hm.. zajimavy konicek. V jakem je meritku? tipuju tak 1:3.. vidim kun pri plaveni v rece, kun v jeteli, koupajici se kun, kun pri praci v lese, pri praci na poli. Fotografie jiste zajimave, ale nezlob se, musim rict ze tehle model kone se ti moc nepovedl, radeji zustan u techniky, ta ti de lepe.. dyt to vypada jako peshromadko.s píše:Taky trochu jiný "koníček"
Neškodné návnadné detoxikační téma IV - jiné modelářství
Re: Neškodné návnadné detoxikační téma IV - jiné modelářství
- hromadko.s
- Příspěvky: 496
- Registrován: sob 21.1.2012 9:56
- Bydliště: Hlinsko v Čechách
Re: Neškodné návnadné detoxikační téma IV - jiné modelářství
Pravda, ještě musím doladit detaily
Re: Neškodné návnadné detoxikační téma IV - jiné modelářství
Kuba78: Díky. Tuto kategorii jsem se dá se říct učil sám. Je to paráda, když model stoupá vzhůru bez pomoci jakýchkoliv hejblátek na ovládači, jen vrtule a guma. Je ovšem problém, když model uletí (mě dost často). Mám i slušné výsledky, např.: vloni 7. místo na Mistrovství České republiky. I vy letci co mate plastove RC ptaky s nimi taky umíte pěkné věci. Jezdíme pravidelně na "Polétání s přáteli" na modelářské RCletiště u Uničova, tam se sjíždí celé okolí právě s RC modely. My jediní tam létáme s P-30.
Re: Neškodné návnadné detoxikační téma IV - jiné modelářství
Zařekl jsem se, že už ne, ale stejně mi to nedá, abych i já nepřispěl. Po té, co jsem před nějakým časem na sobě začal pozorovat příznaky tzv. syndromu vyhoření, využil jsem té šťastné skutečnosti, že oba moji synové dorůstají do věku, kdy si pro ně mohu kupovat i věci, jejichž pořízení by mi asi jinak v mašinérii rodinného rozpočtu jen těžko prošlo . Díky tomu jsem se mohl po létech vrátit ke své dětské lásce tj. modelové železnici. Začal jsem asi před pěti lety v královském měřítku, tedy H0 ( největší výběr a skutečně propracované a vysoce detailní modely) ,ovšem loňského jsem roku jsem se vrátil ke kořenům a konvertoval k TT. Menší prostorová i finanční náročnost, rozrůstající se nabídka českých předloh i mezi velkými výrobci mě a v neposlední řadě i „výchovné působení“ našich kolegů, jmenovitě Ondry Hejla a Jozkina mě nakonec přesvědčila abych dal tomuto pohrobkovi bývalé NDR šanci. Kolejiště zatím neexistuje, respektive pouze v maximálně zjednodušené verzi, umožňující provoz tří souprav v analogovém módu.
Na jaře tohoto roku jsem v pražské prodejně ZERBA v pasáži Černá růže narazil na plastikové stavebnice vagónů z LNH Jičín. Železniční modeláři je jistě dobře znají, prodávají se již víc jak dvacet let v různých provedeních, krabičkách, s doplňky i bez nich. Ty moje byly ještě prapůvodní pod značkou DOS ( znamená Dům Obchodu Svazarmu – neplést s druhdy rozšířeným operačním systémem), v poctivém igelitovém sáčku včetně návodu a papírového aršíku s čísly a popiskami, z nichž by se po přestříknutí bezbarvým lakem měli stát obtisky, to vše ve své době za poctivých 9,80 Kč. Stavebnic bylo vyrobeno několik druhů – mimo jiné nákladní vozy řady RaJ, Faccs, či osobní Baafx. Mě se poštěstilo zakoupit dvojici cisteren Ra (Uachs) a dva osobní vozy Bi/Be známé jako „dřeváky“, za velmi přijatelnou cenu – kus á 90,-Kč. Ze stránek specializovaných prodejců jsem pak objednal další dva dřeváky + služební Daa-k a k nim pár doplňků, neboť i když samotné stavebnice jsou až neuvěřitelně přesné, s minimem otřepů, přece jen si zaslouží pozvednout blíž úrovni, která je dnes v tomto odvětví obvyklá.
Takže nejprve cisterny, které sehráli roli zkušebních kusů. Postaveny prakticky bez úprav, původní jsou i plastová dvoukolí a také obtisky. Jedinou modernizací jsou dnes obvyklejší tzv. krátká spřáhla.
No, a tohle je zmíněný dřevák. Tady už jsem vylepšoval víc – kovová dvoukolí ,spřáhla uchycená v magnetických kinematikách, nové obtisky. A co není vůbec vidět, alespoň základní interiér.
A takhle vypadá kompletní souprava, jen by to chtělo parní lokomotivu. No, snad časem.
Samozřejmě modely je třeba bezpečně skladovat, chránit před prachem a poškozením. Aby to dostalo úroveň, pohrál jsem si trochu s grafickým editorem a vytvořil takovéto krabičky. No, nic moc originálního, ale svůj účel splňují.
Jen malá poznámka ke stavbě. Jak už jsem se zmiňoval, stavebnice jsou vzhledem k době vzniku neuvěřitelně přesné. Stačí jen opatrně oddělovat od rámečků a opatrně lepit, tmel prakticky není potřeba. Povrch je stříkaný pomocí sprejů TAMYA, patinu jsem neznázorňoval. Chybí některé detaily např.madla u schůdků, ale to je záměr, stejně by při běžném provozu dlouho nevydržela.
A ještě jedna maličkost, kterou se opět vracím na půdu papíráků. Kolejiště je třeba „zadomnit“ , tedy zaplnit správnou architekturou. Záměr použít domečky ze stavebnic přímo k tomuto účelu určených jsem záhy opustil. Výrobky firmy AUHAGEN ( ex. VERO ) jsou přesně takové, jak si je pamatuju ze svého dětství – nepřesné, s masívními otřepy a nálitky, prostě těžko slepitelná hrůza . A navíc ty ceny… Co bych to ale byl za patlala, kdybych si nedokázal poradit. Inspiraci jsem našel na stránkách gleimo.de Stačilo několik večerů strávených hledáním a stahováním patřičných textur, potom pár dní s grafickým editorem a převážně za pomocí za příkazů vyber, vlož a kopíruj vzniklo několik objektů, které tak zhruba pokrývají veškeré mé potřeby. Nádraží, vesnické domky, městská ulice, obchody. Samozřejmě maximálně jednoduché, každý slepitelný během pár minut a díky své jednoduchosti odolný proti poškození. Původně jsem o nich chtěl založit vlastní vlákno v sekci architektury, ale asi to nemá cenu. Nicméně, kdyby měl někdo o jednoduché a snadno sestavitelné stavbičky zájem, ve formátu bmp. či World je stále někde mám… A to je asi tak všechno.
Na jaře tohoto roku jsem v pražské prodejně ZERBA v pasáži Černá růže narazil na plastikové stavebnice vagónů z LNH Jičín. Železniční modeláři je jistě dobře znají, prodávají se již víc jak dvacet let v různých provedeních, krabičkách, s doplňky i bez nich. Ty moje byly ještě prapůvodní pod značkou DOS ( znamená Dům Obchodu Svazarmu – neplést s druhdy rozšířeným operačním systémem), v poctivém igelitovém sáčku včetně návodu a papírového aršíku s čísly a popiskami, z nichž by se po přestříknutí bezbarvým lakem měli stát obtisky, to vše ve své době za poctivých 9,80 Kč. Stavebnic bylo vyrobeno několik druhů – mimo jiné nákladní vozy řady RaJ, Faccs, či osobní Baafx. Mě se poštěstilo zakoupit dvojici cisteren Ra (Uachs) a dva osobní vozy Bi/Be známé jako „dřeváky“, za velmi přijatelnou cenu – kus á 90,-Kč. Ze stránek specializovaných prodejců jsem pak objednal další dva dřeváky + služební Daa-k a k nim pár doplňků, neboť i když samotné stavebnice jsou až neuvěřitelně přesné, s minimem otřepů, přece jen si zaslouží pozvednout blíž úrovni, která je dnes v tomto odvětví obvyklá.
Takže nejprve cisterny, které sehráli roli zkušebních kusů. Postaveny prakticky bez úprav, původní jsou i plastová dvoukolí a také obtisky. Jedinou modernizací jsou dnes obvyklejší tzv. krátká spřáhla.
No, a tohle je zmíněný dřevák. Tady už jsem vylepšoval víc – kovová dvoukolí ,spřáhla uchycená v magnetických kinematikách, nové obtisky. A co není vůbec vidět, alespoň základní interiér.
A takhle vypadá kompletní souprava, jen by to chtělo parní lokomotivu. No, snad časem.
Samozřejmě modely je třeba bezpečně skladovat, chránit před prachem a poškozením. Aby to dostalo úroveň, pohrál jsem si trochu s grafickým editorem a vytvořil takovéto krabičky. No, nic moc originálního, ale svůj účel splňují.
Jen malá poznámka ke stavbě. Jak už jsem se zmiňoval, stavebnice jsou vzhledem k době vzniku neuvěřitelně přesné. Stačí jen opatrně oddělovat od rámečků a opatrně lepit, tmel prakticky není potřeba. Povrch je stříkaný pomocí sprejů TAMYA, patinu jsem neznázorňoval. Chybí některé detaily např.madla u schůdků, ale to je záměr, stejně by při běžném provozu dlouho nevydržela.
A ještě jedna maličkost, kterou se opět vracím na půdu papíráků. Kolejiště je třeba „zadomnit“ , tedy zaplnit správnou architekturou. Záměr použít domečky ze stavebnic přímo k tomuto účelu určených jsem záhy opustil. Výrobky firmy AUHAGEN ( ex. VERO ) jsou přesně takové, jak si je pamatuju ze svého dětství – nepřesné, s masívními otřepy a nálitky, prostě těžko slepitelná hrůza . A navíc ty ceny… Co bych to ale byl za patlala, kdybych si nedokázal poradit. Inspiraci jsem našel na stránkách gleimo.de Stačilo několik večerů strávených hledáním a stahováním patřičných textur, potom pár dní s grafickým editorem a převážně za pomocí za příkazů vyber, vlož a kopíruj vzniklo několik objektů, které tak zhruba pokrývají veškeré mé potřeby. Nádraží, vesnické domky, městská ulice, obchody. Samozřejmě maximálně jednoduché, každý slepitelný během pár minut a díky své jednoduchosti odolný proti poškození. Původně jsem o nich chtěl založit vlastní vlákno v sekci architektury, ale asi to nemá cenu. Nicméně, kdyby měl někdo o jednoduché a snadno sestavitelné stavbičky zájem, ve formátu bmp. či World je stále někde mám… A to je asi tak všechno.
Re: Neškodné návnadné detoxikační téma IV - jiné modelářství
Viděli jste v neděli toulavou kameru? http://toulavakamera.ceskatelevize.cz/a ... sp?id=3702" onclick="window.open(this.href);return false; zaslouží si respekt
Re: Neškodné návnadné detoxikační téma IV - jiné modelářství
hele von staví některý modely podle betexy
Re: Neškodné návnadné detoxikační téma IV - jiné modelářství
treti fotografie odspodu, ta s tim prevlekem za motyla - mam to chapat tak ze jeden z konicku je pokus o bezmotorove letani?
PS a japato ze ten Emil nema na prdylce svastiku? dyt je takovej.. neuplnej.
PS a japato ze ten Emil nema na prdylce svastiku? dyt je takovej.. neuplnej.
Re: Neškodné návnadné detoxikační téma IV - jiné modelářství
O víkendu mi uletěl Trempík , balzový kluzák s konstrukčním křídlem hodina hledání nebyla úspěšná a v noci přišla bouřka , takže je stejně po něm ..ale letěl , jakoby to bylo naposled
Re: Neškodné návnadné detoxikační téma IV - jiné modelářství
Co máš z toho, mě to ulítává pořád. Dělám též balsové modely. Skoro ani nestačím stavět.