Tatra 813 AD 350.1 / scratch / 1:32 HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 813 AD 350.1 / scratch / 1:32 HOTOVO
Po dlouhém rozhodování jsem se pustil do pro mě dosud neprobádaných vod.A to vlastní stavba modelu s použitím několika dílů z originálních vystřihovánek od PMHT T813 S1,Vystřihovánky.cz T813 CAS 32 a Ripper Works T813 TP 4x4.
Něco málo z historie:
Vývoj autojeřábu AD-350 začal na přelomu 60. a 70. roků minulého století,kdy ve Vývojovém závodě v Martine ve spolupráci s Výskumným ústavem stavebních a zemních strojů v Brně začali práce na novém typu autojeřábu s vyšší nosnosí určeného pro těžké montážní práce.
Samotný vývoj byl dokončený v roce 1972 a po továrních ověřovacích skouškách v roce 1973 byl jeřáb připravený k výrobě. Ta však neprobíhala sériově v Lučenci, jako ostatní typy autojeřábů (AD 070.1 a AD 080.1), ale byla realizovaná zákazkovou výrobou v závodě Malacky s využitím vnitropodnikové i mimopodnikové kooperacie.
Jeřábová nástavba,skládající se ze strojovny, ukotvení výložníku a kabíny obsluhy, byla umístěná na čtyřnápravovém podvozku Tatra T-813 s náhonem 8x8 a maximální přepravní rychlostí 60 km/h. Podvozek byl vybavený nosným rámem ze čtyřmi hydraulickými sklopnými nohami na zajištění stability při práci. Na rám podvozku bylo také umístěné velké ložisko, na kterém sa otáčela samotná nástavba.
Jeřábová nástavba byla vybavená vlastním dieselelektrickým (neboo jak chcete vznětovo-elektrickým) pohonem, zajišťovaným motorem Tatra 924. Výložník příhradové konstrukce sa skládal celkem ze sedmi dílů: základní díl o délce 4 m a špička výložníku délky 3 m. Z těchto dvou základních dílů, je možné složit nejmenší délku výložníku -7 m. Při transportě jsou tyto dva díly přepravované přímo na jeřábu. Na připojeném dvojnápravovám přívěsu jsou potom přepravované dvě vložky o délce 4 m a tři vložky délky 8 m. Z těchto dílů je možné poskládat výložník o délce 11 až 39 metrů. V případě potřeby bolo možné ješte doplni pomocný výložník o délce 12 m a tak zvýšit dosah na 51 m.
Maximální nosnost 35 000 kg mohla být dosáhnutá při celkové délce výložníku 11 metrů a vyložení do 350 cm, při maximální délce výložníku a vyložení 850 cm byla maximální nosnost 10 000 kg. Konstrukce jeřábu také umožňovala pojezd podvozku ze zavěšeným břemenem do hmotnosti 12 200 kg. Vlastní pohon jeřábu umožňoval také mikrozdvih břemene rychlostí 33 m/1min.
AD 350.1 našel uplatnění při stavbě průmyslových zařízení,panelových sídlišť,vodních děl atd.Celkem bylo v letech 1973-1975 vyrobených 20 kusů.
Foto předlohy:
Původní vlákno zde:http://papirovemodelarstvi.cz/forum/vie ... php?t=9638
A pokračujeme zde
Začal sem stavět vozejk na příhrady.
Něco málo z historie:
Vývoj autojeřábu AD-350 začal na přelomu 60. a 70. roků minulého století,kdy ve Vývojovém závodě v Martine ve spolupráci s Výskumným ústavem stavebních a zemních strojů v Brně začali práce na novém typu autojeřábu s vyšší nosnosí určeného pro těžké montážní práce.
Samotný vývoj byl dokončený v roce 1972 a po továrních ověřovacích skouškách v roce 1973 byl jeřáb připravený k výrobě. Ta však neprobíhala sériově v Lučenci, jako ostatní typy autojeřábů (AD 070.1 a AD 080.1), ale byla realizovaná zákazkovou výrobou v závodě Malacky s využitím vnitropodnikové i mimopodnikové kooperacie.
Jeřábová nástavba,skládající se ze strojovny, ukotvení výložníku a kabíny obsluhy, byla umístěná na čtyřnápravovém podvozku Tatra T-813 s náhonem 8x8 a maximální přepravní rychlostí 60 km/h. Podvozek byl vybavený nosným rámem ze čtyřmi hydraulickými sklopnými nohami na zajištění stability při práci. Na rám podvozku bylo také umístěné velké ložisko, na kterém sa otáčela samotná nástavba.
Jeřábová nástavba byla vybavená vlastním dieselelektrickým (neboo jak chcete vznětovo-elektrickým) pohonem, zajišťovaným motorem Tatra 924. Výložník příhradové konstrukce sa skládal celkem ze sedmi dílů: základní díl o délce 4 m a špička výložníku délky 3 m. Z těchto dvou základních dílů, je možné složit nejmenší délku výložníku -7 m. Při transportě jsou tyto dva díly přepravované přímo na jeřábu. Na připojeném dvojnápravovám přívěsu jsou potom přepravované dvě vložky o délce 4 m a tři vložky délky 8 m. Z těchto dílů je možné poskládat výložník o délce 11 až 39 metrů. V případě potřeby bolo možné ješte doplni pomocný výložník o délce 12 m a tak zvýšit dosah na 51 m.
Maximální nosnost 35 000 kg mohla být dosáhnutá při celkové délce výložníku 11 metrů a vyložení do 350 cm, při maximální délce výložníku a vyložení 850 cm byla maximální nosnost 10 000 kg. Konstrukce jeřábu také umožňovala pojezd podvozku ze zavěšeným břemenem do hmotnosti 12 200 kg. Vlastní pohon jeřábu umožňoval také mikrozdvih břemene rychlostí 33 m/1min.
AD 350.1 našel uplatnění při stavbě průmyslových zařízení,panelových sídlišť,vodních děl atd.Celkem bylo v letech 1973-1975 vyrobených 20 kusů.
Foto předlohy:
Původní vlákno zde:http://papirovemodelarstvi.cz/forum/vie ... php?t=9638
A pokračujeme zde
Začal sem stavět vozejk na příhrady.
Naposledy upravil(a) djpavel dne úte 29.10.2013 14:59, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 813 AD 350.1 /scratch/ 1:32
Ja bych se jeste vratil k tem diskutovanym oknum. Napadlo me ze by to temperkou jeste mozna slo upravit. Zaretusovala by se hranka, a prebytky by se odstranili navlhcenym uchostourem, uz jsem to tak na nejakym modelu delal. Na folii se temperka nechytne, a pokud mas model barveny plastackyma barvama tak na to temperka chyta taky spatne.
Ale je to jen moje dedukce jak by to slo upravit.
Ale je to jen moje dedukce jak by to slo upravit.
Re: Tatra 813 AD 350.1 / scratch / 1:32
A tak tohle opravdu nevypada vubec zle Ale co snad to nekdy potkam nekde na vystave na zivo.
Re: Tatra 813 AD 350.1 / scratch / 1:32
Jak už sem psal,po dokončení bych to rád vzal někam na výstavu.
Re: Tatra 813 AD 350.1 / scratch / 1:32
Podle mě ty okna vypadají líp než předtím...
Re: Tatra 813 AD 350.1 / scratch / 1:32
Johohóó, ona to bude celá souprava
Re: Tatra 813 AD 350.1 / scratch / 1:32
Jo jo Lukáši,celá souprava.Teď přemejšlim jestli k tomu udělat lehký diorámko,nebo jen podložku.
Re: Tatra 813 AD 350.1 / scratch / 1:32
Dioramku skladani vylozniku nebo staveni paneloveho domu Ale zatim to vypada dobre.
Re: Tatra 813 AD 350.1 / scratch / 1:32
Zajímavé srovnání se všemi těmi počítačovými mágy
Re: Tatra 813 AD 350.1 / scratch / 1:32
Vítej mezi ty co ještě pořád kreslí ručně...djpavel píše:Něco málo z přívěsu...