Mi-17 / GPM / 1:33 / Hotovo
Moderátoři: old_Mr_Grim, numi
Mi-17 / GPM / 1:33 / Hotovo
Stavba zahájena 3.7.2011 na starém fóru.
Celá diskuze tuto http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... 08&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdravím
Asi před měsícem sem se pustil do dalšího modelu,tentokrát sem se odpoutal od země a střihnul sem do vrtulníku.
Mil Mi-17
Víceúčelový dvoumotorový turbohřídelový vrtulník klasického uspořádání s pětilistým nosným a třílistým vyrovnávacím rotorem,je zdokonalenou verzí typu Mi-8,od kterého se odlišuje některými charakteristickými znaky - třílistý vyrovnávací rotor je na levé straně ocasního nosníku,vstupní otvory motorů mají deflektory pro separaci pevných částic ve vzduchu (písek, prach atd.).Pohon zabezpečují motory TV3-117MT o výkonu 2 x 1 417 kW.Motory jsou vybaveny automatickým systémem zvýšení výkonu v případě výpadku jednoho z motorů.Max výkon jednoho motoru tak může vzrůst na 1640 kw. Vrtulník je vybaven vynikajícím navigačním a informačním systémem a moderními spojovacími prostředky, které umožňují bezpečnou přepravu osob i za velmi nepříznivých povětrnostních podmínek jak ve dne tak i v noci. Konstrukce draku, přepravní možnosti a vybavení Mi-17 je v hlavních rysech shodné s typem Mi-8. Základní verze Mi-17 je využívána pro vojenské, policejní i civilní účely.Pilotní kabina je třímístná. Nákladová kabina o délce 5,34 m,šířce 2,32 m a výšce 1,8 m je po levé přední části trupu opatřena posuvnými dveřmi, v zádi dvoukřídlými nákladovými dveřmi. Má tříkolový nezatahovatelný podvozek s dvojitou montáží pneumatik na příďové noze. Na bocích trupu jsou závěsníky pro 2 přídavné palivové nádrže.
První prototyp pokusného stroje V-8 ještě s jedním motorem AI-24V a čtyřlistým rotorem vzlétl 9. června 1961, prototyp konečné dvoumotorové verze pak 17. září 1962.Vrtulník dostal roku 1964 větší rotorovou hlavu a jeho sériová výroba byla zahájena koncem roku 1965. Stroj je neustále modernizován,vyrábí se dodnes a sloužil nebo slouží zhruba v 50 státech celého světa (včetně České republiky) pro vojenské i civilní účely.
Technické údaje:
Výrobce: Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila,Ulanudský letecký závod
Maximální rychlost: 250 km/h
Cestovní rychlost: 225 km/h
Dolet (s 25 cestujícími): 500 km
Taktický dolet: 350 km
Maximální přeletová vzdálenost: 930 km
Praktický dostup: 4 500 m
Stoupavost u země: 4,5 m/s
Únosnost: 4 000 kg
Hmotnost prázdného vrtulníku: 7 100 kg
Maximální vzletová hmotnost: 13 000 kg
Délka s otáčejícími se rotory: 25,35 m
Délka trupu: 18,22 m
Výška: 4,75 m
Průměr nosného rotoru: 21,29 m
Průměr vyrovnávacího rotoru: 3,91 m
Vystřihovánka má 11 stran dílů,3 strany návodových krezeb,2strany fotek modelu a po 1 stránce psaného návodu a textu o vrtulníku.
Model představuje vrtulník Mi-17 č.605 patřící do 37pluku transportních vrtulníků v Leczycy PL.
Ještě bych řekl že interier vrtulníku je poněkud odfláknutý takže sem se pustil do jeho ůprav (celý vnitřek nákladového prostoru jsem udělal znovu) a s tím souvisí i to že dělám otevřené boční dveře.
Začal sem žebry a vnitřní obšívkou na kterou sem nalepil boční polstrování.
Následovalo dodělání stropu...
...a stěny mezi nákl. prostorem a pilotní kabinou.
Přidána žebra.
Vnější obšívka,zatím vše sedělo.
Včera jsem dodělal zadní část draku,nevím kde se stala chyba ale scházelo mi cca 2mm obšívky .
Celá diskuze tuto http://www.papirovemodelarstvi.cz/forum ... 08&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdravím
Asi před měsícem sem se pustil do dalšího modelu,tentokrát sem se odpoutal od země a střihnul sem do vrtulníku.
Mil Mi-17
Víceúčelový dvoumotorový turbohřídelový vrtulník klasického uspořádání s pětilistým nosným a třílistým vyrovnávacím rotorem,je zdokonalenou verzí typu Mi-8,od kterého se odlišuje některými charakteristickými znaky - třílistý vyrovnávací rotor je na levé straně ocasního nosníku,vstupní otvory motorů mají deflektory pro separaci pevných částic ve vzduchu (písek, prach atd.).Pohon zabezpečují motory TV3-117MT o výkonu 2 x 1 417 kW.Motory jsou vybaveny automatickým systémem zvýšení výkonu v případě výpadku jednoho z motorů.Max výkon jednoho motoru tak může vzrůst na 1640 kw. Vrtulník je vybaven vynikajícím navigačním a informačním systémem a moderními spojovacími prostředky, které umožňují bezpečnou přepravu osob i za velmi nepříznivých povětrnostních podmínek jak ve dne tak i v noci. Konstrukce draku, přepravní možnosti a vybavení Mi-17 je v hlavních rysech shodné s typem Mi-8. Základní verze Mi-17 je využívána pro vojenské, policejní i civilní účely.Pilotní kabina je třímístná. Nákladová kabina o délce 5,34 m,šířce 2,32 m a výšce 1,8 m je po levé přední části trupu opatřena posuvnými dveřmi, v zádi dvoukřídlými nákladovými dveřmi. Má tříkolový nezatahovatelný podvozek s dvojitou montáží pneumatik na příďové noze. Na bocích trupu jsou závěsníky pro 2 přídavné palivové nádrže.
První prototyp pokusného stroje V-8 ještě s jedním motorem AI-24V a čtyřlistým rotorem vzlétl 9. června 1961, prototyp konečné dvoumotorové verze pak 17. září 1962.Vrtulník dostal roku 1964 větší rotorovou hlavu a jeho sériová výroba byla zahájena koncem roku 1965. Stroj je neustále modernizován,vyrábí se dodnes a sloužil nebo slouží zhruba v 50 státech celého světa (včetně České republiky) pro vojenské i civilní účely.
Technické údaje:
Výrobce: Moskevský vrtulníkový závod M. L. Mila,Ulanudský letecký závod
Maximální rychlost: 250 km/h
Cestovní rychlost: 225 km/h
Dolet (s 25 cestujícími): 500 km
Taktický dolet: 350 km
Maximální přeletová vzdálenost: 930 km
Praktický dostup: 4 500 m
Stoupavost u země: 4,5 m/s
Únosnost: 4 000 kg
Hmotnost prázdného vrtulníku: 7 100 kg
Maximální vzletová hmotnost: 13 000 kg
Délka s otáčejícími se rotory: 25,35 m
Délka trupu: 18,22 m
Výška: 4,75 m
Průměr nosného rotoru: 21,29 m
Průměr vyrovnávacího rotoru: 3,91 m
Vystřihovánka má 11 stran dílů,3 strany návodových krezeb,2strany fotek modelu a po 1 stránce psaného návodu a textu o vrtulníku.
Model představuje vrtulník Mi-17 č.605 patřící do 37pluku transportních vrtulníků v Leczycy PL.
Ještě bych řekl že interier vrtulníku je poněkud odfláknutý takže sem se pustil do jeho ůprav (celý vnitřek nákladového prostoru jsem udělal znovu) a s tím souvisí i to že dělám otevřené boční dveře.
Začal sem žebry a vnitřní obšívkou na kterou sem nalepil boční polstrování.
Následovalo dodělání stropu...
...a stěny mezi nákl. prostorem a pilotní kabinou.
Přidána žebra.
Vnější obšívka,zatím vše sedělo.
Včera jsem dodělal zadní část draku,nevím kde se stala chyba ale scházelo mi cca 2mm obšívky .
Naposledy upravil(a) Vojta S dne ned 4.3.2012 20:24, celkem upraveno 3 x.
Re: Mi-17 / GPM / 1:33
Naposledy upravil(a) Vojta S dne sob 21.1.2012 23:13, celkem upraveno 1 x.
Re: Mi-17 / GPM / 1:33
Zdravím
Sem tu s dalším postupem,v minulých propršených dnech sem pokračoval interiérem pilotní kabiny,který mám skoro hotov.
Opět bylo nutno spoustu věcí předělat.
Pokračuji obšívkou,ty vrchní díly byly cca o 2mm delší takže sem musel zkracovat.Spodek docela pasoval.
Teť ještě musím doplnit pár věcí do interiéru a pak hurá na ten skleník .
Sem tu s dalším postupem,v minulých propršených dnech sem pokračoval interiérem pilotní kabiny,který mám skoro hotov.
Opět bylo nutno spoustu věcí předělat.
Pokračuji obšívkou,ty vrchní díly byly cca o 2mm delší takže sem musel zkracovat.Spodek docela pasoval.
Teť ještě musím doplnit pár věcí do interiéru a pak hurá na ten skleník .
Naposledy upravil(a) Vojta S dne sob 21.1.2012 23:13, celkem upraveno 1 x.
Re: Mi-17 / GPM / 1:33
Zdravím,
sem tu zpět s dalším postupem,jak sem psal minule na řadu přišla okna pilotní kabiny.Této části modelu sem se obával ale nakonec to dopadlo docela dobře,díly obšívky mi na sebe někde uplně přesně nenavazují ale to bude asi mejma volšovejma rukama .Boční vypouklá okna sem nepoužil protože ta bublina se nevejde do otvoru okna.
Dál sem pokračoval kostrou motorů.
sem tu zpět s dalším postupem,jak sem psal minule na řadu přišla okna pilotní kabiny.Této části modelu sem se obával ale nakonec to dopadlo docela dobře,díly obšívky mi na sebe někde uplně přesně nenavazují ale to bude asi mejma volšovejma rukama .Boční vypouklá okna sem nepoužil protože ta bublina se nevejde do otvoru okna.
Dál sem pokračoval kostrou motorů.
Re: Mi-17 / GPM / 1:33
Zdravím
Dnes se vrátila mamka s foťákem z lázní takže můžu dodat další foto.Obšívku vrchní části už mám skoro hotovou.
Další prací bylo naroubování ocasu na drak,drobek už má půl metru.
Taky jsem vykrouhal poslední díly kostry a slepil základ nádrží.
Dál sem pokračoval částí nad vraty nákladového prostoru,na levé straně mi to moc nepasovalo a je tam trochu větší mezera a nijak sestřihnout nebo posunout to potvora nešlo protože to na všechny strany vycházelo dosti chlupově a chybělo by zas někde inde.Ono se to v těch tlustejch čarách nakonec snat ztratí .
Dnes se vrátila mamka s foťákem z lázní takže můžu dodat další foto.Obšívku vrchní části už mám skoro hotovou.
Další prací bylo naroubování ocasu na drak,drobek už má půl metru.
Taky jsem vykrouhal poslední díly kostry a slepil základ nádrží.
Dál sem pokračoval částí nad vraty nákladového prostoru,na levé straně mi to moc nepasovalo a je tam trochu větší mezera a nijak sestřihnout nebo posunout to potvora nešlo protože to na všechny strany vycházelo dosti chlupově a chybělo by zas někde inde.Ono se to v těch tlustejch čarách nakonec snat ztratí .
Re: Mi-17 / GPM / 1:33
Zdravím všechny v novém roce,
přes svátky práce na vrtulníku polehoučku pokračovala.Slepil jsem vrata nákladového prostoru.Na netu jsem našel nejaké fotky hotového modelu ale ani na jedné nebyla vrata zavřená a teť už asi vím proč.Za prvé to samo nedrží zavřené a za druhé to tam celé moc nepasuje.Kostru vrat jsem měl na drak docela dobře napasovanou ale při nalepování obšívky se to zas pokroutilo,sem to pak násilím všelijak nakrucoval.No nakonec to dopadlo docela obstojně.Aby vrata držela v otevřené poloze udělal jsem z drátu takové vzpěry jako je tomu i na skutečném vrtulníku,jak udělat aby to drželo zavřené sem zatím nevymyslel.Jo a ještě chybí rub,takže jsem vnitřek polepil papírem a následně natřel.
přes svátky práce na vrtulníku polehoučku pokračovala.Slepil jsem vrata nákladového prostoru.Na netu jsem našel nejaké fotky hotového modelu ale ani na jedné nebyla vrata zavřená a teť už asi vím proč.Za prvé to samo nedrží zavřené a za druhé to tam celé moc nepasuje.Kostru vrat jsem měl na drak docela dobře napasovanou ale při nalepování obšívky se to zas pokroutilo,sem to pak násilím všelijak nakrucoval.No nakonec to dopadlo docela obstojně.Aby vrata držela v otevřené poloze udělal jsem z drátu takové vzpěry jako je tomu i na skutečném vrtulníku,jak udělat aby to drželo zavřené sem zatím nevymyslel.Jo a ještě chybí rub,takže jsem vnitřek polepil papírem a následně natřel.
Re: Mi-17 / GPM / 1:33
... neda mi to jinak, musim podekovat a predevsim pochvalit zpusob, jakym prispivas.
Uhlazene, graficky upravene, ciste a predevsim citelne prispevky. Peclivost je proste znat ... presne tak, jako na modelu samem.
Diky
Uhlazene, graficky upravene, ciste a predevsim citelne prispevky. Peclivost je proste znat ... presne tak, jako na modelu samem.
Diky
Re: Mi-17 / GPM / 1:33
Mechu, naprostý souhlas s Tvými slovy. Takovouto představu o reportu ze stavby má zdejší moderátorský tým - pěkné fotky + srozumitelný komentář co má hlavu a patu + upozornění na chybky pro případné další stavitele. I za mne palec nahoru.
Re: Mi-17 / GPM / 1:33
Krasne prepracovane detaily bez jedinej chybicky. Tie hrube ciary trosku rusia celkovy dojem a ak niekedy vyjde re-edit a bude to nejak vyriesenie, tak mozno si model aj zakupim. Aj ked taketo zaoblenia mozno budu nad moje sily.