Tatra 815 ER45 (SOT) / RipperWorks / 1:32 HOTOVO
Moderátoři: Zrzek, spida, zvukar
Tatra 815 ER45 (SOT) / RipperWorks / 1:32 HOTOVO
Další model na stole je pouštní Tatrovka.
Předloha je známá (hlavně po jejich nedávné "ztrátě"), byla vyvinuta pro jednotku SOG (http://www.sog.tode.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;), která to má už za sebou.
Zde jsou základní takticko-technická data: http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/103284" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to moje první ripperovánka, tak jsem na to zvědavý S modelem už jsem za polovinou a tak to vypadá, že jej dokončím a může jej tedy prezentovat i zde
Práce za cca 2 týdny:
Manžety na poloosách jsou lehce upraveny, původně jsem chtěl použít těsnění, ale když jsem to zkusmo na sebe nalepil a pak jsem viděl práci Papouška, tak mě ta jeho verze přišla věrohodnější:
Zde jsou 2 obrázky kabiny, která pak šla do kopru - když jsem chtěl nalepit přední masku, tak mi vznikla mezi ní a žebry s podlahou mezera asi 2 mm, mohl jsem ořezat kraje, ale to by vypadalo blbě, bo bych uřezal kus kresby - nevím, kde je chyba, možná jsem víc ořezal podlahu a žebra, každopádně dnes mi přišel nový model, tak si dám pozor.
Předloha je známá (hlavně po jejich nedávné "ztrátě"), byla vyvinuta pro jednotku SOG (http://www.sog.tode.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;), která to má už za sebou.
Zde jsou základní takticko-technická data: http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/103284" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to moje první ripperovánka, tak jsem na to zvědavý S modelem už jsem za polovinou a tak to vypadá, že jej dokončím a může jej tedy prezentovat i zde
Práce za cca 2 týdny:
Manžety na poloosách jsou lehce upraveny, původně jsem chtěl použít těsnění, ale když jsem to zkusmo na sebe nalepil a pak jsem viděl práci Papouška, tak mě ta jeho verze přišla věrohodnější:
Zde jsou 2 obrázky kabiny, která pak šla do kopru - když jsem chtěl nalepit přední masku, tak mi vznikla mezi ní a žebry s podlahou mezera asi 2 mm, mohl jsem ořezat kraje, ale to by vypadalo blbě, bo bych uřezal kus kresby - nevím, kde je chyba, možná jsem víc ořezal podlahu a žebra, každopádně dnes mi přišel nový model, tak si dám pozor.
Naposledy upravil(a) peetee dne ned 4.11.2012 19:41, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815 ER45 (SOT) / RipperWorks / 1:32
Pěkně ti to jde od ruky. Mně přední maska taky nesedla, jednotlivým páskům jsem po stranách musel ubrat po milimetru (stejný problém měl přitom i WalterCZ). Pak jsem měl problém se zadní částí předních blatníků - držáky jsem musel posunout až k horní hraně rámu, aby blatníky navazovaly na přední část na kabině.
Re: Tatra 815 ER45 (SOT) / RipperWorks / 1:32
No né, další SOTka! To rád vidím, příští týden ve čtvrtek už budu mít po maturitě, takže na ni zase skočím, teď už leží půl roku v šuplíku
Držím palce
Držím palce
Naposledy upravil(a) Walter dne stř 16.5.2012 2:21, celkem upraveno 1 x.
Re: Tatra 815 ER45 (SOT) / RipperWorks / 1:32
Jo ty to ještě nemáš hotový?
Re: Tatra 815 ER45 (SOT) / RipperWorks / 1:32
maturuje se jeste z cestiny? pokud ano, tak hodne stestiWalter píše:No né, další SOTka! To rád vydím,
Re: Tatra 815 ER45 (SOT) / RipperWorks / 1:32
- Jo, aj Čežtinu sme mněly, jenše tu já svládám bodře, čyly nebil problém...
- Nemám, stydím se, ale předtím mě přešla nálada a teď bylo na prvním místě ono zmiňované zlo Mám hotové všechny celky, v podstatě stačí jen to všechno splácat dohromady + udělat všechno kování a to pořád nějak nevím jak, budu muset nakouknout ke klukům, co dělají Dakar a něco vysondovat.
- Nemám, stydím se, ale předtím mě přešla nálada a teď bylo na prvním místě ono zmiňované zlo Mám hotové všechny celky, v podstatě stačí jen to všechno splácat dohromady + udělat všechno kování a to pořád nějak nevím jak, budu muset nakouknout ke klukům, co dělají Dakar a něco vysondovat.
Re: Tatra 815 ER45 (SOT) / RipperWorks / 1:32
Další SOTka!! Super. Budu pozorně sledovat.
Mimochodem, ty přední blatníky. Lukáš má pravdu. Já je též posouval asi o 2mm. Uvidím, jak to vyjde tobě.
Jí ji též nemám hotovou, musím se dokopat oslovit TEA o materiál a vnější koše.
Mimochodem, ty přední blatníky. Lukáš má pravdu. Já je též posouval asi o 2mm. Uvidím, jak to vyjde tobě.
Jí ji též nemám hotovou, musím se dokopat oslovit TEA o materiál a vnější koše.
Re: Tatra 815 ER45 (SOT) / RipperWorks / 1:32
No já tu první kabinu zkusmo přikládal a vypadalo to o.k., ale uvidíme. Právě pracuji na nové kabině, ale dělám ji víceméně pozpátku oproti návodu - slepil jsem "vnější obšívku", protože ta má vždy pravdu jak už bylo poznamenáno u stavby Avie BH.5 (Vojta Č.), a vše ostatní budu dopasovávat dovnitř.
TEOvy doplňky už mám (dezény i koše).
TEOvy doplňky už mám (dezény i koše).
Re: Tatra 815 ER45 (SOT) / RipperWorks / 1:32
Uff ... byla to těžká slohová práce, ale gró kabiny je hotovo
Při lepení čelní masky mi horní díl nesedl - byl moc dlouhý - rozpůlil jsem ho a lepil každý zvlášť od krajů do středu a přesah odřízl:
I na druhý pokus byla délka čela větší než žebra, kraje masky tedy byly zkráceny (na fotce je detail uříznuté kresby - cca 1 mm na každé straně):
Pak už to šlo docela dobře:
Tady je vidět nesedící kresba bočních svislých čar u horních dílů masky - takle mi to vyšlo u obou pokusů kabiny:
Tohle je zase slepené tak lehce "ee", ale nepůjde to vidět
Kabina zkusmo osazena a opravdu nelícuje s blatníky - naštěstí byla tak nějak skloněna šikmo dopředu, takže jsem asi o 1-2 mm seřízl zadní "výstupky" na které kabina dosedá, tak už to s blatníky lícuje a kabina je vodorovně.
Při lepení čelní masky mi horní díl nesedl - byl moc dlouhý - rozpůlil jsem ho a lepil každý zvlášť od krajů do středu a přesah odřízl:
I na druhý pokus byla délka čela větší než žebra, kraje masky tedy byly zkráceny (na fotce je detail uříznuté kresby - cca 1 mm na každé straně):
Pak už to šlo docela dobře:
Tady je vidět nesedící kresba bočních svislých čar u horních dílů masky - takle mi to vyšlo u obou pokusů kabiny:
Tohle je zase slepené tak lehce "ee", ale nepůjde to vidět
Kabina zkusmo osazena a opravdu nelícuje s blatníky - naštěstí byla tak nějak skloněna šikmo dopředu, takže jsem asi o 1-2 mm seřízl zadní "výstupky" na které kabina dosedá, tak už to s blatníky lícuje a kabina je vodorovně.
Re: Tatra 815 ER45 (SOT) / RipperWorks / 1:32
Moc pěkný. Jen tak dál.
Re: Tatra 815 ER45 (SOT) / RipperWorks / 1:32
Jen tak dál a do detailu. Hlavně provlematická místa, na která je potřeba dávat pozor. Stroj mi tu leží ve 2D a mám na něj socialistický zavázek pro letošní rok. Jinak už žádný model nedostanu
_____________________________________________________________
Hotovo: MPR I, Švihov, StuH 42 1:35, Wirbelwind 1:35, Sd.kfz. 251/1D 1:35, Pz.Kpfw IIc 1:35, LT 40 1:35, sIG 33 1:35, Škoda Fabia 1:24, Jeep scout car T25 1:35, Škoda Roomster 1:32, JAGDTIGER 1:35
Ve stavbě: MPR II (45%) - STOP, Centaur IV 1:35 (90%) - STOP, Sherman M4AE2 Jumbo 1:35 (8%)
_____________________________________________________________
Hotovo: MPR I, Švihov, StuH 42 1:35, Wirbelwind 1:35, Sd.kfz. 251/1D 1:35, Pz.Kpfw IIc 1:35, LT 40 1:35, sIG 33 1:35, Škoda Fabia 1:24, Jeep scout car T25 1:35, Škoda Roomster 1:32, JAGDTIGER 1:35
Ve stavbě: MPR II (45%) - STOP, Centaur IV 1:35 (90%) - STOP, Sherman M4AE2 Jumbo 1:35 (8%)
Re: Tatra 815 ER45 (SOT) / RipperWorks / 1:32
A je téměř hotovo - chybí jen přední stupačky a kola bych chtěl přebarvit.
Díly sedí (ale třeba u lafet na korbě byl omot horní části stojanu krátký, takže nastoupil zapas koloru, dále mi nesedlo otvírání "ventilace" v čelním pancíři - ta tyčka nešla přilepit k držáku na kabině a dře o výřez v panc. deskách), občas mi přišlo, že síla papíru je moc velká a díly pak vypadaly divně a někdy se i špatně lepily, takže bylo potřeba sloupnout vrstvu papíru a díl náležitě ztenčit.
Bohužel mi taky nějak nesedlo umístění předních kola a blatníků - při zatáčení o sebe drhnou
Pár vylepšení tam je (mušky kulometů, uchycení sklápěcích žebříků, manžety na nápravách, pružiny na pístech zvedů kulometu...), ale jsou to jen drobnosti, protože hlavním cílem bylo dodělat tuhle mou první ripperovánku
Co se týče drátěných věcí, tak vše barvené je děláno omotem cigarpapírku na drátek, protože retušuji pouze vodovkami a temperami a ty na kovu moc nedrží.
Díly sedí (ale třeba u lafet na korbě byl omot horní části stojanu krátký, takže nastoupil zapas koloru, dále mi nesedlo otvírání "ventilace" v čelním pancíři - ta tyčka nešla přilepit k držáku na kabině a dře o výřez v panc. deskách), občas mi přišlo, že síla papíru je moc velká a díly pak vypadaly divně a někdy se i špatně lepily, takže bylo potřeba sloupnout vrstvu papíru a díl náležitě ztenčit.
Bohužel mi taky nějak nesedlo umístění předních kola a blatníků - při zatáčení o sebe drhnou
Pár vylepšení tam je (mušky kulometů, uchycení sklápěcích žebříků, manžety na nápravách, pružiny na pístech zvedů kulometu...), ale jsou to jen drobnosti, protože hlavním cílem bylo dodělat tuhle mou první ripperovánku
Co se týče drátěných věcí, tak vše barvené je děláno omotem cigarpapírku na drátek, protože retušuji pouze vodovkami a temperami a ty na kovu moc nedrží.
Re: Tatra 815 ER45 (SOT) / RipperWorks / 1:32
Gratulujem k úspešnému dokončeniu, pekne a čisto zlepený model. Na to, že to je Tvoja prvá "Ripperovánka", tak klobúk dolu. Vidím, že si použil laserové doplnky od Tea. Moc pekné! Ja sa na tento model tiež chystám, len ešte musím dokončiť Tatru 8-kolku (RW-11) . Okrem toho, čo spomínaš v reporte, objavil si v priebehu stavby nejaké záludnosti alebo problémy, na ktoré by som sa pri stavbe mal pripraviť?
Re: Tatra 815 ER45 (SOT) / RipperWorks / 1:32
Díky
Jinak to je můj problém a důvod proč bych nemohl dělat návody ... lepím lepím a lepím (je úplně jedno jestli pomalu nebo rychle) a zapomínám si dělat poznámky
Lovím v paměti:
- u kabiny pozor na lepení čela - nemusí přesně sedět na žebra (je tam vůle) a taky nesedí kresba (to už jsem popsal dříve)
- přední kola se třou o zástěry i blatník ... při lepení blatníků by to chtělo zkusmo osadit kola a nějak to poštelovat
- držáky zásobníků kulometů Minimi - já použil jen vnější díl a vnitřní zabarvil - jednak stejně není vidět a jednak kdybych slepil oba dohromady, je to moc silné a nemusel by se tam vejít zásobník -
- u zásobníků pro Minimi se mi díky tloušťce papíru lepilo špatně víko zásobníku (37q)
- lafety kulometu a granátometu - díl 33b mi vyšel kratší a neomotal celý díl 33a
- tyč otvírání větrání v předním pancíři drhne o výřez a nemohl jsem ji přilepit k jejímu držáku (21g) na přední masce
Zatím asi vše, kdybych si na něco ještě vzpomněl, napíšu.
Jinak to je můj problém a důvod proč bych nemohl dělat návody ... lepím lepím a lepím (je úplně jedno jestli pomalu nebo rychle) a zapomínám si dělat poznámky
Lovím v paměti:
- u kabiny pozor na lepení čela - nemusí přesně sedět na žebra (je tam vůle) a taky nesedí kresba (to už jsem popsal dříve)
- přední kola se třou o zástěry i blatník ... při lepení blatníků by to chtělo zkusmo osadit kola a nějak to poštelovat
- držáky zásobníků kulometů Minimi - já použil jen vnější díl a vnitřní zabarvil - jednak stejně není vidět a jednak kdybych slepil oba dohromady, je to moc silné a nemusel by se tam vejít zásobník -
- u zásobníků pro Minimi se mi díky tloušťce papíru lepilo špatně víko zásobníku (37q)
- lafety kulometu a granátometu - díl 33b mi vyšel kratší a neomotal celý díl 33a
- tyč otvírání větrání v předním pancíři drhne o výřez a nemohl jsem ji přilepit k jejímu držáku (21g) na přední masce
Zatím asi vše, kdybych si na něco ještě vzpomněl, napíšu.