Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 BONVER / SPIDA /1:32/HOTOVO

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Josef1975
Příspěvky: 201
Registrován: sob 21.1.2012 8:19
Bydliště: Zlínský kraj

Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 BONVER / SPIDA /1:32/HOTOVO

Příspěvek od Josef1975 »

Jak jsem avizoval v reportu o Kamazu, že nesedím se založenýma rukama, zde je důkaz.
Jako druhý model jsem si vybral model Tatry z Dakaru 2012, se kterou jel Tomáš Vrátný. Rozhodoval jsem se mezi tímto kouskem a Tatrou Aleše Lopraise, ale Aleš přijde na řadu jako třetí. Ale bude u mě na bedně. ;)

Obrázek

Začal jsem kabinou, trošku mi nesedla jedna strana u středového tunelu, ale po přidělání palubní desky by to nemuselo být tak viditelné.

Obrázek

Následovaly sedačky a jejich umístění do kabiny.

Obrázek Obrázek

A nakonec nějaká drobotina.

Obrázek

Tam, kde chybí retuš, tak bude samozřejmě dodělaná, tak aby finální výsledek byl OK. Samotnou stavbu nejedu přesně podle návodu, ale dělám menší celky, které potom kompletuji dohromady.
Zatím vše, další postup bude odpovídat reálnému času.
Naposledy upravil(a) Josef1975 dne ned 31.3.2013 19:20, celkem upraveno 1 x.
spida
Moderátor
Příspěvky: 736
Registrován: pon 12.12.2011 12:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 BONVER / SPIDA / 1:32

Příspěvek od spida »

Pro všechny patly mých sedaček. Ta bočnice jsou nakreslené tak aby se na sedašku přilepily tak jako na šikmo, né takto kolmo. Ale nic si z toho nedělej Josef takto to dělá většina lidí
Tahle sedačka je sice trochu tvarově jiná ale je tam jasně vidět jak to myslím
Obrázek
Josef1975
Příspěvky: 201
Registrován: sob 21.1.2012 8:19
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 BONVER / SPIDA / 1:32

Příspěvek od Josef1975 »

Další malý postup - nějaká drobotina a nosný rám.

Obrázek
Josef1975
Příspěvky: 201
Registrován: sob 21.1.2012 8:19
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 BONVER / SPIDA / 1:32

Příspěvek od Josef1975 »

Zase jsem o malinko postoupil dále. Diferenciály, poloosy, zatáčení předních náprav, příčníky, centrální roura a výsledek je na fotkách....

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Alfik
Příspěvky: 277
Registrován: sob 21.1.2012 17:44
Bydliště: Velká Hraštice

Re: Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 BONVER / SPIDA / 1:32

Příspěvek od Alfik »

....bohužel focených v sauně... :lol:
Josef1975
Příspěvky: 201
Registrován: sob 21.1.2012 8:19
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 BONVER / SPIDA / 1:32

Příspěvek od Josef1975 »

Dobrý přirovnání, rozesmál jsi mě. Takže oprava

Obrázek Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Alfik
Příspěvky: 277
Registrován: sob 21.1.2012 17:44
Bydliště: Velká Hraštice

Re: Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 BONVER / SPIDA / 1:32

Příspěvek od Alfik »

Joo,teď už je to krásné.Taky se na ni chystám,tak to sleduju.
Josef1975
Příspěvky: 201
Registrován: sob 21.1.2012 8:19
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 BONVER / SPIDA / 1:32

Příspěvek od Josef1975 »

Zase jsem se posunul blíže k vytouženému cíli. Nosný rám jsem doplnil o motor, potrubí, nádrž atd. Držák, na kterém jsou filtry je zatím jenom na sucho.

Obrázek Obrázek Obrázek
h4nz3k
Příspěvky: 7
Registrován: ned 5.2.2012 20:13

Re: Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 BONVER / SPIDA / 1:32

Příspěvek od h4nz3k »

Co ty bílé roury od výfuků, budeš to nějak zabarvovat :?:
Josef1975
Příspěvky: 201
Registrován: sob 21.1.2012 8:19
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 BONVER / SPIDA / 1:32

Příspěvek od Josef1975 »

Jasně, tohle je ve fázi takového polotovaru. Dnes jsem se vrhnul na rám nástavby, zkusil jsem bernieho postup s cigaretovými papírky. Z drátu síly 1,8 jsem se dostal na zhruba 2,1 mm. To byly ty hlavní "nosníky". Myslím, že u takhle silného drátu už to není ono.
Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Moderátor
Příspěvky: 1292
Registrován: pon 12.12.2011 10:16
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 BONVER / SPIDA / 1:32

Příspěvek od Zdeněk-TEO »

To já někdy v budoucnu, když budu lepit dakarku a dojde řada na rám, udělám jej metodou bernieho cigaretových papírků namotaných na drátek o průměru nejspíš stejně jako u fabie - 0,6mm drátek (max. do 1mm)....Sice tam bude více vrstev papíru, ale myslím si, že to bude tvarovatelnější než drát 1,8mm
Josef1975
Příspěvky: 201
Registrován: sob 21.1.2012 8:19
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 BONVER / SPIDA / 1:32

Příspěvek od Josef1975 »

Tak jsem si to zkusil. Z jedničky drátu udělaly dvě vrstvy papíru sílu 1,8 mm a opravdu to tvarování jde daleko lépe než s tlustším drátem.
Vlcacka
Příspěvky: 455
Registrován: pát 20.1.2012 21:42

Re: Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 BONVER / SPIDA / 1:32

Příspěvek od Vlcacka »

A možná i styčná plocha bude ke slepení vlídnější?
Josef1975
Příspěvky: 201
Registrován: sob 21.1.2012 8:19
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 BONVER / SPIDA / 1:32

Příspěvek od Josef1975 »

Tak jsem dokončil rám nástavby a plachtu nástavby. Teď to ještě napasovat na nosný rám a další překážka bude zdolána.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Josef1975
Příspěvky: 201
Registrován: sob 21.1.2012 8:19
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tatra 815-2 ZO R45 12.400 4x4.1 BONVER / SPIDA / 1:32

Příspěvek od Josef1975 »

Opět jsem se dostal dále - zpracovány kola, dezény TEO
Obrázek
Síťky do oken + mřížka v masce
Obrázek Obrázek
A nakonec jeden pohled zvrchu na část rámu umístěného v kabině.
Obrázek
U toho rámu to byl boj, protože jsem si z boku zavřel kabinu a musel jsem tam jednotlivé části rámu dostávat postupně.
Taky jsem lepil boky kabiny pomocí chlopní, tak jak jsou ve vystřihovánce, ale nenapadlo mě, že když přilepím zadní čelo, tak ty chlopně budou vidět, že.
Holt nepodíval jsem se na jiné reporty a tak to dopadlo.
Příště budu chytřejší. Nebo zvědavější? :)
Odpovědět

Zpět na „Sport a Dakar“