BMW M3 GTR / A.Yakunin / 1:25 Hotovo
Napsal: pon 26.11.2012 21:27
Nějakou dobu (cca 1rok) mám rozpracovaný model BMW M3 GTR z American Le Mans series pilotovaný J.J. Lehtem a J. Müllerem. Model vyšel v ofsetovém vydání u vydavatelství W.M.C. models a autorem je stejně jako u Ferrari F310B A.Yakunin, takže uvidíme.
Největší mínus pro mě je měřítko modelu- vydavatelství se rozhodlo pro "polské" 1:25:(
K samotné vystřihovánce: rozsah je 6 x A4 samotného modelu, 4x A4 návodových kreseb, psaný návod 2xA4 ve dvou jazycích (ovšem prvnímu jazyku nerozumím a druhý díky azbuce neumím ani přečíst). K modelu jsem si ještě dokoupil laserem pálené doplňky od GPM (což je krom paprsků kol zbytečná investice).
Náhled na vystřihovánku:
Jako u většiny modelů začínám koly. Jak jsem psal výše paprsky disku jsou z laserem páleného setu, ještě jsem si upravil vzhled brzdových kotoučů:
Začněme karoserií:
Příď vozu se lepí velmi příjemně a téměř vše sedí jako ulité- na problém jsem narazil pouze při lepení centrálního vstupu chlazení v nárazníku- díl jímž je oblepena mřížka mi vyšel asi o 2mm kratší. Taktéž je škoda, že autor modelu neudělal spoje těchto vstupů na horní straně.
Zasklení světel je lepeno pomocí transparentního chemoprénu.
Záď vozu se mi nepodařila podle mých představ, díl pod prolisem značky jsem musel nahradit dílem z kopie- zvolil jsem špatný postup- zde by bylo asi lepší lepit zadní část odspodu tzn. nejdříve nárazník a na něj postupně díl po dílu lepit části zádě.
Části karoserie by se měly nasazovat na kostru- v mém případě laserem pálenou. Při lepení podlahy je třeba lepit podběhy přímo na díl vystřihovánky nikoliv na již podlepenou podlahu, tzn. že spodní okraj podběhu musí lícovat se spodkem podlahy (vyhnete se problému s dopasováním karoserie k podlaze). Já jsem to samozřejmě udělal obráceně a musel to předělávat.
Kostru jsem však nakonec nepoužil, nepovedlo se mi totiž díly karoserie na ni nasunout. I tak je konstrukce dostatečně pevná- pokud teda není v blízkosti nějaké dítě
Do takto vzniklého celku se bude umísťovat kokpit.
Kokpit je řešen hodně zjednodušeně- obsahuje pouze volant, řadící páku, pedály, hasičák a sedačku. Rozhodl jsem se, že jej trošku upravím přidáním různých prvků - kabeláž, nějaké krabičky, bedna za sedadlem kterou chci spojit hadicí s pravým bočním okénkem a dveře- ty budou přidány později. Možná ještě přemístím hasičák a na jeho místo umístím výfukové vedení, tak jak je vidět na fotkách od khaRla.
Kokpit nyní stačí zasunout a přilepit. Opět jsem narazil na problém s podlepenou podlahou- kokpit byl po vsunutí na místo vyšší než bočnice vozu, proto jsem musel rozmáčknout "soklík" 4A.
Kokpit jsem lepil odpředu a k bočnicím ji přilepil pomocí podlepeného horního lemu:
Největší mínus pro mě je měřítko modelu- vydavatelství se rozhodlo pro "polské" 1:25:(
K samotné vystřihovánce: rozsah je 6 x A4 samotného modelu, 4x A4 návodových kreseb, psaný návod 2xA4 ve dvou jazycích (ovšem prvnímu jazyku nerozumím a druhý díky azbuce neumím ani přečíst). K modelu jsem si ještě dokoupil laserem pálené doplňky od GPM (což je krom paprsků kol zbytečná investice).
Náhled na vystřihovánku:
Jako u většiny modelů začínám koly. Jak jsem psal výše paprsky disku jsou z laserem páleného setu, ještě jsem si upravil vzhled brzdových kotoučů:
Začněme karoserií:
Příď vozu se lepí velmi příjemně a téměř vše sedí jako ulité- na problém jsem narazil pouze při lepení centrálního vstupu chlazení v nárazníku- díl jímž je oblepena mřížka mi vyšel asi o 2mm kratší. Taktéž je škoda, že autor modelu neudělal spoje těchto vstupů na horní straně.
Zasklení světel je lepeno pomocí transparentního chemoprénu.
Záď vozu se mi nepodařila podle mých představ, díl pod prolisem značky jsem musel nahradit dílem z kopie- zvolil jsem špatný postup- zde by bylo asi lepší lepit zadní část odspodu tzn. nejdříve nárazník a na něj postupně díl po dílu lepit části zádě.
Části karoserie by se měly nasazovat na kostru- v mém případě laserem pálenou. Při lepení podlahy je třeba lepit podběhy přímo na díl vystřihovánky nikoliv na již podlepenou podlahu, tzn. že spodní okraj podběhu musí lícovat se spodkem podlahy (vyhnete se problému s dopasováním karoserie k podlaze). Já jsem to samozřejmě udělal obráceně a musel to předělávat.
Kostru jsem však nakonec nepoužil, nepovedlo se mi totiž díly karoserie na ni nasunout. I tak je konstrukce dostatečně pevná- pokud teda není v blízkosti nějaké dítě
Do takto vzniklého celku se bude umísťovat kokpit.
Kokpit je řešen hodně zjednodušeně- obsahuje pouze volant, řadící páku, pedály, hasičák a sedačku. Rozhodl jsem se, že jej trošku upravím přidáním různých prvků - kabeláž, nějaké krabičky, bedna za sedadlem kterou chci spojit hadicí s pravým bočním okénkem a dveře- ty budou přidány později. Možná ještě přemístím hasičák a na jeho místo umístím výfukové vedení, tak jak je vidět na fotkách od khaRla.
Kokpit nyní stačí zasunout a přilepit. Opět jsem narazil na problém s podlepenou podlahou- kokpit byl po vsunutí na místo vyšší než bočnice vozu, proto jsem musel rozmáčknout "soklík" 4A.
Kokpit jsem lepil odpředu a k bočnicím ji přilepil pomocí podlepeného horního lemu: