kopií. Ptal jsem se známého co pracuje v tiskárně, jestli by to šlo udělat offsetem...ale když mi řekl že by to bylo strašně drahé, a že takhle se vyplatí tisknout jen velké série, tak jsem se rozhodl pro nejkvalitnější laser co jsem sehnal...nicméně, zbytek modelu je už origo...
P.S.: Neporušil jsem tím scanem pravidla fóra?
TEO máš pravdu, rám je kopie originálu - nepovedl se mi, tak jsem začal znovu se záložní kopií. Ptal jsem se známého co pracuje v tiskárně, jestli by to šlo udělat offsetem...ale když mi řekl že by to bylo strašně drahé, a že takhle se vyplatí tisknout jen velké série, tak jsem se rozhodl pro nejkvalitnější laser co jsem sehnal...nicméně, zbytek modelu je už origo...
P.S.: Neporušil jsem tím scanem pravidla fóra?
Re: Praga V3S ČSLA valník /PK Graphica / 1:32 / Raven
No jo, pokud je to laserový tisk, musíš být opatrný dvojnásob..
Re: Praga V3S ČSLA valník /PK Graphica / 1:32 / Raven
Ne. Použitou kopii máš pro svoji potřebu.Raven píše:P.S.: Neporušil jsem tím scanem pravidla fóra?
Re: Praga V3S ČSLA valník /PK Graphica / 1:32 / Raven
Držím palce, ta TEOva VSka se mi moc líbí, tak ať se ti daří stejně dobře.
Re: Praga V3S ČSLA valník /PK Graphica / 1:32 / Raven
Tak, dnes další postup, začal jsem vyrábět držáky nejrůznějšího příslušenství na rámu. Docela dost mi pomohla žena, když rýhovala a vystřihávala, já pak jen ohýbal, lepil a retušoval...Pobavila mě, když jsem jí prosil ať podlepí gumové dorazy listových per (první obrázek černé čtverečky) a ona místo toho aby to nalepila na kraj papíru, to nalepila co nejvíc doprostřed...takže jsem se vesele prostříhával celou A2jkou...jinak, stavba šla perfektně, na to jak jsou díly malé, se autorovi vše povedlo, nebylo třeba nic zakracovat nebo jinak upravovat...ale teď už fotky... :
Držák dorazu listového pera (mimochodem mě pobavil název z originální příručky ND k Vejtřasce - "držák narážky". Až na fotkách jsem zjistil že černá není černá a je rozdíl mezi barvou plochy a retuší hran, takže to budu muset zítra ještě přetřít matnou černou...
Postupně jsem taky opravoval odstíny retuší, očištění vodovky vlhkým uchošťourem, nechat zaschnout a znovu zaretušovat...no bude to ještě zábava, ale už vím jak přesně udělat ten správný odstín, takže to snad nějak dopadne...jinak - otázka na TEA - ty držáky listových per, pochopil jsem správně že mají být takhle? Doufám že jo, protože to je (zřejmě) blbě označené - levý držák příjde na pravou stranu rámu a naopak...???
Držák listových per...taková srandička...nicméně, v pozadí je díl 80, zajímala by mě jeho funkce, jelikož jsem ho nenašel na žádném obrázku v příručce a ani u TEA na fotkách jsem se nevšiml, že by ho tam měl nalepený...
Levý a pravý držák motoru
Tak, to je prozatím vše...dílů mám hotových trochu víc, ale nejsou ještě vytvarované a nechci sem dávat placky Další pokračování bude snad v pátek...
Držák dorazu listového pera (mimochodem mě pobavil název z originální příručky ND k Vejtřasce - "držák narážky". Až na fotkách jsem zjistil že černá není černá a je rozdíl mezi barvou plochy a retuší hran, takže to budu muset zítra ještě přetřít matnou černou...
Postupně jsem taky opravoval odstíny retuší, očištění vodovky vlhkým uchošťourem, nechat zaschnout a znovu zaretušovat...no bude to ještě zábava, ale už vím jak přesně udělat ten správný odstín, takže to snad nějak dopadne...jinak - otázka na TEA - ty držáky listových per, pochopil jsem správně že mají být takhle? Doufám že jo, protože to je (zřejmě) blbě označené - levý držák příjde na pravou stranu rámu a naopak...???
Držák listových per...taková srandička...nicméně, v pozadí je díl 80, zajímala by mě jeho funkce, jelikož jsem ho nenašel na žádném obrázku v příručce a ani u TEA na fotkách jsem se nevšiml, že by ho tam měl nalepený...
Levý a pravý držák motoru
Tak, to je prozatím vše...dílů mám hotových trochu víc, ale nejsou ještě vytvarované a nechci sem dávat placky Další pokračování bude snad v pátek...
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Praga V3S ČSLA valník /PK Graphica / 1:32 / Raven
Díl 80 - držák konstrukce pro rezervní kola. Přilepil jsem si jej napřed na tu konstrukci, určitě na ní najdeš krátké rysky, kam to má být. Teprve po nalepní nástavby na podvozek jsem mohl celek nosiče rezervních kol nalepit na rám před korbu. Držák předních listových per? Tak ten je potřeba si použít tak nějak podle citu jak by měl být.
Re: Praga V3S ČSLA valník /PK Graphica / 1:32 /
Držím palce
Zatím to vypadá dost dobře...
Jen tak dál. Koukám že už V3S asi nestihnu slepit dřív než ty
Jen co dodělam ty Tatry Dakarky,tak se do ní pustím taky
Zatím to vypadá dost dobře...
Jen tak dál. Koukám že už V3S asi nestihnu slepit dřív než ty
Jen co dodělam ty Tatry Dakarky,tak se do ní pustím taky
Re: Praga V3S ČSLA valník /PK Graphica / 1:32 /
Díky...no nevím jak to stihneš...já skoro každý den valím a valím... Zrovna dodělávám komplet rám a zítra jdu na nápravy...mimochodem, až ji budeš stavět, tak pozor na díl 9 a 10 - první příčka je trošku delší než by měl být, což způsobuje roztažení rámu v předu...mě to naštěstí udělalo jen 0.4 mm ale u první stavby to šlo naprosto do háje...