SOR C10,5 Veolia Transport Morava / P. K. / 1:87
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
SOR C10,5 Veolia Transport Morava / P. K. / 1:87
Na žádost a za odměnu pro JanaO, jenž je asi nejpilnějším stavitelem mých krabiček na lidi, jsem upravil model linkového autobusu SOR C10,5 do barev největšího dopravce v ČR, firmy Veolia Transport Morava, a. s.
(vlevo foto (c) Jan Orel)
Někdy později přibude ke stažení na dobře známé místo, ale nebude to hned. Žádosti o zaslání, příchozí libovolnou cestou, budou mazány a pisatelé navždy ignorováni.
Stavba je klasická, nic extra záludného, cca 80 díl(k)ů. Začato klasicky:
Pak se definitivně vybily všechny baterky do foťáku, jako vždycky, když je nutné něco zdokumentovat, takže další fotky budou zítra (dneska se mi nechce, antož doma je lepší trávit turnusové volno jinou činností, např. válením se v posteli či přemisťováním se do hospody).
V sekci Tipy&triky jsem předčasem představil mou cestovní pracovní krabičku s tím, že občas bastlím na volantu. Ti všímavější si na fotkách výše všimli, že pozadí tak nějak neodpovídá standardnímu bastličskému pracovišti, občas kouká nějaké to tlačítko, displej či páčka... V plné parádě to vypadá takto:
a zvenku takto:
(Model to samozřejmě taky někdy dostane...)
Má to jednu velkou nevýhodu - jak mi neustále něco padá z rukou, nejen že se musím ohýbat podstatně víc - většinou překáží volant, takže je nutné vylézt ze sedačky a do prostoru pedálů se vnořit po hlavě. (Cedule použitá jako podklad má pak druhou výhodu - dá se na ní zkonzumovat oběd či večeře ze standardního nádobí. Výhodu autobusů Karosa B951 popíšu jindy, až se k tomu zase někdy dostanu.)
(vlevo foto (c) Jan Orel)
Někdy později přibude ke stažení na dobře známé místo, ale nebude to hned. Žádosti o zaslání, příchozí libovolnou cestou, budou mazány a pisatelé navždy ignorováni.
Stavba je klasická, nic extra záludného, cca 80 díl(k)ů. Začato klasicky:
Pak se definitivně vybily všechny baterky do foťáku, jako vždycky, když je nutné něco zdokumentovat, takže další fotky budou zítra (dneska se mi nechce, antož doma je lepší trávit turnusové volno jinou činností, např. válením se v posteli či přemisťováním se do hospody).
V sekci Tipy&triky jsem předčasem představil mou cestovní pracovní krabičku s tím, že občas bastlím na volantu. Ti všímavější si na fotkách výše všimli, že pozadí tak nějak neodpovídá standardnímu bastličskému pracovišti, občas kouká nějaké to tlačítko, displej či páčka... V plné parádě to vypadá takto:
a zvenku takto:
(Model to samozřejmě taky někdy dostane...)
Má to jednu velkou nevýhodu - jak mi neustále něco padá z rukou, nejen že se musím ohýbat podstatně víc - většinou překáží volant, takže je nutné vylézt ze sedačky a do prostoru pedálů se vnořit po hlavě. (Cedule použitá jako podklad má pak druhou výhodu - dá se na ní zkonzumovat oběd či večeře ze standardního nádobí. Výhodu autobusů Karosa B951 popíšu jindy, až se k tomu zase někdy dostanu.)
Re: SOR C10,5 Veolia Transport Morava / P. K. / 1:87
No, hlavně jestli dodržuješ odjezdy z konečných. Abych potom nemusel řešit stížnosti. A "houpačka" je fakt "prima" vozítko.
Re: SOR C10,5 Veolia Transport Morava / P. K. / 1:87
V prvé řadě ještě jednou děkuji za perfektní odměnu .
A teď taky konečně vím, jak vypadá pracoviště na pracovišti .
A teď taky konečně vím, jak vypadá pracoviště na pracovišti .
Re: SOR C10,5 Veolia Transport Morava / P. K. / 1:87
Jop, tak tohle je bezkonkurenčně nejzajímavější místo patlání. Nezatroubíš, když přitačíš na podložku třeba při řezání?
Re: SOR C10,5 Veolia Transport Morava / P. K. / 1:87
Nezatroubí, páááč SOR opravdu nemá klakson na volantu (pouze na páčce blikačů ), takže možná troubí až když loví ty dílky po podlaze
Re: SOR C10,5 Veolia Transport Morava / P. K. / 1:87
ono to mňoukátko u hopsacích kindervajec je spíš k smíchu, než k troubení (na 1K7 1446 - představoval jsem ji v modelu na starém fóru - byl kromě klaxónu z tatry taky tramvajový zvonec, tedy řádně respektovatelný kravál. Před STK se ovšem musel zvonec odpojovat, samozřejmě vleže pod autobusem, a jelikož na technickou to chodilo v listopadu, nebyl to žádnej med a doteď je prý odpojený. Ovšem nebylo nad mercedesy (intouro II - bude presentováno příště), ty měly půlmetrovou trumpetu už z fabriky, navíc přepínací s klasickým troubítkem, aby to neuráželo hlukem soudruha ředitele, když se uráčil sestoupit mezi sprostý jízdní personál.)
Tak abychom popojeli - ještě včera jsem se dostal k tomuto celku, zadní část kastle kompletní, včetně uzavřené zádi.
Dnes po ránu jsem se tedy pustil do přední části...
...abych mohl dokončit celou kastli:
Dokončení zítra, zbývají jen kolečka a další drobnůstky...
Tak abychom popojeli - ještě včera jsem se dostal k tomuto celku, zadní část kastle kompletní, včetně uzavřené zádi.
Dnes po ránu jsem se tedy pustil do přední části...
...abych mohl dokončit celou kastli:
Dokončení zítra, zbývají jen kolečka a další drobnůstky...
Re: SOR C10,5 Veolia Transport Morava / P. K. / 1:87
Hm, kolečka... takže fotky nejsou. Vzpomněl jsem si na foťák, až když jsem je nainstaloval...
Pak už stačilo jen nalepit zástěrky a zhotovit zrcátka. Po dobrodružném hledání vhodného drátku (trojí přehrabání brašny) jsem vhodný našel kupodivu v rohožce před šoférkou na Bořislavce - pravděpodobně někdo utrhnul pojistku z lékárničky. Průměr je ještě lepší, než u toho telefonního měděného drátku, co používám běžně, jen je potřeba jej pořádně narovnat, vytvarovat držáky, následně je ztratit, pak znova vytvarovat, zase ztratit, nakonec na třetí pokus se povedlo je nalepit i na zrcátka, natřít a nalepit na příslušná místa. A instalací zrcátek je veškerá práce u konce.
HOTOVO!
Pak už stačilo jen nalepit zástěrky a zhotovit zrcátka. Po dobrodružném hledání vhodného drátku (trojí přehrabání brašny) jsem vhodný našel kupodivu v rohožce před šoférkou na Bořislavce - pravděpodobně někdo utrhnul pojistku z lékárničky. Průměr je ještě lepší, než u toho telefonního měděného drátku, co používám běžně, jen je potřeba jej pořádně narovnat, vytvarovat držáky, následně je ztratit, pak znova vytvarovat, zase ztratit, nakonec na třetí pokus se povedlo je nalepit i na zrcátka, natřít a nalepit na příslušná místa. A instalací zrcátek je veškerá práce u konce.
HOTOVO!
Re: SOR C10,5 Veolia Transport Morava / P. K. / 1:87
Taková správná "zabijačka" času. Povedené!
Re: SOR C10,5 Veolia Transport Morava / P. K. / 1:87
Hezký . A další kousek do stáda by mohl být v provedení po faceliftu .
Až ho teda pořádně nafotím.
Až ho teda pořádně nafotím.