LIAZ 111.154 VK Dakar 2010 / J.Vintr / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
LIAZ 111.154 VK Dakar 2010 / J.Vintr / 1:32
Po dokončení Dafa jsem se i já pustil do Liazky Martina Macíka z loňského Dakaru. Stavbu zde již prezentuje peetee a u grafika jsou k vidění fotky Uweho (který to hrne ďábelským tempem )...
Jako vždy jsem začal kolečky a pak už podle návodu - motor, převodovka a chladič.
Následuje stavba podvozku:
Trochu bojuji s tím, co již avízoval Peetee - zadní náprava mi vychází blíž k rámu než přední. Zatím ji mám navolno a doladím ji podle předku. Tahle část stavby se mi zdá docela komplikovaná - těžko se odhaduje, kam vlastně nápravu na péra přilepit (vzhledem k tomu že tlumiče nejdou kolmo dolů k nápravě, ale jsou zešikma).
V mezičase si chystám drobotinu na podvozek ....
Pokračuji dále, na podvozek osazuji všechny díly a motor:
Provedení kardanů je dost efektní, akorát to chce při osazování trošku přemýšlet, aby klouby pěkně vyšly (mně se to v prvním kole nepovedlo, drobně jsem to poupravil, ale žádný zázrak )
Btw. Krycí plechy pod nádržemi se srovnají podle nástavby.
Takže vzhůru na ni, budu se držet standartního uzavřeného provedení, parádičku Uweho kalibru nepředvedu...
Myslím, že jdu středem mezi peetem a majkouchem. Taky jsem začal od prostředka (od macíka), abych nějak udržel geometrii a vyšla mě zadní hrana. Sova mi sedla docela dobře, vepředu ale chybí ty 2 mm. Myslím, ale, že to není až takové drama, na modelu se to ztratí. Škoda, že se mi podařilo ohyb nástavby na levé straně u macíka trošku probořit. Snažil jsem se to poopravit, ale dalším šťouráním bych tu asi zbytečně víc poničil. Taky mě úplně nesedlo odsazení boků. Při pohledu ze zadu je vidět, že na pravém boku mi to nevyšlo přesně do pravého úhlu.
.. a začínám trošku kopírovat Uweho. Nechtěl jsem mít nástavbu prázdnou (i když do ní bude vidět jen při odklopené kabině) a proto jsem do ní osadil dvě náhradní kola a bedny na vercajk atp. Aby byly kola aspoň trochu vidět, musel jsem je posunout více dopředu.
Po vlepení podlahy do nástavby jsem na zadní čelo osadil světla a RZ. Oboje jsem přelepil průhlednou izolepou, aby dostaly "lesk".
- nástavba nalepena na podvozek
- a následně doplněna záď o detaily. Světla jsem polepil průhlednou izolepou, aby se trochu leskla a podkládací plech jsem proděravěl.
Dále se pouštím do kabiny. Trochu upravím ( vlastně asi jen doplním třetí sedadlo ) interiér z 06ky. Dveře jsem natřel vodovkou a zadní a boční stěny polepil černým papírem. A taky bylo potřeba do dveří doplnit reprobedny - viz. originál .
Bohužel jsem nenašel příliš fotografií interiéru, takže kdybyste někdo něco někde měli...
Trošku se mi zkroutila přední maska. Tu ještě poupravím vyztužením v dolní části - podlepím páskem tlustší lepenky.
Na zkoušku jsem kabinu přiložil k podvozku:
A protože jsem truhlón a už nějaké díly poztrácel, rozstřihal jsem už i druhý výtisk liazky. Proto jsem si mohl dovolit slepit 2x přední nárazník s tím, že použiji ten lepší. Bohužel, na každém je lepší něco jiného. Ale do třetího kousku už nestřihnu
Jako vždy jsem začal kolečky a pak už podle návodu - motor, převodovka a chladič.
Následuje stavba podvozku:
Trochu bojuji s tím, co již avízoval Peetee - zadní náprava mi vychází blíž k rámu než přední. Zatím ji mám navolno a doladím ji podle předku. Tahle část stavby se mi zdá docela komplikovaná - těžko se odhaduje, kam vlastně nápravu na péra přilepit (vzhledem k tomu že tlumiče nejdou kolmo dolů k nápravě, ale jsou zešikma).
V mezičase si chystám drobotinu na podvozek ....
Pokračuji dále, na podvozek osazuji všechny díly a motor:
Provedení kardanů je dost efektní, akorát to chce při osazování trošku přemýšlet, aby klouby pěkně vyšly (mně se to v prvním kole nepovedlo, drobně jsem to poupravil, ale žádný zázrak )
Btw. Krycí plechy pod nádržemi se srovnají podle nástavby.
Takže vzhůru na ni, budu se držet standartního uzavřeného provedení, parádičku Uweho kalibru nepředvedu...
Myslím, že jdu středem mezi peetem a majkouchem. Taky jsem začal od prostředka (od macíka), abych nějak udržel geometrii a vyšla mě zadní hrana. Sova mi sedla docela dobře, vepředu ale chybí ty 2 mm. Myslím, ale, že to není až takové drama, na modelu se to ztratí. Škoda, že se mi podařilo ohyb nástavby na levé straně u macíka trošku probořit. Snažil jsem se to poopravit, ale dalším šťouráním bych tu asi zbytečně víc poničil. Taky mě úplně nesedlo odsazení boků. Při pohledu ze zadu je vidět, že na pravém boku mi to nevyšlo přesně do pravého úhlu.
.. a začínám trošku kopírovat Uweho. Nechtěl jsem mít nástavbu prázdnou (i když do ní bude vidět jen při odklopené kabině) a proto jsem do ní osadil dvě náhradní kola a bedny na vercajk atp. Aby byly kola aspoň trochu vidět, musel jsem je posunout více dopředu.
Po vlepení podlahy do nástavby jsem na zadní čelo osadil světla a RZ. Oboje jsem přelepil průhlednou izolepou, aby dostaly "lesk".
- nástavba nalepena na podvozek
- a následně doplněna záď o detaily. Světla jsem polepil průhlednou izolepou, aby se trochu leskla a podkládací plech jsem proděravěl.
Dále se pouštím do kabiny. Trochu upravím ( vlastně asi jen doplním třetí sedadlo ) interiér z 06ky. Dveře jsem natřel vodovkou a zadní a boční stěny polepil černým papírem. A taky bylo potřeba do dveří doplnit reprobedny - viz. originál .
Bohužel jsem nenašel příliš fotografií interiéru, takže kdybyste někdo něco někde měli...
Trošku se mi zkroutila přední maska. Tu ještě poupravím vyztužením v dolní části - podlepím páskem tlustší lepenky.
Na zkoušku jsem kabinu přiložil k podvozku:
A protože jsem truhlón a už nějaké díly poztrácel, rozstřihal jsem už i druhý výtisk liazky. Proto jsem si mohl dovolit slepit 2x přední nárazník s tím, že použiji ten lepší. Bohužel, na každém je lepší něco jiného. Ale do třetího kousku už nestřihnu
Re: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010/J.Vintr/1:32
Během Vánoc jsem měl trochu času na pokračování, dodělal jsem kompletně interiér a kabinu zastřešil.
Bohužel se mi podařilo udělat pár chyb:
- přední horní vnitřní trubku ochranného rámu jsem udělal moc dlouhou (širokou), tudíž mi to celou kabinu nahoře roztáhlo a podél levého sloupku to udělalo nepěknou škvíru. Bohužel jsem to zjistil pozdě, ve chvíli, kdy už byl ochranný rám prolit lepidlem pro pořádnou tuhost a už s tím nešlo nic moc udělat. Díky roztažení kabiny mi nesedla přesně ani střecha, musel jsem tam dolepit kousek černé plochy z druhého modelu. Naštěstí většina té nepovedené části bude následně schována pod kšiltem (spoilerem).
- a hned další chybka - kabina mi vypadla z ruky a z cca 15cm dopadla na stul. Diky tomuto drobnemu ťuknutí upadla sedačka řidiče . Naštěstí se dalo do kabiny dostat ze zadní stěny, kde bude nalepena nádržka (chladiče??). Vyhlodal jsem díru, pinzetou naladil pozici sedačky a znovu ji přilepil na místo.
V současné době pracuji na vnějším rámu, a doufám, že se mi model podaří brzy dokončit.
Bohužel se mi podařilo udělat pár chyb:
- přední horní vnitřní trubku ochranného rámu jsem udělal moc dlouhou (širokou), tudíž mi to celou kabinu nahoře roztáhlo a podél levého sloupku to udělalo nepěknou škvíru. Bohužel jsem to zjistil pozdě, ve chvíli, kdy už byl ochranný rám prolit lepidlem pro pořádnou tuhost a už s tím nešlo nic moc udělat. Díky roztažení kabiny mi nesedla přesně ani střecha, musel jsem tam dolepit kousek černé plochy z druhého modelu. Naštěstí většina té nepovedené části bude následně schována pod kšiltem (spoilerem).
- a hned další chybka - kabina mi vypadla z ruky a z cca 15cm dopadla na stul. Diky tomuto drobnemu ťuknutí upadla sedačka řidiče . Naštěstí se dalo do kabiny dostat ze zadní stěny, kde bude nalepena nádržka (chladiče??). Vyhlodal jsem díru, pinzetou naladil pozici sedačky a znovu ji přilepil na místo.
V současné době pracuji na vnějším rámu, a doufám, že se mi model podaří brzy dokončit.
Re: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010/J.Vintr/1:32
Škoda pádu kabiny, to vždy způsobí vrásky na čele.
K tomu interiéru bych taky bral víc fotek.
Podle těch dostupných z km racingu to máš správně - černý interiér.
http://www.kmracing.cz/fotogalerie/53/36v.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kmracing.cz/fotogalerie/53/35v.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Držím palce, není to lehký model. Máš to dobré, jen tak dál.
K tomu interiéru bych taky bral víc fotek.
Podle těch dostupných z km racingu to máš správně - černý interiér.
http://www.kmracing.cz/fotogalerie/53/36v.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kmracing.cz/fotogalerie/53/35v.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Držím palce, není to lehký model. Máš to dobré, jen tak dál.
Re: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010 / J.Vintr / 1:32
Nastal čas ofouknout prach a ....´
.. a model dokončit. Ano, téměř po dvou letech a asi 10 měsíční pauze v lepení je tu docela úspěšný (v mých očích -)) závěr.
Kabina je osazena na podvozek, doplněna rámem z mosazného drátu - rám jsem dělal na několikrát, je zřejmě nad mé síly udělat dvě totožné boční trubky . Dále už jen stačilo doplnit detaily na kabinu a nasadit předem připravená kola.
Děkuji autorovi za skvělé zpracování atraktivní předlohy a těším se na další dakarské kousky, které se mi snad bude dařit dokončovat rychleji
.. a model dokončit. Ano, téměř po dvou letech a asi 10 měsíční pauze v lepení je tu docela úspěšný (v mých očích -)) závěr.
Kabina je osazena na podvozek, doplněna rámem z mosazného drátu - rám jsem dělal na několikrát, je zřejmě nad mé síly udělat dvě totožné boční trubky . Dále už jen stačilo doplnit detaily na kabinu a nasadit předem připravená kola.
Děkuji autorovi za skvělé zpracování atraktivní předlohy a těším se na další dakarské kousky, které se mi snad bude dařit dokončovat rychleji
Re: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010 / J.Vintr / 1:32
Super výsledek- gratuluju.
-
- Příspěvky: 82
- Registrován: ned 5.2.2012 21:07
Re: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010 / J.Vintr / 1:32
Gratuluji k super zpracování liazky, s tím interiérem to prokouklo a oživilo se to. Ve výsledku ten model má ten druh "kukučeů jako předloha. Na scénu se derou další dva mé modely, ještě malinko složitější než tento, ale jen trošku. A s následovníkem tohoto vozu počítám už jako s 3D designem v příštím roce...
Re: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010 / J.Vintr / 1:32
A vidím konečně dokončená liazka. Moc se povedla.
Taky bych měl dodělat tu svoji červenou.
Taky bych měl dodělat tu svoji červenou.
Re: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010 / J.Vintr / 1:32
To i já,mě chybí už jen nárazník.Ale asi začnu odznova,s intíkem a bombírunk s teovzorkem.
Tohle je taky moooc pěkné.
Tohle je taky moooc pěkné.
Re: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010 / J.Vintr / 1:32
Moc hezké. Škoda drobných chyb na kabině, ale jinak paráda. Každá dokončená dakarka potěší.
Re: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010 / J.Vintr / 1:32
Krásná Liazka
Re: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010 / J.Vintr / 1:32
Díky všem za povzbuzující komentáře
Musím přiznat, že mou největší slabinou je sezónní lepení - dostanu se k němu jen v zimních měsících. Pokud model nestihnu dodělat, komplikovaně se pak navazuje, a zejména ruce si těžko vzpomínají, co mají dělat.
to J. Vintr - na ty deroucí se modely si samozřejmě chystám nůžky, ale stále váhám, který dostane přednost - v současné době vede ten modrobílý .
Co se týče obtížnosti - Liazka 2010 mně připadala jednodušší než 2006, i když 2010 má spoustu nových vychytaných detailů (kardany apod.).
Mno.. a pokud do budoucnosti přibude pro veřejnost i varianta 2012, bude to skvělé!
Musím přiznat, že mou největší slabinou je sezónní lepení - dostanu se k němu jen v zimních měsících. Pokud model nestihnu dodělat, komplikovaně se pak navazuje, a zejména ruce si těžko vzpomínají, co mají dělat.
to J. Vintr - na ty deroucí se modely si samozřejmě chystám nůžky, ale stále váhám, který dostane přednost - v současné době vede ten modrobílý .
Co se týče obtížnosti - Liazka 2010 mně připadala jednodušší než 2006, i když 2010 má spoustu nových vychytaných detailů (kardany apod.).
Mno.. a pokud do budoucnosti přibude pro veřejnost i varianta 2012, bude to skvělé!
Re: LIAZ 111.154 VK Dakar 2010 / J.Vintr / 1:32
Gratulace k dokončení, vypadá moc pěkně.