Mercedes typ S /P.Blecha R.Vyškovský,Albatros/1:24-HOTOVO
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Mercedes typ S a Stutz Bearcat/P.Blecha R.Vyškovský,Albatros
Díky Pavle! No, ja som viac na tie domčeky, tak keď si dám po nejakej dobe "autíčko", snažím sa, aby výsledok stál za to. Standa ma nakopal do výpletov kolies a keďže sa táto fáza stavby nezadržateľne blíži, strach narastá
- Standa F.
- Administrátor
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 5.12.2011 16:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mercedes typ S a Stutz Bearcat/P.Blecha R.Vyškovský,Alba
... a to jsem Tě ještě nedokopal k vyříznutí "vzduchů" nad listovými péry! To si budu vytýkat ...
OK, bojuj .
OK, bojuj .
Re: Mercedes typ S a Stutz Bearcat/P.Blecha R.Vyškovský,Alba
Vyříznutí "vzduchů" nad pery? To bych nedělal, protože by ta mistrova špejlová pseudopřední náprava mohla upadnout .
- Standa F.
- Administrátor
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 5.12.2011 16:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mercedes typ S a Stutz Bearcat/P.Blecha R.Vyškovský,Alba
Pochopitelně nikoli bezhlavé vyříznutí, ale s drobným přemýšlením. Ukotvení osy by šlo vyřešit a většinu "vzduchů" odebrat. Ale to až někdy v příštím životě, tady už to nepůjde . Neva.
Mercedes typ S a Stutz Bearcat/P.Blecha R.Vyškovský,Albatros
Dokončil som predné sklo s podstavcom a bočnými zrkadlami (nalepený alobal). Tu ma trošku nas..l výsledok - pri vlepovaní skla som použil klasicky obojstrannú pásku - pri skladaní "nasucho" som si samozrejme overil, či bude pri zlepení oboch strán skla rámovanie skiel lícovať - lícovalo, ale po vlepení špendlíkov do ohybu skla sa to celé pre zmenšenie priestoru posunulo a už s tým nešlo nič robiť... a preto je rámovanie trochu posunuté Ale už to riešiť nejdem, moc to neruší (aspoň mňa ), viac to vidieť pri určitom uhle sklopeného skla, a myslím si, že pri pokuse o korekciu retušou by to dopadlo ešte horšie:
Nasledovať budú predné reflektory - pokúsim sa ich zaskliť fóliou, tak držte palce...
Nasledovať budú predné reflektory - pokúsim sa ich zaskliť fóliou, tak držte palce...
Mercedes typ S a Stutz Bearcat/P.Blecha R.Vyškovský,Albatros
Toto sú diely potrebné k zostaveniu dvoch predných reflektorov:
Ako som už spomenul, rozhodol som sa reflektory zasklieť fóliou, z čoho vyplýva pár malých úprav - valec tela reflektoru som otočil opačne (aby bol šedou stranou dovnútra), odstrihol som chlopne a natupo prilepil predné sklo (fólia s naryhovaným reliéfom prilepená obojstrankou). Takto to zatiaľ vyzerá:
Zadná časť reflektoru sa skladá z kužela - tu som sa pre hrúbku papiera tiež rozhodol ufiknúť chlopne a kužel som oboma dielmi uzavrel natupo, výsledok je určite lepší:
Toto je pokus o výrobu žiarovky (kvapka Herkula na špendlíku):
No a nakoniec sa celý reflektor oblepí týmto dielom, ktorým sa reflektory aj prichytia ku karosérii:
Ako som už spomenul, rozhodol som sa reflektory zasklieť fóliou, z čoho vyplýva pár malých úprav - valec tela reflektoru som otočil opačne (aby bol šedou stranou dovnútra), odstrihol som chlopne a natupo prilepil predné sklo (fólia s naryhovaným reliéfom prilepená obojstrankou). Takto to zatiaľ vyzerá:
Zadná časť reflektoru sa skladá z kužela - tu som sa pre hrúbku papiera tiež rozhodol ufiknúť chlopne a kužel som oboma dielmi uzavrel natupo, výsledok je určite lepší:
Toto je pokus o výrobu žiarovky (kvapka Herkula na špendlíku):
No a nakoniec sa celý reflektor oblepí týmto dielom, ktorým sa reflektory aj prichytia ku karosérii:
Re: Mercedes typ S a Stutz Bearcat/P.Blecha R.Vyškovský,Alba
Jsem zvědavý, jak se s výplety popereš.
Mercedes typ S a Stutz Bearcat/P.Blecha R.Vyškovský,Albatros
Včera som celý deň venoval prvému kolesu - keďže som výplety robil prvýkrát, trošku to trvalo. Tu by som chcel v prvom rade poďakovať B@F-ovi za jeho úžasný návod a rady. Nakoniec to nebolo až také strašné, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, paradoxne najviac práce mi dalo vytvorenie šablóny, samotné lepenie nitiek, farbenie, atď. už je len žráčom času, ale náročné nie je. Verím, že ďalšie kolesá už pôjdu rýchlejšie...
Takto vyzerá návod na stavbu kolesa zo šmikajdy:
Ja som sa rozhodol, že 2 stredové diely 92 podlepím 1,0 mm kartónom a budú slúžiť ako podklady na výplety. Ostatné bočné diely (93-95) som podlepil 0,5 mm kartónom. Na náboj som použil diel 28, ktorý mal pôvodne vytŕčať smerom von. Ako osu použijem pletaciu ihlicu o priemere 1,9 mm, ktorú mi poradil Teo už pri stavbe Škodovky 130 RS.
Podľa B@F-ovho návodu som si zostrojil šablónu a nalepil som "dráty" (v tomto prípade ľanová nitka, pretiahnutá medzi prstami namočenými v troche Herkulesu):
Po vytvorení výpletov som ich natrel striebornou farbou Agama 08 Me:
Takto vyzeralo koleso po zlepení oboch výpletových častí a nalepení všetkých dielov a ľahkom prebrúsení pilníkom:
No a takto po nafarbení Agamou 36 M (farba pneumatík):
Ešte nalepím na vonkajší bok červenú maticu, vyrobím si ventilek a prvé koleso bude hotové. Hurá! Výsledok mohol byť lepší, ale na prvýkrát to nevyzerá až tak zle. A BTW: B@F mal pravdu, keď som sa bál, či nite vydržia váhu vozidla, tvrdil, že to bude v pohode - áno, po pretretí Herkulesom, napnutí a nafarbení to drží ako drát!! Pri ďalšom kolese si ale pri lepení nití dám pozor - moc som ich napínal a pri zlepovaní oboch výpletov to bolo s trochou násilia, musím tomu dať viac vôle...
Tak a už "len" 4x tento postup zopakovať )
Takto vyzerá návod na stavbu kolesa zo šmikajdy:
Ja som sa rozhodol, že 2 stredové diely 92 podlepím 1,0 mm kartónom a budú slúžiť ako podklady na výplety. Ostatné bočné diely (93-95) som podlepil 0,5 mm kartónom. Na náboj som použil diel 28, ktorý mal pôvodne vytŕčať smerom von. Ako osu použijem pletaciu ihlicu o priemere 1,9 mm, ktorú mi poradil Teo už pri stavbe Škodovky 130 RS.
Podľa B@F-ovho návodu som si zostrojil šablónu a nalepil som "dráty" (v tomto prípade ľanová nitka, pretiahnutá medzi prstami namočenými v troche Herkulesu):
Po vytvorení výpletov som ich natrel striebornou farbou Agama 08 Me:
Takto vyzeralo koleso po zlepení oboch výpletových častí a nalepení všetkých dielov a ľahkom prebrúsení pilníkom:
No a takto po nafarbení Agamou 36 M (farba pneumatík):
Ešte nalepím na vonkajší bok červenú maticu, vyrobím si ventilek a prvé koleso bude hotové. Hurá! Výsledok mohol byť lepší, ale na prvýkrát to nevyzerá až tak zle. A BTW: B@F mal pravdu, keď som sa bál, či nite vydržia váhu vozidla, tvrdil, že to bude v pohode - áno, po pretretí Herkulesom, napnutí a nafarbení to drží ako drát!! Pri ďalšom kolese si ale pri lepení nití dám pozor - moc som ich napínal a pri zlepovaní oboch výpletov to bolo s trochou násilia, musím tomu dať viac vôle...
Tak a už "len" 4x tento postup zopakovať )
-
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob 7.1.2012 13:12
Re: Mercedes typ S a Stutz Bearcat/P.Blecha R.Vyškovský,Alba
Krásný kolo, to tohle fáro krásně vyzdvyhne.
Re: Mercedes typ S a Stutz Bearcat/P.Blecha R.Vyškovský,Alba
gratulace,vypadá to parádně
Re: Mercedes typ S a Stutz Bearcat/P.Blecha R.Vyškovský,Alba
To bylo strachu, a nakonec jsi to zvládnul úplně luxusně .
Jediné, co se mi úplně nezdá, jsou rozestupy drátů - asi by měly být rovnoměrnější (měřeno na vnitřním obvodu ráfku). Ale v těch dvou řadách se to ztratí, takže dobrý.
Držím palce do dalších koleček .
Jediné, co se mi úplně nezdá, jsou rozestupy drátů - asi by měly být rovnoměrnější (měřeno na vnitřním obvodu ráfku). Ale v těch dvou řadách se to ztratí, takže dobrý.
Držím palce do dalších koleček .
Re: Mercedes typ S a Stutz Bearcat/P.Blecha R.Vyškovský,Alba
Pěkné, vypadá to, že lehčí tuning ten model hodně pozvedne. Těším se, až se auťák postaví na všechny čtyři.
Re: Mercedes typ S a Stutz Bearcat/P.Blecha R.Vyškovský,Alba
Rýsuje se ti z toho mocnej krasavec, kola o tom ani nemluvim, parádní kus práce.