Koncem minulého roku proběhlo starým DF téma o tom, co by jsme si do dalšího roku přáli. Objevila se tam fotka TATRY sypače o které jsem již tehdy věděl, že tohle přání se splní. Já osobně jsem tam dal tuto fotku
Tím, že jsem dostal k otestování BONVERKU mi Roman Hruška trošičku nahrál na to, že sny si máme plnit.
Najednou jsem měl k dispozici podvozek použitelný na tento model. Předesílám, že když jsem o tom začal uvažovat a následně lepit, tak SPIDA o tom nic nevěděl. Jedná se o moji vlastní úpravu Romanova modelu 1:53 a jeho kombinaci s jiným autem v měřítku 1:32.
Model v měřítku 1:53 mám od Romana v elektronické podobě. Tento jsem si po přepočtu nechal vytisknout na barevné kopírce.
Tentokrát jsem neměl žádný návod, tak jsem začal od kol. Pro toto měřítko samozřejmě bombírovana a s dezény od TEA
Následoval podvozek kombinovaný ze zvětšeniny a díly pro nápravy z BONVERKY
Takto kombinovaný podvozek jsem doplnil nádržemi, vzduchojemy, motorem a filtry ze zvětšeného originálu.
Současně s dokončováním podvozku jsem slepil plachtu. U ní jsem vyřízl horní část a vlepil do ní síťovinu natřenou na černo. Spodní část jsem z vnitřní strany podlepil barevným papírem. Jednak kvůli barvě a jednak pro zpevnění. U BONVERKY jsem manipulací dolní část plachty lehce pokřivil, tak jsem tomu tady chtěl předejít.
Zbývalo zpracovat kabinu. Opět došlo na kombinování dílů ze dvou vystřihovánek a k drobné úpravě motorového tunelu na spodku kabiny. Na masce jsem také vyřízl prostupy do motorového prostoru a opět zasíťoval
Práci jsem dokončil zpracováním kšiltu na střechu kabiny. Opět malá úprava a bylo vše připraveno ke kompletaci jednotlivých částí a k sestavení celého auta.
Takže po dokončení vnějšího ochranného rámu a drobných doplňků na venek kabiny bylo hotovo. Kdo byl v Praze, tak ji tam mohl vidět poprvé stejně jako SPIDA. Měl jsem ji s sebou i v Jindřichově Hradci.
Takto jsem tedy dokončil svou úpravu a splnil si svoje předvánoční přání.
Nejednalo se o testovací model, ale o moji vlastní úpravu měřítkově jiného modelu. Není ale vyloučeno, že po upravení několika dílů a doplnění o reálnější podvozek než je u měřítka 1:53 model bude vydán stejně jako Vrátného BONVERKA. Toto ale záleží na autorovi tohoto modelu a na jeho možnostech.
TATRA 815-2 ZO R45 4x4.1 SPÁČIL 2011 / SPIDA / 1:32
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Re: TATRA 815-2 ZO R45 4x4.1 SPÁČIL 2011 / SPIDA / 1:32
Moc pěkná práce. Co ty všechno nesvedeš
Re: TATRA 815-2 ZO R45 4x4.1 SPÁČIL 2011 / SPIDA / 1:32
Parádní model, akorát mně bije do očí náklon předního ochranného rámu.
Re: TATRA 815-2 ZO R45 4x4.1 SPÁČIL 2011 / SPIDA / 1:32
Ahoj prosim te o koli jsi to nechal zvetcit??
Re: TATRA 815-2 ZO R45 4x4.1 SPÁČIL 2011 / SPIDA / 1:32
No zvětšený je to na 165.6%, ale já osobně bych asi počkal na vydání protože ten model potřebuje hodně úprav. Mám ho ted doma a je nutné posadit kabinu o trochu výš, a s tím související úpravy. Navíc originál model bude mít lepší barvu. takže tak. Ale kdo je nedočkavej tak at zvětšuje
Re: TATRA 815-2 ZO R45 4x4.1 SPÁČIL 2011 / SPIDA / 1:32
Šikovné oznámení budoucí novinky. Spido ty nás, ale zásobuješ Palec nahoru