BMW M3 GTR / A.Yakunin / 1:25 Hotovo
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
BMW M3 GTR / A.Yakunin / 1:25 Hotovo
Nějakou dobu (cca 1rok) mám rozpracovaný model BMW M3 GTR z American Le Mans series pilotovaný J.J. Lehtem a J. Müllerem. Model vyšel v ofsetovém vydání u vydavatelství W.M.C. models a autorem je stejně jako u Ferrari F310B A.Yakunin, takže uvidíme.
Největší mínus pro mě je měřítko modelu- vydavatelství se rozhodlo pro "polské" 1:25:(
K samotné vystřihovánce: rozsah je 6 x A4 samotného modelu, 4x A4 návodových kreseb, psaný návod 2xA4 ve dvou jazycích (ovšem prvnímu jazyku nerozumím a druhý díky azbuce neumím ani přečíst). K modelu jsem si ještě dokoupil laserem pálené doplňky od GPM (což je krom paprsků kol zbytečná investice).
Náhled na vystřihovánku:
Jako u většiny modelů začínám koly. Jak jsem psal výše paprsky disku jsou z laserem páleného setu, ještě jsem si upravil vzhled brzdových kotoučů:
Začněme karoserií:
Příď vozu se lepí velmi příjemně a téměř vše sedí jako ulité- na problém jsem narazil pouze při lepení centrálního vstupu chlazení v nárazníku- díl jímž je oblepena mřížka mi vyšel asi o 2mm kratší. Taktéž je škoda, že autor modelu neudělal spoje těchto vstupů na horní straně.
Zasklení světel je lepeno pomocí transparentního chemoprénu.
Záď vozu se mi nepodařila podle mých představ, díl pod prolisem značky jsem musel nahradit dílem z kopie- zvolil jsem špatný postup- zde by bylo asi lepší lepit zadní část odspodu tzn. nejdříve nárazník a na něj postupně díl po dílu lepit části zádě.
Části karoserie by se měly nasazovat na kostru- v mém případě laserem pálenou. Při lepení podlahy je třeba lepit podběhy přímo na díl vystřihovánky nikoliv na již podlepenou podlahu, tzn. že spodní okraj podběhu musí lícovat se spodkem podlahy (vyhnete se problému s dopasováním karoserie k podlaze). Já jsem to samozřejmě udělal obráceně a musel to předělávat.
Kostru jsem však nakonec nepoužil, nepovedlo se mi totiž díly karoserie na ni nasunout. I tak je konstrukce dostatečně pevná- pokud teda není v blízkosti nějaké dítě
Do takto vzniklého celku se bude umísťovat kokpit.
Kokpit je řešen hodně zjednodušeně- obsahuje pouze volant, řadící páku, pedály, hasičák a sedačku. Rozhodl jsem se, že jej trošku upravím přidáním různých prvků - kabeláž, nějaké krabičky, bedna za sedadlem kterou chci spojit hadicí s pravým bočním okénkem a dveře- ty budou přidány později. Možná ještě přemístím hasičák a na jeho místo umístím výfukové vedení, tak jak je vidět na fotkách od khaRla.
Kokpit nyní stačí zasunout a přilepit. Opět jsem narazil na problém s podlepenou podlahou- kokpit byl po vsunutí na místo vyšší než bočnice vozu, proto jsem musel rozmáčknout "soklík" 4A.
Kokpit jsem lepil odpředu a k bočnicím ji přilepil pomocí podlepeného horního lemu:
Největší mínus pro mě je měřítko modelu- vydavatelství se rozhodlo pro "polské" 1:25:(
K samotné vystřihovánce: rozsah je 6 x A4 samotného modelu, 4x A4 návodových kreseb, psaný návod 2xA4 ve dvou jazycích (ovšem prvnímu jazyku nerozumím a druhý díky azbuce neumím ani přečíst). K modelu jsem si ještě dokoupil laserem pálené doplňky od GPM (což je krom paprsků kol zbytečná investice).
Náhled na vystřihovánku:
Jako u většiny modelů začínám koly. Jak jsem psal výše paprsky disku jsou z laserem páleného setu, ještě jsem si upravil vzhled brzdových kotoučů:
Začněme karoserií:
Příď vozu se lepí velmi příjemně a téměř vše sedí jako ulité- na problém jsem narazil pouze při lepení centrálního vstupu chlazení v nárazníku- díl jímž je oblepena mřížka mi vyšel asi o 2mm kratší. Taktéž je škoda, že autor modelu neudělal spoje těchto vstupů na horní straně.
Zasklení světel je lepeno pomocí transparentního chemoprénu.
Záď vozu se mi nepodařila podle mých představ, díl pod prolisem značky jsem musel nahradit dílem z kopie- zvolil jsem špatný postup- zde by bylo asi lepší lepit zadní část odspodu tzn. nejdříve nárazník a na něj postupně díl po dílu lepit části zádě.
Části karoserie by se měly nasazovat na kostru- v mém případě laserem pálenou. Při lepení podlahy je třeba lepit podběhy přímo na díl vystřihovánky nikoliv na již podlepenou podlahu, tzn. že spodní okraj podběhu musí lícovat se spodkem podlahy (vyhnete se problému s dopasováním karoserie k podlaze). Já jsem to samozřejmě udělal obráceně a musel to předělávat.
Kostru jsem však nakonec nepoužil, nepovedlo se mi totiž díly karoserie na ni nasunout. I tak je konstrukce dostatečně pevná- pokud teda není v blízkosti nějaké dítě
Do takto vzniklého celku se bude umísťovat kokpit.
Kokpit je řešen hodně zjednodušeně- obsahuje pouze volant, řadící páku, pedály, hasičák a sedačku. Rozhodl jsem se, že jej trošku upravím přidáním různých prvků - kabeláž, nějaké krabičky, bedna za sedadlem kterou chci spojit hadicí s pravým bočním okénkem a dveře- ty budou přidány později. Možná ještě přemístím hasičák a na jeho místo umístím výfukové vedení, tak jak je vidět na fotkách od khaRla.
Kokpit nyní stačí zasunout a přilepit. Opět jsem narazil na problém s podlepenou podlahou- kokpit byl po vsunutí na místo vyšší než bočnice vozu, proto jsem musel rozmáčknout "soklík" 4A.
Kokpit jsem lepil odpředu a k bočnicím ji přilepil pomocí podlepeného horního lemu:
Naposledy upravil(a) Ali dne pon 24.12.2012 8:47, celkem upraveno 1 x.
- Rado Radevicz
- Příspěvky: 59
- Registrován: čtv 8.3.2012 11:52
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW M3 GTR/A.Yakunin/1:25
Ali zatím to vypadá skvěle..
Re: BMW M3 GTR/A.Yakunin/1:25
Ahoj tuhle šmikajdu jsem shodou okolností začal nedávno patlat.
Jsem na úplném začátku spíš ve fázi zkoumání tak mi nějak
přijde, že ty šedé rámečky kolem vstupů ke chladiči jsou o trochu širší než by musely být.
Je to asi chybka od autora ale docela to ruší...
Jinak pěkně slepeno (jako vždy) jen tak dál
Jsem na úplném začátku spíš ve fázi zkoumání tak mi nějak
přijde, že ty šedé rámečky kolem vstupů ke chladiči jsou o trochu širší než by musely být.
Je to asi chybka od autora ale docela to ruší...
Jinak pěkně slepeno (jako vždy) jen tak dál
Re: BMW M3 GTR/A.Yakunin/1:25
Děkuji.
panzelený asi máš na mysli ledvinky,že? Jsou udělány tak, jak jsou ve vystřihovánce a natřeny hliníkovou AGAMOU- v reálu mi příjdou v pohodě. Ale určitě by nebyl problém je udělat užší-místo, kam se mají lepit, není nijak vyznačeno.
Dokončil jsem vybavení kokpitu. Přemístil hasicí přístroj a udělal kryt výfukového potrubí. Hasičák by zřejmě měl být až za potrubím a napříč, ale v provedením jakého ho mám by se mi tam nevlezl, takže jsem trošku zaimprovizoval a do zadu umístil nějaké kabelové vedení...
Ochranná klec je celá z papíru, ale jednotlivé trubky jsou překopírované na běžný kancelářský papír. Přidáno i panoramatické zrcátko.:
Tím by kokpit měl být hotový, ještě bych na ochranný rám umístil kameru- musím zkusit, jak to bude vypadat...
panzelený asi máš na mysli ledvinky,že? Jsou udělány tak, jak jsou ve vystřihovánce a natřeny hliníkovou AGAMOU- v reálu mi příjdou v pohodě. Ale určitě by nebyl problém je udělat užší-místo, kam se mají lepit, není nijak vyznačeno.
Dokončil jsem vybavení kokpitu. Přemístil hasicí přístroj a udělal kryt výfukového potrubí. Hasičák by zřejmě měl být až za potrubím a napříč, ale v provedením jakého ho mám by se mi tam nevlezl, takže jsem trošku zaimprovizoval a do zadu umístil nějaké kabelové vedení...
Ochranná klec je celá z papíru, ale jednotlivé trubky jsou překopírované na běžný kancelářský papír. Přidáno i panoramatické zrcátko.:
Tím by kokpit měl být hotový, ještě bych na ochranný rám umístil kameru- musím zkusit, jak to bude vypadat...
Re: BMW M3 GTR/A.Yakunin/1:25
Před prací na střeše jsem ještě zpracoval a osadil palubní kameru včetně kabeláže:
Samotná střecha je řešena z několika dílů jež se z vnitřní strany lepí k sobě chlopní. Zasklení je provedeno pomocí oboustranné pásky a fólie na kroužkovou vazbu. Vlepení předního a zadního skla počítá s lepením na tupo, zde jsem si raději přidal chlopně (na první fotce jsou ještě nezastřižené):
Jak jsem plánoval, do pravého okna je umístěna hadice (vyrobená z elektrikářského drátku omotaného měděným drátem 0,2mm. Tento celek je zamotán do teflonové pásky a natřený černou barvou).
Přilepení střechy není tak hrozné, jak by se mohlo zdát. Sice se celá lepí na tupo, ale jde to. Lepil jsem ji v pořadí:
pravý zadní sloupek
zadní sklo
levý zadní sloupek
levý bok
pravý bok
čelní sklo
Stejně mi nesedla v oblasti bočních oken ideálně a musel to trochu doladit.
Nyní zbývá "dozdobit" karoserii těmito detaily:
Nechci to zakřiknout, ale vypadá to, že model se mi podaří dotáhnout do konce.
Samotná střecha je řešena z několika dílů jež se z vnitřní strany lepí k sobě chlopní. Zasklení je provedeno pomocí oboustranné pásky a fólie na kroužkovou vazbu. Vlepení předního a zadního skla počítá s lepením na tupo, zde jsem si raději přidal chlopně (na první fotce jsou ještě nezastřižené):
Jak jsem plánoval, do pravého okna je umístěna hadice (vyrobená z elektrikářského drátku omotaného měděným drátem 0,2mm. Tento celek je zamotán do teflonové pásky a natřený černou barvou).
Přilepení střechy není tak hrozné, jak by se mohlo zdát. Sice se celá lepí na tupo, ale jde to. Lepil jsem ji v pořadí:
pravý zadní sloupek
zadní sklo
levý zadní sloupek
levý bok
pravý bok
čelní sklo
Stejně mi nesedla v oblasti bočních oken ideálně a musel to trochu doladit.
Nyní zbývá "dozdobit" karoserii těmito detaily:
Nechci to zakřiknout, ale vypadá to, že model se mi podaří dotáhnout do konce.
Re: BMW M3 GTR/A.Yakunin/1:25
Super práce Ali, na tvoje modely a stavby je radost koukat.
Re: BMW M3 GTR/A.Yakunin/1:25
krásná práce.
Re: BMW M3 GTR/A.Yakunin/1:25
Pánové děkuju moc za slova chvály.
Ještě jsem si trochu upravil zrcátka - naimpregnoval je vteřiňákem a vybrousil do kulatého tvaru, poté jsou natřeny bílou Agamou. A na kapotu přidal plastické zámečky.
Teď již mohu zvolat HOTOVO
Co říci závěrem?
Model neobsahuje žádné záludnosti, jediným problémem byla občas přesahující chlopeň, což nepovažuju za nějaký zásadní problém. Dokoupitelné vypalované doplňky jsem krom volantu a ráfků kol nepoužil.
Stejně u F310B odvedl Anton Yakunin skvělou práci.
Ještě jsem si trochu upravil zrcátka - naimpregnoval je vteřiňákem a vybrousil do kulatého tvaru, poté jsou natřeny bílou Agamou. A na kapotu přidal plastické zámečky.
Teď již mohu zvolat HOTOVO
Co říci závěrem?
Model neobsahuje žádné záludnosti, jediným problémem byla občas přesahující chlopeň, což nepovažuju za nějaký zásadní problém. Dokoupitelné vypalované doplňky jsem krom volantu a ráfků kol nepoužil.
Stejně u F310B odvedl Anton Yakunin skvělou práci.
-
- Příspěvky: 193
- Registrován: ned 29.7.2012 6:03
- Bydliště: Brno
Re: BMW M3 GTR/A.Yakunin/1:25/Hotovo
Tak to je úžasný papírák - paráda.
Moc se mi líbí
Moc se mi líbí
Re: BMW M3 GTR/A.Yakunin/1:25/Hotovo
Pěkná práce, taky mě jednou čeká. Zatim jsem se odhodlal v něm jen listovat Já si ale budu stavět recolor z Most Wanted. Mě se tohle závidní zbarvení moc nelíbí.
Re: BMW M3 GTR/A.Yakunin/1:25/Hotovo
Skvělá práce Ali.
Re: BMW M3 GTR/A.Yakunin/1:25/Hotovo
Parada jak vzdy. Ako si spravil tie "uzavery" na kapote?
Re: BMW M3 GTR/A.Yakunin/1:25/Hotovo
Díky. Jsem rád, že se model líbí.
Ty zámky jsou součástí vystřihovánky, pouze jsem je upravil přidáním závlaček z měděného drátku 0,2 mm. Očko je vytvarováno částečným navinutím na špendlík a nožičky závlačky jsou k sobě sepnuty pinzetou. Poté je to prostrčeno díly z vystřihovánky a natřené stříbrnou Agamou.
Ty zámky jsou součástí vystřihovánky, pouze jsem je upravil přidáním závlaček z měděného drátku 0,2 mm. Očko je vytvarováno částečným navinutím na špendlík a nožičky závlačky jsou k sobě sepnuty pinzetou. Poté je to prostrčeno díly z vystřihovánky a natřené stříbrnou Agamou.
Re: BMW M3 GTR/A.Yakunin/1:25/Hotovo
Jo to je tak, když se spojí krásná předloha s krásným modelem a k tomu se krásně slepí . Hezký moc, povedl se Ti
Re: BMW M3 GTR/A.Yakunin/1:25/Hotovo
Hezká práce, jen tak dál.