Stránka 3 z 3

Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32

Napsal: čtv 7.11.2019 18:24
od Tomáš S.
A budeš nakládat nebo hloubit? 8-) Lana se skutečně nevrací a jsou kotveny "venku". Prostřední dva navijáky jdou nadhmatem, levý boční podhmatem zezadu.

Každopádně tyto obrázky by ti to měly tak jak tak osvětlit:

https://bagry.cz/var/ezwebin_site/stora ... _bagry.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
https://bagry.cz/var/ezwebin_site/stora ... _bagry.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

(Zdroj: https://bagry.cz/forum/stavebni_stroje/lanove_bagry" onclick="window.open(this.href);return false; )

A v reálu to vypadá zhruba takto - bagr je při tomto navinutí v transportní poloze s hloubkovou konfigurací ramene:

Obrázek

Máš to velmi pěkné, jen tak dál!

Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32

Napsal: sob 9.11.2019 16:50
od geraltos
Tomáši, díky.
To schéma je super, hodně mi to pomůže, až to začnu protahovat kladkami.

Budu stavět variantu s hloubkovou lopatou.
Chtěl bych si v budoucnu postavit i 148 se sklápěčkou a budou vedle sebe pěkně vypadat.

Tak jsem navinul a zajistil lana.

Obrázek
Obrázek

Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32

Napsal: úte 12.11.2019 12:14
od geraltos
osazeno na plošině.
ozubení kol je celkem hardcore, ale dá se to.

Obrázek Obrázek


Obrázek Obrázek

Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32

Napsal: úte 12.11.2019 15:36
od VašekS
Zvládls to dobře. ;)

Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32

Napsal: úte 12.11.2019 19:58
od Viliam Kováč
geraltos píše:osazeno na plošině.
ozubení kol je celkem hardcore, ale dá se to.
"Ozubení kol" sú chladiace rebrá spojok.

Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32

Napsal: pon 25.11.2019 17:40
od geraltos
ano, pravdu máš, napsal jsem nesmysl, správně je žebrování hlav vzduchových spojek (i když jsem to věděl, že to nejsou ozubená kola, tak jsem to stejně napsal :)

Dalším postupem bylo vytvoření čtyř vzduchových válců a pásů brzdy. Jejich výroba byla nesnadná, jsou to celkem titěrné dílky.
Ale samotná výroba nebyla nic oproti očistci v podobně jejich nainstalování tak, aby pás brzdy správně "seděl" na bubnu lana a byl tak akorát utažený. Zejména přední vzduchový válec na dílku 39e byl peklo, pro mě asi zatím nejhorší část stavby, kde jsem se docela natrápil. Díly byly v pořádku z hlediska rozměrů, napáchat tam 0,3 mm osu jako ukotvení pásu brzdy se taky celkem dalo, ale potom celek nasadit pod buben, obtočit pás kolem bubnu a vteřinovkou zajistit v jednom místě, to byl opravdu očistec. Nicméně dělat to opačně - tak jak je uvedeno v návodu, si tedy nedokážu představit vůbec (tj. nejdřív nalepit základnu se vzduchovým válcem a teprve potom k němu 0,3 mm drátkem přinapáchat pás brzdy). Nicméně je to hlavně o zručnosti prstů a o práci s pinzetou, člověk nesmí mít, jak říká jeden známý, "ruce s příklepem" :-)


Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek

Jinak když jsme u toho názvosloví, kdyby tu byl někdo ze sledujících, kdo by dal odkaz nebo napsal vysvětlení, jak tahle celá převodová skříň přesně funguje, bylo by to fajn...

Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32

Napsal: ned 1.12.2019 18:39
od Viliam Kováč
geraltos píše:Jinak když jsme u toho názvosloví, kdyby tu byl někdo ze sledujících, kdo by dal odkaz nebo napsal vysvětlení, jak tahle celá převodová skříň přesně funguje, bylo by to fajn...
http://bagry.cz/cze/zajimave_odkazy/nav ... 31a_d_032a" onclick="window.open(this.href);return false;

Klikni na Zen-21-4.pdf, stiahneš si návod na D031,032, od strany 20, kapitola 5, je to, čo Ťa momentálne zaujíma. :-)

VK

Re: Tatra T138 D-032a / RW / 1:32

Napsal: pát 13.11.2020 5:09
od petrlaski
Ahoj krásná práce jediný co mužu ještě dodat je že papiraky dělám skoro 40 let tuhle krasku mám na stole od jejiho vydaní a zatím se na ní jenom dívám, nemám dost odvahy se do toho pustit :o :o :o :o :o :o :o :D