Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Milý petersene, přečetl jsem si tvoje prozatímní příspěvky zde na fóru. Vidím, že radit umíš velice dobře a chytrý jsi také dost. Ale co mi schází je nějaký slepený model, nebo report ze stavby.
Nevím, ale o pohonu kol Tatry nikde nic nepíšu, jen jsem objasnil co je homokinetický kloub a na jakém principu funguje. Konstrukci podvozku Tatra, můžu říct, znám docela dobře.
Tvůj příspěvek nemá žádnou informační hodnotu, raději si založ vlákno se stavbou svého modelu a tam ukaž jaký si machr.
Nevím, ale o pohonu kol Tatry nikde nic nepíšu, jen jsem objasnil co je homokinetický kloub a na jakém principu funguje. Konstrukci podvozku Tatra, můžu říct, znám docela dobře.
Tvůj příspěvek nemá žádnou informační hodnotu, raději si založ vlákno se stavbou svého modelu a tam ukaž jaký si machr.
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Petersene tak do příspěvku Jezdce jsem ty ukázky kloubů vložil já, jakožto moderátor s možností upravovat a opravovat příspěvky. A jsou to ukázky informující širokou veřejnost (i laickou) o co vlastně jde.
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Zdeňku to jsem samosebou nemohl věděť
Jezdec ... podle mne je stále lepší když to modelář nazve jako celek homo.... než aby psal že dokončil : vidlice čepu řízení s poloosou .
Jezdec ... podle mne je stále lepší když to modelář nazve jako celek homo.... než aby psal že dokončil : vidlice čepu řízení s poloosou .
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Právě proto, že nevíš, tak nepiš
Nevím kde žiješ, ale nemáš pravdu, že je lepší mylná informace, než správná a ještě se tomu Nebo je něco jinak
Řekl bych, že tato diskuse je velice mimo tento prezentovaný model, tak bych poprosil Zdeňka, nebo jiného moderátora o promazání těchto prázdných plků.
Nevím kde žiješ, ale nemáš pravdu, že je lepší mylná informace, než správná a ještě se tomu Nebo je něco jinak
Řekl bych, že tato diskuse je velice mimo tento prezentovaný model, tak bych poprosil Zdeňka, nebo jiného moderátora o promazání těchto prázdných plků.
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Zas jeden ďábel , který dělá funkční model . Hodně dobrý .
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Zdravím.
Tak jsem po půl roce zvládání jiných povinností i nepovinností opět vyndal z krabice Tatru. Mezitím jsem nastudoval víc informací a pořídil s laskavým souhlasem ředitele muzea v Rokycanech nějaké snímky detailů skutečných vozů. Fotky jsou k nahlédnutí zde: http://www.papirove-modely.cz/galerie/i ... age=214899" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor : T3 - 930 z boku
I když motor víceméně není vidět. Neodpustil jsem si pár úprav.
Takže:
- plastické výfukové potrubí, vyrobené z měděného drátu
- zvýšeny kryty válců a doplněna matka
- prostřiženy a vyhnuty žebra krytu axiálního ventilátoru
- olejová vana – jiný tvar
- otočena turba dle skutečnosti a upraveno sání
- doplněn přepad olejové pumpy
- plastičtější kardany
Motor zatim do rámu nelepím. Nevěřím si, že mi to sedne s kabinou, tak to všechno raději sesadím až naráz.
Teď hodlám pokračovat kabinou.
Tak jsem po půl roce zvládání jiných povinností i nepovinností opět vyndal z krabice Tatru. Mezitím jsem nastudoval víc informací a pořídil s laskavým souhlasem ředitele muzea v Rokycanech nějaké snímky detailů skutečných vozů. Fotky jsou k nahlédnutí zde: http://www.papirove-modely.cz/galerie/i ... age=214899" onclick="window.open(this.href);return false;
Motor : T3 - 930 z boku
I když motor víceméně není vidět. Neodpustil jsem si pár úprav.
Takže:
- plastické výfukové potrubí, vyrobené z měděného drátu
- zvýšeny kryty válců a doplněna matka
- prostřiženy a vyhnuty žebra krytu axiálního ventilátoru
- olejová vana – jiný tvar
- otočena turba dle skutečnosti a upraveno sání
- doplněn přepad olejové pumpy
- plastičtější kardany
Motor zatim do rámu nelepím. Nevěřím si, že mi to sedne s kabinou, tak to všechno raději sesadím až naráz.
Teď hodlám pokračovat kabinou.
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Velice pekné, len tak ďalej.
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
To je něco,vypadá to moc hezky,jsem velmi zvědavý na výsledek
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Tak po měsíci zase nějaký pokrok.
Kabina
S kabinou jsem si doopravdy v tom dobrém slova smyslu užil. Takový díl 20a – boky a střecha – jsem měl pod rukama asi dvě hodiny. Poprvé jsem se donutil provádět retuš ještě před lepením a je fakt, že je to na výsledném vzhledu znát.
Stěžejní částí úpravy kabiny je partie čelního skla. Tato partie je ve skutečnosti docela výrazná. Jde vlastně o „naroubování“ rovného lomeného skla na otvor pro vyduté sklo, používané u civilních verzí. Takže o něco podobného jsem se pokusil. Myslim, že to vzhledu kabiny prospělo.
Celkově byla práce na kabině příjemná a velice mě bavila. To, co mělo sedět, sedělo. A něco opravdu dokonale. Třeba motorový tunel. Horní i spodní díly nejenže se na spodku sešly, ale tunel po slepení sám krásně chytil požadovaný tvar. Nádhera.
Vnitřní díly kabiny jsem samozřejmě musel tu a tam pokrátit, to kvůli mým úpravám. Lepil jsem je oboustrannou páskou. Měl jsem z toho obavy, ale šlo to dobře.
Různými úpravami jsem si na sebe občas nastražil past. Tou asi nejméně příjemnou bylo uchycení kabiny na rám. Jednou z úprav totiž prošel i nasávací tunel k ventilátoru motoru. Jednak jsem doplnil kryt elektriky, který je vidět skrz otvory na levé straně tunelu, doplnil přepážky a také jsem snížil dno nasávacího tunelu, které nemá končit se spodní hranou kapoty, ale až s horní hranou nárazníku. Jelikož jsem to zjistil až po vlepení interiéru, rozřízl jsem opatrně spodní hrany tunelu, vyhnul cca o 2mm a na boky vložil klínky ze čtvrtky. Dobrý až do doby, kdy jsem zkusmo nasadil kabinu na rám. Spodní posunuté dno tunelu kolidovalo s oky pantů kabiny na rámu. „Šmarjá Panno!“ Takže jsem odříznul původní vnitřní oka z rámu a nahradil je jinými z tenčího papíru (naimpregnované vteřiňákem) a udělal výřezy v rozích tunelu. Ono je to tak nějak i ve skutečnosti.
Držáky kabiny jsem musel o cca. milimetr zkrátit, protože kabina vepředu seděla moc vysoko. Nevim, asi moje nepřesnost. Tohle se naštěstí obešlo bez násilného odlepování, neboť Prozřetelnost mi radila, abych držáky nelepil na dno kabiny, ale udělal to obráceně. Tedy nejdřív nasadil držáky do ok na rámu a kabinu pak na držáky nalepil přesně v poloze, jaká je žádoucí.
Další úpravy stručně:
- prolisy pro osy stěračů
- plastické příčky čelního skla i s vrchními držáky u krajních
- plastické kliky u dveří
- úchytka na masce
- držáky reflektorů
- švy a okapničky na kabině
- volant
- majáky a blinkry
- na kobry doplněny falce a upraveno zaústění
Vybavení za kabinou
Tuto část jsem původně nechtěl řešit úpravami, ale jako jinde mi to nedalo. Takže upraveno:
- držáky pouzder vzduchových filtrů a uchycení hrnců
- potrubí od filtrů k turbům
- výfukové potrubí k tlumiči
Dále jsem doplnil nějaké ty přístroječky. Na levé straně pod filtrem zřízení pro startovací kapsle (asi), na pravé straně palivovou pumpu (asi) a jakési trafo, nevim k čemu sloužící. Bylo by toho možná i víc, ale myslim, že to stačí.
Po všech peripetiích jsem konečně kabinu napasoval na rám a řekl bych, že jí to sluší. Musel jsem však uříznout stupačky a trochu držáky poupravit, aby sedly lépe. Příště to budu lepit až po kabině.
Chvilku jsem koketoval s myšlenkou udělat stupačky mřížkové, jako jsou ve skutečnosti, ale radši jsem to vydejchal.
Kabina
S kabinou jsem si doopravdy v tom dobrém slova smyslu užil. Takový díl 20a – boky a střecha – jsem měl pod rukama asi dvě hodiny. Poprvé jsem se donutil provádět retuš ještě před lepením a je fakt, že je to na výsledném vzhledu znát.
Stěžejní částí úpravy kabiny je partie čelního skla. Tato partie je ve skutečnosti docela výrazná. Jde vlastně o „naroubování“ rovného lomeného skla na otvor pro vyduté sklo, používané u civilních verzí. Takže o něco podobného jsem se pokusil. Myslim, že to vzhledu kabiny prospělo.
Celkově byla práce na kabině příjemná a velice mě bavila. To, co mělo sedět, sedělo. A něco opravdu dokonale. Třeba motorový tunel. Horní i spodní díly nejenže se na spodku sešly, ale tunel po slepení sám krásně chytil požadovaný tvar. Nádhera.
Vnitřní díly kabiny jsem samozřejmě musel tu a tam pokrátit, to kvůli mým úpravám. Lepil jsem je oboustrannou páskou. Měl jsem z toho obavy, ale šlo to dobře.
Různými úpravami jsem si na sebe občas nastražil past. Tou asi nejméně příjemnou bylo uchycení kabiny na rám. Jednou z úprav totiž prošel i nasávací tunel k ventilátoru motoru. Jednak jsem doplnil kryt elektriky, který je vidět skrz otvory na levé straně tunelu, doplnil přepážky a také jsem snížil dno nasávacího tunelu, které nemá končit se spodní hranou kapoty, ale až s horní hranou nárazníku. Jelikož jsem to zjistil až po vlepení interiéru, rozřízl jsem opatrně spodní hrany tunelu, vyhnul cca o 2mm a na boky vložil klínky ze čtvrtky. Dobrý až do doby, kdy jsem zkusmo nasadil kabinu na rám. Spodní posunuté dno tunelu kolidovalo s oky pantů kabiny na rámu. „Šmarjá Panno!“ Takže jsem odříznul původní vnitřní oka z rámu a nahradil je jinými z tenčího papíru (naimpregnované vteřiňákem) a udělal výřezy v rozích tunelu. Ono je to tak nějak i ve skutečnosti.
Držáky kabiny jsem musel o cca. milimetr zkrátit, protože kabina vepředu seděla moc vysoko. Nevim, asi moje nepřesnost. Tohle se naštěstí obešlo bez násilného odlepování, neboť Prozřetelnost mi radila, abych držáky nelepil na dno kabiny, ale udělal to obráceně. Tedy nejdřív nasadil držáky do ok na rámu a kabinu pak na držáky nalepil přesně v poloze, jaká je žádoucí.
Další úpravy stručně:
- prolisy pro osy stěračů
- plastické příčky čelního skla i s vrchními držáky u krajních
- plastické kliky u dveří
- úchytka na masce
- držáky reflektorů
- švy a okapničky na kabině
- volant
- majáky a blinkry
- na kobry doplněny falce a upraveno zaústění
Vybavení za kabinou
Tuto část jsem původně nechtěl řešit úpravami, ale jako jinde mi to nedalo. Takže upraveno:
- držáky pouzder vzduchových filtrů a uchycení hrnců
- potrubí od filtrů k turbům
- výfukové potrubí k tlumiči
Dále jsem doplnil nějaké ty přístroječky. Na levé straně pod filtrem zřízení pro startovací kapsle (asi), na pravé straně palivovou pumpu (asi) a jakési trafo, nevim k čemu sloužící. Bylo by toho možná i víc, ale myslim, že to stačí.
Po všech peripetiích jsem konečně kabinu napasoval na rám a řekl bych, že jí to sluší. Musel jsem však uříznout stupačky a trochu držáky poupravit, aby sedly lépe. Příště to budu lepit až po kabině.
Chvilku jsem koketoval s myšlenkou udělat stupačky mřížkové, jako jsou ve skutečnosti, ale radši jsem to vydejchal.
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Čím dál tím lepší. Paráda
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Tohle fakt paráda.
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Nebudu chvalit vsechno, to zvladli ti nade mnou. Me dostalo zpracovani majaku - veliky respekt pane kolego.
Neuvazoval jsi o stavbe neceho podobneho v 1:100
Neuvazoval jsi o stavbe neceho podobneho v 1:100
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
velice povedené úpravy!
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
No, tohle teda vážně můžu. Moc pěkný.
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Moc děkuju všem za slova chvály. Vážím si toho.
krizniq : Přesně tak, kopyto - fólie - oranžová barva Tamiya
bernie : V setině to opravdu ne. To už je na mě moc pidi.
krizniq : Přesně tak, kopyto - fólie - oranžová barva Tamiya
bernie : V setině to opravdu ne. To už je na mě moc pidi.