Včera som celý deň venoval prvému kolesu - keďže som výplety robil prvýkrát, trošku to trvalo. Tu by som chcel v prvom rade poďakovať B@F-ovi za jeho úžasný návod a rady. Nakoniec to nebolo až také strašné, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, paradoxne najviac práce mi dalo vytvorenie šablóny, samotné lepenie nitiek, farbenie, atď. už je len žráčom času, ale náročné nie je. Verím, že ďalšie kolesá už pôjdu rýchlejšie...
Takto vyzerá návod na stavbu kolesa zo šmikajdy:
Ja som sa rozhodol, že 2 stredové diely 92 podlepím 1,0 mm kartónom a budú slúžiť ako podklady na výplety. Ostatné bočné diely (93-95) som podlepil 0,5 mm kartónom. Na náboj som použil diel 28, ktorý mal pôvodne vytŕčať smerom von. Ako osu použijem pletaciu ihlicu o priemere 1,9 mm, ktorú mi poradil Teo už pri stavbe Škodovky 130 RS.
Podľa B@F-ovho návodu som si zostrojil šablónu a nalepil som "dráty" (v tomto prípade ľanová nitka, pretiahnutá medzi prstami namočenými v troche Herkulesu):
Po vytvorení výpletov som ich natrel striebornou farbou Agama 08 Me:
Takto vyzeralo koleso po zlepení oboch výpletových častí a nalepení všetkých dielov a ľahkom prebrúsení pilníkom:
No a takto po nafarbení Agamou 36 M (farba pneumatík):
Ešte nalepím na vonkajší bok červenú maticu, vyrobím si ventilek a prvé koleso bude hotové. Hurá! Výsledok mohol byť lepší, ale na prvýkrát to nevyzerá až tak zle. A BTW: B@F mal pravdu, keď som sa bál, či nite vydržia váhu vozidla, tvrdil, že to bude v pohode - áno, po pretretí Herkulesom, napnutí a nafarbení to drží ako drát!! Pri ďalšom kolese si ale pri lepení nití dám pozor - moc som ich napínal a pri zlepovaní oboch výpletov to bolo s trochou násilia, musím tomu dať viac vôle...
Tak a už "len" 4x tento postup zopakovať
)