Stránka 6 z 7
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Napsal: ned 1.5.2016 7:33
od VašekS
Řečeno slovy dnešní mládeže: "Jako dost hustý!"
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Napsal: ned 1.5.2016 11:53
od zkooter
Vašku díky. Uvažoval jsem sice, jestli jsem to s tou úpravou zámku nepřehnal a nepřekročil pomyslnou hranici účelnosti. Říkám si, je to taková blbost, kterou ani nebude pomalu vidět a já se s tím patlám dva večery ... Po shlédnutí tvého vlákna ale beru všechno zpět a už si ne budu na nic stěžovat
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Napsal: pát 3.6.2016 21:58
od zkooter
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32
Napsal: úte 5.7.2016 22:04
od zkooter
Pěkný dovolenkový čas všem. V šibeničním termínu dříve než mi zítra začne dovča, jsem stihl dokončit člun i s podvozkem. Stavba mi trvala přesně jeden rok, pravda času nebylo mnoho, model se ale stavěl parádně, nenarazil jsem na žádný zádrhel, jen mě nečekaně (neříkám že nemile, spíše naopak) překvapila členitost a detailnost modelu. Když si vzpomenu, že jsem ho naivně plánoval dokončit do loňského termínu Kyjovské radnice, tak se mi chce smát
Na člunu i podvozku jsem udělal pár úprav a vylepšení oproti originálu, vše je popsáno myslím dostatečně podrobně v reportu, ale všechno pěkně popořádku...
Madla + světla
Světla i odrazky jsou z fólie natřené průhlednou oranžovou a červeno Agamou a jednotlivé poloviny k sobě slepeny Odour free sekunďákem. "Trojúhelníčky" na odrazkách jsou z rubu narýhovány jehlou.
Hotový podvozek
Sklopená kolíbka
HOTOVO
... no a tady už je vše pěkně pohromadě, teda skoro všechno
Fotky s Tatrovkou samozřejmě dodám taky, ale někdy později, po dovolené a až bude trochu času na focení. Pokusím se i o nějaké to venkovní focení, když už jsem konečně zjistil, kam že to ty PMSáci u nás v Břeclavi jezdili
Detaily
Nakonec pár detailů...
Díky všem za rady, pomoc a podporu, panu doktorovi za parádní model a budu se těšit snad na další modely
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Napsal: úte 5.7.2016 22:10
od kaktusak
Velká gratulace k dokončení . Pro mě je tento model DOKONALÝ . A to včetně podrobného a přehledného reportu .
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Napsal: stř 6.7.2016 10:04
od rybak
Rovněž gratuluji, je to vskutku nádherná podívaná a velmi inspirativní.
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Napsal: stř 6.7.2016 10:51
od TOm.a.s.h.
Fantazie. Čisté a nevěřitelně to těší oči
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Napsal: stř 6.7.2016 18:25
od VašekS
Nádherná práce. Gratuluji k dokončení.
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Napsal: stř 6.7.2016 23:29
od Bajoš
Hóóódně precizní prácička
.Gratuluji k dokončení.
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Napsal: čtv 7.7.2016 8:16
od silverman
Krásná práce
Možná si ještě mohl vyřezat "vzduch" z těch malých koleček
Gratuluju k dokončení a těším se na fotky soupravy
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Napsal: ned 10.7.2016 11:40
od Brzdič
Perfektní prácička.
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Napsal: úte 19.7.2016 12:03
od Markulin
A tady mi finiš taky utekl.... Gratulace k parádnímu kousku... Při pohledu na fotky si zavzpomínám na vojnu
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Napsal: úte 19.7.2016 19:21
od zkooter
Chlapci a chlapi, mockrát díky všem za pozitivní ohlasy, jsem moc rád, že se model líbí. Rozhodně si nemyslím, by ale byl dokonalý. Vždycky je co zlepšovat a i tady by se toho spoustu našlo. Třeba i ten "vzduch" v kladkách. Vážně jsem si chvíli pohrával s myšlenkou, že bych se o to alespoň pokusil, ale nakonec jsem od toho upustil. Chtěl jsem sjednotit celou soupravu a kdybych udělal díry na člunu, tak bych musel i na Tatrovce, a k tomu se mi už fakt vracet nechtělo. Beru to jako závazek práce k dalšímu modelu, jestli tam teda něco podobného bude
No a protože je dovolená čerstvě za mnou, snad si brzo najdu čas na to společné focení celé soupravy, aby mohl Markulin vzpomínat na tu vojnu
Jen doufám, že vzpomínky jsou kladné a neoživí u tebe nějaké staré nezahojené šrámy na duši. Nerad bych měl na svědomí vlhké prostěradlo z nočních běsů
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Napsal: ned 7.8.2016 17:25
od zkooter
Čau všem,
vím, že jsem slíbil dodat venkovní fotky celé sestavy, ale zaprvé není vůbec čas za druhé čekám na příhodné počasí. Buď je moc mokro nebo moc horko a po zkušenostech z loňska se mi nechce tahat modely na pálící sluníčko abych pak zase nemusel předělávat scvrklé a vysušené majáky
Trošku jsem ještě pátral po tom, jak vlastně se ten člun pouštěl na vodu, jak se natahoval zpět a jak a kudy vlastně vedly lana přes kladky na podvozku k uchycení člunu. Poptal jsem se tedy svého informačního zdroje, který sloužil přímo na PMS sestavě a dostalo se mi podrobných a vyčerpávajících informací. Říkal jsem si, že by bylo škoda se s Vámi o ně nepodělit, i kdyby třeba jen pro zajímavost...
"
Při spouštění člunu se předpokládalo, že bude prováděno kterýmkoliv pontonovým automobilem, i když k vlečení člunu na podvozku byly určeny nosiče pobřežních dílů, pokládky vozovek a nákladní automobily se sadami náhradních dílů. Nosiče pontonů a pokládek vozovek měly dvojitý naviják, ale bylo možno použít i vozidlo s jednoduchým navijákem s příslušnou silou.
Postup spouštění: Na vlečném vozidle se uvolnila lana na natahování pontonů na nosnou plošinu a provlékla kladkami na podvozku se člunem, a to:
- nejdříve z vnější strany přes naplocho položené kladky
- dále na svislé šikmé kladky u oka závěsu podvozku
- z nich nahoru přes kladky na zadním čele sklopného rámu
- odtud otvorem za kladkami přes pevné kladky na příčce pojezdového vozíku
- a koncová oka lan se uchytila pomocí čepů mezi navařené plocháče s dírami na příčce pojezdového vozíku
- následně se po napnutí lan vymezil pohyb vidlice sklopného rámu opěrou na děrované traverze a uvolnila se zadní opěra sklopného rámu
- s člunem se nacouvalo k vodní překážce tak, aby člun měl při spuštění volnou hloubku 50-60 cm
- nastartoval se motor člunu - spojka k hřídeli šroubu v poloze rozpojeno
- začal se odbržďovat nebo odvíjet naviják - v důsledku toho se vahou člunu začal sklápět rám s člunem
- při dosažení zarážky na traverze se sklápění zastavilo a začaly se spouštět "saně" do kterých byl čelistmi uchycen člun
- při dosednutí člunu na vodu lodník uvolnil zajišťovací čelisti člunu, strojník sepnul spojku a člun vyplul, na klidné hladině stačila pro odplutí od podvozku rychlost, kterou člun získal při spouštění v rámu (když se povolila brzda bylo to docela svižně)"
Konce citátu
No a protože zrovna nemám do čeho píchnout, nebo spíš říznout, nedalo mi to a vyrobil jsem si "náhradní lana" s okem na konci. Ty jsem protáhl přes kladky na podvozku dle výše uvedeného návodu a výsledek se pokusil nafotit. Takhle by to tedy nějak asi mělo vypadat. Záměrně píšu ASI, protože třeba s uchycením konců lan pomocí čepů na příčce pojezdového vozíku si nejsem úplně jist a tak nějak jsem tam jen protáhl zahnutý drátek, ať to můžu nějak nafotit. Berte to tedy s rezervou
Prozatím vše a ještě se ozvu, až bude příhodnější konstelace hvězd a podaří se mi nafotit celou sestavu. Čau...
Re: motorový člun MO-634 a podvozek SP-5 / RW / 1:32 / HOTOV
Napsal: čtv 18.8.2016 19:26
od zkooter
Ahoj všem,
končeně se počasí umoudřilo a já jsem mohl pustit celou PMS sestavu k vodě
A když už pontony, tak jedině na místě, kde pontoňáci v Břeclavi kdysi trénovali. Jedná se o areál "Na Vodě" za Starú Breclavú, kde o někdejší přítomnosti vojenského útvaru v současné době vypovídají už jen vyrýpané čísla v omítce budov, kterými se kdysi mazáci chlubili, "za kolik že to mají". Samozřejmě tu nechybí ani voda a panelový vjezd, kde jsem fotky pořizoval. Po celou dobu focení mi dělal společnost rybář na druhém břehu a z výrazu jeho tváře soudím, že mu hlava nebrala, proč se tam ten blbec od naproti plazí po zemi a ještě se slunečníkem, aby sestava nedostala úpal
No a teď už ty slíbené fotky, snad se budou líbit...
...a takhle nějak probíhalo focení
No a to už je ode mě opravdu všechno, ještě jednou děkuji všem za rady, přízeň a podporu a velké díky patří hlavně autorovi za opravdu parádní sestavu. Nashledanou snad už brzy u dalšího modelu
Čau