Fiat 508 LAZIK /GPM 8´2006/ 1:25 - HOTOVO
Napsal: stř 11.7.2012 15:57
Historie roku 10/2010 - 2/2011....... Nedávno jsem rozpracovaného Lazika znovu vytáhl na světlo boží a pokusím se ho dodělat. Postup z "novodobé" stavby bude následovat:
Ahoj všem,
po dokončení Kettenkrada jsem měl ještě chuť trochu řezat, což je u mě poměrně neobvyklé. Vánoční dovolená je k tomu jako stvořená. Vybral jsem si "Lazika" a zkusím napsat pár řádků při jeho stavbě.
Něco o předloze (převzato ze serveru valka.cz):
Motor : řadový čtyřválec s rozvodem SV o objemu 995 cm3 SV
Výkon : 18kW (24 k)
Náhon : 4x2
Pérování listovými péry
Váha: 720 kg
Rozměry : 3515mm x 1400mm x 1380mm
Rozvor : 2300mm
Rozchod 1200 mm na obou nápravách
Brzdy : hydraulické
Max. rychlost : 85km/hod.
Výzbroj : -
Výroba : PZinž Varšava
Vyráběn v letech 1936 ? 1939 na základě licenčního automobilu Fiat Polski 508 III (v originále FIAT 508 Balila) otevřená karosérie se vyráběla jen pro armádu
Něco o modelu:
Vydavatel: GPM, 2006
Autor: Tomasz Debicki
Měřítko: 1:25
Stupeň složitosti: 3
Začal jsem se zpracováním kol. Konstrukce je zvláštní, ještě jsem se s takovou nesetkal. Běhoun i vnitřní disk se lepí jen na jednu pomocnou šablonu podlepenou kartonem. Plášť pak tvoří vždy dvě kruhové části na každé straně. Neobvyklé, ale zvládnutlené...
508-lazik/20101229193158-99947-n.jpg[/img][/url]
Poté jsem se věnoval podvozku. Zde je vše OK.
Ještě musím napsat, že jsem celou šmiknu nejprve napenetroval nitrolakem. Jednotlivé slepené části pak přebarvuji olejovými barvami od Ježíška. Teď jdu pomalu na motor...
Ahoj všem,
podařilo se mi sestavit motorovou jednotku. Ve šmikně chybí díl 4d, ten je třeba dodělat. Nejprve po sestavení:
Poté šel motor do "lakovny":
No a poté jse ho sesadil s podvozkem. Zde mi to lehce nevycházelo, takže jsem musel posunout podpěrné sloupky, které se mají zapasovat do výstupků podvozkového rámu. Nakonec jsem celkem spokojený:
Tak to je prozatím vše. Teď čeká Lazika převoz 430 km z místa trávení dovolené do místa bydliště, čili do šedivé reality, tak doufám, že to já i on přežijeme ve zdraví .
Ahoj všem,
pokračuju zadní nápravou. Už není tolik času, takže to jde pomalu. Zde se vyskytly malé chybky. Díly 6f a 6g jsou krátké, takže neobepnou torzní tyč. Stejně tak jsou krátké obepínací pásky listových pružin. Je třeba s tím počítat. Jinak je vše OK. Opět bude následovat lakovna a poté kompletace.
Prozatím vše.
Ahoj všem,
podařilo se mi pokročit dopředu, i když jen lehce. Vše probíhá bez výraznějších obtíží. Prozatimní nepřesnosti jsou moje chyby, ale vše se zatím dalo dát do pořádku.
Přední náprava:
Nalakováno:
Podvozek s kompletní zadní nápravou:
Prozatím vše.
Ahoj všem,
podařilo se mi pokročit dopředu, i když jen lehce. Vše probíhá bez výraznějších obtíží. Prozatimní nepřesnosti jsou moje chyby, ale vše se zatím dalo dát do pořádku.
Přední náprava:
Nalakováno:
Podvozek s kompletní zadní nápravou:
Prozatím vše.
Ahoj všem,
podařilo se mi nainstalovat přední nápravu. Vše bylo v pořádku. Jenom jsem musel lehce naklonit vzpěry, které jsou umístěné vedle listových pružin tak, aby se dotýkaly mechanismů na stranách rámu vepředu.
Poté jsem celý rám lehce zaprášil směsí kříd a jen tak "nasucho" nainstaloval kola. Lazik už je teď na "svých", i když jen provizorně.
Poslední foto poukazuje na lehce "hnutou" geometrii, bohužel v tom jsou namočené moje ruce .
Ahoj všem,
pomaličku pokračuju na karosérii. Zde je zatím vše naprosto OK. Jen když jsem cca před 2 lety dělal Hetzera, tak jsem si říkal, že už nikdy model v kamufláži tří barev. Na to jsem nějak pozapomněl, takže mi to jde vzhledem k retuši pomalu.
Zatím howgh!
Ahoj všem,
po dokončení Kettenkrada jsem měl ještě chuť trochu řezat, což je u mě poměrně neobvyklé. Vánoční dovolená je k tomu jako stvořená. Vybral jsem si "Lazika" a zkusím napsat pár řádků při jeho stavbě.
Něco o předloze (převzato ze serveru valka.cz):
Motor : řadový čtyřválec s rozvodem SV o objemu 995 cm3 SV
Výkon : 18kW (24 k)
Náhon : 4x2
Pérování listovými péry
Váha: 720 kg
Rozměry : 3515mm x 1400mm x 1380mm
Rozvor : 2300mm
Rozchod 1200 mm na obou nápravách
Brzdy : hydraulické
Max. rychlost : 85km/hod.
Výzbroj : -
Výroba : PZinž Varšava
Vyráběn v letech 1936 ? 1939 na základě licenčního automobilu Fiat Polski 508 III (v originále FIAT 508 Balila) otevřená karosérie se vyráběla jen pro armádu
Něco o modelu:
Vydavatel: GPM, 2006
Autor: Tomasz Debicki
Měřítko: 1:25
Stupeň složitosti: 3
Začal jsem se zpracováním kol. Konstrukce je zvláštní, ještě jsem se s takovou nesetkal. Běhoun i vnitřní disk se lepí jen na jednu pomocnou šablonu podlepenou kartonem. Plášť pak tvoří vždy dvě kruhové části na každé straně. Neobvyklé, ale zvládnutlené...
508-lazik/20101229193158-99947-n.jpg[/img][/url]
Poté jsem se věnoval podvozku. Zde je vše OK.
Ještě musím napsat, že jsem celou šmiknu nejprve napenetroval nitrolakem. Jednotlivé slepené části pak přebarvuji olejovými barvami od Ježíška. Teď jdu pomalu na motor...
Ahoj všem,
podařilo se mi sestavit motorovou jednotku. Ve šmikně chybí díl 4d, ten je třeba dodělat. Nejprve po sestavení:
Poté šel motor do "lakovny":
No a poté jse ho sesadil s podvozkem. Zde mi to lehce nevycházelo, takže jsem musel posunout podpěrné sloupky, které se mají zapasovat do výstupků podvozkového rámu. Nakonec jsem celkem spokojený:
Tak to je prozatím vše. Teď čeká Lazika převoz 430 km z místa trávení dovolené do místa bydliště, čili do šedivé reality, tak doufám, že to já i on přežijeme ve zdraví .
Ahoj všem,
pokračuju zadní nápravou. Už není tolik času, takže to jde pomalu. Zde se vyskytly malé chybky. Díly 6f a 6g jsou krátké, takže neobepnou torzní tyč. Stejně tak jsou krátké obepínací pásky listových pružin. Je třeba s tím počítat. Jinak je vše OK. Opět bude následovat lakovna a poté kompletace.
Prozatím vše.
Ahoj všem,
podařilo se mi pokročit dopředu, i když jen lehce. Vše probíhá bez výraznějších obtíží. Prozatimní nepřesnosti jsou moje chyby, ale vše se zatím dalo dát do pořádku.
Přední náprava:
Nalakováno:
Podvozek s kompletní zadní nápravou:
Prozatím vše.
Ahoj všem,
podařilo se mi pokročit dopředu, i když jen lehce. Vše probíhá bez výraznějších obtíží. Prozatimní nepřesnosti jsou moje chyby, ale vše se zatím dalo dát do pořádku.
Přední náprava:
Nalakováno:
Podvozek s kompletní zadní nápravou:
Prozatím vše.
Ahoj všem,
podařilo se mi nainstalovat přední nápravu. Vše bylo v pořádku. Jenom jsem musel lehce naklonit vzpěry, které jsou umístěné vedle listových pružin tak, aby se dotýkaly mechanismů na stranách rámu vepředu.
Poté jsem celý rám lehce zaprášil směsí kříd a jen tak "nasucho" nainstaloval kola. Lazik už je teď na "svých", i když jen provizorně.
Poslední foto poukazuje na lehce "hnutou" geometrii, bohužel v tom jsou namočené moje ruce .
Ahoj všem,
pomaličku pokračuju na karosérii. Zde je zatím vše naprosto OK. Jen když jsem cca před 2 lety dělal Hetzera, tak jsem si říkal, že už nikdy model v kamufláži tří barev. Na to jsem nějak pozapomněl, takže mi to jde vzhledem k retuši pomalu.
Zatím howgh!