UNEX RY 151 / vladaZ / 1:32
Napsal: ned 26.5.2013 12:55
Pokračování ze starého fóra
Hezký den,
začíná zima, a tak jsem se pustil opět do modelu. Přináším zkrácený report ze stavby pásového lanového rypadla RY 151, vyráběného v letech 1967 - 1969 v Uničovských strojírnách.
Jelikož se rozměrové a proporční údaje rypadla poměrně liší, rozměry kopírují lépe zmapovaný RY 1.
Započal jsem pásy. Vzorek jednotlivých článků jsem si nakreslil a podlepil kartonem asi 1mm silným. Toto byla asi nejhorší práce, vyřezání článků, a drobných dílků pásů. Spojování proběhlo v přípravku ze dvou lišt, články jsem spojil pouze proužkem papíru a na něj jsem přilepil vodící profily. Kompromis mezi efektem a pracností. Pásy byly nastříkány načerno.
Následovala kola. Vysekávání otvorů nepravidelného tvaru bylo docela pracné, kolo je taky podlepené. Po kompletaci kol byla střínuta plničem pro sjednocení dolepovaných profilů.
Po slepení podvozku bylo vše nabarveno a zkompletováno. Provedena základní lehká patina opotřebování kol, bude dokončena až naposled. Točnice vyrobena ze dvou kusů - ozubenéko kola a horního ložiskového dílu, který bude přilepen k nástavbě. Spojeno systémem viz. UDS 110p - špejle s podložkou, předepnutá pružinkou z propisky. Osvědčilo se.
Nyní kompletuji otočnou nástavbu - čekají mne zaoblené části nástavby, okna, interier a vnitřek nástavby. Ten nebude věrnou kopií mechanismu, ale bude zde uložen systém navíjení lan. Aby mi ramena pracovala a stále se nemusela ručně navíjet a odmotávat lana, budou osazeny samonavíjecí bubny, kdy by se při pohybu nástavby měla lana sama navíjet a nespadávat z kladek. Toto je ale zatím jen v mé hlavě, nyní teprve sháním podklady k ramenům.
Na posledním obrázku je porovnání s člověkem 180 cm vysokým, rozměry bagru jsou kombinací údajů z několika podkladů, které si bohužel někdy i odporují. Stále si tudíž nejsem 100% jist měřítkovostí bagru, ale bude se to lišit snad minimálně.
Fotil jsem převážně v noci, kvalita fotek není nejlepší. Blesk vytahuje i věci, které ve skutečnosti vidět nejsou. To je dáno i rozdílnou hrubostí povrchu dílů.
Toť zatím vše, další příště.
Dopracování přední části nástavby, dotmeleno, obroušeno
Drátěnné doplňky, dveře
Víkendový postup
Nyní ladím konstrukci ramene.
Práce se rozšířily na výložník.
Hezký den,
začíná zima, a tak jsem se pustil opět do modelu. Přináším zkrácený report ze stavby pásového lanového rypadla RY 151, vyráběného v letech 1967 - 1969 v Uničovských strojírnách.
Jelikož se rozměrové a proporční údaje rypadla poměrně liší, rozměry kopírují lépe zmapovaný RY 1.
Započal jsem pásy. Vzorek jednotlivých článků jsem si nakreslil a podlepil kartonem asi 1mm silným. Toto byla asi nejhorší práce, vyřezání článků, a drobných dílků pásů. Spojování proběhlo v přípravku ze dvou lišt, články jsem spojil pouze proužkem papíru a na něj jsem přilepil vodící profily. Kompromis mezi efektem a pracností. Pásy byly nastříkány načerno.
Následovala kola. Vysekávání otvorů nepravidelného tvaru bylo docela pracné, kolo je taky podlepené. Po kompletaci kol byla střínuta plničem pro sjednocení dolepovaných profilů.
Po slepení podvozku bylo vše nabarveno a zkompletováno. Provedena základní lehká patina opotřebování kol, bude dokončena až naposled. Točnice vyrobena ze dvou kusů - ozubenéko kola a horního ložiskového dílu, který bude přilepen k nástavbě. Spojeno systémem viz. UDS 110p - špejle s podložkou, předepnutá pružinkou z propisky. Osvědčilo se.
Nyní kompletuji otočnou nástavbu - čekají mne zaoblené části nástavby, okna, interier a vnitřek nástavby. Ten nebude věrnou kopií mechanismu, ale bude zde uložen systém navíjení lan. Aby mi ramena pracovala a stále se nemusela ručně navíjet a odmotávat lana, budou osazeny samonavíjecí bubny, kdy by se při pohybu nástavby měla lana sama navíjet a nespadávat z kladek. Toto je ale zatím jen v mé hlavě, nyní teprve sháním podklady k ramenům.
Na posledním obrázku je porovnání s člověkem 180 cm vysokým, rozměry bagru jsou kombinací údajů z několika podkladů, které si bohužel někdy i odporují. Stále si tudíž nejsem 100% jist měřítkovostí bagru, ale bude se to lišit snad minimálně.
Fotil jsem převážně v noci, kvalita fotek není nejlepší. Blesk vytahuje i věci, které ve skutečnosti vidět nejsou. To je dáno i rozdílnou hrubostí povrchu dílů.
Toť zatím vše, další příště.
Dopracování přední části nástavby, dotmeleno, obroušeno
Drátěnné doplňky, dveře
Víkendový postup
Nyní ladím konstrukci ramene.
Práce se rozšířily na výložník.