Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATEST
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATEST
Bylo mi ctí přijmout výzvu Romana Hrušky na stavbu tohoto modelu.
Model jsem nechal vytisknout na papír gramáže 160, jako jsou modely, co si koupíte.
Začal jsem stavbou rámu. Je dobré hlavní nosníky (díl č.1) vyztužit.
Pokračuju nápravami. Stavba probíhá bez problémů, ale pozor!!! Jeden problém tu je! Nápravy se skládají z mnoha vrstev papíru za sebou (hlavně prachovky) a je důležité, aby ve finále měly šířku 69mm i s bubny. Proto doporučuji napřed postavit zadní nápravu. Ta je napevno. Člověk zjistí na čem je a tu přední přizpůsobí situaci.
Zadní náprava má šířku 69mm, tak jdeme na přední.
Zatím si nevšímejte přední části (díl č.13 a 14). Je špatně otočena. Vy už ji v návodce máte označenu dobře.
Teď se obrňte trpělivostí a hurá do měchů.
Připasujeme nápravy k rámu a spojíme centrální rourou.
Nalepíme tlumiče (jen upozorňuji, že písty nemají být lesklé, jak je na prvních fotkách, ale černé). A začneme kompletovat táhla řízení přední nápravy, stabilizátory, torzní tyče.
Model jsem nechal vytisknout na papír gramáže 160, jako jsou modely, co si koupíte.
Začal jsem stavbou rámu. Je dobré hlavní nosníky (díl č.1) vyztužit.
Pokračuju nápravami. Stavba probíhá bez problémů, ale pozor!!! Jeden problém tu je! Nápravy se skládají z mnoha vrstev papíru za sebou (hlavně prachovky) a je důležité, aby ve finále měly šířku 69mm i s bubny. Proto doporučuji napřed postavit zadní nápravu. Ta je napevno. Člověk zjistí na čem je a tu přední přizpůsobí situaci.
Zadní náprava má šířku 69mm, tak jdeme na přední.
Zatím si nevšímejte přední části (díl č.13 a 14). Je špatně otočena. Vy už ji v návodce máte označenu dobře.
Teď se obrňte trpělivostí a hurá do měchů.
Připasujeme nápravy k rámu a spojíme centrální rourou.
Nalepíme tlumiče (jen upozorňuji, že písty nemají být lesklé, jak je na prvních fotkách, ale černé). A začneme kompletovat táhla řízení přední nápravy, stabilizátory, torzní tyče.
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 - BETATEST
taky stavím
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 - BETATEST
Teď by nebylo špatné udělat nádrže.
A vrhneme se do motoru. Na předku ta vrtule není vrtule, jsou to klapky, a vůbec se to netočí. Proto neudělejte stejnou chybu jako já a to písmeno T nalepte rovně.
Tady bych stavbu motoru přerušil a pustil se do chladičů. To z jednoho důvodu. Chladiče a motor spojují trubky (díly č.135-138) a bude potřeba je spasovat.
Takže napřed držáky.
A teď samotné chladiče.
A vrhneme se do motoru. Na předku ta vrtule není vrtule, jsou to klapky, a vůbec se to netočí. Proto neudělejte stejnou chybu jako já a to písmeno T nalepte rovně.
Tady bych stavbu motoru přerušil a pustil se do chladičů. To z jednoho důvodu. Chladiče a motor spojují trubky (díly č.135-138) a bude potřeba je spasovat.
Takže napřed držáky.
A teď samotné chladiče.
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 - BETATEST
Stavba vypadá dobře. Sleduju, je to zajímavý kousek, určitě se do něj někdy pustím.
Chladiče... to mě celkem zarazilo. K čemu tam jsou, když má vzduchem chlazený motor a chladič oleje, to má přímo na motoru? Mě nenapadá žádný jiný důvod, ke kterému by mohly sloužit.
Chladiče... to mě celkem zarazilo. K čemu tam jsou, když má vzduchem chlazený motor a chladič oleje, to má přímo na motoru? Mě nenapadá žádný jiný důvod, ke kterému by mohly sloužit.
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 - BETATEST
Motor měl mít dvoustupňové přeplňování 2+1 pro každou řadu válců (tj. celkem 6 turbodmychadel) s tím, že po prvním stupni byl vřazen mezichladič plnícího vzduchu pro každou řadu válců . Na prototipu jsou turba jen 2, jak bylo ve výkresech, stejně jako tyto 2 mezichladiče plnícího vzduchu.
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 - BETATEST
Aha. Chladič stlačeného vzduchu mě nenapadl..
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
Je to krásnej model.. ps je škoda ,že to auto fakticky nevzniklo..
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
Když se dívám na letošní DeRooyovo Iveco, tak vypadá jako ten prototyp T162 z kopřivnického muzea. Že by průmyslová špionáž? Nebo že by ten holanďan, co v Neratovicích kupoval spidův model?
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
to by nestihl postavit
spíš dospěl k tomu k čemu naši dospěli už dávno
spíš dospěl k tomu k čemu naši dospěli už dávno
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
Pokračujem ve stavbě
Chladiče nalepíme na držáky a posadíme motor do rámu přesně na své místo, nepřilepíme. Napasujeme trubky na motor, popřípadě přihneme chladiče.
Nyní pokračujeme na stavbě motoru. Výfukové potrubí je z drátu který potom počmárám barvou.
Je na čase přilepit motor do rámu a můžeme „strojit“. Převodovka, vzduchojemy, ochranný rám nádrží…. I když vzduchojemy a kryt baterie bych ještě na rám nelepil. Schovejte si je do krabičky, později uvidíte proč.
Chladiče nalepíme na držáky a posadíme motor do rámu přesně na své místo, nepřilepíme. Napasujeme trubky na motor, popřípadě přihneme chladiče.
Nyní pokračujeme na stavbě motoru. Výfukové potrubí je z drátu který potom počmárám barvou.
Je na čase přilepit motor do rámu a můžeme „strojit“. Převodovka, vzduchojemy, ochranný rám nádrží…. I když vzduchojemy a kryt baterie bych ještě na rám nelepil. Schovejte si je do krabičky, později uvidíte proč.
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
Nechci být za rýpala... ale ty trubky k turbu jsou hodně nesmyslně...
1. jak může na jedno lopatkové kolo jít výfukové potrubí od svodů a zároven trubka od filtrů vzduchu...
2. na druhé lopatkové kolo jde trubka z mezichladiče a zárověn trubka výfuku...
Dle mě by měla jít trubka z filtrů tak jak jde. Z té samé poloviny musí pokračovat opět sací potrubí (nyní tam jsou napojené svody výfuku od válců), dále do chladiče stlačeného vzduchu a z chladiče teprv k válcům.
Tak jak to máš ted udělané by to nefungovalo. Z výuku by si měl sání a z filtrů by si možná měl výfuk... pokud by se to ovšem točilo...
1. jak může na jedno lopatkové kolo jít výfukové potrubí od svodů a zároven trubka od filtrů vzduchu...
2. na druhé lopatkové kolo jde trubka z mezichladiče a zárověn trubka výfuku...
Dle mě by měla jít trubka z filtrů tak jak jde. Z té samé poloviny musí pokračovat opět sací potrubí (nyní tam jsou napojené svody výfuku od válců), dále do chladiče stlačeného vzduchu a z chladiče teprv k válcům.
Tak jak to máš ted udělané by to nefungovalo. Z výuku by si měl sání a z filtrů by si možná měl výfuk... pokud by se to ovšem točilo...
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
Stačí jen přepojit trubku z turba do mezichladiče a problém vyřešen.
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
To je jenom jedna část opravy... eště musíš dostat tu trubku do stejné poloviny turba jako přívod vzduchu od filtrů... a do druhé poloviny narvat trubku od výfukových svodů a trubku od tlumiče výfuku. Ale pujde to.
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
Jo jo už to taky študuju
Re: Tatra 162 EX.7. 440. 4x4.1 / Spidamodels / 1:32 - BETATE
No hoši vzhledem k tomu že model už je více jak čtvrt roku hotovej tak na tom uwe nic měnit nebude. A chyba v tom případě není v něm ale ve mě. Je to slepené tak jak jsem model nakreslil