KRAZ 255 B / Renova Model / 1:25 / HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: KRAZ 255 B + ZU-23-2 / Renova Model + Modelik / 1:25
Ahoj,
Jsem zpět s dalším reportem. Tentokrát jsem se vám rozhodl ukázat i více než jen momentálně hotový celek. Napadlo mě, když je venku tak krásně, vyvézt KRaZe z garáže na balkón a udělat foto již hotového…Dnes jsem konečně dodělal rozvodovku, kterou jsem následně opatinoval a osadil do rámu. Následovalo její „napojení“ na převodovku a naviják. Kardany jsem vyrobil z uchošťouru a zúženou část jsem zhotovil z kulatého párátka, které je přesně tak silné, aby se dalo zasunout do dutého uchošťouru.
Stavba samotné rozvodovky probíhala opět v pohodě, i když při výrobě žebrování párkrát vše málem letělo do kouta, ustál jsem to a dospěl do zdárného konce…celek je barvený matnou černou revellkou č. 08, která díky své značné hustotě pěkně slije nedokonalé spoje na žebrování (teď mě napadá, že pro snažší představu jsem to měl nafotit ještě před patinou…no co už). Na unašečích kardanů jsem se rozhodl neznázorňovat nýtování a šroubení, protože dle mého je to ve finále mrhání usilím – opravdu to nebude vidět…při patinování jsem postupoval dle fotek které mám k dispozici, kde je viditelné, že bláto a zaprášení se dokáže dostat i do takovéto výšky…
Na dalších fotkách je vidět chladič, jehož výroba byla poměrně složitá. Musel jsem jej vytvarovat, následně vyříznout, jeho kostru doslova nasytit sekunďákem. Pak jsem své milé vzal z kuchyně malý cedník a šlo se vyrábět žebrování chladiče. Celé jsem to pak lehce přeprášil pigmentem MiG - Old Aluminium, což ve finále nevypadá až tak špatně, ale nemůžu říct, že na chladič bych byl nějak extra hrdý…no co už…
Konec mluvení/psaní a zde jsou fotky…takže jako vždy, do mě, ať vím co jsem zase zmrvil…
Všem přeji krásné léto, já si momentálně užívám celozávodní dovolenou, tak plánuji dodělat ve volném čase výfuky a začít se zadní nápravou…
Tak zatím a LIDI LEPTE !!!!
Jsem zpět s dalším reportem. Tentokrát jsem se vám rozhodl ukázat i více než jen momentálně hotový celek. Napadlo mě, když je venku tak krásně, vyvézt KRaZe z garáže na balkón a udělat foto již hotového…Dnes jsem konečně dodělal rozvodovku, kterou jsem následně opatinoval a osadil do rámu. Následovalo její „napojení“ na převodovku a naviják. Kardany jsem vyrobil z uchošťouru a zúženou část jsem zhotovil z kulatého párátka, které je přesně tak silné, aby se dalo zasunout do dutého uchošťouru.
Stavba samotné rozvodovky probíhala opět v pohodě, i když při výrobě žebrování párkrát vše málem letělo do kouta, ustál jsem to a dospěl do zdárného konce…celek je barvený matnou černou revellkou č. 08, která díky své značné hustotě pěkně slije nedokonalé spoje na žebrování (teď mě napadá, že pro snažší představu jsem to měl nafotit ještě před patinou…no co už). Na unašečích kardanů jsem se rozhodl neznázorňovat nýtování a šroubení, protože dle mého je to ve finále mrhání usilím – opravdu to nebude vidět…při patinování jsem postupoval dle fotek které mám k dispozici, kde je viditelné, že bláto a zaprášení se dokáže dostat i do takovéto výšky…
Na dalších fotkách je vidět chladič, jehož výroba byla poměrně složitá. Musel jsem jej vytvarovat, následně vyříznout, jeho kostru doslova nasytit sekunďákem. Pak jsem své milé vzal z kuchyně malý cedník a šlo se vyrábět žebrování chladiče. Celé jsem to pak lehce přeprášil pigmentem MiG - Old Aluminium, což ve finále nevypadá až tak špatně, ale nemůžu říct, že na chladič bych byl nějak extra hrdý…no co už…
Konec mluvení/psaní a zde jsou fotky…takže jako vždy, do mě, ať vím co jsem zase zmrvil…
Všem přeji krásné léto, já si momentálně užívám celozávodní dovolenou, tak plánuji dodělat ve volném čase výfuky a začít se zadní nápravou…
Tak zatím a LIDI LEPTE !!!!
Re: KRAZ 255 B + ZU-23-2 / Renova Model + Modelik / 1:25
Á, začíná nám okurková sezóna, Raven vytahuje zavařovačky Patinování vůbec nerozumím, ale některé celky vypadají jak vytažené z nějaké bažiny
Re: KRAZ 255 B + ZU-23-2 / Renova Model + Modelik / 1:25
já se přiznám, že jsem trošku vůbec nepochopil co tím bylo teďkom myšleno... někdy jsem prostě trochu pomalejší...
Re: KRAZ 255 B + ZU-23-2 / Renova Model + Modelik / 1:25
To je jednoduchý. Lukáš si všiml "podložky" tvého modelu. Sklenice, používaná i na zavařování okurek. Další věc, tebou patinované části vypadají krapet víc zanešené, jako vytažené z bláta.
Re: KRAZ 255 B + ZU-23-2 / Renova Model + Modelik / 1:25
joooo takhle, už to chápu... přiznám se že jsem nikdy nějak nezkoumal od čeho ta sklenice je a všiml jsem si toho až po Lukášově poznámce...co se týče zablácení...no, možná je to trošku víc, ale naživo to tak prasácky nevypadá, hodně to v celku zanikne. Zase ale na druhou stranu mám jako podklady fotky, kde je ta rozvodovka ze všech částí hnacího ústrojí zašpiněná nejvíce... :
rád se ale nechám poučit a vyslechnu si vaše návrhy a připomínky...
rozvodovka rozvodovka rozvodovka
rád se ale nechám poučit a vyslechnu si vaše návrhy a připomínky...
rozvodovka rozvodovka rozvodovka
Re: KRAZ 255 B + ZU-23-2 / Renova Model + Modelik / 1:25
ahoj, no když sleduji ten "čmorajz" musím říci, že je to únikem vazelíny s kardanů a únikem oleje z rozvodovky a následnému nanášení vrstev prachu na vytékající olej a vazelínu.
Jen tak dál, ztvárnění čmorajze na rozvodovce je přesné.
Jedním slovem pecka
Jen tak dál, ztvárnění čmorajze na rozvodovce je přesné.
Jedním slovem pecka
Re: KRAZ 255 B + ZU-23-2 / Renova Model + Modelik / 1:25
Ahoj,
mám důkaz, že ani v dobách horka stavba nestojí... přináším fotky dalšího postupu. Hotové výfukové potrubí, napojené na zbytek vozu a ukázka vzniku přední nápravy...
O samotné nápravě asi není moc co psát. Jde zatím jen o základ - těleso nápravy, unašeč kardanu a hruška diferenciálu, doplněná o kontrolní/nalévací bod oleje. Jako třešničku na dortu jsem dosadil i "poláckou" matku...vše je napuštěné sekunďákem, přetmelené, vybroušené a vyleštěné. V tuto chvíli mi pod zátěží květiny v květináči schnou pružiny, které bych i přes neskutečné vedro rád zkusil zpracovat ještě dnes...
Výfukové potrubí jsem vyráběl dle (myslím) Bernieho způsobu - drátek, v mém případě narovnaná kancelářská sponka, vážky a herkules. Patina vznikala nátěrem syntetikou Humbroll H112, zalakováním, přetřením povrchu přípravkem AK 089 - oloupaná barva, následně povrchovka syntetika Humbroll H62 a sedřením navlhčeným štetcem...následně jsem použil pigment od MiGa P046 - Old Aluminium, přeprášený dalším pigmentem MiG P025 - Standard Rust. No a aby to tak nerazilo, ještě jsem vše přeprášil nadrceným grafitovým válečkem. S výsledným efektem jsem opravdu spokojený....
takže lidi lepte, lepte a lepte... alespoń z mého pohledu je to lepší než se válet u vody a být pokousaný od hovad a komárů ...a večer běžte na pivo...
Přeji příjemný zbytek víkendu, mě dnes končí dovolená, takže od zítřka zase fárám...
mám důkaz, že ani v dobách horka stavba nestojí... přináším fotky dalšího postupu. Hotové výfukové potrubí, napojené na zbytek vozu a ukázka vzniku přední nápravy...
O samotné nápravě asi není moc co psát. Jde zatím jen o základ - těleso nápravy, unašeč kardanu a hruška diferenciálu, doplněná o kontrolní/nalévací bod oleje. Jako třešničku na dortu jsem dosadil i "poláckou" matku...vše je napuštěné sekunďákem, přetmelené, vybroušené a vyleštěné. V tuto chvíli mi pod zátěží květiny v květináči schnou pružiny, které bych i přes neskutečné vedro rád zkusil zpracovat ještě dnes...
Výfukové potrubí jsem vyráběl dle (myslím) Bernieho způsobu - drátek, v mém případě narovnaná kancelářská sponka, vážky a herkules. Patina vznikala nátěrem syntetikou Humbroll H112, zalakováním, přetřením povrchu přípravkem AK 089 - oloupaná barva, následně povrchovka syntetika Humbroll H62 a sedřením navlhčeným štetcem...následně jsem použil pigment od MiGa P046 - Old Aluminium, přeprášený dalším pigmentem MiG P025 - Standard Rust. No a aby to tak nerazilo, ještě jsem vše přeprášil nadrceným grafitovým válečkem. S výsledným efektem jsem opravdu spokojený....
takže lidi lepte, lepte a lepte... alespoń z mého pohledu je to lepší než se válet u vody a být pokousaný od hovad a komárů ...a večer běžte na pivo...
Přeji příjemný zbytek víkendu, mě dnes končí dovolená, takže od zítřka zase fárám...
Re: KRAZ 255 B + ZU-23-2 / Renova Model + Modelik / 1:25
Stavbu pečlivě sleduji...vojenská technika není můj obor a patina už vůbec ne,ale máš to velmi pěkné....smekám před Tebou a Tvým umem...super práce.Ostatní patináři nebyli ode mě oceněni, to jsou většinou profíci, Ty se to učíš..... opravdu smekám.
Re: KRAZ 255 B + ZU-23-2 / Renova Model + Modelik / 1:25
Ahoj
tenhle report, neměl původně ani vzniknout, chtěl jsem jej napsat až po kompletaci zadní nápravy, ale nedalo mi to a musel jsem... takže jak je vidno, přední náprava je hotová, včetně osazení do rámu a napojení na hnací soustavu a samozřejmě také včetně patiny.
Musím ale říct, že to byl boj...No, nebudu to nějak okecávat. Jen rozepíšu použité barvy a přípravky. Takže černá je matná syntetika od Agamy, číslo 07M (můžu jen doporučit, ačkoliv syntetika, tak rychle schnoucí...), bláto je pigment od MiGa P232 Dry Mud (mimochodem také skvělý, doporučuji nanášet jemným štetcem...), olejové skvrny jsou taktéž MiG - P410 Oil and Grease Stain Mixture (jsem totiž nějak nespokojený s obdobným přípravkem od AK, nějak jim nevěřím že to není nafta ale olej... ), no a pak jsem také poprvé použil od AK přípravek AK015 Dust Effects - zaprášení, jehož účinky jsou asi nejlépe vidět na listových perech - tento přípravek můžu opravdu doporučit...pecka. Trošku jsem sice bojoval s jeho aplikací, než mě napadlo použit techniku tečkování a následného tupování a roztírání (myslím že se takto používají i oleje, nebo ne? ) No a pak se konečně začal dostavovat kýžený efekt...takže, tady je výsledek a směle do mě...
tenhle report, neměl původně ani vzniknout, chtěl jsem jej napsat až po kompletaci zadní nápravy, ale nedalo mi to a musel jsem... takže jak je vidno, přední náprava je hotová, včetně osazení do rámu a napojení na hnací soustavu a samozřejmě také včetně patiny.
Musím ale říct, že to byl boj...No, nebudu to nějak okecávat. Jen rozepíšu použité barvy a přípravky. Takže černá je matná syntetika od Agamy, číslo 07M (můžu jen doporučit, ačkoliv syntetika, tak rychle schnoucí...), bláto je pigment od MiGa P232 Dry Mud (mimochodem také skvělý, doporučuji nanášet jemným štetcem...), olejové skvrny jsou taktéž MiG - P410 Oil and Grease Stain Mixture (jsem totiž nějak nespokojený s obdobným přípravkem od AK, nějak jim nevěřím že to není nafta ale olej... ), no a pak jsem také poprvé použil od AK přípravek AK015 Dust Effects - zaprášení, jehož účinky jsou asi nejlépe vidět na listových perech - tento přípravek můžu opravdu doporučit...pecka. Trošku jsem sice bojoval s jeho aplikací, než mě napadlo použit techniku tečkování a následného tupování a roztírání (myslím že se takto používají i oleje, nebo ne? ) No a pak se konečně začal dostavovat kýžený efekt...takže, tady je výsledek a směle do mě...
Re: KRAZ 255 B + ZU-23-2 / Renova Model + Modelik / 1:25
No tedy smekám, tohle je opravdu paráda ,kdybych nevěděl že je to papírák, tak bych tě typoval na restaurátora starých vozů
super slepeno a napatinováno
Ať se dílo daří
super slepeno a napatinováno
Ať se dílo daří
Re: KRAZ 255 B + ZU-23-2 / Renova Model + Modelik / 1:25
Moc pěkně si s tím hraješ. Patina tě očividně baví.
Jen taková věc. Když už děláš tak věrný model, neměla by tyč řízení někudy procházet. Přechodkou, nebo podobným zařízením. Nemam ponětí jak je to na skutečným KRAZu, ale takhle se mi nezdá, že by mohlo řízení jakéhokoli auta fungovat.
Pravda je, že tohle řešení je vcelku běžný u papíráků, ale v tomhle případě by to asi chtělo napodobit skutečnost.
Jen taková věc. Když už děláš tak věrný model, neměla by tyč řízení někudy procházet. Přechodkou, nebo podobným zařízením. Nemam ponětí jak je to na skutečným KRAZu, ale takhle se mi nezdá, že by mohlo řízení jakéhokoli auta fungovat.
Pravda je, že tohle řešení je vcelku běžný u papíráků, ale v tomhle případě by to asi chtělo napodobit skutečnost.
Re: KRAZ 255 B + ZU-23-2 / Renova Model + Modelik / 1:25
VašekS .. tyč řízení ??? Ehm já tam vidím pouze " spojovačku " mezi levým a pravým kolem což je v případě nákladního vozidla zcela v pořádku a takto to skutečně funguje . Hřídel volantu vede do Skříňě řízení ta je umístěna na levé straně podélníku šassi ze které má vést tyč která zatáčí s levým kolem .. . To opravdu není osobák který má mezi koly tyč řízení
Re: KRAZ 255 B + ZU-23-2 / Renova Model + Modelik / 1:25
A jejda, tak teď jsem za trubku . No nic, dobře mi tak.
Dík za školení.
Dík za školení.
Re: KRAZ 255 B + ZU-23-2 / Renova Model + Modelik / 1:25
Kluci díky moc...
snažím se si s tím maximálně hrát, ale je to někdy fakt náročné, hlavně časově, protože mám možnost lepit jen o víkendech (přes týden pracuji mimo bydliště).
Jinak Vašku, ještě na ukázku přikládám názornou ukázku provedení spojovačky na skutečném vozidle...hledal jsem i snímek převodky řízení, ale nenašel..tak snad na vysvětlenou...
snažím se si s tím maximálně hrát, ale je to někdy fakt náročné, hlavně časově, protože mám možnost lepit jen o víkendech (přes týden pracuji mimo bydliště).
Jinak Vašku, ještě na ukázku přikládám názornou ukázku provedení spojovačky na skutečném vozidle...hledal jsem i snímek převodky řízení, ale nenašel..tak snad na vysvětlenou...
Re: KRAZ 255 B + ZU-23-2 / Renova Model + Modelik / 1:25
Jo jo. Sypu si popel na hlavu. Ono to tak má i Vejtra, co jsem se teďka koukal.