Hezké odpoledne všem.
Tak já se také hlásím se svou troškou do mlýna.
Borci děkuji za slova chvály.
Vojta 78 - směle do toho. A rovnou se do něj můžeš také pustit
Já jsem celkem výrazně pokročil. Nějak jsem v průběhu zapomněl fotit, tak to teď shrneme celé dohromady. Úspěšně hlásím zaplnění celého vnitřního prostoru rámu. Vymyslet nějaký postup, aby se to tam nějak poskládalo a dalo se to kloudně slepit byl celkem nadlidský úkol. Nakonec jsem zvolil následující postup.
Rám byl celou dobu spojený pouze díly 9. Poté jsem na zmíněné díly 9 nainstaloval diferenciály, které jsem spojil kardany. Až poté jsem celý rám spojil hlavními příčníky 8. Konečně rám dostal požadovanou tuhost. Následně jsem se pustil do soustavy řízení náprav. To bylo celkem nepřehledně značené, chvíli mi trvalo, než jsem se v tom vyznal ale nakonec i to se zdárně povedlo. Původně jsem plánoval, že bude celé ústrojí funkční a zatáčení bude fungovat, ale jen co jsem se do této akce pustil, rychle jsem od ní zase upustil. Udělat to vše funkční a na sebe vázané by byl nemožný úkol. Každá náprava je spojená celkem osmi osičkami, které jsou pouze 1 mm dlouhé. Představa, že bych jedno kolo zatočil a dalších 5 kol ( zatáčení kol je řešeno tak, že jsou první tři nápravy otočné, další dvě nápravy pevné a poslední tři nápravy opět otočné) zatočilo stejným směrem, je naprosto zcestná. Proto jsem se rozhodl vše zalepit napevno a Topol nám pojede rovně. Jestli tohle někdo udělá plně funkční, tak má můj nejhlubší respekt. Pak už zbývalo osadit do rámu obě převodovky a následně dolepit zbývající kardany. Dále jsem osadil dva vzduchojemy a přední příčníky, na kterých bude osazen motor. Jak místa ubývalo, moje nervozita neustále stoupala, Připojit poslední dva kardany pod převodovkou se mi povedlo snad za dvě hodiny.
Myslím ale, že výsledek stojí za to, už to není ta strohá kolejnice, prostor je pěkně zaplněný a už to začíná vypadat jako nějaké vozidlo. Posuďte sami
Zde ukázka kardanů, kterých je na hnacím ústrojí celkem 11 a dohromady včetně onýtování čítají něco kolem 500 dílů:
Velké plus celého modelu je také to, že kromě malých osiček a táhel řízení jsou všechny díly zatím papírové, i celé kardany jsou stočený papír.
A na to, jak nepřesný byl celý rám, musím nakonec autorovi vysmeknout velkou poklonu. Vše sedí až naprosto přesně, nikde nic nechybí, většinou spíše přebývá. Doufám, že to nezakřiknu
A zde už celkový výsledek mého snažení. Finální retuš ještě proběhne, neustále se něco odírá a prosvítá. Nějak kloudně to vyfotit je pro mě taky zatím nadlidský úkon.
Celkový počet všech dílů je zatím
3819
Jsem rád, že mám jednu etapu za sebou, nicméně jsem si jí neuvěřitelně užil. Teď ale končí veškerá sranda a přesouvám se na etapu další - a to zavěšení kol. Zde jen pro ilustraci, co mě čeká:
Toto všechno celkem 16x, takže mi to určitě nějaký čas potrvá. Snad se přihlásím dříve, než za dva roky
Mějte se a patlu zdar!