Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32 - HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Korba
Tady jsem se pokusil aspoň naznačit nosný rošt zespodu korby, protože měřítkově to samozřejmě věrné není. Takže hlavní díly plochy korby jsem podlepil tak, aby výsledná tloušťka byla cca. 1,2mm.
Zarazilo mě, že po spasování podle revizních otvorů a slepení byl spodní díl na přední a bočních stranách zhruba o 0,5mm větší. Držel jsem se rozměrů horní části, protože ta odpovídala dílům obšívky.
Podélná a příčná žebra jsem nařezal z kartonu a oblepil je díly nařezanými z kopie dílu 27b, abych si zachoval okénka pro přilepení držáků korby a blatníků. Boční díly 27c (obšívka) jsem mimo styčnou ploch vyztužil čtvrtkou.
Dalo to hodně úsilí a práce navíc, ale vypadá to modelověji.
Z technického pohledu je pravda, že jsem se celou dobu neustále pral s kroucením papíru a udržet plochu korby v jakéz takéz rovině dalo docela zabrat. To je velký argument pro původní autorské řešení.
Zpracování držáků korby je docela náročné na trpělivost a přesnost při vyřezávání.
Zvlášť, když jsem je podlepil malinko tlustší čtvrtkou, než je doporučováno.
Bedna na nářadí je také upravena. Plastičtější čelo, doplněn vršek, držáky a přilepena bude pouze na rám a o něco níž. Kanystry jsem okopíroval z modelu AV – 15. Chtěl jsem zelený a navíc vypadají opravdověji. Upraveno je i uchycení kanystrů a doplněna přihrádka s náhradní kladkou.
Nádrže jsou bez úprav, jen bude upraven ochranný rám. Na blatnících jsem trochu protlačil prolisy a upravil zástěrky a budou doplněny držáky.
Další na řadě byly zadní světla a doplnil jsem pojistné háky.
Tady jsem se pokusil aspoň naznačit nosný rošt zespodu korby, protože měřítkově to samozřejmě věrné není. Takže hlavní díly plochy korby jsem podlepil tak, aby výsledná tloušťka byla cca. 1,2mm.
Zarazilo mě, že po spasování podle revizních otvorů a slepení byl spodní díl na přední a bočních stranách zhruba o 0,5mm větší. Držel jsem se rozměrů horní části, protože ta odpovídala dílům obšívky.
Podélná a příčná žebra jsem nařezal z kartonu a oblepil je díly nařezanými z kopie dílu 27b, abych si zachoval okénka pro přilepení držáků korby a blatníků. Boční díly 27c (obšívka) jsem mimo styčnou ploch vyztužil čtvrtkou.
Dalo to hodně úsilí a práce navíc, ale vypadá to modelověji.
Z technického pohledu je pravda, že jsem se celou dobu neustále pral s kroucením papíru a udržet plochu korby v jakéz takéz rovině dalo docela zabrat. To je velký argument pro původní autorské řešení.
Zpracování držáků korby je docela náročné na trpělivost a přesnost při vyřezávání.
Zvlášť, když jsem je podlepil malinko tlustší čtvrtkou, než je doporučováno.
Bedna na nářadí je také upravena. Plastičtější čelo, doplněn vršek, držáky a přilepena bude pouze na rám a o něco níž. Kanystry jsem okopíroval z modelu AV – 15. Chtěl jsem zelený a navíc vypadají opravdověji. Upraveno je i uchycení kanystrů a doplněna přihrádka s náhradní kladkou.
Nádrže jsou bez úprav, jen bude upraven ochranný rám. Na blatnících jsem trochu protlačil prolisy a upravil zástěrky a budou doplněny držáky.
Další na řadě byly zadní světla a doplnil jsem pojistné háky.
- Sgt-Pepper
- Příspěvky: 70
- Registrován: sob 8.12.2012 20:50
- Bydliště: Trutnov
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Vašku máš to parádní. Ty detaily to fakt posunou dost nahoru. Moc se mi líbí hlavně úpravy na kabině. Super.
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
paráda....hezky si s tím hraješ...a detaily to fakt povýšily...jen jsem se chtěl zeptat na to výfukový potrubí...nemělo by mít větší průměr trubky? Zdá se mi...drobné na takové auto...ale je to jen dotaz, možná blbej....tatry vůbec neznám...
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Díky, pánové.
Raven: Nevim, jaké potrubí přesně myslíš. Pokud parohy u motoru, tak je možné, že jim jedna nebo dvě desetinky na průměru chybí. Možná to působí tenký proto, že kolena jsou delší, než by měly být. Líp se mi to nepovedlo.
Pokud máš však na mysli vedení od turba k tlumiči výfuku, tak tam máš určitě pravdu. Měl by tam být trochu větší lauf z lomenýho potrubí. Zjednodušil jsem si to a po zničení origo dílů (chramtavý ruce a Chardonay 2011 p.z. ) jsem to ohnul z drátu. Hlodá mě to, pravda, abych to předělal, ale zatím se mi nějak nechce .
Raven: Nevim, jaké potrubí přesně myslíš. Pokud parohy u motoru, tak je možné, že jim jedna nebo dvě desetinky na průměru chybí. Možná to působí tenký proto, že kolena jsou delší, než by měly být. Líp se mi to nepovedlo.
Pokud máš však na mysli vedení od turba k tlumiči výfuku, tak tam máš určitě pravdu. Měl by tam být trochu větší lauf z lomenýho potrubí. Zjednodušil jsem si to a po zničení origo dílů (chramtavý ruce a Chardonay 2011 p.z. ) jsem to ohnul z drátu. Hlodá mě to, pravda, abych to předělal, ale zatím se mi nějak nechce .
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Sajtny, to je docela zajímavá, ale taky dost náročná práce. Jednak na vyřezání, kde je nutná opatrnost a přesnost. Pak také na retuš. Tady jsem si retušování fakt užil. S čím jsem se zlobil dost dlouho, bylo kroucení. Asi jsem zvolil nesprávný postup, ale po dolepení vnitřní části korby a po zatížení a schnutí se mi neustále ohýbaly. Tak jsem to neustále přemáhal a navlhčoval, takže pak se to jakž takž podařilo srovnat. S čistotou práce to bohužel není nic moc.
Co se týče úprav, tak na přední čelo jsem dal oka z drátku, na boční sajtny pak plastické háčky. Není to jen tak, ale pro uchycení plachty. Jelikož bude na korbě plachta, jsou boční sajtny napevno. Ještě jsem upravil uspořádání pantů sajten dle skutečnosti. Panty jsou ze srolovaného papíru 80 g. Ty originální jsem nedal. Jakmile jsem se pokusil to srolovat, okamžitě se to začalo vrstvit. Zesílení torzních tyčí je z bužírky.
Zadní čelo jsem původně plánoval otvírací, ale kvůli problémům s otvory pro závlačky ve sloupcích (o 0,5mm níž) jsem jí taky lípnul na pevno.
Na zadní sajtně je úprav víc. Tvar uchycení pantů, uchycení žebříku, stupačka, madla, kliky zavírání. Dál jsem odstranil horní nástavec sajtny. U většiny oplachtovaných Tater to tak je.
Vzadu na korbu jsem doplnil světlo pro nasvícení závěsu (asi), dopředu na nosník pomocnou kladku a ještě doplním dorazy pro otevřené sajtny, ale až při finální kompletaci.
Teď mě čeká tvorba plachty
Co se týče úprav, tak na přední čelo jsem dal oka z drátku, na boční sajtny pak plastické háčky. Není to jen tak, ale pro uchycení plachty. Jelikož bude na korbě plachta, jsou boční sajtny napevno. Ještě jsem upravil uspořádání pantů sajten dle skutečnosti. Panty jsou ze srolovaného papíru 80 g. Ty originální jsem nedal. Jakmile jsem se pokusil to srolovat, okamžitě se to začalo vrstvit. Zesílení torzních tyčí je z bužírky.
Zadní čelo jsem původně plánoval otvírací, ale kvůli problémům s otvory pro závlačky ve sloupcích (o 0,5mm níž) jsem jí taky lípnul na pevno.
Na zadní sajtně je úprav víc. Tvar uchycení pantů, uchycení žebříku, stupačka, madla, kliky zavírání. Dál jsem odstranil horní nástavec sajtny. U většiny oplachtovaných Tater to tak je.
Vzadu na korbu jsem doplnil světlo pro nasvícení závěsu (asi), dopředu na nosník pomocnou kladku a ještě doplním dorazy pro otevřené sajtny, ale až při finální kompletaci.
Teď mě čeká tvorba plachty
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Je to báječný, jen pro příště přeji větší vizionářský cit, abych před sestavením žebříku viděl, jak bude umístěn na zadním čele a spoje dělal z nepohledové strany.
Ale ono stejně, pokud model bude LIVE k vidění třeba v Lužánkách, tak to mizerné žluté světlo nedá tomuto momentu pro příští zlepšení /všimni si, že nepíšu chybě/ vůbec vyniknout
Držím palec
Ale ono stejně, pokud model bude LIVE k vidění třeba v Lužánkách, tak to mizerné žluté světlo nedá tomuto momentu pro příští zlepšení /všimni si, že nepíšu chybě/ vůbec vyniknout
Držím palec
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Parádní prace, hezky se s tím mazliš. Jen ten žebřik se asi neoddělává, ale překlápí nahoru.
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Pozoruji,koukám a nestačím se divit,doslova kulím oči. Doopravdy parádní práce. Máš můj obdiv
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Dík pánové za chválu.
Ty spoje na žebříku - no jo, no, ale kdyby bylo jen u nich . Pravda je, že v reálu a bez zoomu to tak hrozný není. Proto jsem si toho pořádně všiml až na tý fotce .
S umístěním žebříku, Máro, je pravda, že při častým používání je praktičtější ho nechávat v "pohotovostní" poloze. Asi záleží na šoférovi. Viděl jsem to na fotkách i v reálu tak i tak, někdy i bez něj. Mě se to víc líbí takhle .
Ty spoje na žebříku - no jo, no, ale kdyby bylo jen u nich . Pravda je, že v reálu a bez zoomu to tak hrozný není. Proto jsem si toho pořádně všiml až na tý fotce .
S umístěním žebříku, Máro, je pravda, že při častým používání je praktičtější ho nechávat v "pohotovostní" poloze. Asi záleží na šoférovi. Viděl jsem to na fotkách i v reálu tak i tak, někdy i bez něj. Mě se to víc líbí takhle .
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
No toto je fakt paráda.
S tím žebříkem je fakt, že většinou bývá zvednutý nahoru, ale i toto je možnost jeho připevnění.
Hodně oceňuji sundaný nástavec na zadním čele. Vidím to na modelu poprvé. Ten bývá ve většině případů sundaný. Řidič ho pak většinou připevňuje uvnitř korby na přední čelo.
Jsem zvědavý jak se popereš s plachtou. Ta mi na ripperových vojenských tatrách chybí nejvíc.
S tím žebříkem je fakt, že většinou bývá zvednutý nahoru, ale i toto je možnost jeho připevnění.
Hodně oceňuji sundaný nástavec na zadním čele. Vidím to na modelu poprvé. Ten bývá ve většině případů sundaný. Řidič ho pak většinou připevňuje uvnitř korby na přední čelo.
Jsem zvědavý jak se popereš s plachtou. Ta mi na ripperových vojenských tatrách chybí nejvíc.
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Tak je zaplachtováno.
„Oblouky“ plachty nejsou z drátu, ale z papírového sendviče, napuštěného vteřiňákem. Jsou na nich sedýlka pro osazení podélných trubek, v případě modelu laminátových tyček.
Takže bylo nutné napřed zhotovit jednoduchý výkres. Vydal jsem se „polem neoraným“ a vůbec na začátku netušil, jestli to dopadne dobře. Vytvořil jsem speciální fotogalerii, kde jsem zachytil postup. Snad to někomu bude k užitku.
Jako materiál na výrobu plachty jsem zvolil průklepový papír. Je tenký, ale zase pevný a pevnost nijak výrazně neztrácí ani po napuštění lepidlem. Tudíž není nutné pracovat s opatrností cévního chirurga, jako při použití kapesníku.
Po slepení a napuštění vrchní části plachty následovala tvorba a nalepení bočních a čelních dílů. Musel jsem je přilepit z vrchu, i když správně by měly být zevnitř. Jenže jsem zapomněl nechat vůli a bál jsem se, že to pak nenatáhnu na oblouky.
Po proschnutí lepidla jsem plachtu nalakoval z obou stran akrylovým lakem.
Po proschnutí laku následovalo nabarvení a pak okamžik pravdy – osazení plachty na korbu. Nebylo to bez nervů, ta chybějící vůle by se fakt hodila. Hlavně napasování na očka na předním čelu, ty jsem musel vyndat a po nalepení plachty u některých upravit polohy. Nakonec se však povedlo, za což jsem se odměnil vytažením korkového špuntu z láhve s moc dobrým obsahem.
Poslední fází bylo přivázání plachty a to pomocí gumové nitě.
Pro příště to bude chtít při konstrukci plachty dát větší vůli, aspoň 2mm v obou směrech. Očka na přední čelo osadit až po nasazení plachty a gumová nit taky není úplně nutná. Stačí obyčejná nechlupatá.
V tuto chvíli přišel čas osadit nadobro kabinu a korbu. Zde bohužel nastal malér, ne-li přímo pr....
Ačkoli držáky korby jsem udělal dle mého pohledu docela přesně, přesto asi násobením drobných chyb a taky násilím, použitým při natahování plachty se přihodilo, že spodní hrana korby je v přední části cca. o 2mm výš než by měla být.
Uf. Co s tím? Nic. S korbou už nic neudělám. Takže jsem odpáral již přilepené blatníky mezi kabinou a korbou a budu je muset upravit a přilepit trochu výš. Doufám, že to po osazení kol nebude vypadat blbě
Korba se na rámu trochu viklala, tak jsem pro nalepení musel použít trochu násilí.
Mno, jak se tak blíží závěr, čím dál víc se bojím, jestli to dopadne dobře.
„Oblouky“ plachty nejsou z drátu, ale z papírového sendviče, napuštěného vteřiňákem. Jsou na nich sedýlka pro osazení podélných trubek, v případě modelu laminátových tyček.
Takže bylo nutné napřed zhotovit jednoduchý výkres. Vydal jsem se „polem neoraným“ a vůbec na začátku netušil, jestli to dopadne dobře. Vytvořil jsem speciální fotogalerii, kde jsem zachytil postup. Snad to někomu bude k užitku.
Jako materiál na výrobu plachty jsem zvolil průklepový papír. Je tenký, ale zase pevný a pevnost nijak výrazně neztrácí ani po napuštění lepidlem. Tudíž není nutné pracovat s opatrností cévního chirurga, jako při použití kapesníku.
Po slepení a napuštění vrchní části plachty následovala tvorba a nalepení bočních a čelních dílů. Musel jsem je přilepit z vrchu, i když správně by měly být zevnitř. Jenže jsem zapomněl nechat vůli a bál jsem se, že to pak nenatáhnu na oblouky.
Po proschnutí lepidla jsem plachtu nalakoval z obou stran akrylovým lakem.
Po proschnutí laku následovalo nabarvení a pak okamžik pravdy – osazení plachty na korbu. Nebylo to bez nervů, ta chybějící vůle by se fakt hodila. Hlavně napasování na očka na předním čelu, ty jsem musel vyndat a po nalepení plachty u některých upravit polohy. Nakonec se však povedlo, za což jsem se odměnil vytažením korkového špuntu z láhve s moc dobrým obsahem.
Poslední fází bylo přivázání plachty a to pomocí gumové nitě.
Pro příště to bude chtít při konstrukci plachty dát větší vůli, aspoň 2mm v obou směrech. Očka na přední čelo osadit až po nasazení plachty a gumová nit taky není úplně nutná. Stačí obyčejná nechlupatá.
V tuto chvíli přišel čas osadit nadobro kabinu a korbu. Zde bohužel nastal malér, ne-li přímo pr....
Ačkoli držáky korby jsem udělal dle mého pohledu docela přesně, přesto asi násobením drobných chyb a taky násilím, použitým při natahování plachty se přihodilo, že spodní hrana korby je v přední části cca. o 2mm výš než by měla být.
Uf. Co s tím? Nic. S korbou už nic neudělám. Takže jsem odpáral již přilepené blatníky mezi kabinou a korbou a budu je muset upravit a přilepit trochu výš. Doufám, že to po osazení kol nebude vypadat blbě
Korba se na rámu trochu viklala, tak jsem pro nalepení musel použít trochu násilí.
Mno, jak se tak blíží závěr, čím dál víc se bojím, jestli to dopadne dobře.
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Parádní vylepšená Tatrovka. Na to se dá koukat stále dokola a neomrzí to
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Ahoj,
návod na výrobu plachty a plachta sama je opravdu famózní super nápad s tím průklepovým papírem, určitě veliká inspirace do budoucna
V tvém podání to bude 100% povedený závěr, ať se dílko daří Jakub.
návod na výrobu plachty a plachta sama je opravdu famózní super nápad s tím průklepovým papírem, určitě veliká inspirace do budoucna
V tvém podání to bude 100% povedený závěr, ať se dílko daří Jakub.
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Tak toto je opravdu famózní.
Nádherná plachta i návod. Díky za to.
Nádherná plachta i návod. Díky za to.
Re: Tatra 815 VVN 8x8 1R / RipperWorks / 1:32
Klaním se až ke kolenům pane mistr, to je fakt nádhera! Plachta je mistrovské dílko, v kombinaci s Tatrou to bude absolutní bomba. Držím palce k úspěšnému dokončení