Skoda Garde Turbo Salamander / Vlastná tvorba / 1:24
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Skoda Garde Turbo Salamander / Vlastná tvorba / 1:24
Ahojte, tak som začal pracovať na ďalšom modeli. Jedná sa o Škodu Garde Turbo, známu aj ako Salamander. Je to prvý model pri ktorom som využil aj 3D modelovanie a je to o dosť lepšie a jednoduchšie. Navrhol som ho aj s interiérom a motorom, ale kedže mám veľmi málo času, rozhodol som sa, že upustím od príliš zložitých riešení.
Niečo k predlohe:
Vozidlo bolo vyrobené v BAZ ako prototyp.Bolo skonštruované tromi mladými inžiniermi Dibarborou, Hrivňakom a Mičanom, ktorý sa už dlhšiu dobu zaoberali problematikou prepĺňania motorov.Tak keď dostali motor Škody 130 a turbo KKK vedeli ihneď čo majú robiť.Bohužiaľ s úpravami motora sa len veľmi malo dochovalo tak opis urobím len tak stroho. Že vraj automobil mal výkon neskutočných 130 Kw!!!Motor bol uložený obrátene,teda pred prevodovkou, kvôli zlepšeniu rozloženia hmotnosti automobilu. Pre zlepšenie stability bolo vozidlo rozšírené, ale podmienkou bolo čo najviac zachovať jeho pôvodný tvar.Tejto úlohy sa ujal Ing.Marian Karolčík ktorý mal na starosť úpravu podvozka a konštrukčne spracovanie karosérie. Karoséria bola upravená pomocou sklolaminátu a duralového plechu. Pod širokým vozidlom vznikal však pri jazde veľký podtlak, ktorý bol podporovaný otvormi v zadnej časti. Vozidlo malo vraj aj prítlačné krídlo, ale i bez neho bol prítlak dosť veľký. Vďaka skvelej konštrukcii motora a podvozku vozidlo nemalo problém pri prvých skúškach dosiahnuť rýchlosť 220 km/h! Bohužiaľ vozidlo bolo zničene pri pretekoch do vrchu na Pezinskej babe a vzhľadom na to, že bol vyrobený len jediný kus,tak sa okrem fotografií nič z neho nedochovalo.
zdroj:pdcustoms
A tu už moj 3D model:
Náhľad na vystrihovačku s interiérom:
A bez interiéru:
A tu niečo zo stavby:
Chcem podotknúť, že niektoré detaily (otvory na bokoch karosérie a v kapote, vybratie pre kľučky a samotné kľučky) som pri tejto prvej stavbe nerobil, aby som sa s tým zbytočne nezdržiaval, ale vystrihovačka ich obsahuje (a ani niesom taký šikovný aby to vyzeralo dobre )
Niečo k predlohe:
Vozidlo bolo vyrobené v BAZ ako prototyp.Bolo skonštruované tromi mladými inžiniermi Dibarborou, Hrivňakom a Mičanom, ktorý sa už dlhšiu dobu zaoberali problematikou prepĺňania motorov.Tak keď dostali motor Škody 130 a turbo KKK vedeli ihneď čo majú robiť.Bohužiaľ s úpravami motora sa len veľmi malo dochovalo tak opis urobím len tak stroho. Že vraj automobil mal výkon neskutočných 130 Kw!!!Motor bol uložený obrátene,teda pred prevodovkou, kvôli zlepšeniu rozloženia hmotnosti automobilu. Pre zlepšenie stability bolo vozidlo rozšírené, ale podmienkou bolo čo najviac zachovať jeho pôvodný tvar.Tejto úlohy sa ujal Ing.Marian Karolčík ktorý mal na starosť úpravu podvozka a konštrukčne spracovanie karosérie. Karoséria bola upravená pomocou sklolaminátu a duralového plechu. Pod širokým vozidlom vznikal však pri jazde veľký podtlak, ktorý bol podporovaný otvormi v zadnej časti. Vozidlo malo vraj aj prítlačné krídlo, ale i bez neho bol prítlak dosť veľký. Vďaka skvelej konštrukcii motora a podvozku vozidlo nemalo problém pri prvých skúškach dosiahnuť rýchlosť 220 km/h! Bohužiaľ vozidlo bolo zničene pri pretekoch do vrchu na Pezinskej babe a vzhľadom na to, že bol vyrobený len jediný kus,tak sa okrem fotografií nič z neho nedochovalo.
zdroj:pdcustoms
A tu už moj 3D model:
Náhľad na vystrihovačku s interiérom:
A bez interiéru:
A tu niečo zo stavby:
Chcem podotknúť, že niektoré detaily (otvory na bokoch karosérie a v kapote, vybratie pre kľučky a samotné kľučky) som pri tejto prvej stavbe nerobil, aby som sa s tým zbytočne nezdržiaval, ale vystrihovačka ich obsahuje (a ani niesom taký šikovný aby to vyzeralo dobre )
Re: Skoda Garde Turbo Salamander / Vlastná tvorba / 1:24
Já myslím, že to vypadá dobře!
Re: Skoda Garde Turbo Salamander / Vlastná tvorba / 1:24
Hoho, to vypadá velmi dobře - pokračuj.
To už se po evoluční ose konečně blížíme k vystřihovánce vozu Ferat
To už se po evoluční ose konečně blížíme k vystřihovánce vozu Ferat
Re: Skoda Garde Turbo Salamander / Vlastná tvorba / 1:24
Aj, Ferat jako model... to by bylo žůžo.
Re: Skoda Garde Turbo Salamander / Vlastná tvorba / 1:24
Jsem zvědavý jak vyvedeš zadní část kde je vidět motor.
Skvělá práce
Skvělá práce
Re: Skoda Garde Turbo Salamander / Vlastná tvorba / 1:24
No Ferat je pekny, ale nemam v plane ho robit. A k tej zadnej casti, malo by tam byt vidiet prevodovku, lebo je motor otoceny, no v tejto verzii som ju len uzavrel,cize tam nevidno nic. Je to taky jednoduchsi model. Ale vo verzii s interierom je tam aj motor a prevodovka.
Re: Skoda Garde Turbo Salamander / Vlastná tvorba / 1:24
Ahoj, vypadá to hezky. Nepřemýšlel jsi o vydání či o prodeji v elektronické podobě ? Myslím že by byl zájem.
Re: Skoda Garde Turbo Salamander / Vlastná tvorba / 1:24
Ja to dam urcite na stiahnutie,na predaj by to muselo mat vyssiu uroven. Hlavne kopec veci okolo toho by bolo potrebne dorobit a to sa mi nechce
Re: Skoda Garde Turbo Salamander / Vlastná tvorba / 1:24
Nádhera - gratuluji.
Re: Skoda Garde Turbo Salamander / Vlastná tvorba / 1:24
Hezkej mazlik jsem zvedavý na složitější verzi s interierem.
Re: Skoda Garde Turbo Salamander / Vlastná tvorba / 1:24
Obdivuju ty, co jsi dokážou vytvořit model v počítači a taky pěkně slepit. Gratuluju k dokončení.
Re: Skoda Garde Turbo Salamander / Vlastná tvorba / 1:24
ako auticko je to velmi pekne, urcite by bolo pekne nieco taketo vydat po upraveni a otestovani, len si treba dat pozor na Skodofku, lebo ty su volaky peniazomilny, co sa tyka poplatkov za autorske prava (aspon z toho co som pocul...mozno ma niekto upravi).Lukas píše:Ahoj, vypadá to hezky. Nepřemýšlel jsi o vydání či o prodeji v elektronické podobě ? Myslím že by byl zájem.
ale pekne to je, to Mishko29 neberiem, priznam sa, ze som toto auto v zivote nevidel, az tutok.
este to zlep aj z interierom a budem slintat.
poskytnes to ako free download?
Cus
M.