Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32 - HOTOVO

Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar

Odpovědět
Uživatelský avatar
jezdec
Příspěvky: 162
Registrován: sob 21.1.2012 8:15
Bydliště: Chotěšov Plzeň-Jih

Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od jezdec »

Milý petersene, přečetl jsem si tvoje prozatímní příspěvky zde na fóru. Vidím, že radit umíš velice dobře a chytrý jsi také dost. Ale co mi schází je nějaký slepený model, nebo report ze stavby. :roll:

Nevím, ale o pohonu kol Tatry nikde nic nepíšu, jen jsem objasnil co je homokinetický kloub a na jakém principu funguje. Konstrukci podvozku Tatra, můžu říct, znám docela dobře.

Tvůj příspěvek nemá žádnou informační hodnotu, raději si založ vlákno se stavbou svého modelu a tam ukaž jaký si machr. ;)
Uživatelský avatar
Zdeněk-TEO
Moderátor
Příspěvky: 1292
Registrován: pon 12.12.2011 10:16
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Zdeněk-TEO »

Petersene tak do příspěvku Jezdce jsem ty ukázky kloubů vložil já, jakožto moderátor s možností upravovat a opravovat příspěvky. A jsou to ukázky informující širokou veřejnost (i laickou) o co vlastně jde.
petersen
Příspěvky: 52
Registrován: ned 19.2.2012 13:54

Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od petersen »

Zdeňku to jsem samosebou nemohl věděť :oops:

Jezdec ... podle mne je stále lepší když to modelář nazve jako celek homo.... :lol: než aby psal že dokončil : vidlice čepu řízení s poloosou .
Uživatelský avatar
jezdec
Příspěvky: 162
Registrován: sob 21.1.2012 8:15
Bydliště: Chotěšov Plzeň-Jih

Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od jezdec »

Právě proto, že nevíš, tak nepiš :idea:

Nevím kde žiješ, ale nemáš pravdu, že je lepší mylná informace, než správná a ještě se tomu :lol: :lol: Nebo je něco jinak :?:

Řekl bych, že tato diskuse je velice mimo tento prezentovaný model, tak bych poprosil Zdeňka, nebo jiného moderátora o promazání těchto prázdných plků.
Uživatelský avatar
kaktusak
Příspěvky: 2566
Registrován: sob 21.1.2012 10:39
Bydliště: Kyjov

Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od kaktusak »

Zas jeden ďábel , který dělá funkční model . Hodně dobrý .
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 989
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od VašekS »

Zdravím.
Tak jsem po půl roce zvládání jiných povinností i nepovinností opět vyndal z krabice Tatru. Mezitím jsem nastudoval víc informací a pořídil s laskavým souhlasem ředitele muzea v Rokycanech nějaké snímky detailů skutečných vozů. Fotky jsou k nahlédnutí zde: http://www.papirove-modely.cz/galerie/i ... age=214899" onclick="window.open(this.href);return false;

Motor : T3 - 930 z bokuObrázek

I když motor víceméně není vidět. Neodpustil jsem si pár úprav.
Takže:
- plastické výfukové potrubí, vyrobené z měděného drátu
- zvýšeny kryty válců a doplněna matka
- prostřiženy a vyhnuty žebra krytu axiálního ventilátoru
- olejová vana – jiný tvar
- otočena turba dle skutečnosti a upraveno sání
- doplněn přepad olejové pumpy
- plastičtější kardany

Motor zatim do rámu nelepím. Nevěřím si, že mi to sedne s kabinou, tak to všechno raději sesadím až naráz.

Teď hodlám pokračovat kabinou.
thomaash
Příspěvky: 151
Registrován: úte 24.1.2012 13:52

Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od thomaash »

Velice pekné, len tak ďalej. :)
ApeX
Příspěvky: 163
Registrován: ned 4.8.2013 15:26

Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od ApeX »

To je něco,vypadá to moc hezky,jsem velmi zvědavý na výsledek :o
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 989
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od VašekS »

Tak po měsíci zase nějaký pokrok.

Kabina

S kabinou jsem si doopravdy v tom dobrém slova smyslu užil. Takový díl 20a – boky a střecha – jsem měl pod rukama asi dvě hodiny. Poprvé jsem se donutil provádět retuš ještě před lepením a je fakt, že je to na výsledném vzhledu znát.
Stěžejní částí úpravy kabiny je partie čelního skla. Tato partie je ve skutečnosti docela výrazná. Jde vlastně o „naroubování“ rovného lomeného skla na otvor pro vyduté sklo, používané u civilních verzí. Takže o něco podobného jsem se pokusil. Myslim, že to vzhledu kabiny prospělo.
Celkově byla práce na kabině příjemná a velice mě bavila. To, co mělo sedět, sedělo. A něco opravdu dokonale. Třeba motorový tunel. Horní i spodní díly nejenže se na spodku sešly, ale tunel po slepení sám krásně chytil požadovaný tvar. Nádhera.
Vnitřní díly kabiny jsem samozřejmě musel tu a tam pokrátit, to kvůli mým úpravám. Lepil jsem je oboustrannou páskou. Měl jsem z toho obavy, ale šlo to dobře.
Různými úpravami jsem si na sebe občas nastražil past. Tou asi nejméně příjemnou bylo uchycení kabiny na rám. Jednou z úprav totiž prošel i nasávací tunel k ventilátoru motoru. Jednak jsem doplnil kryt elektriky, který je vidět skrz otvory na levé straně tunelu, doplnil přepážky a také jsem snížil dno nasávacího tunelu, které nemá končit se spodní hranou kapoty, ale až s horní hranou nárazníku. Jelikož jsem to zjistil až po vlepení interiéru, rozřízl jsem opatrně spodní hrany tunelu, vyhnul cca o 2mm a na boky vložil klínky ze čtvrtky. Dobrý až do doby, kdy jsem zkusmo nasadil kabinu na rám. Spodní posunuté dno tunelu kolidovalo s oky pantů kabiny na rámu. „Šmarjá Panno!“ Takže jsem odříznul původní vnitřní oka z rámu a nahradil je jinými z tenčího papíru (naimpregnované vteřiňákem) a udělal výřezy v rozích tunelu. Ono je to tak nějak i ve skutečnosti.
Držáky kabiny jsem musel o cca. milimetr zkrátit, protože kabina vepředu seděla moc vysoko. Nevim, asi moje nepřesnost. Tohle se naštěstí obešlo bez násilného odlepování, neboť Prozřetelnost mi radila, abych držáky nelepil na dno kabiny, ale udělal to obráceně. Tedy nejdřív nasadil držáky do ok na rámu a kabinu pak na držáky nalepil přesně v poloze, jaká je žádoucí.

Další úpravy stručně:
- prolisy pro osy stěračů
- plastické příčky čelního skla i s vrchními držáky u krajních
- plastické kliky u dveří
- úchytka na masce
- držáky reflektorů
- švy a okapničky na kabině
- volant
- majáky a blinkry
- na kobry doplněny falce a upraveno zaústění

Obrázek

Vybavení za kabinou

Tuto část jsem původně nechtěl řešit úpravami, ale jako jinde mi to nedalo. Takže upraveno:

- držáky pouzder vzduchových filtrů a uchycení hrnců
- potrubí od filtrů k turbům
- výfukové potrubí k tlumiči

Obrázek

Dále jsem doplnil nějaké ty přístroječky. Na levé straně pod filtrem zřízení pro startovací kapsle (asi), na pravé straně palivovou pumpu (asi) a jakési trafo, nevim k čemu sloužící. Bylo by toho možná i víc, ale myslim, že to stačí.

Po všech peripetiích jsem konečně kabinu napasoval na rám a řekl bych, že jí to sluší. Musel jsem však uříznout stupačky a trochu držáky poupravit, aby sedly lépe. Příště to budu lepit až po kabině.

Obrázek

Chvilku jsem koketoval s myšlenkou udělat stupačky mřížkové, jako jsou ve skutečnosti, ale radši jsem to vydejchal. ;)
Uživatelský avatar
Chimenes
Příspěvky: 458
Registrován: sob 21.1.2012 12:56
Bydliště: Ovčáry
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Chimenes »

Čím dál tím lepší. Paráda :!:
Uživatelský avatar
Brzdič
Příspěvky: 2394
Registrován: pon 12.12.2011 14:11
Bydliště: Brno

Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od Brzdič »

Tohle fakt paráda.
bernie
Příspěvky: 690
Registrován: úte 14.2.2012 11:15

Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od bernie »

Nebudu chvalit vsechno, to zvladli ti nade mnou. Me dostalo zpracovani majaku - veliky respekt pane kolego.
Neuvazoval jsi o stavbe neceho podobneho v 1:100 :)
jenčik
Příspěvky: 329
Registrován: ned 22.1.2012 16:01
Bydliště: Region 1866

Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od jenčik »

velice povedené úpravy!
Uživatelský avatar
rybak
Příspěvky: 1058
Registrován: pát 20.1.2012 21:57

Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od rybak »

No, tohle teda vážně můžu. Moc pěkný.
Uživatelský avatar
VašekS
Příspěvky: 989
Registrován: úte 9.10.2012 19:22
Bydliště: Písek

Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32

Příspěvek od VašekS »

Moc děkuju všem za slova chvály. Vážím si toho.

krizniq : Přesně tak, kopyto - fólie - oranžová barva Tamiya

bernie : V setině to opravdu ne. To už je na mě moc pidi.
Odpovědět

Zpět na „Vojenská technika“