Ferrari F2008 - F. Massa / FT / 1:24
Moderátoři: Zdeněk-TEO, Zrzek
Ferrari F2008 - F. Massa / FT / 1:24
Další z deštivého závodu na Monze 2008 je nedávno vydané Ferrari F2008. Vybral jsem verzi Felipeho Massy, který ten rok bojoval o titul až do posledního závodu. Tímto monopostem tak plynule navážu na FW30 viewtopic.php?f=55&t=1281" onclick="window.open(this.href);return false;, které mu stálo po boku na startu závodu. Felipe Massa v sobotní kvalifikaci nezaváhal jako jiní favorité, prošel do třetí části kvalifikace a vyjel si šestou startovní pozici. V závodě podal dobrý výkon s ohledem na problémy s brzdami a pneumatikami, předvedl krásný souboj s Rosbergem, na kterého od 13. do 15. kola útočil a nakonec se mu podařilo jej předjet. V cíli byl odmávnut na šestém místě před jeho velkým rivalem v boji o titul Lewisem Hamiltonem.
Jezdec: 2. Felipe Massa, Brazílie
Tým: Scuderia Ferrari Marlboro
Vůz: Ferrari F2008
Motor: Ferrari 056, V8 90°
Zdvihový objem: 2.398 cm³
Převodovka: Ferrari 7-stupňová poloautomatická sekvenční s elektronickou kontrolou
Brzdy: Brembo
Palivo: Shell V-Power ULG64
Mazivo: Shell SL 1098
Vstřikování Magneti Marelli
Palivový systém Magneti Marelli
Pneumatiky: Bridgestone Potenza
VC Itálie, Autodromo Nazionale Monza, 14. září 2008:
Souboj Massa x Rosberg:
Stavbu jsem zahájil tradičně koly. Záměrně jsem si vybral dezén do silného deště, který není součástí šmikajdy. Ten dezén se mi 1. více líbí a za 2. aby F2008 ladila s FW30, který má tento dezén také. Jsem si vědom chybky, která tím nastala (nesedí teď značení na bočnicích kol, které jsou LW - RW = LEFT - RIGHT WET, mělo by být LXW - RXW = LEFT - RIGHT EXTREME WET), ale až tak moc mě nebolí. Bočnice jsem už nabombíroval a ještě si s nimi více pohraji, aby přechod běhounu a bočnic byl zaoblen:
Jezdec: 2. Felipe Massa, Brazílie
Tým: Scuderia Ferrari Marlboro
Vůz: Ferrari F2008
Motor: Ferrari 056, V8 90°
Zdvihový objem: 2.398 cm³
Převodovka: Ferrari 7-stupňová poloautomatická sekvenční s elektronickou kontrolou
Brzdy: Brembo
Palivo: Shell V-Power ULG64
Mazivo: Shell SL 1098
Vstřikování Magneti Marelli
Palivový systém Magneti Marelli
Pneumatiky: Bridgestone Potenza
VC Itálie, Autodromo Nazionale Monza, 14. září 2008:
Souboj Massa x Rosberg:
Stavbu jsem zahájil tradičně koly. Záměrně jsem si vybral dezén do silného deště, který není součástí šmikajdy. Ten dezén se mi 1. více líbí a za 2. aby F2008 ladila s FW30, který má tento dezén také. Jsem si vědom chybky, která tím nastala (nesedí teď značení na bočnicích kol, které jsou LW - RW = LEFT - RIGHT WET, mělo by být LXW - RXW = LEFT - RIGHT EXTREME WET), ale až tak moc mě nebolí. Bočnice jsem už nabombíroval a ještě si s nimi více pohraji, aby přechod běhounu a bočnic byl zaoblen:
Re: Ferrari F2008 - F. Massa / FT / 1:24
Další na řadě v mém postupu jsou závěsy. U předního zavěšení kol jsem vyříznul malou mezírku v horních trojúhelníkových ramenech (není to graficky znázorněno), ve skutečnosti byly rozděleny podle fotky vlevo. Dále jsem vytvaroval díly 102a, 102b, 107a, 107b, které se přelepují přes závěsy, do aerodynamického tvaru kapky.
Re: Ferrari F2008 - F. Massa / FT / 1:24
Postupuji trochu jinak než ostatní F1 modeláři, nejdříve si připravím jednotlivé díly na osazení.
Deflektory, které jsem trochu zaoblil:
Pokračuji svým tradičním způsobem stavět a tvarovat podle fotek a přiblížit tak model co nejvíce reálnému vozu. Hodně tak ale narazím na malé nepřesnosti, jako nyní a doufám, že to pomůže při nějaké reedici tohoto vozu.
Držáky 138 a 139 by měly být zabarveny černě (na obrázcích vyznačeno modře v kroužku a šipkou), což půjde udělat v mém případě snadno, nějaký "karbon" mi ještě zbyl z minulého F2007. Co ale už nepůjde, díl 137 by měl mít ty dvě vnější plochy celé červené bez toho černého orámování. Díl 137 jsem si doplnil o malé plošky (znázorněné zelenýma šipkama), ale musel jsem je díky tomu orámování natřít černou namísto červené.
Zadní křídlo:
Přední křídlo:
Kokpit:
Drobotina na osazení hotova. Při stavbě dejte pozor na levé zrcátko, Massa měl na něm osazenou kameru viz. modrá šipka. Ve vystřihovánce je správně vyznačena namalovanou imitací, já jí jen vylepšil o plastičtější vzhled malou vybouleninou.
Verze Raikkonen kameru na zrcátku nemá, ale zase jí má na malém křidélku vpředu (díl 196). Pozor tedy na správné použití dílů, ve vystřihovánce je podbarvení čísel těchto dílů správné.
A nyní už příjde na řadu samotný monopost....
Deflektory, které jsem trochu zaoblil:
Pokračuji svým tradičním způsobem stavět a tvarovat podle fotek a přiblížit tak model co nejvíce reálnému vozu. Hodně tak ale narazím na malé nepřesnosti, jako nyní a doufám, že to pomůže při nějaké reedici tohoto vozu.
Držáky 138 a 139 by měly být zabarveny černě (na obrázcích vyznačeno modře v kroužku a šipkou), což půjde udělat v mém případě snadno, nějaký "karbon" mi ještě zbyl z minulého F2007. Co ale už nepůjde, díl 137 by měl mít ty dvě vnější plochy celé červené bez toho černého orámování. Díl 137 jsem si doplnil o malé plošky (znázorněné zelenýma šipkama), ale musel jsem je díky tomu orámování natřít černou namísto červené.
Zadní křídlo:
Přední křídlo:
Kokpit:
Drobotina na osazení hotova. Při stavbě dejte pozor na levé zrcátko, Massa měl na něm osazenou kameru viz. modrá šipka. Ve vystřihovánce je správně vyznačena namalovanou imitací, já jí jen vylepšil o plastičtější vzhled malou vybouleninou.
Verze Raikkonen kameru na zrcátku nemá, ale zase jí má na malém křidélku vpředu (díl 196). Pozor tedy na správné použití dílů, ve vystřihovánce je podbarvení čísel těchto dílů správné.
A nyní už příjde na řadu samotný monopost....
Re: Ferrari F2008 - F. Massa / FT / 1:24
Trochu jsem zapracoval na šasi samotném, jen jsem si trochu pozměnil pořadí a postup z návodu při kompletování všech částí dohromady podle svého. Možná to pomůže i dalším:
Po sestavení trupu jsem vynechal vlepení kokpitu. Komín a zadní část jsem udělal jak návod káže a pro přilepení k trupu jsem postupoval v pořadí podle fotky:
1. Kostru jsem nesestavil podle návodu, ale pomocná žebra R7 a R8 přilepil samostatně k žebrům R6 a R9 (zvojil)
2. Poté jsem přes tyto žebra nalepil bočnice
3. Teprve pak jsem přilepil chlopně u opěrky hlavy a ochranného límce
4. A na závěr, až když už bylo vše u sebe, jsem tam vlepil kokpit
Až poté dolepím celou kostru (postupně R10 a na závěr R12). Tento postup mi vyšel jako jednodušší na přesnost a navíc tam nepřekáží kokpit.
Výsledek:
Po sestavení trupu jsem vynechal vlepení kokpitu. Komín a zadní část jsem udělal jak návod káže a pro přilepení k trupu jsem postupoval v pořadí podle fotky:
1. Kostru jsem nesestavil podle návodu, ale pomocná žebra R7 a R8 přilepil samostatně k žebrům R6 a R9 (zvojil)
2. Poté jsem přes tyto žebra nalepil bočnice
3. Teprve pak jsem přilepil chlopně u opěrky hlavy a ochranného límce
4. A na závěr, až když už bylo vše u sebe, jsem tam vlepil kokpit
Až poté dolepím celou kostru (postupně R10 a na závěr R12). Tento postup mi vyšel jako jednodušší na přesnost a navíc tam nepřekáží kokpit.
Výsledek:
Re: Ferrari F2008 - F. Massa / FT / 1:24
Při tvarování aerodynamických křidélek jsem si díly 112, 113, 115, 116 upravil prostřihem (zeleně). V reálu tam byla malá mezírka (vpravo vyznačeno šipkami).
Samotný monopost, kde jsem se nevyhnul několika chybám a modelářských kiksů...
...a teď příjde na řadu už jen osazování všeho, co už mám přichystané.
Už před časem jsem si připravil airbox, který tam budu osazovat až před koncem stavby kvůli rovnému osazení (až bude stát na kolech a bude vidět přesná rovina). V dolní části jsem airbox zaoblil podle reálné fotky (vlevo žlutě vyznačeno), šmikajda naznačuje rýhování. Navíc by bylo dobré tento díl (č. 55) upravit, aby se spojoval ve spodní části uprostřed jako to mají všechny ostatní modely. Spoj by tak nenarušoval zaoblení.
Žebro R10 jsem nastříbřil namísto načernil, přes vyřezané žebra je v tomto odstínu tak imitován chladící systém. Výfuky budou z dutinek o stejném průměru namísto dílů 186, 189.
Trochu jsem pokročil a osadil jsem deflektory vpředu:
Moc času jsem před Vánoci neměl, snad to doženu a dokončím teď před koncem roku.
Krásné Vánoce všem...
Samotný monopost, kde jsem se nevyhnul několika chybám a modelářských kiksů...
...a teď příjde na řadu už jen osazování všeho, co už mám přichystané.
Už před časem jsem si připravil airbox, který tam budu osazovat až před koncem stavby kvůli rovnému osazení (až bude stát na kolech a bude vidět přesná rovina). V dolní části jsem airbox zaoblil podle reálné fotky (vlevo žlutě vyznačeno), šmikajda naznačuje rýhování. Navíc by bylo dobré tento díl (č. 55) upravit, aby se spojoval ve spodní části uprostřed jako to mají všechny ostatní modely. Spoj by tak nenarušoval zaoblení.
Žebro R10 jsem nastříbřil namísto načernil, přes vyřezané žebra je v tomto odstínu tak imitován chladící systém. Výfuky budou z dutinek o stejném průměru namísto dílů 186, 189.
Trochu jsem pokročil a osadil jsem deflektory vpředu:
Moc času jsem před Vánoci neměl, snad to doženu a dokončím teď před koncem roku.
Krásné Vánoce všem...
Re: Ferrari F2008 - F. Massa / FT / 1:24
K modelu jsem přilepil přední i zadní zavěšení kol; zadní osu jsem udělal jako poloosy (délka 52 mm), náboje budu dělat zvlášť (asi 4 mm délka se zakulacením) a vsadím je do zadních kol ještě před jejich přilepením k poloosám a zavěšení.
Jen se mi nezdá díl 176, který znázorňuje ochranný výčnělek. Tvar by měl být podle fotky vlevo (černá šipka na něj ukazuje), ve šmikajdě by potřeboval proto upravit. Já to vyřešil vyřezáním si svého výčnělku podle fotky, hodila se mi tak proto červená plocha s náhradními reklamami ve šmikajdě.
Jen se mi nezdá díl 176, který znázorňuje ochranný výčnělek. Tvar by měl být podle fotky vlevo (černá šipka na něj ukazuje), ve šmikajdě by potřeboval proto upravit. Já to vyřešil vyřezáním si svého výčnělku podle fotky, hodila se mi tak proto červená plocha s náhradními reklamami ve šmikajdě.
Re: Ferrari F2008 - F. Massa / FT / 1:24
Ještě zde upozorním na pilíře zadního křídla 86 a 87. Podle fotky z reálu vlevo mi připadá, že pilíře jsou rovnoběžné. Prořezávací díry na převodovce 15 (fotka pravo) pro pilíře jsou od sebe 3,5 mm, což mi připadá málo vzhledem k větší mezeře mezi pilíři na fotce v reálu.. A na spodním plátě zadního křídla 89 mi vychází mezera 5 mm, což je ideální. Tudíž i na převodovce by měly být 5 mm od sebe, aby pilíře byly rovnoběžné a s ideální mezerou.
Myslím, že je to vidět i na Reného fotkách z betastavby http://www.cashpick.cz/forum/viewtopic. ... 4&start=60" onclick="window.open(this.href);return false; , jak jsou tyto dva pilíře různoběžné. Je to asi chybka v konstrukci, stačí tedy vyřezat díry na převodovce 15 dál od sebe a původní červené prořezy zaretušujte.
Pomalu finišuji a zítra při prvním závodě turné čtyř můstků to snad zakončím...už se moc těším na obojí
Myslím, že je to vidět i na Reného fotkách z betastavby http://www.cashpick.cz/forum/viewtopic. ... 4&start=60" onclick="window.open(this.href);return false; , jak jsou tyto dva pilíře různoběžné. Je to asi chybka v konstrukci, stačí tedy vyřezat díry na převodovce 15 dál od sebe a původní červené prořezy zaretušujte.
Pomalu finišuji a zítra při prvním závodě turné čtyř můstků to snad zakončím...už se moc těším na obojí
Re: Ferrari F2008 - F. Massa / FT / 1:24
Monopost Ferrari F2008 z Italské GP 2008 je hotov:
Ještě náhledy na různé detaily; Model jsem doplnil o pojistku vypínání elektroniky, dále pak kameru na levém zrcátku, větrný štítek před kokpitem nebo hák na zvedání monopostu vzadu pod převodovkou.
Děkuji všem za přízeň, užitečné rady i povzbuzování při stavbě, která trvala celkem 4 měsíce (mojí vinou, pokud bych stavěl pravidelně, bylo by potřeba asi o polovinu méně času). Ještě musím upozornit na kola, která jsem záměrně udělal v mokrém dezénu, avšak nesouhlasí tak jejich značení na bočnicích. Mě se tento dezén více líbí.
Dávám zde i pár odkazů na fotky reálného vozu, ze kterých jsem studoval detaily a které jsem se snažil přenést na model:
http://www.f1technical.net/forum/viewto ... 968d3fd19a" onclick="window.open(this.href);return false;
http://finemodelcars.com/hi-res/gallery ... brazil.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorsport.com/#!/f1/photo/m ... 8&sz=1&s=2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorsport.com/#!/f1/photo/m ... 6&sz=1&s=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Hodně nápomocná mi byla i Reného betastavba zde: http://www.cashpick.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=1924" onclick="window.open(this.href);return false;
Lukáš
Ještě náhledy na různé detaily; Model jsem doplnil o pojistku vypínání elektroniky, dále pak kameru na levém zrcátku, větrný štítek před kokpitem nebo hák na zvedání monopostu vzadu pod převodovkou.
Děkuji všem za přízeň, užitečné rady i povzbuzování při stavbě, která trvala celkem 4 měsíce (mojí vinou, pokud bych stavěl pravidelně, bylo by potřeba asi o polovinu méně času). Ještě musím upozornit na kola, která jsem záměrně udělal v mokrém dezénu, avšak nesouhlasí tak jejich značení na bočnicích. Mě se tento dezén více líbí.
Dávám zde i pár odkazů na fotky reálného vozu, ze kterých jsem studoval detaily a které jsem se snažil přenést na model:
http://www.f1technical.net/forum/viewto ... 968d3fd19a" onclick="window.open(this.href);return false;
http://finemodelcars.com/hi-res/gallery ... brazil.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorsport.com/#!/f1/photo/m ... 8&sz=1&s=2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorsport.com/#!/f1/photo/m ... 6&sz=1&s=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Hodně nápomocná mi byla i Reného betastavba zde: http://www.cashpick.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=1924" onclick="window.open(this.href);return false;
Lukáš
Re: Ferrari F2008 - F. Massa / FT / 1:24
Gratuluji, moc povedené; ostatně jako vždy
Re: Ferrari F2008 - F. Massa / FT / 1:24
Po určitých výtkách na Cashpickovi jsem tento model konečně zfinalizoval, na poslední fotce jsou oba modely z Monzy 2008 spolu.
Naposledy upravil(a) Lucas80 dne ned 1.9.2013 12:06, celkem upraveno 1 x.
- Aki
- Moderátor
- Příspěvky: 1734
- Registrován: pát 20.1.2012 23:27
- Bydliště: doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ferrari F2008 - F. Massa / FT / 1:24
po všech stránkách naprosto dokonalý, tady jde jenom smeknout...