Vought F4U-1A Corsair / GPM / 1:33 / HOTOVO

Modely soutěžní kategorie LKT

Moderátoři: old_Mr_Grim, numi

chuan
Příspěvky: 395
Registrován: úte 24.1.2012 22:26
Bydliště: Praha

Re: Vought F4U-1A Corsair / GPM / 1:33

Příspěvek od chuan »

No ty se s tím taky pereš jako zběsilej, jestli tu změť žebírek poskládáš do přijatelné podoby všechna čest tobě.
Pavel Pejša
Příspěvky: 602
Registrován: sob 7.1.2012 13:12

Re: Vought F4U-1A Corsair / GPM / 1:33

Příspěvek od Pavel Pejša »

Tak jsem se zase trošku posunul.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Pavel Pejša
Příspěvky: 602
Registrován: sob 7.1.2012 13:12

Re: Vought F4U-1A Corsair / GPM / 1:33

Příspěvek od Pavel Pejša »

Tak zatím pracuji na výzbroji tvořenou šesti těžkými půlpalcovými kulomety, které byly seřízeny tak, že se v určité vzdálenosti před letadlem dráha všech střel sešla v jednom bodě a pokud se v této vzdálenosti objevil nepřítel, dostal pořádnou nálož olova a neměl šanci na přežití.
Zatím mám vyrobené dva kulomety a tři naplněné pásy s náboji. Ještě mi zbývá jeden kulomet. Na druhém křídle dělat otevřené kulomety nebudu, abyc měl také jedno křídlo celistvé.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Michal Dostál
Příspěvky: 439
Registrován: sob 21.1.2012 12:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Vought F4U-1A Corsair / GPM / 1:33

Příspěvek od Michal Dostál »

Ahoj Pavle,
vypadá to moc dobře, jestli budeš moci, přidej dráty ke kulometům.
Pavel Pejša
Příspěvky: 602
Registrován: sob 7.1.2012 13:12

Re: Vought F4U-1A Corsair / GPM / 1:33

Příspěvek od Pavel Pejša »

Tak jsem zase lehce popojel. Bohužel dráty už se nedalo doplnit. Protože kulomety byly napevno a dráty jdou vespod. No tak snad na jiném letadle. Přeci jen, se na tomhle letadle hodně učím a už takhle je to oproti dřívějším modelům o nějaký ten level jinde.
No potah sklápěcí části křídla mi dal velmi zabrat a to jsem ještě netušil jaký mazec bude potah pevné zahnuté části. Navíc návodná kresba i návod za moc nestojía třeba pozdě jsem si uvědomil, že je vlastně nutné nejprve udělat podvozek, který se přilepí ke kostře a až potom je nutné dělat obšívku. Naštěstí jsem si toho všiml po přilepení jen jedné části obšívky, a tak se mi snad podaří nějak podvozek přidělat, i když nevím jak to dopadne. Je to celkem extrémní konstrukce plná různých vzpěr a táhel. Kam se na to hrabe příhradová konstrukce sloupů vysokého napětí. Zatím mám hotovou jen z části hlavní podvozkovou nohu a kompletace vzpěr mě teprve čeká. No a pak nějak připojit podvozek. Zatím bych řekl je toto nejsložitější a nejtěžší část stavby a také se vyskytly nějaké nepřesnosti na kostře, kterou bylo nutno lehce upravit.
Dost již plků a nyní fotky mého snažení, které zatím dostává pěkně na zadek.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
štefíno
Příspěvky: 902
Registrován: sob 21.1.2012 10:33
Bydliště: Zlín / Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vought F4U-1A Corsair / GPM / 1:33

Příspěvek od štefíno »

Dobře ty :)
Pavel Pejša
Příspěvky: 602
Registrován: sob 7.1.2012 13:12

Re: Vought F4U-1A Corsair / GPM / 1:33

Příspěvek od Pavel Pejša »

Nechval dne před večeří. Ještě není křídlo v kupě. Spíš aby neskončilo v koši. Celkem mi při tom bouchaj saze. Kam se na tohle hrabalo lepení křídel spitfiru.
Pavel Pejša
Příspěvky: 602
Registrován: sob 7.1.2012 13:12

Re: Vought F4U-1A Corsair / GPM / 1:33

Příspěvek od Pavel Pejša »

Tak a křídlo je spojeno. Byl to neskutečnej boj a moc to napasuje, ale to je asi tím, že nikde není značka kam mám obšívku lepit na kostru, tak jsem to nějak odhadnul.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

No spokojený nejsem, ale zase to mohlo dopadnout hůř. Celkem se začínám osypávat, když si představím, že mě čeká ještě jednou to samé.
Pak přijdou na řadu klapky a křidélka.
Už se těšim na nějaké letadlo s normálníma křídlama.
chuan
Příspěvky: 395
Registrován: úte 24.1.2012 22:26
Bydliště: Praha

Re: Vought F4U-1A Corsair / GPM / 1:33

Příspěvek od chuan »

Teda já bych to dohromady nedal ani za tisíc let, a ty tady to křídlo slepíš jako nic. Na to jak jsi mi to všechno popisoval se ti to teda povedlo perfektně. Přeji mnoho sil do toho druhého křídla.
Pavel Pejša
Příspěvky: 602
Registrován: sob 7.1.2012 13:12

Re: Vought F4U-1A Corsair / GPM / 1:33

Příspěvek od Pavel Pejša »

Tak se peru s druhým křídlem. Tohle křídlo budu dělat zavřený. Moc mi to nepasuje, ale je to rukama. Nehorší je, že nikde není ryska kam z rubu lepit žebra, tak to je potom peklo. Pak jsou vidět hodně spoje a moc to nenavazuje. Jsem zvědavý, jak to nakonec vyjde na konci.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Pavel Pejša
Příspěvky: 602
Registrován: sob 7.1.2012 13:12

Re: Vought F4U-1A Corsair / GPM / 1:33

Příspěvek od Pavel Pejša »

No a druhé křídlo mám pohromadě. Ještě tam sice budu něco retušovat, protože tohle křídlo mi pasovalo nějak hůř, ale dejme tomu.
Nyní jsem se pustil do výroby klapek. Jsem zvědav jak to dopadne. Pro jistotu je budu dělat v zatažené podobě, ostatně na nich stejně není moc k vydění. Tady jsou klapky řešeny nějakým zvláštním způsobem a spíš připomínají křidélka. Nevím jaký je rozdíl v těchto klapkách a klapkách jaký měla běžná letadla, typu Spitfire, Hurricane, Tomahawk, nebo Messerschmitt. No a pak jsem zkusmo křídla přisadil k trupu a musím říct, že to W je pořádný. To když jsem jako malý lepil Corsaira od Betexy, tak to W nebylo tak výrazné.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
chuan
Příspěvky: 395
Registrován: úte 24.1.2012 22:26
Bydliště: Praha

Re: Vought F4U-1A Corsair / GPM / 1:33

Příspěvek od chuan »

:shock: Koukám na to jako blázen dobře ty!!!
Pavel Pejša
Příspěvky: 602
Registrován: sob 7.1.2012 13:12

Re: Vought F4U-1A Corsair / GPM / 1:33

Příspěvek od Pavel Pejša »

Tak dneska jsem zpracoval levé klapky a křidélko. Teda, nejvíc mi dává zabrat ten strašně silnej papír. Absolutně nevhodnej na tvarování křídel a vůbec čehokoli s malým obloukem. Při tvarování se to strašně láme. Nejhůř dopadlo křidélko kde bylo třeba vytvarovat dva oblouky o průměru tak 2 mm. Tam se mi to strašně pokroutilo a pomačkalo. Naštěstí to hodně schová křídlo a nebude to skoro vidět.

Obrázek Obrázek

Teď už zbývá připevnit takové ty různé držáky, za které to bude držet na letadle a budu moci celé křídlo skompletovat.

Ještě mám dotaz ohledně těch klapek. Ví někdo proč jsou u tohoto letadla klapky řešeny jinak než bylo obvyklé u všech ostatních letadel?
Pavel Pejša
Příspěvky: 602
Registrován: sob 7.1.2012 13:12

Re: Vought F4U-1A Corsair / GPM / 1:33

Příspěvek od Pavel Pejša »

Tak jsem křídla tak nějak doplakal. Je to sice hrůza, děs, běs a peklo, ale tohle se fakt nedá. V životě už zalomený křídla nechci lepit. Jednak jsem prakticky neměl čeho se držet při kompletaci a udržení geometrie, dále byly na křídlech nepřesnosti a z toho vyplynuly moje dost značné chyby. Nu což posuďte sami. Na detailních fotkách jsou vidět veliké nepřesnosti. Dokonce křidélka byla cca o 2mm kratší, než je otvor v křídle, tak jsem musel díry zaplnit tenkými pásky, aby tam nebyly tak velké díry. Pak také křidélka vůbec do křídel nepasují a na konci jsou jakoby úzká. No nedá se nic dělat. Tohle je zatím nejhorší co jsem lepil. Model je sice poměrně přesný, ale zrovna křídla teda ulítly dost a návodné kresby jsou jen orientační. Na první pohled sice vypadají dobře, ale během stavby člověk zjistí, že tam některé části vůbec nejsou. zejména křídla tam tedy nestojí za nic. Teď snad udělám poklopy podvozkových šachet a pak se pustím do kol.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
chuan
Příspěvky: 395
Registrován: úte 24.1.2012 22:26
Bydliště: Praha

Re: Vought F4U-1A Corsair / GPM / 1:33

Příspěvek od chuan »

Já si myslím, že si se s tím popral velice statečně. Makro je samozřejmě hroznej prevít a objeví i to co není, a proto bych jen doladil retuš na držácích klapek či jak se to jmenuje, a bude to dobrý. Ta fotka na podložce až ukáže, jak je to letadlo vlastně obrovský. Celkově to vidím velmi pěkně. Až tam bude motor, ta velikánská vrtule, kabinka a kolečka, tak na to člověk bude koukat tak jako na celek. Ty drobný niance, který jsou navíc hlavně na spodku křídel, ani řešit nebude, za mě rozhodně palec nahoru, už se těším, až tohle monstrum uvidím naživo.
Odpovědět

Zpět na „Letecká a kosmická technika / Aircraft, real space“