Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43 / HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Nebyl jsem spokojen s tím, jak jsem napoprvé spatlal pákové tlumiče, tak jsem je dnes spatlal znovu, ze zálohy:
Je to lepší, ale pořád to není ono. Takže příští 2 měsíce budu patlat jen pákové tlumiče, dokud se to nenaučím
...
...
...
Ne. Kašlu na to. To bych se mohl rovnou přestěhovat o půl kilometru vedle, do tohoto zařízení.
Je to lepší, ale pořád to není ono. Takže příští 2 měsíce budu patlat jen pákové tlumiče, dokud se to nenaučím
...
...
...
Ne. Kašlu na to. To bych se mohl rovnou přestěhovat o půl kilometru vedle, do tohoto zařízení.
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Tak to zevnitř natři černou barvou.
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Není třeba to natírat, pokud se na to nedíváš vyloženě proti ostrému světlu, tak nic neprosvítá. A i kdyby jo, tak u skutečných Ikarů byla často ta harmonika také jako řešeto, hlavně v horní části. V našem jediném městském exempláři kdysi skrz měch pršelo a sněžilo dovnitř, tak to vycpávali hadrama a nakonec nad tím nainstalovali laminátovou stříšku.
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Tmu uvnitř modelu jsem si nakonec pojistil stínítkem z černého papíru:
V životě kloubového autobusu je jeden zásadní okamžik, a sice "svatba" přední a zadní části autobusu. Na mém modelu tento okamžik nastal právě dnes:
Detail pákových tlumičů:
Pohled zespodu:
Samozřejmě jsem vyzkoušel funkčnost mechanismu zatáčení zadní řiditelné nápravy, i pákových tlumičů. Funguje to, z čehož mám radost jak malý kluk.
Tak už mi chybí jen "bižuterie" (koncová světla a blinkry), zakrytovat spodek, udělat kola, a bude hotovo. Pokračování příště.
PS: Omlouvám se za kvalitu některých fotek. Finále budu rozhodně fotit za denního světla.
V životě kloubového autobusu je jeden zásadní okamžik, a sice "svatba" přední a zadní části autobusu. Na mém modelu tento okamžik nastal právě dnes:
Detail pákových tlumičů:
Pohled zespodu:
Samozřejmě jsem vyzkoušel funkčnost mechanismu zatáčení zadní řiditelné nápravy, i pákových tlumičů. Funguje to, z čehož mám radost jak malý kluk.
Tak už mi chybí jen "bižuterie" (koncová světla a blinkry), zakrytovat spodek, udělat kola, a bude hotovo. Pokračování příště.
PS: Omlouvám se za kvalitu některých fotek. Finále budu rozhodně fotit za denního světla.
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Papírový pneuservis:
Nesmějte se moc nahlas, prosím. Jsou to moje první klasicky bombírovaná kola formou "čistostavby". (Na Karose jsem bombíroval takovou prapodivnou metodou, a přestříkal jsem je barvou pneu).
Ta fotka je ještě docela "milosrdná", neukazuje největší průšvihy. Nechám je pěkně schované. Na tenhle model se prostě nebude koukat zespodu.
Nesmějte se moc nahlas, prosím. Jsou to moje první klasicky bombírovaná kola formou "čistostavby". (Na Karose jsem bombíroval takovou prapodivnou metodou, a přestříkal jsem je barvou pneu).
Ta fotka je ještě docela "milosrdná", neukazuje největší průšvihy. Nechám je pěkně schované. Na tenhle model se prostě nebude koukat zespodu.
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
já se nesměju, vypadají líp, jak ode mě.
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Mě se to líbí
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Díky pánové.
To znamená, že jsem to dobře vyfotil
O víkendu to snad dotáhnu do definitivního konce.
To znamená, že jsem to dobře vyfotil
O víkendu to snad dotáhnu do definitivního konce.
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Teď už jenom nasadit kola a čabajka je hotová A tvůj další model bude také autobus
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Dočkej času jako husa pekáče.
Až to dopatlám, tak mám od synátora zakázku na jednu sklápěčku od Betexy (hlvně se jí musí točit kola), a "pak uvidíme", řekl slepej.
Až to dopatlám, tak mám od synátora zakázku na jednu sklápěčku od Betexy (hlvně se jí musí točit kola), a "pak uvidíme", řekl slepej.
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Myslíš tu oranžovou , co je s tím nakladačem ZTS?
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43
Jedna sranda-fotka částečně levitující čabajky:
Je na tom dobře vidět, že krycí měch poněkud prohýbá autobus do oblouku směrem nahoru. Je to tím, že kloubové spojení je hodně dole - tam je tedy vzdálenost mezi přední a zadní částí busu natvrdo daná. V horní části je ale vše flexibilní, jak měch, tak pákové tlumiče. No, a měch má neustále tendenci se roztahovat zpět do roviny. Domlouval jsem mu (kolíčkama na prádlo), ale je to houby platné... Ona to gravitace časem srovná.
No a teď už něco málo fotek hotového autobusu. Je to zatím foceno pouze na mém patlalském pracovišti za svitu dvou lampiček. Zítra udělám pořádné snímky za denního světla. (Teď jsou ty dny tak krátké, že sebou musí člověk pohnout, aby to stihnul, než se zase setmí...)
That's all, folks!
Je na tom dobře vidět, že krycí měch poněkud prohýbá autobus do oblouku směrem nahoru. Je to tím, že kloubové spojení je hodně dole - tam je tedy vzdálenost mezi přední a zadní částí busu natvrdo daná. V horní části je ale vše flexibilní, jak měch, tak pákové tlumiče. No, a měch má neustále tendenci se roztahovat zpět do roviny. Domlouval jsem mu (kolíčkama na prádlo), ale je to houby platné... Ona to gravitace časem srovná.
No a teď už něco málo fotek hotového autobusu. Je to zatím foceno pouze na mém patlalském pracovišti za svitu dvou lampiček. Zítra udělám pořádné snímky za denního světla. (Teď jsou ty dny tak krátké, že sebou musí člověk pohnout, aby to stihnul, než se zase setmí...)
That's all, folks!
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43 / HOTOVO
@Opel123: Jo, přesně tu mám na mysli. Jdu do toho říznout.
Re: Ikarus 280.08 / EasyWorks / 1:43 / HOTOVO
Fotky za denního světla (slunce tu pořád leze za mraky, takže jsem stihnul jen jeden slunečný snímek... ):
Po roce a čtvrt patlání jsem pořád těžce ve fázi sbírání zkušeností. Vždy, když něco dokončím, tak vím, co příště udělat jinak...
Třeba ten měch... Až budu dělat druhou čabajku, začnu právě tímto dílem. Poskládám ho do harmoniky, zatížím a nechám ho tak alespoň měsíc. Pak snad nebude prohýbat celý autobus do oblouku.
Ale baví mně to.
Po roce a čtvrt patlání jsem pořád těžce ve fázi sbírání zkušeností. Vždy, když něco dokončím, tak vím, co příště udělat jinak...
Třeba ten měch... Až budu dělat druhou čabajku, začnu právě tímto dílem. Poskládám ho do harmoniky, zatížím a nechám ho tak alespoň měsíc. Pak snad nebude prohýbat celý autobus do oblouku.
Ale baví mně to.