Bugatti 13 BRESCIA / Na vyžádání / P.Hanzlík / 1:43
Napsal: stř 12.12.2012 19:37
O víkendu jsem si Pavlovi napsal o model Bugattky. A jelikož jsem jej měl přislíbený, byl mi Pavlem poslán v pdf-kovém souboru. Modýlek jsem si vytiskl na papír 120gr inkoustovým tiskem mé domácí tiskárny. V pondělí po ránu jsem odjel na služební cestu a jelikož jsem věděl, že budu mít na hotelu spoustu času a byl jsem na bugattku docela i natěšen, vzal jsem si patlání sebou. To si ani neumíte představit jaký je to po slepení drobeček - ale velice roztomilý. Model ale nemám ještě slepen celý, chybí mi nějaké drobnosti a hlavně kola. U kol zvažuji možnost nechat si laserem vypálit nějaký dezének.
Doufám Pavle, že můžu zde veřejně popsat své poznatky ze stavby tohoto krásného modýlku.
Nyní něco málo slov k samotnému lepení. Začal jsem jak to bývá, podle psaného návodu. Od textu doporučeného postupu jsem se odchýlil v případě přilepení předního čela 5 udávajícího tvar kapoty motoru a přilepení přístrojové desky 10. Tyto dva díly jsem si na kapotu 7 nalepil ještě dřív, než udává text. Tyto dva díly mi tak přesně udaly tvar kapoty, kterou jsem následně mohl nalepit na podlahu s přední stěnou vnitřku kabiny pro osádku. Vnitřek kabiny 12 jsem si nalepil na plášť karoserie 7. a tomto okamžiku jsem zjistil, že zadní čelo karoserie 11 je zhruba o 1mm delší, než vnitřní část dílu 11. Dále už jsem opět pracoval podle napsaného návodu. Při lepení nádrže jsem narazil na situaci, kdy stočený a natvarovaný plášť nádrže byl delší, než velikost bočnic nádrže. Došlo tedy ke zkrácení délky pláště. Bohužel jsem si to nezměřil -a odhadem bych dokázal tvrdit, že odříznutý proužek putující do koše, byl asi max 1,5mm (neberte to prosím jako řesný rozměr - je potřeba si to odzkoušet). Co mi dále malinko chybělo, bylo upozornění na začernění rubové strany dílů 29a a 29b. Ale v logické návaznosti všech dílů modelu, to prostě modeláře donutí tyto dvě kolečka přední nápravy nabarvit černě, jinak by už z daleka svítila s upozorněním - zde není něco v pořádku. U diferenciálu zadní nápravy sestaveného z dílů 23 a 23a, jsem na plášti odstranil pomocné chlopně a čela k němu nalepil natupo. Co mi dále u modelu a jeho konstrukci chybí, tak to je u všech kol prvek, jak přilepit plasticky udělaný vnější disk k proužku vnější bočnice kola - vypadá to, že by se to mohlo podařit jen tak natupo, ale co když se některý modelář dost dobře netrefí? Hmmm ale mě tento fakt nevadí, já si pro slepení kol použiji svou metodu pomocných bočnic, ze strojní lepenky, tam se mi disk paprsků výpletu kola bude lepit dobře. Na závěr bych dodal, že dle mého názoru bych konstrukci dílů ponechal v takovém stavu, v jakém je Pavel navrhl, jen zvolit malinko jiný postup v lepení. A ještě bych rád zhodnotil slepitelnost modelu, a jak? Jednoduše - byla to pro mě příjemná záležitost a stavba mi udělala velikánskou radost a odreagování od složitějších projektů. Jen musím upozornit, že i u tohoto modelu je potřeba jako i u ostatních hodně složitých, pracovat obezřetně, promyšleně, nespěchat a dát si tu práci a trpělivost k tíženému výsledku lepení pro radost a výsledný vzhled modelu.
Dnes asi nejspíš na karoserii osadím zbytek drobností a model zatím odložím do krabičky, kde vyčká na dodání dezénky pro zdárné obutí. Nyní pár foteček, toho co jsem dal do kupy....a bez dalšího komentáře se můžete pokochat výsledkem. Ještě prosím omluvte malinko máznuté některé fotky - hold bez stativu nejsem schopen leckdy foťák udržet bez pohybu.
Doufám Pavle, že můžu zde veřejně popsat své poznatky ze stavby tohoto krásného modýlku.
Nyní něco málo slov k samotnému lepení. Začal jsem jak to bývá, podle psaného návodu. Od textu doporučeného postupu jsem se odchýlil v případě přilepení předního čela 5 udávajícího tvar kapoty motoru a přilepení přístrojové desky 10. Tyto dva díly jsem si na kapotu 7 nalepil ještě dřív, než udává text. Tyto dva díly mi tak přesně udaly tvar kapoty, kterou jsem následně mohl nalepit na podlahu s přední stěnou vnitřku kabiny pro osádku. Vnitřek kabiny 12 jsem si nalepil na plášť karoserie 7. a tomto okamžiku jsem zjistil, že zadní čelo karoserie 11 je zhruba o 1mm delší, než vnitřní část dílu 11. Dále už jsem opět pracoval podle napsaného návodu. Při lepení nádrže jsem narazil na situaci, kdy stočený a natvarovaný plášť nádrže byl delší, než velikost bočnic nádrže. Došlo tedy ke zkrácení délky pláště. Bohužel jsem si to nezměřil -a odhadem bych dokázal tvrdit, že odříznutý proužek putující do koše, byl asi max 1,5mm (neberte to prosím jako řesný rozměr - je potřeba si to odzkoušet). Co mi dále malinko chybělo, bylo upozornění na začernění rubové strany dílů 29a a 29b. Ale v logické návaznosti všech dílů modelu, to prostě modeláře donutí tyto dvě kolečka přední nápravy nabarvit černě, jinak by už z daleka svítila s upozorněním - zde není něco v pořádku. U diferenciálu zadní nápravy sestaveného z dílů 23 a 23a, jsem na plášti odstranil pomocné chlopně a čela k němu nalepil natupo. Co mi dále u modelu a jeho konstrukci chybí, tak to je u všech kol prvek, jak přilepit plasticky udělaný vnější disk k proužku vnější bočnice kola - vypadá to, že by se to mohlo podařit jen tak natupo, ale co když se některý modelář dost dobře netrefí? Hmmm ale mě tento fakt nevadí, já si pro slepení kol použiji svou metodu pomocných bočnic, ze strojní lepenky, tam se mi disk paprsků výpletu kola bude lepit dobře. Na závěr bych dodal, že dle mého názoru bych konstrukci dílů ponechal v takovém stavu, v jakém je Pavel navrhl, jen zvolit malinko jiný postup v lepení. A ještě bych rád zhodnotil slepitelnost modelu, a jak? Jednoduše - byla to pro mě příjemná záležitost a stavba mi udělala velikánskou radost a odreagování od složitějších projektů. Jen musím upozornit, že i u tohoto modelu je potřeba jako i u ostatních hodně složitých, pracovat obezřetně, promyšleně, nespěchat a dát si tu práci a trpělivost k tíženému výsledku lepení pro radost a výsledný vzhled modelu.
Dnes asi nejspíš na karoserii osadím zbytek drobností a model zatím odložím do krabičky, kde vyčká na dodání dezénky pro zdárné obutí. Nyní pár foteček, toho co jsem dal do kupy....a bez dalšího komentáře se můžete pokochat výsledkem. Ještě prosím omluvte malinko máznuté některé fotky - hold bez stativu nejsem schopen leckdy foťák udržet bez pohybu.