Tatra 815 UDS 114 / RW+PMHT / 1:32 KONVERSE HOTOVO!!!!!!
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815 UDS 114 / RW+PMHT / 1:32 KONVERSE HOTOVO!!!!!!
Ahoj model není třeba představovat. Jedná se o stavebnici z produkce RW. Moje úprava bude spočívat v tom, že tam bude podvozek od PMHT a kabina bude ze stavebnice tatry 815 S1, dále budou použity další díly ze stavebnice SYKO. Kabina bude zelená z důvodu toho, že jsem před nedávnem postavil konversi 815 S3, kde jsem použil základ od PMHT a dále jsem na podvozek posadil třísklanou sklopku od RW. No a hurá do práce. Začal jsem nástavbou a rámem pro nástavbu UDS.
Naposledy upravil(a) vašekh dne ned 21.7.2013 13:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815 UDS 114 / RW+PMHT / 1:32 KONVERSE
A řemen jakože nee?
Re: Tatra 815 UDS 114 / RW+PMHT / 1:32 KONVERSE
Lukáši, díky za upozornění já na něj zapoměl.
Re: Tatra 815 UDS 114 / RW+PMHT / 1:32 KONVERSE
Máš to pěkný. Jinak bereš, doufám, v úvahu, že UDS má jiný podvozek, než Syko. Rozvor, odpružení zadních náprav, kola (tím zřejmě i šířka náprav)
Re: Tatra 815 UDS 114 / RW+PMHT / 1:32 KONVERSE
k.ondra89 vím že to má jiný rozvor, dlouho jsem nad tím přemýšlel jak to udělat. právě podvozek z S1 od PMHT je stejně schodný co má UDS.
Re: Tatra 815 UDS 114 / RW+PMHT / 1:32 KONVERSE
Tak to jo, já jsem to pochopil tak, že chceš použít podvozek ze Syka.
Re: Tatra 815 UDS 114 / RW+PMHT / 1:32 KONVERSE
Sleduji tvoje stavby a máš to docela pěkné .
Jen mi asi trochu uniká smysl tohoto "křížení", mohl bys mi to prosimtě objasnit? U té S3 se to ještě pochopit jakž takž dalo, ale u UDS mi to hlava nebere - proč zaměňovat podvozek+kabinu za ten od PMHT a ještě ktomu z této Tatry? Klukům od PMHT se přece povedli mnohem lepší a věrnější tatrovky (NTH). Takže pokud ti jde jen o barvu kabiny tak bych zkusil nasadit na RW podvozek zelenou kabinu z NTH, myslím že by to nějaký výrazný problém nebyl - rozhodně menší než pasovat UDS na S1, aspoň podle mého...
Proč to tedy dělat složitě, když to jde jednoduše (podle mého) a možná i s lepším výsledkem?
Jen mi asi trochu uniká smysl tohoto "křížení", mohl bys mi to prosimtě objasnit? U té S3 se to ještě pochopit jakž takž dalo, ale u UDS mi to hlava nebere - proč zaměňovat podvozek+kabinu za ten od PMHT a ještě ktomu z této Tatry? Klukům od PMHT se přece povedli mnohem lepší a věrnější tatrovky (NTH). Takže pokud ti jde jen o barvu kabiny tak bych zkusil nasadit na RW podvozek zelenou kabinu z NTH, myslím že by to nějaký výrazný problém nebyl - rozhodně menší než pasovat UDS na S1, aspoň podle mého...
Proč to tedy dělat složitě, když to jde jednoduše (podle mého) a možná i s lepším výsledkem?
Re: Tatra 815 UDS 114 / RW+PMHT / 1:32 KONVERSE
Tomáši díky za pochvalu, snažím se.
A teď k vysvětlení proč konverse. Před nedávnem, než jsem začal stavět S1, kterou jsem pak přestavěl na S3 jsem si říkal, jestli by šli zkombinovat i další modely. Po delším rozvažování a hladání vhodného podvozku pro UDS padla volba právě na S1. Jejich rozvor je stejný a uspořádání také. Touto cestou bych chtěl ukázat dalším modelářům, kteří si netroufají na složité podvozky od RW, že jde postavit tento model i z jiného podvozku. Tímto nechci hanit RW, jedná se jen čistě o ukázku úpravy modelu. Mnoho modelářů právě odradí složitost podvozku. Další věcí je to, že bych chtěl postavit model se stejnou kabinou jakou má S3, protože to bude jedna firma, která poskytuje stavební služby. Samozřejmě dalším aspektem je cena pak postaveného modelu, když se musí koupit další model a z něj se pak použije jen část.
Tímto příspěvkem nechci rozpoutat válku který vydavatel je lepší!!!!!!!!!!
A teď k vysvětlení proč konverse. Před nedávnem, než jsem začal stavět S1, kterou jsem pak přestavěl na S3 jsem si říkal, jestli by šli zkombinovat i další modely. Po delším rozvažování a hladání vhodného podvozku pro UDS padla volba právě na S1. Jejich rozvor je stejný a uspořádání také. Touto cestou bych chtěl ukázat dalším modelářům, kteří si netroufají na složité podvozky od RW, že jde postavit tento model i z jiného podvozku. Tímto nechci hanit RW, jedná se jen čistě o ukázku úpravy modelu. Mnoho modelářů právě odradí složitost podvozku. Další věcí je to, že bych chtěl postavit model se stejnou kabinou jakou má S3, protože to bude jedna firma, která poskytuje stavební služby. Samozřejmě dalším aspektem je cena pak postaveného modelu, když se musí koupit další model a z něj se pak použije jen část.
Tímto příspěvkem nechci rozpoutat válku který vydavatel je lepší!!!!!!!!!!
Re: Tatra 815 UDS 114 / RW+PMHT / 1:32 KONVERSE
Vašku super práce a držím palce ke zdárnému dokončení modelu. Rozhodně se nenech nikým vyvést z míry. Budu řádně sledovat tvé práce se mi hodně líbí.
Re: Tatra 815 UDS 114 / RW+PMHT / 1:32 KONVERSE
Dobrá paranoia z flamu .
Ne já se ptal, protože už nad tím delší dobu nechápavě kroutím hlavou .
Ono taky když už někdo slepí nástavbu UDS tak myslím, že podvozek už pro něj nebude nějaký echt problém. To, že je to dražší to moc neřeším, spíše mám radši realitu, proto já bych asi nikdy nekřížil zrovna tyto dva modely. Kdybych chtěl jednodušší tak sáhnu po S1, když složitější, tak UDS, ale asi bych je nikdy nekřížil - ovšem toto je jen můj názor.
Každopádně oukej, chceš ucelenou sérii a chceš to zkusit a ukázat nám jestli to jde - přiznám se, že jsem zvědavý jak ti to sedne. Můj názor je takový, že to nepůjde bez problémů. I když užitečnost informace o možnosti zkřížit podvozek z S1 a UDS mi přijde malá.
No, abych to uzavřel - rád to tu budu sledovat, protože výsledek mě zajímá, ale je to jedna z takových těch otázek jako "Jaké by asi bylo skloznout dolů po tom laminátu vedle jezdících schodů v metru?" Inu, přeji hodně štěstí v dalším pokračování stavby!
Ne já se ptal, protože už nad tím delší dobu nechápavě kroutím hlavou .
Ono taky když už někdo slepí nástavbu UDS tak myslím, že podvozek už pro něj nebude nějaký echt problém. To, že je to dražší to moc neřeším, spíše mám radši realitu, proto já bych asi nikdy nekřížil zrovna tyto dva modely. Kdybych chtěl jednodušší tak sáhnu po S1, když složitější, tak UDS, ale asi bych je nikdy nekřížil - ovšem toto je jen můj názor.
Každopádně oukej, chceš ucelenou sérii a chceš to zkusit a ukázat nám jestli to jde - přiznám se, že jsem zvědavý jak ti to sedne. Můj názor je takový, že to nepůjde bez problémů. I když užitečnost informace o možnosti zkřížit podvozek z S1 a UDS mi přijde malá.
No, abych to uzavřel - rád to tu budu sledovat, protože výsledek mě zajímá, ale je to jedna z takových těch otázek jako "Jaké by asi bylo skloznout dolů po tom laminátu vedle jezdících schodů v metru?" Inu, přeji hodně štěstí v dalším pokračování stavby!
Re: Tatra 815 UDS 114 / RW+PMHT / 1:32 KONVERSE
Tak jsem dnes začal stavět podvozek jako konverzi z PMHT S3. Podvozek co se týká držáků je zcela shodný s co se týká výšky a šířky. Co jsem musel udělat úpravu je ta, že na držák listových per jsem musel dodělat slabý pásek 1,5mm, tak aby to vycházelo výškově stejně. Ve stavebnici PMHT je menší. Dále jsem musel zkrátit rouru na 5.3cm. Vlepil jsem novou převodovku ze stavebnice PMHT a pak jsem musel udělat další rouru 3.3cm. Je to pak shodné jako od RW. Teď mě čekají kola a náboje. Dnes poprvé jsem použil imitaci matek. Model to celkově oživilo.