Stránka 5 z 8

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Napsal: úte 9.9.2014 21:43
od Chimenes
To máme teprve devátého v měsíci a adeptů na foto měsíce mraky.

Gratulace k dokončení. Na provedení je vidět, že ti po celou stavbu nechybělo nadšení a radost z díla.

Ať se daří :!:

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Napsal: úte 9.9.2014 22:10
od kaktusak
To je masakr . Gratuluji k dokončení tohoto veledíla .
V Kyjově nachystáme velllllllllkej stůl .

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Napsal: úte 9.9.2014 22:37
od CSR
Gratuluji k dokončení tohoto kusu nábytku.Je to pěkná potvora,jen nechybí ti madlo na těch jakoby dvířkách na předposlední fotce že tam jsou dva bílé flíčky??

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Napsal: stř 10.9.2014 8:28
od chuan
Prostě super nádherný kus nábytku. Naprostá paráda, gratuluji k dokončení tohoto vagónku :lol:

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Napsal: stř 10.9.2014 9:02
od zkooter
Velké díky všem, fakt si vašich ohlasů vážím a jsem rád, že se dílo líbí.

:arrow: Kaktusak: Prostory už objednány, snad se vejdu ;)
:arrow: CSR: Ve šmikajdě samotné žádná madla nejsou, ale pravda je, že jsem je plánoval, leč pozapomněl na ně :oops: Díky za připomenutí. Už jsem zkouknul dobové fotky a nějaký štuplík tam ještě lípnu.

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Napsal: stř 10.9.2014 13:50
od Brzdič
Parádní model i provedení. ;)

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Napsal: stř 10.9.2014 18:08
od Ričmond
Je to super a to jak model tak report ;-)

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Napsal: stř 10.9.2014 19:39
od hromadko.s
Moc pěkný, radost pohledět :)

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Napsal: stř 10.9.2014 19:47
od zkooter
Poslední dva štuplíky dolepeny, teď už to je snad opravdu všechno 8-)

Obrázek

... ještě jednou velké dík všem, hned je chuť říznout do něčeho dalšího ;)

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Napsal: stř 10.9.2014 20:46
od Lukáš
Velmi povedené a perfektní celý report. Sem jsem vždycky rád nakukoval

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Napsal: ned 14.9.2014 23:19
od mahdy
Štěbetali vrabci, že prej v Kyjově z toho byl pohár Kyjovské radnice ......
Tak to má být, první model a hned všem na soutěži vytřít zrak.

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Napsal: pon 15.9.2014 19:31
od zkooter
Jsou mi ti vrabci pěkně ukecaní.... zato dobře informovaní ;) Bylo to ale překvapení, že jsem málem zakecal předání ceny :shock: Slovy Karla Gotta .... Tohle jsem fakt nečekal :P Ještě jednou velké dík...

No a abyste si nemysleli, že jsem s tím šlahnul, tak jen náhled věcí budoucích. Pracuji na kolejích a je to děěěsně zdlouhavá a nudná práce. Dávám dohromady patky kolejí (nebo jak to nazvat). Na 1,5 metru kolejí bude třeba dle mých výpočtů tak nějak bajvočko 60 pražců, tzn. 120 patek. Každá patka se skládá z 20 dílků, takže to dává celkem 2400 dílků jen na kolejích, ufff :? Více na fotkách. Teď se asi delší dobu neuvidíme
Obrázek Obrázek

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Napsal: pon 15.9.2014 20:02
od Laďuša
Ty "patky" jsou podkladnice se svěrkama. V tutom případě to vypadá na podkladnici žebrovou. Svěrky pak drží na podkladnici paty tzv. širokopatních kolejnic - čili tady v tom názvosloví jsi se zrovna trefil výrazem, kterej označuje jinou část železničního svršku :)
Tady to je krásně vidět: http://www.szdc.cz/obrazky/zeleznice-cr ... obr.14.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Těm čtyřem vrutom v rohach se řiká vrtule :)

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Napsal: úte 16.9.2014 6:25
od mahdy
60 pražců je nějak moc. Já mám kolej dlouhou 103 cm a mám tam 36 pražců. Pražec šířka 10 mm a vzdálenost mezi pražci 20 mm.
Jinak vrtule znám velmi dobře. Byly doby, kdy jsem jich bouchal 12 000 ks za směnu. Naštěstí už je to hodně dávno.

Re: železniční dělo Leopold K5 (E) / GPM / 1:25

Napsal: úte 16.9.2014 10:02
od AmatER
Rozdělení počtu pražců na délku kolejového pole záleží na únosnosti svršku (resp. ono je to definováno fakticky obráceně, ale netřeba tu ventilovat komplet problematiku). Má-li K5 (E) 218 tun celkem při 12 nápravách, odpovídá to nápravové hmotnosti 18,2 t (±autobus), což bylo už tehdy v Německu už relativně běžné zatížení (první německé jednotné rychlíkové parní lokomotivy řady 01 měly dokonce lehce přes 20 tun na hnací a spřažených nápravách, zatímco u nás pracovaly značně lehčí rakouské konstrukce a 16 t/nápr už znamenalo prostě moc těžkou lokomotivu). Jelikož středoevropské železnice po válce převzaly spoustu stavebních i provozních předpisů po německých železnicích, není žádnou zásadní chybou použít moderní předpisy - ty dělí rozdělení pražců na pět tříd a-e s osovu vzdáleností pražců:
  1. 830 mm
  2. 754,5 mm
  3. 675 mm
  4. 611 mm
  5. 544 mm
Použití záleží na traťové třídě a zatížení koleje vlakovým provozem (takže není jednoznačně přiřaditelné rozdělení pražců a traťové třídě A atd.) a závisí taky na směru trati (v oblouku jsou pražce víc nahuštěné) a umístění konkrétního pražce v kolejovém poli (blíž styku kolejnic jsou pražce víc nahuštěné, přímo u podporovaného styku jsou pak dva pražce těsně vedle sebe - to už tady taky tuším někdo stavěl - ale variant sestav kolejového roštu je mnoho). Je na to docela složitá tabulka přes celou stránku v normě, něco o tom píše Petr Litomyš včetně reálných příkladů.

Takže pokud má být pod kanónem kolej realistická, má mít rozdělení pražců d nebo e a tedy v 1:25 na 1,5 metru 61 až 69 pražců a na koleji alespoň jeden styk kolejových polí (kolejová pole se běžně dělají 25 metrů dlouhá). Upřímnou soustrast ;)