Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Hezký večer přeji.Na stůl se mi dostal model linkového autobusu Karosa C 734.000 z konstrukční kanceláře Michala Antonického. Model je bílo-modrého zbarvení a předlohou mu byl vůz jihlavského ČSAD, který byl později prodán havlíčkobrodskému dopravci. Vystřihovánky bude obsahovat alternativní díly SPZ-étek Jihlavy a Havlíčkova Brodu.
Konstrukce modelu je stejná jako u předešlých modelů autobusů od Michal - nic nového zde hledat asi nebudu, takže ani interiér zde zkušený modelář i začátečník nenajdou. Obdobně jako u RTO LUX udělám i na tomto modelu kola s laserem vygravírovaným vzorkem pneumatik. To bude jediný tunning na modelu, ke kterému se odhodlám, jinak bude model sestaven s dílů vystřihovánky tak jak je autor navrhl.
Ilustrační foto předlohy použito CITYBUS.
Konstrukce modelu je stejná jako u předešlých modelů autobusů od Michal - nic nového zde hledat asi nebudu, takže ani interiér zde zkušený modelář i začátečník nenajdou. Obdobně jako u RTO LUX udělám i na tomto modelu kola s laserem vygravírovaným vzorkem pneumatik. To bude jediný tunning na modelu, ke kterému se odhodlám, jinak bude model sestaven s dílů vystřihovánky tak jak je autor navrhl.
Ilustrační foto předlohy použito CITYBUS.
Re: Karosa C 734.000 / M.Antonický / 1:43
Paráda!
Takže pokud jsem to správně pochopil, jde o beta stavbu?
V názvu modelu máš o jednu nulu navíc
Takže pokud jsem to správně pochopil, jde o beta stavbu?
V názvu modelu máš o jednu nulu navíc
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Děkuji za upozornění. Beta stavba? Ta už nejspíš proběhla u žluté dálkové verze. Spíše bych to viděl na promo stavbu novinky, která na Vás modeláře čeká, s následným nafocením hotového modelu na obálku vystřihovánky. Každopádně jsem Michalem požádán o kontrolu vystřihovánky, textu a kresby, tak doufám, že na něco nazapomenu.
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Trošku OT: řekl bych že je to taková malá rozcvička před tím co tě pak čeká
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
...pěkný protektor... ale ty nemají na předních kolech co dělat
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Vím, že to není dezén podle skutečnosti. Ale v zájmu modelovosti a náznaku něčeho, je to podle mě dobrá volba. Nemusím se až tak přibližovat reálné předloze, přeci. Modelařím - nědělám žádnou přesnou repliku.
- Aki
- Moderátor
- Příspěvky: 1734
- Registrován: pát 20.1.2012 23:27
- Bydliště: doma
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
myslím, že od amatéra to byl jenom vtípek - mezi bočnicí a běhounem je vidět maličká spára, která vypadá, jako kdyby se jednalo o pneumatiku protektorovanou, myslím, že o tvar vzrorku vůbec nešlo
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Téma jsem rozdělil a vlákna, která by mohla někoho pohoršovat, či se dotýkat, jsem přesunul do karantény....tam za nějaký čas zaniknou. Přednější zde je samotná stavba. Takže tzv. patlu zdar!
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Dovolil bych si *) sem ještě vrátit tuto záležitost:
jaký je rozdíl mezi typem 734.00 a 734.40?
- C734.00 je první sériové provedení, vyráběné v letech 1981 - 86 (do celozávodní dovolené v červenci), osazené nepřeplňovaným naftovým šestiválcem ML635. Zadní náprava je zpočátku typu Rába 018, později 118.
- C734.20 byl výrazně přepracovaný typ vyráběný od srpna 1986, základní rozdíl je v motoru, osazen je přeplňovaný šestiválec ML636, a zadní nápravě typu Rába 007. Vnější znaky jsou shodné s následujícími typy C734, některé z prvních vyrobených kusů neměly obrysová světla pod okapní lištou a byly olakovány v kombinaci bílá - okrová, všechny ale byly obuty do dušových pneumatik na 20" discích, jako předchozí provedení.
- C734.40 je provedení modelového roku 1989, vyráběné s drobnými obměnami komponentů cca do roku 1992. Sériově už jezdily na bezdušových pneumatikách na 22,5" discích.
- C734.1340 je poslední klasické provedení, vyráběné od roku 1992, jsou osazovány motory splňující ekologické normy Euro 0 (1992-93) a Euro 1 (1994-96), systémy ABS/ASR, nová zadní náprava Detva-Rockwell, od roku 1994 je osazen mezichladič s typickou mřížkou na zadní oblině na pravém boku a hydraulický retardér Voith.
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Jaké typy měly v zadním kole velký náboj podobně jako autobusy řady ŠM a od kterého roku nebo typy už byly náboje malé? Ještě bych měl dotaz ohledně sedadel, ve kterých typech byly nízké sedačky?
Na Karosu C 734 mám ještě jednu dávnější vzpomínky, kdy v ČSAD Broumov měli dva stejné autobusy s velkým nábojem v zadním kole a nízkými sedačkami, ale lišily se jen ve druhé řadě sedadel nad předním kolem, kdy v jednom buse byly sedačky vyvýšené a ve druhém byly otočené a vznikla čtyřka. To souviselo taky s typem busu nebo se to dělalo na přání odběratele?
Na Karosu C 734 mám ještě jednu dávnější vzpomínky, kdy v ČSAD Broumov měli dva stejné autobusy s velkým nábojem v zadním kole a nízkými sedačkami, ale lišily se jen ve druhé řadě sedadel nad předním kolem, kdy v jednom buse byly sedačky vyvýšené a ve druhém byly otočené a vznikla čtyřka. To souviselo taky s typem busu nebo se to dělalo na přání odběratele?
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
V letech 1981-83 se dávala do C734.00 Rába 018, která měla skříň kolových reduktorů shodnou s Š11. (Právě jsem zjistil zásadní nedostatek - návod k obsluze autobusů Š11 jsem nechal u našich doma.) Později se montovala náprava Rába 118. Od typu C734.20 se montovala Rába 007 bez kolových redukcí s malou nábou.pan Tau píše:Jaké typy měly v zadním kole velký náboj podobně jako autobusy řady ŠM a od kterého roku nebo typy už byly náboje malé? Ještě bych měl dotaz ohledně sedadel, ve kterých typech byly nízké sedačky?
Hlavy jednotlivých typů vypadaly takto:
První série měla sedačky na předním podběhu otočené proti směru jízdy, ale byly na to stížnosti, že je tam málo místa na nohy pro 4 lidi, tak se přešlo na ty vyvýšené. Nejsem si úplně jistej, jestli se současně změnil i tvar opěradla (zvýšilo se) a barvy potahu (hnědá koženka + žlutá hrubá látka namísto černé koženky a nepotaženého PUR opěradla, co se tak krásně drolilo).pan Tau píše:Na Karosu C 734 mám ještě jednu dávnější vzpomínky, kdy v ČSAD Broumov měli dva stejné autobusy s velkým nábojem v zadním kole a nízkými sedačkami, ale lišily se jen ve druhé řadě sedadel nad předním kolem, kdy v jednom buse byly sedačky vyvýšené a ve druhém byly otočené a vznikla čtyřka. To souviselo taky s typem busu nebo se to dělalo na přání odběratele?
- Zdeněk-TEO
- Moderátor
- Příspěvky: 1292
- Registrován: pon 12.12.2011 10:16
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Byl jsem požádán Michalem Antonickým, abych udělal pár fotek podlahy modelu. Takže dvě fotky jak vypadá nosný rám na modelu a následně dvě fotky s krytem pod motorovou částí a podlážky zavazadlových prostorů. Při stavbě modelu mě čeká už jen pár drobností - zpětná zrcátka, kryty ventilace a zadní poklop. Model z Jihlavskou SPZ, nemá zpátečkové světlo a je i bez předních mlhovek - v té době to prý nebylo ještě předepsáno.
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
vypadá opravdu pěkně, už se na ni těším, mě osobně se tahle líbí víc než Karosa od EW
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
co to je ten bazmek na podvozku vpredu pod ridicem? vypada to jak vyfuk nebo nejaky okap?
Re: Karosa C 734.00 / M.Antonický / 1:43
Jako rodilého broďáka mě potěší dvakrát tolik