PARIS / Modelik / 1:200 HOTOVO
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
PARIS / Modelik / 1:200 HOTOVO
Zdravím
Bitevní loď Paris třídy Courbet o standardním výtlaku 22 189 tun byla postavena v loděnicích F.&Ch.de la Med., La Seyne. Kýl byl položen 10. listopadu 1911, loď byla spuštěna na vodu 28. září 1912 a dokončena 1. srpna 1914.
Po předcházející třídě "semidreadnoughtů" nesoucí označení Danton byla třída Courbet prvními skutečnými "dreadnoughty" ve francouzském námořnictvu. Hlavním konstruktérem lodě Paris byl M. Lyasse a loď stála v přepočtu 2 475 000 liber podle tehdejšího kurzu. Francie kolem roku 1910 poněkud zaostávala v pomyslném závodu námořních velmocí ve stavbě dreadnoughtů a třída Courbet ji měla vrátit zpět na přední místo. Bohužel však tyto lodě byly již v době svého uvedení do služby zastaralé a jejich výzbroj i hnací systémy překonané. I přes modernizaci ve dvacátých a třicátých letech se proto válečných akcí Druhé světové války účastnily jen v omezené míře.
Bitevní loď Paris byla vybavena 24 kotli Belleville, pod kterými se topilo uhlím, a na rozdíl od s sesterské lodě Courbet nebyly hnací systémy ve dvacátých letech vyměněny. Nicméně i Paris byla vybavena čtyřmi turbínami typu Parsons a tak dosahovala maximální rychlosti 20 uzlů.
Hlavní výzbroj tvořilo dvanáct děl ráže 305 mm Model 1906 uložených v šesti dvojitých věžích. Prostřední dvě věže byly umístěny mimo podélnou osu plavidla. Sekundární výzbroj tvořilo 22 kasematově uložených děl ráže 140 mm Model 1910. Protiletecká výzbroj byla doplněna ve třicátých letech a sestávala ze sedmi děl ráže 75 mm Model 1927. Původně instalované torpédomety ráže 450 mm byly při modernizaci odstraněny.
Ještě před začátkem Druhé světové války byla bitevní loď Paris demilitarizována a zapůjčena britskému královskému námořnictvu. Od roku 1940 sloužila zakotvená u britských břehů jako kasárenská loď. Francii byla navrácena v srpnu 1945 a od roku 1950, kdy byla vyřazena z námořnictva, sloužila jako "přístavní" loď. Paris byla prodána do šrotu v roce 1955.
Technicko-Taktická Data:
Celková délka 168 m
Délka při čáře ponoru 165 m
Šířka 27 m
Ponor 9 m
Výtlak standardní 22 189 t
Výtlak maximální 25 850 t
Výzbroj 12 x 305 mm (12"/45) Model 1906
22 x 140 mm (5,5"/55) Model 1910
7 x 75 mm AA
4 x torpédomety 450 mm
Pancéřování - bok 270 mm - 180 mm
Pancéřování - paluba 70mm + 50mm + 30mm
Pancéřování - věže hlavní baterie 270 mm
Max. rychlost 20 uzlů
Pohon 24 x uhlové kotle Belleville
4 x turbíny Parsons
Výkon 28 000 SHP
Zásoba paliva 906 - 2 706 tun uhlí
Akční rádius 4 200 námořních mil při 10 uzlech
Posádka 1 085 mužů
Zařazena do služby 1. srpna 1914
Vyřazena ze služby 1950
Převzato z military.cz
Foto předlohy
Model
Vzhled z roku 1940
5 stran návodových kreseb
7 listů kostry
10 listů modelu
Kostru jsem použil od mr.lasera.
Na výplň dutin jsem použil karton.
Současný stav je tento
Některé fotky stojí za prd umírá mi zom na foťáku
Bitevní loď Paris třídy Courbet o standardním výtlaku 22 189 tun byla postavena v loděnicích F.&Ch.de la Med., La Seyne. Kýl byl položen 10. listopadu 1911, loď byla spuštěna na vodu 28. září 1912 a dokončena 1. srpna 1914.
Po předcházející třídě "semidreadnoughtů" nesoucí označení Danton byla třída Courbet prvními skutečnými "dreadnoughty" ve francouzském námořnictvu. Hlavním konstruktérem lodě Paris byl M. Lyasse a loď stála v přepočtu 2 475 000 liber podle tehdejšího kurzu. Francie kolem roku 1910 poněkud zaostávala v pomyslném závodu námořních velmocí ve stavbě dreadnoughtů a třída Courbet ji měla vrátit zpět na přední místo. Bohužel však tyto lodě byly již v době svého uvedení do služby zastaralé a jejich výzbroj i hnací systémy překonané. I přes modernizaci ve dvacátých a třicátých letech se proto válečných akcí Druhé světové války účastnily jen v omezené míře.
Bitevní loď Paris byla vybavena 24 kotli Belleville, pod kterými se topilo uhlím, a na rozdíl od s sesterské lodě Courbet nebyly hnací systémy ve dvacátých letech vyměněny. Nicméně i Paris byla vybavena čtyřmi turbínami typu Parsons a tak dosahovala maximální rychlosti 20 uzlů.
Hlavní výzbroj tvořilo dvanáct děl ráže 305 mm Model 1906 uložených v šesti dvojitých věžích. Prostřední dvě věže byly umístěny mimo podélnou osu plavidla. Sekundární výzbroj tvořilo 22 kasematově uložených děl ráže 140 mm Model 1910. Protiletecká výzbroj byla doplněna ve třicátých letech a sestávala ze sedmi děl ráže 75 mm Model 1927. Původně instalované torpédomety ráže 450 mm byly při modernizaci odstraněny.
Ještě před začátkem Druhé světové války byla bitevní loď Paris demilitarizována a zapůjčena britskému královskému námořnictvu. Od roku 1940 sloužila zakotvená u britských břehů jako kasárenská loď. Francii byla navrácena v srpnu 1945 a od roku 1950, kdy byla vyřazena z námořnictva, sloužila jako "přístavní" loď. Paris byla prodána do šrotu v roce 1955.
Technicko-Taktická Data:
Celková délka 168 m
Délka při čáře ponoru 165 m
Šířka 27 m
Ponor 9 m
Výtlak standardní 22 189 t
Výtlak maximální 25 850 t
Výzbroj 12 x 305 mm (12"/45) Model 1906
22 x 140 mm (5,5"/55) Model 1910
7 x 75 mm AA
4 x torpédomety 450 mm
Pancéřování - bok 270 mm - 180 mm
Pancéřování - paluba 70mm + 50mm + 30mm
Pancéřování - věže hlavní baterie 270 mm
Max. rychlost 20 uzlů
Pohon 24 x uhlové kotle Belleville
4 x turbíny Parsons
Výkon 28 000 SHP
Zásoba paliva 906 - 2 706 tun uhlí
Akční rádius 4 200 námořních mil při 10 uzlech
Posádka 1 085 mužů
Zařazena do služby 1. srpna 1914
Vyřazena ze služby 1950
Převzato z military.cz
Foto předlohy
Model
Vzhled z roku 1940
5 stran návodových kreseb
7 listů kostry
10 listů modelu
Kostru jsem použil od mr.lasera.
Na výplň dutin jsem použil karton.
Současný stav je tento
Některé fotky stojí za prd umírá mi zom na foťáku
Naposledy upravil(a) oliver dne sob 23.2.2013 23:04, celkem upraveno 1 x.
Re: PARIS / Modelik / 1:200
Hip hip Hurá, vyplováme,
Tu kratonovou výplň to máš nakopírovaný potah, nebo to tam bylo?
Tu kratonovou výplň to máš nakopírovaný potah, nebo to tam bylo?
Re: PARIS / Modelik / 1:200
Joska- ani jedno
Překreslení mezery v kostře na pruhlednej papír,vystřižení,následuje překreslení na karton ,vystřižení s nějakou rezervou,natvarování a korekce rezervy,následuje přilepení
Docela pakárna, ale výsledek slušnej a neni z toho moc bordelu
Překreslení mezery v kostře na pruhlednej papír,vystřižení,následuje překreslení na karton ,vystřižení s nějakou rezervou,natvarování a korekce rezervy,následuje přilepení
Docela pakárna, ale výsledek slušnej a neni z toho moc bordelu
- hromadko.s
- Příspěvky: 496
- Registrován: sob 21.1.2012 9:56
- Bydliště: Hlinsko v Čechách
Re: PARIS / Modelik / 1:200
Super. Přesně takhle jsem dělal trup PoW. Žádný vypěňování a velký tmelení. Jen papír. Já použil karton 1,5mm. Potom jsem to ještě polepil 0,5mm kartonem, trochu přebrousil a polepil obšívkou. Ovšem, byl to můj zatím jediný pokus v této sekci
Re: PARIS / Modelik / 1:200
Hromadko-Dík
Já použil 1,2mm karton a chtěl jsem to ještě polepit čtvrtkou což je nějakých 0,2 mm? Prostě mám obavu že se mi to zvlní, když použiju šlehanou sádru nebo akryl. No a když použiju dvousložkový polystirenový tmel, tak budu brousit všude okolo a ne tam kde chci
Jinak PoW je super.
Já použil 1,2mm karton a chtěl jsem to ještě polepit čtvrtkou což je nějakých 0,2 mm? Prostě mám obavu že se mi to zvlní, když použiju šlehanou sádru nebo akryl. No a když použiju dvousložkový polystirenový tmel, tak budu brousit všude okolo a ne tam kde chci
Jinak PoW je super.
- hromadko.s
- Příspěvky: 496
- Registrován: sob 21.1.2012 9:56
- Bydliště: Hlinsko v Čechách
Re: PARIS / Modelik / 1:200
Já nechci lodičkářům fušovat do díla
Ale,... jen karton a herkules. Žádný tmel natož sádru
Chce to jen trošku trpělivosti, nechat proschnout pod zátěží. Pravidla Mistra RV.
Po slepení jsem trup PoW ani nijak nemusel moc přebrušovat. Pravda, aby se nezkroutil, byl tak týden pod zátěží na skle, a ještě předtím jsem nalepil paluby, tím jem si pojistil ideální rovinu.
Ale,... jen karton a herkules. Žádný tmel natož sádru
Chce to jen trošku trpělivosti, nechat proschnout pod zátěží. Pravidla Mistra RV.
Po slepení jsem trup PoW ani nijak nemusel moc přebrušovat. Pravda, aby se nezkroutil, byl tak týden pod zátěží na skle, a ještě předtím jsem nalepil paluby, tím jem si pojistil ideální rovinu.
Re: PARIS / Modelik / 1:200
Dík za radu tenhle postup zkouším prvně.
- MARTANEK41
- Příspěvky: 369
- Registrován: úte 24.1.2012 15:19
Re: PARIS / Modelik / 1:200
Ahoj
Je tady, tuším poprvé, kdy někdo takto prezentuje tento postup - oblíbený u polských kolegů ... Tuším slibný příslib budoucích konečných výsledků...
Je ještě jeden způsob této vnitřní obšívky. Okopírovat dvakrát každé žebro, zmenšit je o sílu vnitřní obšívky a nalepit na originál. Jednotlivé kousky obšívky pak ideálně kopírují mustr a sedí po celé délce na hranách oněch zmenšených.
Přeji hodně zdaru a trpělivosti
Je tady, tuším poprvé, kdy někdo takto prezentuje tento postup - oblíbený u polských kolegů ... Tuším slibný příslib budoucích konečných výsledků...
Je ještě jeden způsob této vnitřní obšívky. Okopírovat dvakrát každé žebro, zmenšit je o sílu vnitřní obšívky a nalepit na originál. Jednotlivé kousky obšívky pak ideálně kopírují mustr a sedí po celé délce na hranách oněch zmenšených.
Přeji hodně zdaru a trpělivosti
Re: PARIS / Modelik / 1:200
Martanek-dík
O tom trojitém žebru jsem také uvažoval.
O tom trojitém žebru jsem také uvažoval.
- MARTANEK41
- Příspěvky: 369
- Registrován: úte 24.1.2012 15:19
Re: PARIS / Modelik / 1:200
Vůbec to nevypadá špatně .... a s tou barevností .... no, to je notoricky známá věc se kterou se nic nenadělá. Byla by škoda to přebarvovat ....
- Aki
- Moderátor
- Příspěvky: 1734
- Registrován: pát 20.1.2012 23:27
- Bydliště: doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: PARIS / Modelik / 1:200
tak mě napadlo - co tu obšívku naskenovat, srovnat barvy ve fotošopu a vytisknout? nestálo by to za to?
Re: PARIS / Modelik / 1:200
Zdravím
Martanek -přebarvovat mě vůbec nenapadlo! Jediné, co z papíru určitě přebarvím, jsou lodní šrouby a pak to co budu dělat podle šablon plus hlavně.
Aki -to už nepůjde, přes půl obšívky je na pevno a skener má jen 300dpi nebo jak se tomu říká
Martanek -přebarvovat mě vůbec nenapadlo! Jediné, co z papíru určitě přebarvím, jsou lodní šrouby a pak to co budu dělat podle šablon plus hlavně.
Aki -to už nepůjde, přes půl obšívky je na pevno a skener má jen 300dpi nebo jak se tomu říká
Re: PARIS / Modelik / 1:200
Zdravím
Spodní obšívka na svém místě.
Bohužel nesedla jak měla chybělo mi 5mm což bude moje chyba
No a z fotky je patrné, že nesedli ani hřídele to už moje chyba nebude
Co se dá dělat,abych nemusel přebarvovat, budu to tak muset nechat
Tady náhled na spodní obšívku
Bohužel na třikrát
Pustil jsem se do prvních čtyř 138mm kasematových děl z 22,abych mohl konečně položit první palubu
Spodní obšívka na svém místě.
Bohužel nesedla jak měla chybělo mi 5mm což bude moje chyba
No a z fotky je patrné, že nesedli ani hřídele to už moje chyba nebude
Co se dá dělat,abych nemusel přebarvovat, budu to tak muset nechat
Tady náhled na spodní obšívku
Bohužel na třikrát
Pustil jsem se do prvních čtyř 138mm kasematových děl z 22,abych mohl konečně položit první palubu