781 SERGEJ / GPM / 1:25 HOTOVO
Moderátor: jozkin
781 SERGEJ / GPM / 1:25 HOTOVO
Tak další mašinka, o kterou se budu pokoušet bude Gagarin. Bohužel ji nebudu předělávat na českého Sergeje. Sice doplňky na přestavbu mám. Ale mám strach z toho že bych ji musel přebarvovat, a to by určitě nedopadlo dobře. Mám k tomu i laserové podklady. Jsem moc zvědav jak to dopadne
Naposledy upravil(a) Mucholl dne pát 3.10.2014 19:03, celkem upraveno 2 x.
Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25
Sestavený model jsem viděl naživo. Máš doma dostatek místa? Hodně štěstí ...
Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25
Škoda, že sa neodvážiš na prestavbu - poľská verzia ma tie príšerné neestetické reflektory... Tiež mám túto lokomotívu v pláne (zatiaľ bez laserov - mám len vylaserované čísla a pochodzie plechy). Ale prednosť majú iné projekty (hoci dnes som začal prípravu inej šialenosti).
Budem pozorne sledovať a držím paste
Budem pozorne sledovať a držím paste
Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25
Přeju ti hodně štěstí a trpělivosti u této stavby.A jestli ti to pomůže- http://www.konradus.com/forum/read.php? ... ply_221013" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25
taky bych se přimlouval za přebarvení, a věřím že u tohoto modelu by to nemusel být problém. Jedná se, pokud si z dětství dobře pamatuji - děda totiž jezdil na dráze - jen o tmavě červenou a šedou na podvozky a střechu...jinak stroj je to krásný a opravdu obři. Nezapomenu když jsem stál v depu kousek od něj a nastartovali to, jak do 4m okolo lokomotivy duněla podlaha... Mimochodem, pokud se nepletu, jedná se o dvoumotorovou lokomotivu ? Matně si vzpomínám, jak děda vyprávěl, že u Sergeje byl vždy neskutečný problém ty motory seřídit...ale nejsem si jistý, přece jen jsou to pro mě vzpomínky z dob, kdy mi bylo 5 let...
Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25
Kdepak, Sergej má jeden motor, 14D40, dvanácti válec o vrtání válců 230mm a pozor, byl to DVOUTAKTNÍ MOTOR Jezdil jsem na nich před vojnou a pak chvíli po vojně než je tady v Maloměřickém depu vyměnili za úspornější čmeláky. Na čmelácích jsme ale jezdili chvíli, potom z Jihlavy stáhli ceckáče. Ale ani jeden typ nebyl pro strojvedoucího tak pohodlný jako Sergej.
Nejvíce mně dokázal uchvátit kontroler z Moskviče...
Nejvíce mně dokázal uchvátit kontroler z Moskviče...
Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25
jo takhle...takže jeden motor...na ty obrovské válce si pamatuju, vždy když jsem procházel motorovým prostorem, jsem se tehdy nějakého pána ptal co to tam je za "divný bojléry" no to je jedno, každopádně bych ho zase někdy rád viděl v akci...
Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25
NA SERGEJÍCH SEM TAKY VYRŮSTAL - MÁMA DĚLALA VE VÝSTROJNÍM SKLADU. PÍSTY JAK HRNCE NA PRÁDLO A TEN NESKUTEČNEJ RACHOT, KDYŽ SE NASTATROVAL. BOHUŽEL JSEM BYL I SVĚDKEM PÁLENÍ MAŠIN DO ŠROTU..... TAK AŤ SE DAŘÍ. RAZGY
Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25
mimochodem...t.ady je docela hezky vypadající report ze stavby
http://modellbauer.forum-aktiv.com/t669 ... on-gpm-125" onclick="window.open(this.href);return false;
http://modellbauer.forum-aktiv.com/t669 ... on-gpm-125" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25
Ahoj, hezké povídání o našich Sergejích je zde: http://sergeje.bilysklep.cz/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Přetírání jako takového se nebojím. Ale ztratil bych tím ty podélné čáry co jsou po stranách. A znova je udělat bych určitě nezvládl, a nejsem si jist jak by vypadala bez nich. No začnu podvozky a do té doby si to třeba rozmyslím. Mě se ta šílená polská světla taky nelíbí.
Co mě trochu vyvedlo z míry. Nikde jsem nenašel čím podlepovat označené díly *,**,***. U Angrafu to bylo 0,5/1,0/2,0, ale tady to bude asi jinak. Podle tloušťky laseru (mám dva typy tloušťky)to vychází tak že *** je 1mm, a ** je 0,5mm. Pak by * mohlo být čtvrtka. Co mě ale vytočilo...když jsem díly které jsou na laseru kontroloval se skutečností v sešitu vystřihovánky, tak některé se vůbec podlepovat nemají, jiná mají v sešitu ** ale jsou na laseru ***, další mají v sešitu *** ale jsou na papíře 0.5mm což tedy je **
Tady obrázek přestavby: Je to jeden list papíru. Změna se týká okna, nárazníku, světel, a výztuže.
Přetírání jako takového se nebojím. Ale ztratil bych tím ty podélné čáry co jsou po stranách. A znova je udělat bych určitě nezvládl, a nejsem si jist jak by vypadala bez nich. No začnu podvozky a do té doby si to třeba rozmyslím. Mě se ta šílená polská světla taky nelíbí.
Co mě trochu vyvedlo z míry. Nikde jsem nenašel čím podlepovat označené díly *,**,***. U Angrafu to bylo 0,5/1,0/2,0, ale tady to bude asi jinak. Podle tloušťky laseru (mám dva typy tloušťky)to vychází tak že *** je 1mm, a ** je 0,5mm. Pak by * mohlo být čtvrtka. Co mě ale vytočilo...když jsem díly které jsou na laseru kontroloval se skutečností v sešitu vystřihovánky, tak některé se vůbec podlepovat nemají, jiná mají v sešitu ** ale jsou na laseru ***, další mají v sešitu *** ale jsou na papíře 0.5mm což tedy je **
Tady obrázek přestavby: Je to jeden list papíru. Změna se týká okna, nárazníku, světel, a výztuže.
Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25
třeba RENOVA to hvězdičkové označení má takhle :
* 1mm
** 1,5mm
a když je to jen 0,5mm tak mají číslo dílu a nad tím horní index 0,5mm
akorát když jsme u toho, chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemá zkušenost jak podlepit díl u kterého je číslo dílu, např. 120 a horním indexem napsané k
* 1mm
** 1,5mm
a když je to jen 0,5mm tak mají číslo dílu a nad tím horní index 0,5mm
akorát když jsme u toho, chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemá zkušenost jak podlepit díl u kterého je číslo dílu, např. 120 a horním indexem napsané k
Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25
Díky za odkazy na reporty. On Sergej měl pracovní otáčky motoru lehce nad volnoběhem, proto ten zvuk.
Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25
Já jsem Sergeje naživo nikdy neviděl, jeden stojí v Lužné u Rakovníka v muzeu. Co jsem ale viděl naživo jsou tyto mašiny. Bylo to v Litvě ale nevím co je to přesně za typ.
Ty dvě za sebou měli mezi sebou průchod
Ty dvě za sebou měli mezi sebou průchod
Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25
tu nahoře - červenou, bych tipoval na nějaký tip Sergeje i tu dole...ono, bůhví kolik typů se vyrobilo a který zákazník jak to potřeboval...
Re: ST 44-935 Gagarin / GPM/ 1:25
Tak ten vrchný je normálny sergej, len upravený podľa objednávky zákazníka a možno už je aj v súkromných rukách (logo nepoznám a systém číslovania tiež nie), Sergej bol totiž typ M62, podľa pôvodnej konštrukcie pre maďarské železnice (tam má označenie M62 snáď dodnes). Podľa tejto dokumentácie sa potom vyrábal a vyvážal do viacerých krajín vrátane domovského ZSSR.
A keďže ZSSR (a dnešné Rusko) bolo krajinou neobmedzených možností a krajinou, kde včera znamenalo zajtra, tak u nich jazdila aj dvojdielna a trojdielna verzia Sergeja. (trochu iné lokomotívy boli dokonca aj štvordielne). V Amerike sa podobne používali tzv. boostre.
Inak ďalšia ukážka irónie osudu, keď Poliaci sú jediní, kto kupoval Sergeje s tými príšernými svetlami (všetkým ostatným zákazníkom vyhovovali pôvodne projektované svetlá) a jedine Poliaci vydali model tejto lokomotívy...
Muchol: Ak Ti ide o tie pozdĺžne prelisy, ktoré sú naznačené na bočniciach, tak odporúčam si okopírovať bočnice (stačí Č/B), prelisy podleíť vystrihnúť/vyrezať a nalepiť na boky - predsalen mali by byť plastické...
A keďže ZSSR (a dnešné Rusko) bolo krajinou neobmedzených možností a krajinou, kde včera znamenalo zajtra, tak u nich jazdila aj dvojdielna a trojdielna verzia Sergeja. (trochu iné lokomotívy boli dokonca aj štvordielne). V Amerike sa podobne používali tzv. boostre.
Inak ďalšia ukážka irónie osudu, keď Poliaci sú jediní, kto kupoval Sergeje s tými príšernými svetlami (všetkým ostatným zákazníkom vyhovovali pôvodne projektované svetlá) a jedine Poliaci vydali model tejto lokomotívy...
Muchol: Ak Ti ide o tie pozdĺžne prelisy, ktoré sú naznačené na bočniciach, tak odporúčam si okopírovať bočnice (stačí Č/B), prelisy podleíť vystrihnúť/vyrezať a nalepiť na boky - predsalen mali by byť plastické...