Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 (1988)/ Spida/ 1:32/ HOTOVO

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Uživatelský avatar
Tomáš M.
Příspěvky: 57
Registrován: ned 27.1.2013 16:59
Bydliště: Velký Šenov / Praha

Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 (1988)/ Spida/ 1:32/ HOTOVO

Příspěvek od Tomáš M. »

Posbíral jsem trochu odvahy a po prezentaci pár staveb v kategoriích MDT a MA jsem se rozhodl přispět i do VDT. Vybral jsem si model Tatry 815, která se zúčastnila desátého ročníku Rallye Paříž - Dakar 1988 a jehož autorem je Spida. Stavím z reedice, která vyšla minulý rok - výtisk (resp. pro jistotu hned tři 8-) ) jsem zakoupil na veletrhu Model Hobby 2012.

Pár slov o předloze modelu:
V roce 1988 se konal jubilejní desátý ročník slavné Rallye Paříž - Dakar, kterého se účastnily i dvě Tatry v barvách PZO Motokov. Za volantem jedné z nich seděl Karel Loprais (pozdější vítěz kategorie kamionů), druhou (se startovním číslem 615), řídil Zdeněk Kahánek. Členy posádky byli dále Ota Měřínský a Zdeněk Hajdušek. Posádka si během závodu vedla velice dobře, do cíle však bohužel dojela mimo soutěž kvůli prasklým listovým pérům na zadní nápravě. A právě tento vůz je předlohou modelu.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

A tady ještě pěkné video.

Vlastní stavba:
Stavbu jsem začal tak, jak radí návod - rámem. :!: Tady bych chtěl upozornit na jednu nepříjemnou chybu: na dílech 1 a 4 jsou špatně označeny chlopně pro přilepení dílů 2 a 3 - jsou prohozené! Bohužel jsem se nachytal - nalepil jsem díly 2 a 3 tak, jak bylo psáno na chlopních a nezkontroloval s návodovou kresbou :roll: . Řešení bylo celkem jednoduché - okopíroval jsem si díly 1 a 4 (naštěstí jsou celé černé) a nalepil je tak, jak mají být. Také díly 5 a 6 je třeba nalepit opačně, než je značeno na chlopních, a je nutné je trochu zkrátit.
V žádném případě nechci tímto nějak hanit autora - jenom chci upozornit na problémy, kterým můžou další modeláři předejít. Ve starších reportech se stavbou tohoto modelu na tyto chyby nikdo neupozornil.

Obrázek Obrázek Obrázek

Dále jsem slepil zadní část vozu. Zde naopak všechno sedělo naprosto perfektně ;) . U centrální roury si také nevzpomínám, že by byl nějaký problém. Snad jen díl 311 (válec, na kterém sedí převodovka) jsem musel asi o 1,5 cm zkrátit. Diferenciály jsem lepil natupo. Je to docela zdlouhavá práce, ale výsledek je parádní.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

O stavbě prachovek píše Spida v návodu: "Velice zdlouhavou prací je výroba prachovek, ale výsledný efekt vypadá velice realisticky." Byl to fakt vopruz :lol: , ale výsledek vážně vypadá dobře.

Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: Převodovka - žádný problém.

:arrow: Táhlo u zatáčecího mechanismu přední nápravy jsem vyrobil z drátku, který byl na starém kalendáři. Nejprve jsem jej srovnal pomocí pilníku na rovné podložce a poté nabarvil vodovkou (jinou barvu jsem neměl po ruce :? ), přestříknul lakem na vlasy, znovu černá vodovka, lak na vlasy a na závěr nátěr černou vodovkou. Barva vydržela i lehké dotvarování drátu, neotírá se. Když se do ní ale rýpne nehtem, tak se odloupne. Vzhledem k tomu, že táhlo potom není nijak zvlášť namáhané, tak to stačí ;) .

:arrow: Torzní tyče jsem udělal ze špejle, kterou jsem nabarvil černou vodovkou. Ta je ovšem po zaschnutí matná. Proto jsem ji zkusil nalakovat (opět lak na vlasy) a znovu přetřít vodovkou. S výsledkem jsem spokojený. Nalepení torzních tyčí k celku doporučuji dělat jinak oproti návodu - nejprve na špejli-tyč nalepit díl 99, pak ji přilepit ke kulise (díl 63) a nakonec dílem 99 k přední nápravě. Přilepení dílu 99 mi totiž vyšlo jinak, než na vyznačené místo (níž), a při postupu podle návodu (nejprve nalepit díl 99 k nápravě a až pak torzní tyč) bych neměl tozní tyč rovnoběžně s centrální rourou.

:arrow: Díly 103 (špejle koukající z předních brzdových válců) jsem zkrátil asi o 0,5 cm, aby byly přibližně stejně dlouhé jako u zadních náprav. Zdálo se mi, že vyčuhovaly příliš.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Další na řadě bylo spojení rámu s centrální rourou. Na rámu jsou prohozena čísla 33 a 36 (tady to ale nevadí, z logiky věci vyplyne, kam který příčník nalepit - nelze se splést). Místa pro přilepení nejsou vyznačena přesně - přední příčníky jsem nalepil asi 0,5 mm více dopředu, první zadní příčník pak vycházel asi o 1 mm víc dozadu a druhý zadní příčník pak asi o 1,5 mm. Uvidím, jestli to byla dobrá volba - snad mi potom sednou zadní blatníky.

Následně jsem k celku přilepil další "drobnosti".

:arrow: Vyznačená místa pro nalepení dílů 318 (držáky tlumičů zadních náprav) a 42 (držák listových per) jsou lehce posunuta. Je třeba lepit tak, aby tlumiče a odpuržení byly tam, kde mají být ;) a zbytek zaretušovat.

:arrow: Díl 89 (nejdelší list u listového péra) jsem lepil tak, že jsem k sobě slepil vrchní a spodní vrstvu. Ve vystřihovánce je potom navíc taková velká bílá plocha, kterou se to má vše zřejmě podlepit. Díl by pak tím pádem měl dvojnásobnou tloušťku, což podle mého názoru mít nemá (tj. má být ze dvou vrstev papíru a ne ze čtyř).

:arrow: Pro vytvarování čel vzduchových nádrží (díl 75) doporučuje Spida vytlačit cíněnou kuličkou do tvrzeného polystyrenu důlek a v něm vytvarovat navlhčený díl 75. Já jsem použil čajovou svíčku, do které jsem také vytlačil kuličkou důlek, v něm natvaroval navlhčený (nasliněný) kruh papíru velký asi jako ten důlek, který se k vosku přilepil. A v tom jsem pak tvaroval originální díly.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

To je protentokrát vše. V tomto příspěvku prezentovaná stavba je výsledkem celkem 14 dní práce. Teď mě čeká nárazník a pak kola.

Model vypadá zatím fakt parádně, velice se Spidovi povedl. Snad i mě se povede ho dotáhnout do úspěšného konce. Ze začátku jsem se trochu obával laserového tisku, ale musím říct, že se z toho staví velice dobře.

Taky fotka pod návodnými kresbami je super. Dokud jsem neviděl fotky bernieho modelu, tak jsem žil v představě, že to je skutečná Tatra :lol: .

:arrow: Pokračování příště.
Naposledy upravil(a) Tomáš M. dne ned 24.11.2013 17:19, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Tomáš M.
Příspěvky: 57
Registrován: ned 27.1.2013 16:59
Bydliště: Velký Šenov / Praha

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 (1988)/ Spida/ 1:32/

Příspěvek od Tomáš M. »

V minulém příspěvku jsem zapomněl zmínit díl 324. V návodu totiž není zmíněný a není ani zakreslený v návodové kresbě. Řešilo se to již v tomto vlákně, tady ještě přidám obrázek, kde to je vcelku dobře vidět. Jedná se o součástku, která by měla držet pohromadě listová péra a osu.

Obrázek

Dále přišel na řadu přední nárazník. V něm jsem vyříznul otvory, které byly naznačeny jen černou plochou. Celý nárazník se měl zrubu začernit. S vodovkami jsem si to netroufnul (nárazník by byl asi brzo flekatý od letmých dotyků lehce ušpiněné ruky :lol: ), raději jsem sáhnul po černém papíru, kterým jsem rub nárazníku podlepil.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

S předními blatníky (resp. stupačkami) jsem si trochu pohrál. Vyřezat vzduch mezi jednotlivými dráty mřížky by šlo asi těžko. Přemýšlel jsem, jak to vyřešit, a napadlo mě opět použít rybářský vlasec (neboť mi ho ještě trochu zbylo):

Z kartonu (1 mm) jsem si vyříznul obdélníček velikosti cca 4x3 cm. Na něj jsem nalepil kopii dílu stupačky a z prostředka obdélníčku jsem vyříznul menší obdélníček. Na zbylý rámeček jsem po obvodu (stačí na kratší strany) nalepil oboustrannou lipicí pásku. Pak jsem vzal vlasec, nařezal si vlákna cca 6 cm a nalepil je na lepicí pásku tak, aby se kryla s oky nakreslenými na dílu stupačky. Následně jsem prostředek obdélníku vyndal a na vzniklou mřížku nalepil pomocí vteřinového lepidla takový rám stupačky. Je třeba dávat pozor, aby se jednotlivá vlákna neslepila k sobě a aby se lepidlo nevylilo do části mřížky, která bude nakonec vidět. Na druhou stranu je ale třeba vlákna nalepit fakt dobře, aby se při následném řezání neuvolnila. Následovalo přilepení rubové části (vypadá stejně jako lícová), vyříznutí a nabarvení černou vodovkou.

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

A tady už hotové přední blatníky:

Obrázek

:arrow: Pokračování příště.
Uživatelský avatar
Slepičák
Příspěvky: 345
Registrován: stř 14.3.2012 18:13
Bydliště: Dráchov;JČ kraj

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 (1988)/ Spida/ 1:32/

Příspěvek od Slepičák »

Pozorně sleduji,taky jí mám v šuplíku:)
spida
Moderátor
Příspěvky: 736
Registrován: pon 12.12.2011 12:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 (1988)/ Spida/ 1:32/

Příspěvek od spida »

hmmmmm. dobrý. sleduju. ;)
Uživatelský avatar
Tomáš M.
Příspěvky: 57
Registrován: ned 27.1.2013 16:59
Bydliště: Velký Šenov / Praha

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 (1988)/ Spida/ 1:32/

Příspěvek od Tomáš M. »

Zase kousek popojedu a tentokrát stylově - kola jsou na svém místě 8-) . Poprvé jsem použil laserem vypalované dezénky a je to paráda, kola to hodně oživilo. Dezénky jsem nejprve podlepil kancelářským papírem (jak radil Zdeněk-TEO), vyřezal, následně řádně z obou stran naslinil (hm, nikdy jsem to nezkoušel, ale takhle nějak si představuju, že může chutnat spálené dřevo :lol: ) a pomocí tlustého fixu vyválel na stehně. Pak jsem oba konce slepil podchlopní z kancelářského papíru a do vzniklého válce vlepil dvě mezikruží z 1mm kartonu. Na boky jsem pak nalepil vytvarované bočnice s disky.
V poklicích jsem vyřezal nakreslené otvory.

Po nasazení předních kol na osy jsem zjistil, že při zatáčení vadí přední nárazník. Teď už s tím ale nic nenadělám. Kdybych model lepil znova, asi bych nejprve připevnil kola a až podle nich přilepil nárazník. No co, zkušenost pro příště ;) . A taky to nebude žádný funkční model, takže to vlastně ani nevadí...
Možná je trochu škoda, že si úplně neodpovídají figury na dezénu a na bočnicích kol (nakreslené). Ale to už je opravdu detail, nic extra zásadního ;) .

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Začal jsem pracovat na motoru.

:arrow: Pokračování příště.
Uživatelský avatar
Tomáš M.
Příspěvky: 57
Registrován: ned 27.1.2013 16:59
Bydliště: Velký Šenov / Praha

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 (1988)/ Spida/ 1:32/

Příspěvek od Tomáš M. »

Opět se hlásím s menším pokrokem - motor je hotový. Všechno sedělo naprosto perfektně, jenom pozor: díl 116 je chybně označen jako 316. Ale podle tvaru je lehce k rozeznání. Malinko jsem motor vytunil - vyrobil jsem si jednotlivé listy vrtule, do jejího středu vlepil Tatrovácké T a placaté výfukové potrubí jsem nahradil potrubím z kulatých párátek (z drátku se mi to moc nedařilo). Potrubí jsem také vedl k turbu trochu jinak, než bylo ve vystřihovánce, protože podle obrázků, co jsem našel, to vypadá malinko jinak (ale zase tak moc se v tom nevyznám :? , prostě to vede někam tam, no, kde to stejně nebude moc vidět :lol: ).

Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Při vlepování motoru do rámu jsem zjistil, že držáky 135 jsou malinko kratší (tj. motor propadával). Vyřešil jsem to tak, že jsem na každý držák nalepil obdélníček papíru stejné tloušťky jako má papír, na kterém je tištěna vystřihovánka. Do spojky jsem vlepil papírový váleček, takovou redukci průměru otvoru. Otvor pro osu v převodovce je totiž menší (přibližně 1,5 mm oproti 2 mm ve spojce). Dále jsem musel motor posunout cca o šířku plošky určené k nalepení dílů 135 směrem k zadní části vozu, vadil tam přední diferenciál. Snad to nezpůsobí problém při osazování dalších celků.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

:arrow: Pokračování příště.
spida
Moderátor
Příspěvky: 736
Registrován: pon 12.12.2011 12:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 (1988)/ Spida/ 1:32/

Příspěvek od spida »

No slepený to máš moc pěkně, ale to uspořádání turbodmychadel máš špatně. Turba mají být na kraji a ne uprostřed. Netvrdím že to vypadá úplně přesně jak to vypadalo. Byl to první model tatry a byl jsem ještě neznalý, ale ty turba jsem měl určitě dobře. Navíc pokud to chceš více přiblížit realitě tak tam vůbec nedávej ten tlumič výfuku a veď výfuk přímo od dílu který by měl být mezi turby --- které mají být na kraji a né uprostřed ;) Ono asi vůbec nejlepší by bylo kdyby jsi si stáhnul motor T3 kterej mám na webu a udělal to podle toho. Ten se blíží realitě trochu víc než tento motor.
Uživatelský avatar
Tomáš M.
Příspěvky: 57
Registrován: ned 27.1.2013 16:59
Bydliště: Velký Šenov / Praha

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 (1988)/ Spida/ 1:32/

Příspěvek od Tomáš M. »

Ahoj spido, díky za reakci. Na T3, co máš na webu, jsem se koukal. Ale měl jsem docela strach, že bych ho rozumně nenacpal do rámu - hlavně v přední části se mi zdá trochu košatější. Potom tisk na inkoustovce, co mám doma, by určitě nevypadal tak dobře jako originál, a nakonec ten motor bude vidět jen výjimečně. A navíc mě to, že uspořádání turbodmychadel neodpovídá úplně skutečnosti, zase tak moc neuráží. Jak už jsem psal, v motorech se nijak zvlášť nevyznám. Ale slepený to mám dobře (resp. špatně, ale podle návodky ;) ). T3, co máš na webu, má turbodmychadla podle skutečnosti.
spida
Moderátor
Příspěvky: 736
Registrován: pon 12.12.2011 12:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 (1988)/ Spida/ 1:32/

Příspěvek od spida »

No jo. Máš fakt pravdu. Tak to se omlouvám že jsem tady machroval. ;) No jo holt byl to dělanej model ještě za mlada :-)
Uživatelský avatar
Tomáš M.
Příspěvky: 57
Registrován: ned 27.1.2013 16:59
Bydliště: Velký Šenov / Praha

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 (1988)/ Spida/ 1:32/

Příspěvek od Tomáš M. »

Pokračuji dále - nástavba je hotová. A nově vystínovaná plachta vypadá opravdu parádně!

Všechno sedělo skvěle, snad jen návaznost kresby na levé bočnici (je ze dvou dílů) není úplně stoprocentní, ale to je jen detail. Při lepení žeber 203 jsem postupoval trochu jinak, než je uvedeno v návodu. Z 2mm strojní lepenky jsem si vyříznul podle dílu 203 žebra, která byla velká jako plachta (tj. odříznul jsem část, která zasahovala na bočnice) a nalepil je na plachtu na místa, kde je stínováním znázorněn přehyb přes konstrukci. Lehce jsem i přitlačil, a tak žebra mírně prolezla (z toho mám málokdy radost, ale tentokrát se to hodilo ;) ).

Při ohýbání plachty jsem postupoval tak, že jsem díl narýhoval z rubu (ne z líce, jak je naznačeno), pak trochu naslinil a ohnul přes hranu pravítka. Díky tomu ohyb není ostrý a nebylo ani potřeba retušovat (není z mojí hlavy, tento postup mi jednou poradil Standa F.).

Dalšími vylepšeními jsou panty u krytů (inspiroval jsem se zde), z párátek jsem pak udělal konstrukci, přes kterou je natažena plachta (nevím, jak to napsat kratšeji ;) ) a jejíž (viditelná) část je jen nakreslena (díl 211).

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Nástavba je zatím položená nasucho, zástěrky jsou tedy jenom provizorně před zadním nárazníkem.

:arrow: Pokračování příště.
Uživatelský avatar
Tomáš M.
Příspěvky: 57
Registrován: ned 27.1.2013 16:59
Bydliště: Velký Šenov / Praha

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 (1988)/ Spida/ 1:32/

Příspěvek od Tomáš M. »

Uplynulo hodně času, vlákno se stavbou se hodně propadlo - je na čase jej trochu oživit.

Když skončilo léto, začalo mi dost povinností ve škole, a tak na lepení nebylo tolik času. A když už jsem si přecijenom nějaký našel, tak se mi zase nechtělo příliš dokumentovat postup. Ze stavby kabiny tak neexistuje jediná fotka, jenom pár snímků před přilepením ochranného rámu:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Při stavbě kabiny si nepamatuju na výraznější nepřesnosti, snad jen díly 224 L a P jsou asi o 1 mm kratší než vyznačené místo pro jejich přilepení na dílu 223. Zajímavou kapitolou bylo lepení čelního skla ke kabině. Shrnul bych to větou z jednoho českého pořadu: "Bylo to peklo, byl to hnus" :evil: . Dokonce jsem si říkal, že už nikdy do podobného modelu nepůjdu. Ale už teď vím, že to tak nebude - nedávno jsem si pořídil Tatru 815 z Dakaru 1986 (také od Spidi) a moc se na ni těším :D .

Na kabině jsem provedl pár úprav:
:arrow: věnec volantu je z drátku od nefunkčních sluchátek (až se vám porouchají, nevyhazovat! ;) )
:arrow: vyřezal jsem papírovou mřížku v masce a nahradil mřížkou z rybářského vlasce (cca 0,1 mm v průměru). Lepil jsem ji podobně jako stupačky u kabiny (viz výše)

Pak přišel na řadu ochranný rám a už od začátku stavby jsem přemýšlel, jak se s ním popasovat. Před nějakou dobou, při procházení příspěvků v sekci Stavba, konstrukce, tipy a triky, jsem si všiml vlákna zabývajícího se smršťovací bužírkou. Rozhodl jsem se ji tedy pořídit a vyzkoušet. Narazil na obchod GES electronics, kde lze najít mnoho různých průměrů a barev a dokonce i drátky. Nechci zde dělat reklamu, ale myslím, že to může být užitečné i pro ostatní.
Menším problémem u bílé bužírky je to, že má na sobě vytištěné nějaké specifikační údaje. Není ale problém je buď jemně zbrousit nebo odstranit např. toluenem (nejde to úplně, ale zbytek se dobrousí). Smrštit lze bužírku buď nad plamenem svíčky (nedoporučuju - při neopatrné manipulaci zanechává černé skvrny) nebo fénem na vlasy. Lepí se výborně vteřinovým lepidlem a není potřeba ji barvit, pokud ji samozřejmě mám přesně v té barvě, jakou potřebuju. Na ochranný rám jsem použil bužírku, která má před smrštěním průměr 1,0 mm, po smrštění 0,6 mm. Tloušťka stěny je 0,33 mm, tedy vnější průměr po smrštění 1,26 mm, což je přibližně rozměr, který doporučuje spida v návodu. Bužírku jsem navlékl na měděný drátek o průměru 0,6 mm.
Jak se rám povedl, můžete posoudit na této fotce:

Obrázek

Samozřejmě jsem vynechal u rámu prostřední sloupek, který je sice zakreslený v návodu, ale ve skutečnosti na kamionu nebyl (bylo to už diskutováno jinde). Dokonce si i myslím, resp. podle fotek soudím, že by tam neměl být ani držák rámu nad čelním sklem. Nechal jsem ho tam ale, protože jsem si toho všiml až po přilepení ke kabině :roll: .

Na konec tohoto příspěvku ještě dvě fotky kamionu bez nástavby:

Obrázek Obrázek

:arrow: Dokončení příště.
Uživatelský avatar
Tomáš M.
Příspěvky: 57
Registrován: ned 27.1.2013 16:59
Bydliště: Velký Šenov / Praha

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 (1988)/ Spida/ 1:32/

Příspěvek od Tomáš M. »

A je tu finále, po více než pěti měsících se mi podařilo Tatru dokončit.

Mám z ní obrovskou radost. Vždy, když jsem někde na výstavách viděl podobné propracované modely kamionů, přál jsem si mít také takový. Z počátku jsem měl z vystřihovánky velký respekt, nevěděl jsem, jestli se mi povede stavbu dotáhnout do úspěšného konce, ale povedlo se :D .

Při lepení jsem narazil jenom na pár problémů, které jsem zmínil výše a se kterými by si modelář, který se rozhodne takovýto model postavit, měl umět poradit. Konec ale tlachání, zde jsou fotky hotového modelu:

Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Na závěr ještě upozorním na jednu malou úpravu - skutečný vůz měl u předních kol zástěrky. Tak jsem je taky dodělal ;) .

A nedá mi to, musím se pochlubit ;) :

Obrázek

Na úplný konec bych chtěl poděkovat Spidovi za skvělý model a už se těším, až si postavím další (jak už jsem zmiňoval výše, bude to Tatra 815 z Dakaru 1986). Předtím ale určitě přijde na řadu něco jednoduššího, asi nějaký "domeček".
Uživatelský avatar
rybak
Příspěvky: 1058
Registrován: pát 20.1.2012 21:57

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 (1988)/ Spida/ 1:32/

Příspěvek od rybak »

Poučný report. Nádherná práce. Moc hezky se na to kouká. Gratuluji k umístění a dokončení tohoto krásného kousku.
Dokonce bych ti odpustil, že tam máš ten tlumič výfuku :-)
S tím rámem souhlasím, podle obrázků nad čelním oknem opravdu není žádný držák.
Smršťovací bužírka je určitě taky cesta na rám, který se ti náramně povedl.
Na věnec volantu doporučuji gumové těsnění, prodávají nepřeberné množství průměrů a tlouštěk.
Zástěrky na startu možná měla, ale podle fotek dlouho nevydržely.
Uživatelský avatar
Chimenes
Příspěvky: 458
Registrován: sob 21.1.2012 12:56
Bydliště: Ovčáry
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 (1988)/ Spida/ 1:32/ HOTOVO

Příspěvek od Chimenes »

Parádní práce, po zásluze oceněná na výstavě. Report dokonalý a těším se na další Tatru.

Ať se daří JS
spida
Moderátor
Příspěvky: 736
Registrován: pon 12.12.2011 12:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 VD 13 350 6x6.1 (1988)/ Spida/ 1:32/ HOTOVO

Příspěvek od spida »

Opravdu moc pěkně slepené. Ono tento model vznikal tak nějak komplikovaně. Je tam dost chyb. Tim myslím, jako že to moc neodpovídá konstrukčně předloze. V te dobe jsem ještě tolik Tatru neznal a tak jsem chodil po stavbách a prolejzal tatrovky. Jenže tohle je valnik a ja fotil sklopky. Takže první Velká chyba je zakladni nosny ram. Na modelu je zuzeny, jako to maji sklopky kuli tuplakum. Dalsi velka chyba je drzak listovych per. Kdo trochu tatru zna a videl i tento model zespodu tak vi o cem mluvim. Další chyba je motor, , který se realnemu podoba jen tak trošku. Pak již zmiňovaný tlumič výfuku, ktery na aute taky nebyl, a další a další. No ale nakonec je z toho krasna tatrice.
Odpovědět

Zpět na „Sport a Dakar“