DAF 95 X1 Turbotwin / Spida / 1:25 Hotovo
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
DAF 95 X1 Turbotwin / Spida / 1:25 Hotovo
Ahoj
Tak jsem se taky pustil do Dafa, jen ve větším měřítku. Jsem docela zvědav co z toho vzejde.
Začal jsem zadní nápravou, docela mě překvapilo že vše lepí rovnou na tupo bez nějakého podlepení, ale si to bude stačit.
Z čeho zatím šílím je tisk černé. Ta se neuvěřitelně loupe v místě řezu nebo střihu. Každý díl musím retušovat aspoň dvakrát, před slepením a i po slepení. Červená barva tohle nedělá.
Nápravu jsem vylepšil o pár hlav šroubů.
Tak jsem se taky pustil do Dafa, jen ve větším měřítku. Jsem docela zvědav co z toho vzejde.
Začal jsem zadní nápravou, docela mě překvapilo že vše lepí rovnou na tupo bez nějakého podlepení, ale si to bude stačit.
Z čeho zatím šílím je tisk černé. Ta se neuvěřitelně loupe v místě řezu nebo střihu. Každý díl musím retušovat aspoň dvakrát, před slepením a i po slepení. Červená barva tohle nedělá.
Nápravu jsem vylepšil o pár hlav šroubů.
Re: DAF 91 X1 Turbotwin / Spida / 1:25
tak na tohle sem zvadavej docela dost... budu koukat pilně
Re: DAF 91 X1 Turbotwin / Spida / 1:25
No to mám radost, že jsi se do toho pustil.
S tou barvou to je docela zajímavé že se loupe jenom černá.
S tou barvou to je docela zajímavé že se loupe jenom černá.
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1295
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: DAF 91 X1 Turbotwin / Spida / 1:25
Myslím, že to loupání barvy bude velkou bolestí digitálního tisku. Mě se malinko drolila barva okolo řezu, ba dokonce i v záporných ohybech rýhovaných z rubu tisku, modré karoserie WRC Fabie vytištěné digitálním tiskem na křídovém papíře. Vím, že z tohoto druhu tisku máte velikou radost s ohledem na lesklý povrch karoserie modelů, ale ...???
Re: DAF 91 X1 Turbotwin / Spida / 1:25
Hmm.. ja mám v digi modely od Besťáků a jeden se loupal a jiný ne. Japato? Bude to asi chtít hlídat mašiny?
Jinak sem si říkal kdy strihneš.
Jinak sem si říkal kdy strihneš.
Re: DAF 91 X1 Turbotwin / Spida / 1:25
U modelů /doutníky/ tištěných na C1 problémy nemám. Moje standard 1*32 verze je objasněná, že vypadla z ploteru.
Zkus si nějaký díl impregnovat před vyřezáním z archu, třeba ti to pomůže.
Jinak jsem samozřejmě zvědav na tvé rychlo-podání stavby, ale můj názor na 1*25 je, že tím ten model ztratí na kouzle detailnosti. Vyleze z toho veliká almara, která bude těžká a o to více budou trpět nápravy a celkově světlost vozu.
Rozhodně bych doporučil písty při instalaci nápravy k rámu vycpat párátkem, nebo špejlí v tomto měřítku, protože ať se na mě hoši, co si prošli peklem Turbotwin zlobí nebo ne. Zatím jsem neviděl ani jeden pěkný s ohledem na správnou výšku kol a rámu. Vše je to tak nějak low-rider
Ano, DAF 1988 není tak nafoukanej jako VIMOS 2004, ale i tak si porovnejte snímek z obálky a to, co už bylo vidět postavené
Zkus si nějaký díl impregnovat před vyřezáním z archu, třeba ti to pomůže.
Jinak jsem samozřejmě zvědav na tvé rychlo-podání stavby, ale můj názor na 1*25 je, že tím ten model ztratí na kouzle detailnosti. Vyleze z toho veliká almara, která bude těžká a o to více budou trpět nápravy a celkově světlost vozu.
Rozhodně bych doporučil písty při instalaci nápravy k rámu vycpat párátkem, nebo špejlí v tomto měřítku, protože ať se na mě hoši, co si prošli peklem Turbotwin zlobí nebo ne. Zatím jsem neviděl ani jeden pěkný s ohledem na správnou výšku kol a rámu. Vše je to tak nějak low-rider
Ano, DAF 1988 není tak nafoukanej jako VIMOS 2004, ale i tak si porovnejte snímek z obálky a to, co už bylo vidět postavené
Re: DAF 91 X1 Turbotwin / Spida / 1:25
Ahoj
Pěkná debata. Ten tisk je na papíře moc krásný o tom řádná a je skoro škoda do toho stříhnout, ale si to bude fakt dělat neplechu. Zatím jako nejhorší hodnotím černou barvu kdy v místě střihu nebo ohybu, jak píše Zdenda, tisk začne praskat a vydroluje se při sebemenším doteku. Přitom stáčet a tvarovat tento tisk jde krásně, prostě se do toho nesmí rýpnout a narušit jej pak je to ok.
Barva na pneumatikách se chová stejně jako černá, drolí se to a chce to několik vrstev retuše. Zkoušel jsem i žlutou na číslech dílů a ta je kvalitní jako červená, takže bez problémů. Šedá na rámu taky drží a nedrolí se.
Ještě mě překvapilo že část tisku je lesklá třeba ta černá barva a dílky hned vedle v šedé barvě jsou spíš pololesklé až do matu.
Více barev jsem zatím nezkoušel, ale dám vědět.
Mám takový pocit že tisk černé je vždy problém a drolilo se mi to na kolech u doutníčku Ferrari taky, i když ne tolik.
Ještě edit k bernímu ... Přední nápravy kde bude zatáčení proleju vteřinovým lepidlem jako u každého modelu, dost to pomůže zpevnit.
V tlumičích mám plastovou kulatinku.
Výšku náprav bych neřešil, je to dakarka co dojela etapu. A pokud stojí na všech 4 tak to stačí.
Pěkná debata. Ten tisk je na papíře moc krásný o tom řádná a je skoro škoda do toho stříhnout, ale si to bude fakt dělat neplechu. Zatím jako nejhorší hodnotím černou barvu kdy v místě střihu nebo ohybu, jak píše Zdenda, tisk začne praskat a vydroluje se při sebemenším doteku. Přitom stáčet a tvarovat tento tisk jde krásně, prostě se do toho nesmí rýpnout a narušit jej pak je to ok.
Barva na pneumatikách se chová stejně jako černá, drolí se to a chce to několik vrstev retuše. Zkoušel jsem i žlutou na číslech dílů a ta je kvalitní jako červená, takže bez problémů. Šedá na rámu taky drží a nedrolí se.
Ještě mě překvapilo že část tisku je lesklá třeba ta černá barva a dílky hned vedle v šedé barvě jsou spíš pololesklé až do matu.
Více barev jsem zatím nezkoušel, ale dám vědět.
Mám takový pocit že tisk černé je vždy problém a drolilo se mi to na kolech u doutníčku Ferrari taky, i když ne tolik.
Ještě edit k bernímu ... Přední nápravy kde bude zatáčení proleju vteřinovým lepidlem jako u každého modelu, dost to pomůže zpevnit.
V tlumičích mám plastovou kulatinku.
Výšku náprav bych neřešil, je to dakarka co dojela etapu. A pokud stojí na všech 4 tak to stačí.
Re: DAF 91 X1 Turbotwin / Spida / 1:25
Já bych řekl Dakarka na startu..pokud to nechceš ušpinit..
Re: DAF 91 X1 Turbotwin / Spida / 1:25
Celkem se mi na lasery osvědčil fixativ (v dostání v papírnictví nebo ve výtvarných potřebách), kterým ten tisk nastříkám a nechám zaschnout.Brzdič píše:Zatím jako nejhorší hodnotím černou barvu kdy v místě střihu nebo ohybu, jak píše Zdenda, tisk začne praskat a vydroluje se při sebemenším doteku.
Pavel
Re: DAF 91 X1 Turbotwin / Spida / 1:25
Pěkná almarka tě čeká Auťáky moc nemusím, ale toto budu rád sledovat.
OT - občas něco protáhnu na kvalitním (větší kancelářská potvora) laseru od Xeroxu s origoš tonery a mám podobné problémy, jako ty s digitiskem. Při stáčení se neloupe, ale v řezu se (plné barvy, černá, nebo s její vysokou příměsí) drolí.
Teď mám na Vánoce nachystaný moc pěkný free model, kde jsou opět tmavé, potencionálně drolitelné díly.
Zaujalo mě Pavlovo řešení fixativem - opravdu to pomáhá? Vždyť tonerový pigment už v sobě přeci obsahuje cosi jako pryskyřici, co se roztaví v peci.
Fixativ dokáže onen kompaktní zatavený pigment nějak lépe prosytit?
Ten papír fixativem lehce poprášíš, nebo ho durch promočíš?
Předem děkuji za Pavlovi zkušenosti
PS: Kdyžtak nás přesuňte do Stavby/tipy
OT - občas něco protáhnu na kvalitním (větší kancelářská potvora) laseru od Xeroxu s origoš tonery a mám podobné problémy, jako ty s digitiskem. Při stáčení se neloupe, ale v řezu se (plné barvy, černá, nebo s její vysokou příměsí) drolí.
Teď mám na Vánoce nachystaný moc pěkný free model, kde jsou opět tmavé, potencionálně drolitelné díly.
Zaujalo mě Pavlovo řešení fixativem - opravdu to pomáhá? Vždyť tonerový pigment už v sobě přeci obsahuje cosi jako pryskyřici, co se roztaví v peci.
Fixativ dokáže onen kompaktní zatavený pigment nějak lépe prosytit?
Ten papír fixativem lehce poprášíš, nebo ho durch promočíš?
Předem děkuji za Pavlovi zkušenosti
PS: Kdyžtak nás přesuňte do Stavby/tipy
Re: DAF 91 X1 Turbotwin / Spida / 1:25
Ahoj
Tomys ... já předpokládám že dakarky se i tehdy po dojetí opláchly vodou a pak se pustili do oprav.
Stremhlav ... no fixativ se snažím sehnat už delší dobu i na klasický ofset. Ale zatím jsem na něj nenarazil. Retuš teď provádím Vallejama a celkem to s nimi jde, s vodovkou jsem moc neuspěl.
No a dodělal jsem přední nápravu. A nebyl bych to já, kdybych zase něco nepodělal. Podíval jsem se na špatný obrázek a prohodil jsem levou poloosu za pravou a všiml jsem si toho až když bylo vše pěkně na fest přilepeno. No zanadával jsem si, zatnul zuby a opatrně poloosy odřízl. Nedopadlo to úplně podle mích představ, ale furt lepší než nic.
No a na víc jsem přidal zase nějaké šrouby jako u zadní nápravy.
Tomys ... já předpokládám že dakarky se i tehdy po dojetí opláchly vodou a pak se pustili do oprav.
Stremhlav ... no fixativ se snažím sehnat už delší dobu i na klasický ofset. Ale zatím jsem na něj nenarazil. Retuš teď provádím Vallejama a celkem to s nimi jde, s vodovkou jsem moc neuspěl.
No a dodělal jsem přední nápravu. A nebyl bych to já, kdybych zase něco nepodělal. Podíval jsem se na špatný obrázek a prohodil jsem levou poloosu za pravou a všiml jsem si toho až když bylo vše pěkně na fest přilepeno. No zanadával jsem si, zatnul zuby a opatrně poloosy odřízl. Nedopadlo to úplně podle mích představ, ale furt lepší než nic.
No a na víc jsem přidal zase nějaké šrouby jako u zadní nápravy.
Re: DAF 91 X1 Turbotwin / Spida / 1:25
Ondro nic si z toho nedělej. Když Uwe stavěl betu tak se mu povedlo to samé
paráda
paráda
Re: DAF 91 X1 Turbotwin / Spida / 1:25
Možná cíl až na konci. Nebud naivní ze po každém dojezdu etapy umejou auto. To.je to poslední co řeší. A pokud.umejou auto po.dojezdu do cíle.celého.závodu, buď si jistý, že nebude ve stejném stavu jako na startu.
Sakra, Brzda. Prostudují nějaké knihy. Byla by to škoda. A hlavně, pokud by jim.odešli tlumiče, nebo pera, měchy nebo cokoliv co takto sníží auto, dostali by nové. Takže opět. Stav pí dojetí možná, ale ve stavu zasviněném.
Sakra, Brzda. Prostudují nějaké knihy. Byla by to škoda. A hlavně, pokud by jim.odešli tlumiče, nebo pera, měchy nebo cokoliv co takto sníží auto, dostali by nové. Takže opět. Stav pí dojetí možná, ale ve stavu zasviněném.
Re: DAF 91 X1 Turbotwin / Spida / 1:25
Já úplně trnu z toho, co se tu dozvím Třeba nebude trvat dlouho a někdo nás počastuje výslednou pozicí X1 v cíli závodu. /normálně bych za to hodil smajlíka, ale tragické okolnosti mě k tomu nepustí
Jsem rád, že víme, co stavíme a hlavně jsem rád, že ve skříni už mám nalepenou pérovku bočního pohledu na twina v 1*32
PS stačí projít fotky z bety i stavby uživatele Mařka a hned bude jasné, jestli před servisní zonou proběhla "dvojka mytí" s oplachovým voskem
Jsem rád, že víme, co stavíme a hlavně jsem rád, že ve skříni už mám nalepenou pérovku bočního pohledu na twina v 1*32
PS stačí projít fotky z bety i stavby uživatele Mařka a hned bude jasné, jestli před servisní zonou proběhla "dvojka mytí" s oplachovým voskem
Re: DAF 91 X1 Turbotwin / Spida / 1:25
No, snažím se to lehce poprášit, a ve výsledku je ten 80g papír durch promočený... :/Fixativ dokáže onen kompaktní zatavený pigment nějak lépe prosytit?
Ten papír fixativem lehce poprášíš, nebo ho durch promočíš?
Ale to drolení jsem pak už opravdu nepozoroval.
Nedovedu posoudit, jestli se může lišit toner od toneru...
Pavel