Jak to chodí na letišti

Aneb Kavárna - vítáni jsou slušní hosté
Odpovědět
Uživatelský avatar
Alfik
Příspěvky: 277
Registrován: sob 21.1.2012 17:44
Bydliště: Velká Hraštice

Re: Jak to chodí na letišti

Příspěvek od Alfik »

Roman V. píše:...Je zajímavé, že hodně místních aut nemá registrační značky.
Páč se pohybují po soukromém pozemku(tedy předpokládám)a tudíž nejsou zařazena do běžného provozu na pozemních komunikacích.Tak ani netřeba značek.
Roman V.
Příspěvky: 407
Registrován: pon 12.12.2011 21:01
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak to chodí na letišti

Příspěvek od Roman V. »

Ano, pohybují se pouze po letišti, ale jak se to dělá se servisem? Osobáky se dají odvézt odtahovkou, ale tyto nákladní auta? Menší opravy zvládne přivolaný mechanik, ale když je třeba větší oprava?
Uživatelský avatar
Kuba78
Příspěvky: 627
Registrován: úte 3.1.2012 19:27
Bydliště: Doma

Re: Jak to chodí na letišti

Příspěvek od Kuba78 »

netreba hledat v tom zadnou vedu, staci hledat v tom byrokracii. letiste predne neni bezny soukromy prostor, ale mezinarodni prostor, konkretne ostrava ma statut mezinarodni letiste s vnejsi hranici. co to v praxi znamena pro pohyb vozidel po plose, tezko rict, ale tipuju ze to resi pekny balik zakonu ceskych, jeste vetsi balik zakonu "made in EU" a zahrnuje spoustu namocenych ouradu, od MD pres policii, mesto az buhvi kam.
Podle me maji osetrene naprosto vse, od servisu vozidel, vjezdu vozidel civilnich na plochu, vyjezdu letistnich vozidel mimo plochu az po prejizdeni vozidlem bez RZ pres hranice mezinarodniho prostoru. Je dost dobre mozne, ze tato vozidla jsou prihlasena k provozu, ale pod nejakym specialnim statutem. Myslim, ze tve kroky by mely zamirit na pravni oddeleni pokud chces zvedet vice. Ale pocitam ze bych se radsi smiril s tim ze to nejak pude nez se probiral metrovou polici zakonu :-)
JoseFxx
Příspěvky: 869
Registrován: sob 21.1.2012 15:51
Bydliště: Liberec

Re: Jak to chodí na letišti

Příspěvek od JoseFxx »

No porovnal bych to ze Škodovkou v Boleslavi. Je to ohraničený pozemek. Dřív nám tu jezdily takzvané UB auta bez techničáku, které nesměli ven. Veškerý servis se řešil uvnitř a měli speciální průkaz. Myslím, že i tak to může být řešeno na letišti i když je to mezinárodní prostor, provoz aut bude řešen místní vyhláškou. Servis nákladnich vozidel neni problém udělat kdekoliv kam se dostane pojízdná dílna.
jbb
Příspěvky: 199
Registrován: pát 20.1.2012 21:41

Re: Jak to chodí na letišti

Příspěvek od jbb »

Tak co si budeme povídat, pokud budete provozovat vozidlo na svém pozemku, taky nepotřebujete spzetku, dokonce ani řidičák... Ovšem pozemek je třeba mít velký, žeano ;-) Nejsem si jist, jak by se posuzovalo, pokud by vozidlo bylo nějak "echt neekologické", ale to by muselo kouřit jak Hírjú u Midway, aby si asi někdo všiml. Co se týká těch oprav, tak se zvedákem a lidmi na místě uděláte cokoliv, to není člověk, který musí na JIPku ;-) A v nejhorším asi ten trajler, případně nějaká převozka (známý třeba vozí přívěsy odkudkoliv z Evropy na odhlášených papírech + holandská převozní SPZ + české pojištění ... legálně!)
Roman V.
Příspěvky: 407
Registrován: pon 12.12.2011 21:01
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak to chodí na letišti

Příspěvek od Roman V. »

Po letišti můžu jezdit už i já se svým autem, všechna školení mám absolvovaná a kdyby nebyly ty otravný kontroly a prohlídky tak se tady pohybuju jenom autem. Takto ho používám jenom na navážení materiálu, i když...vyskládat plný auto serverů a switchů a natahat to do rentgenu je taky zážitek. Kdo může říct, že viděl zrentgenovaný server?
Ale auta bez registrační značky ven nesmí.
Uživatelský avatar
Kuba78
Příspěvky: 627
Registrován: úte 3.1.2012 19:27
Bydliště: Doma

Re: Jak to chodí na letišti

Příspěvek od Kuba78 »

tak konkretne treba ja :-) ale tvoji frustraci zcela chapu, pokazdy kdyz taham server nebo nedejboze bladecenter tak si rikam proc sakra ja blbec nedelam radsi software nebo sluzby :-)
Roman V.
Příspěvky: 407
Registrován: pon 12.12.2011 21:01
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak to chodí na letišti

Příspěvek od Roman V. »

Dalším velice zajímavým vozidlem je tento "vysavač". Když je potřeba, tak to brázdí runway nebo pojezdové dráhy a nijak se s tím nepáře. Jezdí si tu cca 40km/hod.
Kartáč je cca 6 metrů dlouhý a tahač opět nemá RZ. Nic jiného jsem za ním zatím zapřaženého neviděl...

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
AmatER
Příspěvky: 623
Registrován: sob 21.1.2012 16:02
Bydliště: Marienbad
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak to chodí na letišti

Příspěvek od AmatER »

Z hlediska provozu na komunikaci je to uzavřený soukromý areál, kde může jezdit kdeco, co majitel areálu dovolí.

Z hlediska servisu vozidel není co řešit - k modernějším vozidlům určitě jezdí servis výrobce/prodejce, takže areál letiště opouštět nemusí, i když u řady vehiklů to možné a snadné je. (Třeba ten actros bez návěsu by na veřejnou kumunikaci mohl na trvale manipulační značkách, homologovaný typ to je.) A k tatrám není třeba volati mechanika z fabriky...

Z pár fotek je vidět, že třeba panther má registraci jako samojízdný pracovní stroj
Obrázek
takže na silnici za určitých podmínek (určitě bez náplně) může a nic mu v tom nezabrání, ale potkat bych to fakt nechtěl.
Uživatelský avatar
Kuba78
Příspěvky: 627
Registrován: úte 3.1.2012 19:27
Bydliště: Doma

Re: Jak to chodí na letišti

Příspěvek od Kuba78 »

na silnici neska muze kdeco.. Pantera bych se nebal. pred nedavnem sem jel na Cihelnu 2012 a jelikoz sem jel az odpoledne, vojsko presouvalo uz zpet cast techniky. Takze je super zazitek, kdyz si to tak krouhate uzkou silnickou pred Dolni Lipkou a ze zatacky se na vas vynori za stromem nejdriv lauf a pak cela Dana, ktera si to snerovala aspon sedesat pres celou siri vozovky.. i kdyz, muzu se utesovat tim ze byla urcite bez naplne :-)
Roman V.
Příspěvky: 407
Registrován: pon 12.12.2011 21:01
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak to chodí na letišti

Příspěvek od Roman V. »

Jo, všechna hasičská auta tady na letišti mají registrační značku. Mimo sezonu drží místní hasiči klasikou pohotovost v rámci kraje. Takže tam je nutná.
Jinak potkat pantera na silnici je fakt zážitek a to s náplní i bez.
Roman V.
Příspěvky: 407
Registrován: pon 12.12.2011 21:01
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak to chodí na letišti

Příspěvek od Roman V. »

Na ukázku zde mám starší typ "vysavače". Tento typ jsem tady v provozu zatím neviděl. Tahá ho jedna z místních 815tek.

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tomáš S.
Příspěvky: 999
Registrován: sob 21.1.2012 21:39
Bydliště: Uherský Brod

Re: Jak to chodí na letišti

Příspěvek od Tomáš S. »

AmatER píše:potkat bych to fakt nechtěl.
:) A co já bych za to dal... 8-) I když lepší by to bylo třeba na dílně a kompletně otevřenej s ochotnou obsluhou... A tu a perníkové chaloupce znáte asi taky... :roll:
Roman V.
Příspěvky: 407
Registrován: pon 12.12.2011 21:01
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak to chodí na letišti

Příspěvek od Roman V. »

Služebně jsem brouzdal po okrajích letiště a když jsem uviděl tento Saab S-340, tak jsem si ho musel kompletně nafotit. Pro modeláře ideální stav, pro místní, práce. Byly tady tři takové kousky, ale dva už jsou připraveny ke generálce a tento slouží na náhradní díly.

S-340 v dobách své největší slávy:

Obrázek Obrázek
tyto obrázky byly použity z vyhledávače google

A takto vypadá jeden exemplář dnes, odstavený v ústraní na Ostravském letišti:

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Standa F.
Administrátor
Příspěvky: 1207
Registrován: pon 5.12.2011 16:02
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak to chodí na letišti

Příspěvek od Standa F. »

Roman V. píše:... S-340 v dobách své největší slávy ...
Když jsi zmínil Saaba - nedá mi to - dovol, Romane, nostalgickou vzpomínku na dobu největší slávy a na místo, kde jsem strávil 4 a půl roku (1996-2000). V dnes již zaniklé letecké společnosti Air Ostrava/8K jsme měli v dobrých časech čtyři Saaby SF 340A, konfigurace 33 míst v kůži = business class celá kabina = celkem dobrá služba "PAXům". Tohle je jeden z nich, "Pepa" OK-PEP, zajímavě pomalovaný reklamou Škodovky, jejíž manažeři a zaměstnanci s námi létali z Prahy do Braunschweigu - fotil jsem v Mošnově v květnu 1997:

Obrázek

Mošnovské zátiší v červenci 1996 focené z oken 1. patra té hnědé hasičárny, kde jsem měl kancl - pohled ještě na starou, malinkou odbavovací halu, přistaven jeden z našich Saabů se zlatým ocasem, vedle IL-62 tehdejší charterovky BEMOAIR, vpravo čumák "čtyřistadesítky" vozící do/z Prahy poštu (omluvte kvalitu snímků - skenováno z konifilmu):

Obrázek

A závěrem důkaz, kde se vzal Lego Sparkiss Morning Club - tehdy jsem měl ještě mj. vlasy 8-) - foceno na Ruzyni v říjnu 1996, kdy tam prizemlíl sja Concorde od Briťáků ...
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Obecná diskuse“