Tatra 815 8x8.1 Dakar 1988 TOTAL / RW / 1:32 / DOKONČENO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815 8x8.1 Dakar 1988 TOTAL / RW / 1:32 / DOKONČENO
Ahoj, jsem moc rád že jede nové forum.
Model představuje závodní speciál Tatra 815 VT 26 265 8x8.1, který se zúčastnil závodu Rallye Paříž - Dakar v roce 1988 jako doprovodný a zároveň i jako soutěžní vůz. Jednalo se o zdaleka největší stroj, který tehdy závod absolvoval. Pro poruchu na zadních listových perech však do Dakaru dojel mimo soutěž. Jako doprovodný pak absolvoval i ročníky 1989 a 1990. V současné době tento stroj neexistuje.
Vozidlo bylo odvozeno od seriového vojenského tahače, krom jiné nástavby se lišilo v pneumatikách, absencí dohušťování, nepřítomností redukcí v kolech(proto max. rychlost přesahovala 140 km/h), zdvojenými nádržemi a dalšími úpravami nutnými pro závod.
Tolik úvod ze sešitu, který obahuje 7 stran dílů a cca. 1,5 B4 návodu.
=================================================================================================
Stavbu modelu jsem začal v listopadu loňského roku podvozkem, na kterém byly nejhorší manžety. Poté stavba pokračovala koly. Momentálně dělám na drobotině okolo podvozku a na kabině s interiérem.
Další postup bude jak dovolí škola a jak budou probíhat přijímací zkoušky na Střední školy.
FOTO
Celá galerie pak na: http://www.papirove-modely.cz/galerie/i ... age=146813" onclick="window.open(this.href);return false;
Model představuje závodní speciál Tatra 815 VT 26 265 8x8.1, který se zúčastnil závodu Rallye Paříž - Dakar v roce 1988 jako doprovodný a zároveň i jako soutěžní vůz. Jednalo se o zdaleka největší stroj, který tehdy závod absolvoval. Pro poruchu na zadních listových perech však do Dakaru dojel mimo soutěž. Jako doprovodný pak absolvoval i ročníky 1989 a 1990. V současné době tento stroj neexistuje.
Vozidlo bylo odvozeno od seriového vojenského tahače, krom jiné nástavby se lišilo v pneumatikách, absencí dohušťování, nepřítomností redukcí v kolech(proto max. rychlost přesahovala 140 km/h), zdvojenými nádržemi a dalšími úpravami nutnými pro závod.
Tolik úvod ze sešitu, který obahuje 7 stran dílů a cca. 1,5 B4 návodu.
=================================================================================================
Stavbu modelu jsem začal v listopadu loňského roku podvozkem, na kterém byly nejhorší manžety. Poté stavba pokračovala koly. Momentálně dělám na drobotině okolo podvozku a na kabině s interiérem.
Další postup bude jak dovolí škola a jak budou probíhat přijímací zkoušky na Střední školy.
FOTO
Celá galerie pak na: http://www.papirove-modely.cz/galerie/i ... age=146813" onclick="window.open(this.href);return false;
Naposledy upravil(a) Motyka dne pon 28.10.2013 21:35, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815 8x8.1 Dakar 1988 TOTAL / RipperWorks / 1:32
Dobrá volba, dobrá práce.
Re: Tatra 815 8x8.1 Dakar 1988 TOTAL / RipperWorks / 1:32
Zdravím. Máš to pěkné, (ten sestup nepůjde vidět.... ) Držím pěsti, ať se dostaneš tam, kam bys chtěl nejvíce a ať Tě to hlavně baví.
Re: Tatra 815 8x8.1 Dakar 1988 TOTAL / RipperWorks / 1:32
Pěkné, držím ti palce...
Re: Tatra 815 8x8.1 Dakar 1988 TOTAL / RipperWorks / 1:32
Zajímavá stavba. Mám ho v zásobě,kdy na něj dojde- kdo ví......
Re: Tatra 815 8x8.1 Dakar 1988 TOTAL / RipperWorks / 1:32
Díky za reakce.
Během víkendu jsem slepil tlumiče zadních náprav, které jsem trošku zjednodušil protože nepůjdou vidět..... dále pak stupačky a pár dalších drobností.
Vše zatím sedí výborně.
Během víkendu jsem slepil tlumiče zadních náprav, které jsem trošku zjednodušil protože nepůjdou vidět..... dále pak stupačky a pár dalších drobností.
Vše zatím sedí výborně.
Naposledy upravil(a) Motyka dne pon 28.10.2013 21:52, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815 8x8.1 Dakar 1988 TOTAL / RipperWorks / 1:32
Určitě Použij černou nit, ať se nechlupatí pokud možno
Re: Tatra 815 8x8.1 Dakar 1988 TOTAL / RipperWorks / 1:32
Ahoj, TADY je psáno o nějaké viskózní niti, prej se nechlupatí a drží krásně napnutá...
Re: Tatra 815 8x8.1 Dakar 1988 TOTAL / RipperWorks / 1:32
Na podobný věci používám režnou nit. Nechlupatí se!!!!
Re: Tatra 815 8x8.1 Dakar 1988 TOTAL / RipperWorks / 1:32
Máš to stále pěkný.
To "T" na čele by mělo být rovně, jelikož se ty lopatky netočí. Ted už to ale nepředělávej, nebude to vidět
http://www.ddklanovice.cz/admin/fotogal ... 010250.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Koukal jsem na naviják, a opravdu tam byl. Alespon podle knihy Peklo zvané rallye paříž dakar jako zvláštní výbava. Délka lana 83 m.
To "T" na čele by mělo být rovně, jelikož se ty lopatky netočí. Ted už to ale nepředělávej, nebude to vidět
http://www.ddklanovice.cz/admin/fotogal ... 010250.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Koukal jsem na naviják, a opravdu tam byl. Alespon podle knihy Peklo zvané rallye paříž dakar jako zvláštní výbava. Délka lana 83 m.
Re: Tatra 815 8x8.1 Dakar 1988 TOTAL / RipperWorks / 1:32
Tak HOTOVO
Od posledního příspěvku uběhla spousta času, na modelu jsem pracoval s různými přestávkami. Model se stavěl hezky a vše k sobě krásně pasovalo .
Největší boj pro mě byl ochranný rám, který se nakonec povedl až na třetí pokus a stejně s ním nejsem moc spokojený.
Model jsem nakonec musel přilepit k dřevěný podložce protože pod svojí vahou šel pomalu do kolen
Od posledního příspěvku uběhla spousta času, na modelu jsem pracoval s různými přestávkami. Model se stavěl hezky a vše k sobě krásně pasovalo .
Největší boj pro mě byl ochranný rám, který se nakonec povedl až na třetí pokus a stejně s ním nejsem moc spokojený.
Model jsem nakonec musel přilepit k dřevěný podložce protože pod svojí vahou šel pomalu do kolen