Tatra T-18 /GPM/ 1:25 - Hotovo
Napsal: čtv 13.9.2012 7:31
Po tom co jsem dodělal německý pancéřák jsem si chtěl malinko odpočinout a tak jsem se pustil do tohoto drobka. Bude to další přírustek do série " Září 39" kterou se tak nějak snažím zkompletovat
Něco málo o předloze:
Drezína se vyráběla v letech 1925 - 27 v kopřivnické tatře údajně na žádost Polska. Poláci odebrali 6 kompletních strojů a 9 podvozků i s motory. V naší armádě se drezína příliš neosvědčila a sloužil u nás jen jeden stroj u železničního vojska v Milovicích k výcviku.
Velkou nevýhodou drezíny byla malá rychlost a slabý motor. Naopak balistické vlastnosti korby a jejího pancéřování byly velmi dobré.Výzbroj kterou tvořili kulomety(2x vz.7/24 v Čs. Armádě a wz.30 + wz.25 v Polsku) byla umístněná v otočné věžičce na korbě. Posádku tvořilo 3 - 5 mužů. Drezína také vezla jednoduchý manipulační systém se dvěma krátkými kolejnicemi, díky nimž mohla uhnout z kolejí projíždějícím vlakům.
Tatra T-18 měřila na délku přes 3,5 metru a na výšku měla těsně přes 2 metry. Vážila plně naložená skoro 5,5 tuny a dosahovala maximální rychlosti 50 km/h, přičemž akční rádius činil 700 km.
Vystřihovánka nabízí tři varianty kamufláže (Československou, Polskou a Německou) dlouho jsem uvažoval o Čs. kamu ale nějak mě nepadla do oka (snad později ji udělám) a tak jsem se pustil do polské. Stavbu jsem začal výzbrojí a podvozkem. a jak jsem psal na začátku....zatím je to pohodové lepení. Akorát papír se mě zdá oproti jiným modelům od GPM poněkud silnější. Asi je to tím že jsem doteď dělal jen devadesátkové ročníky
Něco málo o předloze:
Drezína se vyráběla v letech 1925 - 27 v kopřivnické tatře údajně na žádost Polska. Poláci odebrali 6 kompletních strojů a 9 podvozků i s motory. V naší armádě se drezína příliš neosvědčila a sloužil u nás jen jeden stroj u železničního vojska v Milovicích k výcviku.
Velkou nevýhodou drezíny byla malá rychlost a slabý motor. Naopak balistické vlastnosti korby a jejího pancéřování byly velmi dobré.Výzbroj kterou tvořili kulomety(2x vz.7/24 v Čs. Armádě a wz.30 + wz.25 v Polsku) byla umístněná v otočné věžičce na korbě. Posádku tvořilo 3 - 5 mužů. Drezína také vezla jednoduchý manipulační systém se dvěma krátkými kolejnicemi, díky nimž mohla uhnout z kolejí projíždějícím vlakům.
Tatra T-18 měřila na délku přes 3,5 metru a na výšku měla těsně přes 2 metry. Vážila plně naložená skoro 5,5 tuny a dosahovala maximální rychlosti 50 km/h, přičemž akční rádius činil 700 km.
Vystřihovánka nabízí tři varianty kamufláže (Československou, Polskou a Německou) dlouho jsem uvažoval o Čs. kamu ale nějak mě nepadla do oka (snad později ji udělám) a tak jsem se pustil do polské. Stavbu jsem začal výzbrojí a podvozkem. a jak jsem psal na začátku....zatím je to pohodové lepení. Akorát papír se mě zdá oproti jiným modelům od GPM poněkud silnější. Asi je to tím že jsem doteď dělal jen devadesátkové ročníky