Tatra TERRNo1 T 815-230S24/341 6x6 / Mára 79 / 1:32 / Hotovo
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra TERRNo1 T 815-230S24/341 6x6 / Mára 79 / 1:32 / Hotovo
Stavba tohoto modelu sahá do konce roku 2008, takže hodně letitý kostlivec v krabici. Celá diskuze na „starém fóru“.
http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... php?t=4630" onclick="window.open(this.href);return false;
Jedná se o jednostranný sklápěč TATRA TERRNo1 T 815-230S24 33 320 6x6.2/34 pro přepravu nákladu po pozemních komunikacích a v těžkých terénních podmínkách.
MOTOR: Tatra V8 EURO IV, 325kW/1800 min-1, 2100Nm/1000-1200 min-1.
PŘEVODOVKA: Tatra, 14 stupňů vpřed, 2 stupně vzad.
KORBA: Objem 12m3.
NÁPRAVY PŘEDNÍ: Řízené, hnané výkyvné polonápravy, zapínatelný pohon, osový diferenciál. Pérování zkrutnými tyčemi a tlumiči.
NÁPRAVY ZADNÍ: Hnané výkyvné polonápravy, mezinápravový diferenciál a osové diferenciály. Pérování vzduchovými vlnovci v kombinaci s listovými pružinami.
BRZDY: Provozní s ABS a AZR, nouzová, parkovací, odlehčovací.
HMOTNOSTI: Pohotovostní 13 500kg, užitečná 19 500kg, max. celková 33 000kg.
Stavbu jsem začal motorem, podle dostupných podkladu a fotek jsem ho udělal nějak takto:
Kola a listová péra:
http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... php?t=4630" onclick="window.open(this.href);return false;
Jedná se o jednostranný sklápěč TATRA TERRNo1 T 815-230S24 33 320 6x6.2/34 pro přepravu nákladu po pozemních komunikacích a v těžkých terénních podmínkách.
MOTOR: Tatra V8 EURO IV, 325kW/1800 min-1, 2100Nm/1000-1200 min-1.
PŘEVODOVKA: Tatra, 14 stupňů vpřed, 2 stupně vzad.
KORBA: Objem 12m3.
NÁPRAVY PŘEDNÍ: Řízené, hnané výkyvné polonápravy, zapínatelný pohon, osový diferenciál. Pérování zkrutnými tyčemi a tlumiči.
NÁPRAVY ZADNÍ: Hnané výkyvné polonápravy, mezinápravový diferenciál a osové diferenciály. Pérování vzduchovými vlnovci v kombinaci s listovými pružinami.
BRZDY: Provozní s ABS a AZR, nouzová, parkovací, odlehčovací.
HMOTNOSTI: Pohotovostní 13 500kg, užitečná 19 500kg, max. celková 33 000kg.
Stavbu jsem začal motorem, podle dostupných podkladu a fotek jsem ho udělal nějak takto:
Kola a listová péra:
Naposledy upravil(a) Mára79 dne pon 25.5.2015 0:31, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra TERRNo1 T 815-230S24/341 6x6 / vlastní stavba / 1:
Páteřový rám, tlumiče a měchy:
Pomocný rám:
Kompletní podvozek:
Přední nárazník a stupačky:
Podvozky osazeny motorem:
Pomocný rám:
Kompletní podvozek:
Přední nárazník a stupačky:
Podvozky osazeny motorem:
Naposledy upravil(a) Mára79 dne čtv 26.1.2012 21:14, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra TERRNo1 T 815-230S24/341 6x6 / vlastní stavba / 1:
Naposledy upravil(a) Mára79 dne čtv 26.1.2012 21:15, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra TERRNo1 T 815-230S24/341 6x6 / vlastní stavba / 1:
Ta stupačka pod předním nárazníkem si vyloženě říká o ulomení v prvním větším terénu. Jinak je to paráda.
Re: Tatra TERRNo1 T 815-230S24/341 6x6 / vlastní stavba / 1:
Brzdiči, ona ta stupačka bývá přidělána na gumových pásech. Právě proto, aby se neulomila. Myslím, že to autor takto určitě vytvořil.
Re: Tatra TERRNo1 T 815-230S24/341 6x6 / vlastní stavba / 1:
Někdy taky musíš vyjít ven, odložit lepičské náčiní, rozhlídnout se kolem sebe a podívat, jak to ty Tatry vlastně mají upevněné...Brzdič píše:Ta stupačka pod předním nárazníkem si vyloženě říká o ulomení v prvním větším terénu. Jinak je to paráda.
Doby, kdy se svařovaly řetězy jakožto stupačky jsou už "snad" pryč.
Re: Tatra TERRNo1 T 815-230S24/341 6x6 / vlastní stavba / 1:
Ty spodní stupačky pod schůdkama jsou u originál auta z nějakého pružného plastu přesně jak píše Zrzek. Měla by se při kontakt s terénem lehce deformovat a kopírovat terén, ale asi když se auto zakope po nárazník tak se urve. Ta pod předním nárazníkem se sklápí jak v realu tak na modelu.
http://postimage.org/image/8yyfcvstz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://postimage.org/image/mn4to29w/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://postimage.org/image/8yyfcvstz/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://postimage.org/image/mn4to29w/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Tatra TERRNo1 T 815-230S24/341 6x6 / vlastní stavba / 1:
Nádhera, pro mě, jelikož si ještě netroufám na podobný rozsah až dech beroucí, když vemu v potaz, že je to kresleno vše doma
Re: Tatra TERRNo1 T 815-230S24/341 6x6 / vlastní stavba / 1:
Moc se mi to líbí ! palec nahoru
Re: Tatra TERRNo1 T 815-230S24/341 6x6 / vlastní stavba / 1:
No tak to je BOMBA
- Pavel Hanzlík
- Příspěvky: 74
- Registrován: úte 28.2.2012 21:06
- Bydliště: Otrokovice
Re: Tatra TERRNo1 T 815-230S24/341 6x6 / vlastní stavba / 1:
Nádherný, do detailu propracovaný Model až kulím oči .
Ta mřížka v čelní masce je z nějakého sítka nebo pletiva?
Ta mřížka v čelní masce je z nějakého sítka nebo pletiva?
Re: Tatra TERRNo1 T 815-230S24/341 6x6 / vlastní stavba / 1:
Díky, ale má taky svoje mouchy.
Na mřížky jsem použil vykuchaný cedník na cukr.Pavel Hanzlík píše:Nádherný, do detailu propracovaný Model až kulím oči .
Ta mřížka v čelní masce je z nějakého sítka nebo pletiva?