Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Kubo...???? Ty takovej světa znalej člověk a nevíš co má Karosa v místech pod řidičem? Tam jsou umístěna kamna - bufík a ten přeci potřebuje někam a někudy spaliny odfukovat. Takže lehká odpověď - je to výfuk.
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Model jsem dokončil, nafotil, předal nějaké připomínky Michalovi a příští týden se znova pustím do MDT.
Jak jsem psal již v předešlých příspěvcích, tak model skýtá alternativní SPZ Jihlavy nebo Havlíčkova Brodu. Jihlavská verze nemá přední mlhovky a zadní couvací světlo. Konstrukce modelu je klasická, stejná jako u předešlých modelů busů od Michala - nic složitého, ale u některých detailů je potřeba dbát pozornosti a trpělivosti. Při manipulaci s modelem se mi sem tam odloupla okrasná lišta, či se mi rozvrstvil papír na lemu blatníku a nějak jsem tomu nedokázal zabránit. Papír na tisk modelu jsem použil ten, na který tiskne Mega Graphic a to 140gr ofsetový. Domácí inkoustová Epsonka mi to snad vykresluje velice kvalitně.
Nyní pár fotek dokončeného modelu.
Jak jsem psal již v předešlých příspěvcích, tak model skýtá alternativní SPZ Jihlavy nebo Havlíčkova Brodu. Jihlavská verze nemá přední mlhovky a zadní couvací světlo. Konstrukce modelu je klasická, stejná jako u předešlých modelů busů od Michala - nic složitého, ale u některých detailů je potřeba dbát pozornosti a trpělivosti. Při manipulaci s modelem se mi sem tam odloupla okrasná lišta, či se mi rozvrstvil papír na lemu blatníku a nějak jsem tomu nedokázal zabránit. Papír na tisk modelu jsem použil ten, na který tiskne Mega Graphic a to 140gr ofsetový. Domácí inkoustová Epsonka mi to snad vykresluje velice kvalitně.
Nyní pár fotek dokončeného modelu.
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Radost tyhle bety dělat, což?
Pěkná škatule vznikla, ne že ne Autor to má taky v paži. A že jch vyjde víc - aspoň je porovnání. Docela by mě zajímalo, jak by vypadaly vedle sebe busy od MG a EW. Třeba to někde zorganizujeme
Asi měl Michal pravdu, že ten podélnej ohyb dlouhý strany by měl být míň vidět. Řešili jsme to už u žluťáka. Zlehýnka otlačit o hranu stolu nebo tak něco. Trochu z toho mám pocit, že jsi to ohnul moc a pak to vracel zpátky. Ta hrana z toho leze moc. Ale možná je to moje křivý oko...
Tady na tý fotce je to dobře vidět u těch dveří, co tim chci naznačit:
Pěkná škatule vznikla, ne že ne Autor to má taky v paži. A že jch vyjde víc - aspoň je porovnání. Docela by mě zajímalo, jak by vypadaly vedle sebe busy od MG a EW. Třeba to někde zorganizujeme
Asi měl Michal pravdu, že ten podélnej ohyb dlouhý strany by měl být míň vidět. Řešili jsme to už u žluťáka. Zlehýnka otlačit o hranu stolu nebo tak něco. Trochu z toho mám pocit, že jsi to ohnul moc a pak to vracel zpátky. Ta hrana z toho leze moc. Ale možná je to moje křivý oko...
Tady na tý fotce je to dobře vidět u těch dveří, co tim chci naznačit:
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Vojto....a víš, že mě to ale vůbec navadí?
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Tak určitě Bodenbach nebo nejpozději Neratowitz...Vojta Č. píše:Docela by mě zajímalo, jak by vypadaly vedle sebe busy od MG a EW. Třeba to někde zorganizujeme
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
no jo, nevim to.. nejsem znalec pres Karosy. ale zase kdyz nevim tak priznam a nebojim se zeptat u odborniku, ze?Zdeněk-TEO píše:Kubo...???? Ty takovej světa znalej člověk a nevíš co má Karosa v místech pod řidičem? Tam jsou umístěna kamna - bufík a ten přeci potřebuje někam a někudy spaliny odfukovat. Takže lehká odpověď - je to výfuk.
vsak v brode sem jel Karosou naposled snad este nekdy v devadesatych letech a nenapadlo me vlizt pod ni a zkoumat ji podvozek napadlo me ze by to byl bufik, ale myslel sem ze ten je jak v aute nekde vpredu a ma nejaky odfuk jen tak aby se nereklo, ne takovouhle rouru od kamen, to musi mit vykon ze to udela v buse saunu
-
- Příspěvky: 82
- Registrován: ned 5.2.2012 21:07
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Já se těším na busy obou výrobců. Vrací mě to do dětství, kdy jsem měl v merku na autobusovém nádraží ve Vyškově každou linku, jaký tam jezdí autobus, jakou měl SPZ. Dodnes si spoustu z nich pamatuju a pokud bych lepil jeden i druhej, určitě si tam dám SPZ autobusu, který mě někam vozíval. V šesté a sedmé třídě už jsem se naplno věnoval navrhování modelů a autobusy 1:32 tomu tenkrát vládly, měl jsem všechny čtyři modifikace karos, vše samozřejmě kresleno ručně a vzdáleno dnešnímu detailu, spíše to odpovídalo Karose MA z abíčka. na stole jsem měl improvizované autobusové nádraží, až měli rodiče starost, abych fakt neskončil za velkým volantem...
Jsem rád, že obě verze popisují jiný model C734, tohle je starší atmosférák, EW zase mladší turbo s obrysovými světly. Vypadají velice dobře oba dva a říkám si, proč jsem tak obyčejný,r elativně jednoduchý, ale přitom tak velice populární segment papírových modelů pro modeláře neobjevil dříve. Ale nikdo nemže dělat všechno, tak jdu zase střihnout do závodního jamalu (toho dakarského, ať tu jsou fotky co nejdřív...
Jsem rád, že obě verze popisují jiný model C734, tohle je starší atmosférák, EW zase mladší turbo s obrysovými světly. Vypadají velice dobře oba dva a říkám si, proč jsem tak obyčejný,r elativně jednoduchý, ale přitom tak velice populární segment papírových modelů pro modeláře neobjevil dříve. Ale nikdo nemže dělat všechno, tak jdu zase střihnout do závodního jamalu (toho dakarského, ať tu jsou fotky co nejdřív...
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
TEO je umelec a psycholog a koumes
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
tyhle staré východoněmecké bufíky akorát dělaly kravál, smrděly a žraly naftu - a občas chytaly samovolně, což občas vypadalo, že autobus hoří... (Saunu uměl udělat ten mrňavej bufík od Eberspächera v posledních typech, ačkoliv byl v rozměrech sotva poloviční, měl o 10 kW větší topný výkon.) Z toho taky vyšla jedna z největších sviňáren, co si občas autobusáci dělali navzájem, když se vzájemně neměli rádi - stačilo narafičit k "sahaře" (radiátor vepředu vpravo od řidiče, výdechy má nad schody) obal od romadůru (otrlejší nátury obětovaly celofán od dobře uleželých tvarůžků) a počkat, až si dotyčný "nebožák" zatopí...Kuba78 píše:...ze by to byl bufik, ale myslel sem ze ten je jak v aute nekde vpredu a ma nejaky odfuk jen tak aby se nereklo, ne takovouhle rouru od kamen, to musi mit vykon ze to udela v buse saunu
Jirka Vintr - koukám, že máme společné začátky
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Model je to hezký akorát mám jdnu poznámku když už jsou na podvozku znázorněné takové detaily .. zchází mi tam naznačení palivové nádrže která byla u Karos přes celou šíři vozidla od pravého boku přes střed rámu až k levému boku naopak podle toho jak je naznačena přední náprava to vypadá na tuhou nápravu ale přední náprava u Karos má mít polonápravová ramena
Takže Nádrž :
No a přední náprava skutečně vypadá jinak
Takže Nádrž :
No a přední náprava skutečně vypadá jinak
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Nádherný to počin.
V mé sbírce nesmí žádný autobus chybět
Ale kde je cockpit?
V mé sbírce nesmí žádný autobus chybět
Ale kde je cockpit?
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Kolegové jsem zde nový, ale web sleduji docela dlouho...
Mám jednu připomínku. Tento typ autobusu rozhodně neměl z výroby dvě zadní mlhovky, ale dvě zadní couvačky! Mlhovka (vlevo) přišla až s typem 73x.20.
Mám jednu připomínku. Tento typ autobusu rozhodně neměl z výroby dvě zadní mlhovky, ale dvě zadní couvačky! Mlhovka (vlevo) přišla až s typem 73x.20.
-
- Příspěvky: 53
- Registrován: pát 27.1.2012 13:28
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Díky Karlosi za připomínku....
Mám opraveno a Zdenda to na modelu přelepí.....
Mám opraveno a Zdenda to na modelu přelepí.....
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Zdravím, neměly by být přední dveře prosklené více dolů, stejně jako u LC 735.00?