Renault Alpine A443 Le Mans ´78/J.Priškin/1:24/Hotovo
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Renault Alpine A443 Le Mans ´78/J.Priškin/1:24/Hotovo
Po dokončení BMW, jsem se pustil do této novinky od Jána Priškina.
Jedná se o prototyp Renault Alpine A443 ze slavné 24-hodinovky Le Mans roku 1978, vůz bohužel pro závadu motoru nedokončil a po 18-hodinách musel vzdát.
Standartně vydaný model je ofset, podařilo se mi sehnat výtisk karoserie na křídovém papíře.
Začal jsem stavbou tak jak je uvedeno v návodu, tzn. kokpitem.
Pokusil jsem se ho trošku vylepšit použitím hliníkové samolepící fólie ( i když se leskne více než by mělo)
Sedačky prošly také mírnou úpravou. Všechny prvky jsou do kokpitu přilepeny pomocí oboustrané pásky:
Dokončení kokpitu:
Téměř dokončený podvozek, zadní část podvozku ještě není přilepena na pevno:
Nyní mě čeká stavba karoserie, která bude již vytištěna na křídovém papíře.
Jedná se o prototyp Renault Alpine A443 ze slavné 24-hodinovky Le Mans roku 1978, vůz bohužel pro závadu motoru nedokončil a po 18-hodinách musel vzdát.
Standartně vydaný model je ofset, podařilo se mi sehnat výtisk karoserie na křídovém papíře.
Začal jsem stavbou tak jak je uvedeno v návodu, tzn. kokpitem.
Pokusil jsem se ho trošku vylepšit použitím hliníkové samolepící fólie ( i když se leskne více než by mělo)
Sedačky prošly také mírnou úpravou. Všechny prvky jsou do kokpitu přilepeny pomocí oboustrané pásky:
Dokončení kokpitu:
Téměř dokončený podvozek, zadní část podvozku ještě není přilepena na pevno:
Nyní mě čeká stavba karoserie, která bude již vytištěna na křídovém papíře.
Naposledy upravil(a) Ali dne pon 4.2.2013 20:56, celkem upraveno 1 x.
Re: Renault Alpine A443 ´78 Jabouille, Depailler/J.Priškin/1
Na samotné karoserii toho není moc co by se dalo vylepšit. Nad rámec prořezů, ke kterým nabádá samotný návod jsem vyměnil chladiče za síťovinu a vyříznul malinký průduch na pravé bočnici. Ještě by bylo možné udělat plastické víka nádrží, ale to jsem kvůli nedostatku místa zamítnul.
Bočnice obsahují plochy jež se mají vystřihnout až po slepení. To mi moc nevyhovuje a proto jsem tyto plochy vystřihnul předem, ale pomocí pásků papíru je nalepil zpět, tak aby díl neztratil na pevnosti a já je mohl po slepení jednoduše "strhnout".
Bočnice obsahují plochy jež se mají vystřihnout až po slepení. To mi moc nevyhovuje a proto jsem tyto plochy vystřihnul předem, ale pomocí pásků papíru je nalepil zpět, tak aby díl neztratil na pevnosti a já je mohl po slepení jednoduše "strhnout".
Re: Renault Alpine A443 ´78 Jabouille, Depailler/J.Priškin/1
Vypadá to zatraceně dobře..ps kde se dá koupit ta ''křídová'' verze..
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Renault Alpine A443 ´78 Jabouille, Depailler/J.Priškin/1
Křídová verze byla na odzkoušení mezi třemi modeláři. Normálně je v prodeji klasický ofset.
-
- Příspěvky: 53
- Registrován: pát 27.1.2012 13:28
Re: Renault Alpine A443 ´78 Jabouille, Depailler/J.Priškin/1
Ano, nechal jsem vyzkoušet tisk na křídový papír a jejich slepení se ujali tři modeláři. A podle všeho je lepení z křídy bezproblémů (čekám jen na info od Aliho), a tak se budeme se Skokešem snažit vytisknout i škodověnky. Doufám, že to našim modelům jen prospěje, tisk na křídu je zase krok dopředu...
Do Brna ty stránky alpinky tištěné na křídě přivezu a budou k mání na stánku MegaGraphicu.....
Jen jich mám omezený počet.....
Do Brna ty stránky alpinky tištěné na křídě přivezu a budou k mání na stánku MegaGraphicu.....
Jen jich mám omezený počet.....
Re: Renault Alpine A443 ´78 Jabouille, Depailler/J.Priškin/1
Chtěl jsem dát resumé až po dokončení modelu, ale myslím, že není na co čekat.
S papírem se pracuje velice pěkně, tisk zvládne i náročnější natvarování. Případně přetažená retuš jde jemně setřít.
Jediné co mě trošku zaskočilo je větší savost papíru při retušování (po zaretušování se mi papír v místě retuše mírně nafouknul,ale po zaschnutí to bylo v pořádku). Pokud jsem použil "sušší" štětec tento jev se již nevyskytoval.
Tento způsob tisku je určitě krokem dopředu a přispěje to k zatraktivnění nových modelů
S papírem se pracuje velice pěkně, tisk zvládne i náročnější natvarování. Případně přetažená retuš jde jemně setřít.
Jediné co mě trošku zaskočilo je větší savost papíru při retušování (po zaretušování se mi papír v místě retuše mírně nafouknul,ale po zaschnutí to bylo v pořádku). Pokud jsem použil "sušší" štětec tento jev se již nevyskytoval.
Tento způsob tisku je určitě krokem dopředu a přispěje to k zatraktivnění nových modelů
Re: Renault Alpine A443 ´78 Jabouille, Depailler/J.Priškin/1
Větší savost je možná. Já tisknu free modely na tisk Epson Work WP 4015 na voděodolné papíry logo a při retuši musím taky používat sušší štětec. No renault je mooc hezký a těším se jak do něj střihnu. Jen se pokusím najít jinou alternativu folie na světla . Doporučovaná folie euro obal se mi moc nepozdává, resp. se mi nepodařil najít takový kus , který by se líbil mě.. Všechny co jsem měl v ruce byly budď pomačkané nebo poškrábané. Ps zkoušel někdo použít klasickou folii do meotaru????
Re: Renault Alpine A443 ´78 Jabouille, Depailler/J.Priškin/1
Jarku jestli je to ta slinější, tak já. Šablona počítá i s jakýmisi "chlopněmi" pro zachycení na okolních dílech, ale i tak je to dost tlusté a neohebné.
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Renault Alpine A443 ´78 Jabouille, Depailler/J.Priškin/1
Ano i folie do meotaru i přes svou jemnost je dost hrubá a proto jsem při lepení beta testu dal na radu autora - použít eurofolii (prodávají se i velmi čiré, bez vroubkování). Z tohoto důvodu je i doporučená v textu návodu.
Re: Renault Alpine A443 ´78 Jabouille, Depailler/J.Priškin/1
Tenkou fólii z čirého "euroobalu" jsem použil i já a mohu jen doporučit- je to skvělý nápad. Nemusí se řešit žádné tvarování prostě jsem jen ustřihnul kus obalu a plácnul ho na oboustranou pásku. Velká výhoda je, že tato fólie neklade žádný odpor.
Re: Renault Alpine A443 ´78 Jabouille, Depailler/J.Priškin/1
Hm.. Tak mám smůlu asi na konkerétní kus..Všechny mnou prohlížené byly nějak poškozené.. No nic Budu hledat dál.
Re: Renault Alpine A443 ´78 Jabouille, Depailler/J.Priškin/1
Nebo můžete zkusit na prosklení zbytky z folie co se dávají na krabičky. Já na to používám takový ten obal na úvodní stránku co se dává na kroužkové vazby. Doufám, že bylo pochopeno co myslím.
Re: Renault Alpine A443 ´78 Jabouille, Depailler/J.Priškin/1
Škoda , že zde nepíšeš o úpravách sedadel a nutnosti posunout bezpečnostní pás na sedadle řidiče.
Re: Renault Alpine A443 ´78 Jabouille, Depailler/J.Priškin/1
Co tím myslíte tou eurofolií??
Já jsem teď našel za zákusku vhodnou tenkou folii a plánuju návštěvu cukrářství abych zjistil co to mají, ale proč hledat nalezené? že.
Já jsem teď našel za zákusku vhodnou tenkou folii a plánuju návštěvu cukrářství abych zjistil co to mají, ale proč hledat nalezené? že.
Re: Renault Alpine A443 ´78 Jabouille, Depailler/J.Priškin/1
Dane ta fólie kterou myslíš není také moc vhodná, je zde potřeba vážně takové fólie co neklade žádný odpor po nalepení.
Jarku máš pravdu- pásy mi vyšly kratší, asi jsem udělal příliš velký záhyb pro jejich přilepení zezadu sedačky. Není to vina úpravy (upravená sedačky by měla mít stejné rozměry jako ta původní), ale mé nepozornosti.
Josko, euroobal je průhledná složka na papíry, která se díky proraženým otvorům dá vsunout do šanonu. Dá se sehnat i čirá.
Možná by se dal použít i průhledný celofán z krabičky od cigaret.
Jarku máš pravdu- pásy mi vyšly kratší, asi jsem udělal příliš velký záhyb pro jejich přilepení zezadu sedačky. Není to vina úpravy (upravená sedačky by měla mít stejné rozměry jako ta původní), ale mé nepozornosti.
Josko, euroobal je průhledná složka na papíry, která se díky proraženým otvorům dá vsunout do šanonu. Dá se sehnat i čirá.
Možná by se dal použít i průhledný celofán z krabičky od cigaret.