BERGEPANTHER SdKfz 179 / Halinski / 1:25 HOTOVO
Napsal: sob 13.7.2013 13:55
Po zavedení nových středních a těžkých tanků, vyvstal obrovský problém s odtažením požkozeného stroje. Pro Panther nebo Tiger
museli 3 polopásy FAMO SdKfz 9 a odtah byl i tak náročný. Proto bylo nutné vytvořit pancéřový stroj takové hmotnostní kategorie,
který by dokázal odtahovat nové těžké stroje Panzerwaffe. Proto vznikl BERGEPANTHER.
Postupem výroby byla konstrukce vylepšovaná a doplňována nářadím a úpravami potřebným k dílenské údržbě vozidel. Běžnou součástí
byla montáž 2T jeřábu, tažné tyče, naviják s tahem 40T a na zadní části byla instalovaná oporná radlice, která se spouštěla pomocí
navijáku.
Vyprošťovací tank :
Hmotnost- 43-44000 kg
Osádka - 3
Rychlost - 46 km/h
Výzbroj - 2x MG 34 7,92mm
- 1x MP 38/40 9mm
- 1x 2cm Kw.K.38
Nejdříve náhled na originál a také dovnitř:
Podle slovního návodu se má na sucho složit kostra, odzkoušet venkovní díly a pak kostru slepit, pokud si překládám dobře.
Jasné je, že dokud nebude ve vnitřku korby převodovka, motor a ostatní části vnitřní výbavy, výš kostru zatím stavět nebudu.
Hned první vnitřní výbavou jsou hřídele kol, které ostatně nebudou skoro vidět, tak jsem se rozhodl udělat je z nabarvených kulatinek.
Postup jaký jsem zvolil při skládání je patrný z fotek. Dlouhou hřídel, abych ji dostal na místo jsem byl nucen řezat.
Po mírných korekcích si vše sedlo vcelku dobře.
museli 3 polopásy FAMO SdKfz 9 a odtah byl i tak náročný. Proto bylo nutné vytvořit pancéřový stroj takové hmotnostní kategorie,
který by dokázal odtahovat nové těžké stroje Panzerwaffe. Proto vznikl BERGEPANTHER.
Postupem výroby byla konstrukce vylepšovaná a doplňována nářadím a úpravami potřebným k dílenské údržbě vozidel. Běžnou součástí
byla montáž 2T jeřábu, tažné tyče, naviják s tahem 40T a na zadní části byla instalovaná oporná radlice, která se spouštěla pomocí
navijáku.
Vyprošťovací tank :
Hmotnost- 43-44000 kg
Osádka - 3
Rychlost - 46 km/h
Výzbroj - 2x MG 34 7,92mm
- 1x MP 38/40 9mm
- 1x 2cm Kw.K.38
Nejdříve náhled na originál a také dovnitř:
Podle slovního návodu se má na sucho složit kostra, odzkoušet venkovní díly a pak kostru slepit, pokud si překládám dobře.
Jasné je, že dokud nebude ve vnitřku korby převodovka, motor a ostatní části vnitřní výbavy, výš kostru zatím stavět nebudu.
Hned první vnitřní výbavou jsou hřídele kol, které ostatně nebudou skoro vidět, tak jsem se rozhodl udělat je z nabarvených kulatinek.
Postup jaký jsem zvolil při skládání je patrný z fotek. Dlouhou hřídel, abych ji dostal na místo jsem byl nucen řezat.
Po mírných korekcích si vše sedlo vcelku dobře.