Jak správně retušovat (vodovky, fixky)?

Rady, poznatky a zkušenosti při stavbě a konstrukci papírových modelů

Moderátor: spida

Trooll
Příspěvky: 2
Registrován: ned 26.8.2012 17:02

Jak správně retušovat (vodovky, fixky)?

Příspěvek od Trooll »

Ahoj, jsem dá se říct začátečník v lepení modelu, po pár letech se k tomu zase vracím, lepil sem jako malej kluk. Chtěl bych poprosit o radu a postup jak správně zaretušovat model. Vyzkoušel jsem už retušování pomocí fixu, pomocí aqua pastelek, pomocí vodovek. Ale nikdy se mi nepodaří udělat stejný odstín jako má model. Včera jsem retušoval model traktoru, pomocí černé vodovky. Ale prostě ta černá vodovka je moc černá, oproti modelu a rozpíjela se mi hodně do papíru (140g lesklý).

Hledal sem na internetu nějaké návody ale bohužel nikde nic. Chtěl bych poprosit jestli by mě někdo nezasvětil do toho retušování, klidně jak správně retušovat fixama nebo vodovkama. Jsem z toho nešťastnej :(
Uživatelský avatar
Standa F.
Administrátor
Příspěvky: 1207
Registrován: pon 5.12.2011 16:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně retušovat (vodovky, fixky)?

Příspěvek od Standa F. »

Zkus tady: http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... 49&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Fixky dej dětem. Pomůžeš sobě, dětem i světu. Bohatá sada vodovek a paletka na rozličné meziodstíny vystačí do halleluiah.
Samozřejmě, chce to nebýt barvoslepý a barvy míchat při denním světle, ne při nějakém studeném půlnočním blikátku, které se někdy nazývá stolní lampa.

S výhodou lze použít namíchané tempery - necháš je pak klidně zaschnout v nějakém pudelku a až budeš za rok tento odstín potřebovat, stačí vlhčím štětcem přivést k životu a rovnou barvit.
Michal K.
Příspěvky: 144
Registrován: čtv 6.12.2012 22:16

Re: Jak správně retušovat (vodovky, fixky)?

Příspěvek od Michal K. »