Stránka 3 z 5

Re: Mi-4A / GPM / 1:33

Napsal: pát 11.12.2015 14:33
od JesterZeleny
Bude stát ve vitríně. Určitě mu udělám odnímatelný rotorový listy, nebo mě napadly zkrácený "vitrínový listy". To, že to bude půl metru dlouhý jsem na obálce sešitu četl, ale jak je to opravdu velký, mi došlo až v průběhu stavby :D.

Re: Mi-4A / GPM / 1:33

Napsal: pon 21.12.2015 0:08
od JesterZeleny
Tak jsem zase o kousek poposkočil, ale nejdřív jedna chybka staršího data, kterou jsem nezmínil.

Jedná se o horní část čumáku. Uznávám, že moje ruka není to nejpřesnější ve vesmíru a že jsem se na tom čumáku podepsal dost já, ale vzhledem ke konstrukci toho dílu (č. 2) prostě není možný, abych tam nasbíral přesah přes 3 mm (na netu jsem objevil fotky modelu se stejnou chybou, kterou dotyčný vyřešil-nevyřešil stejně jako já - totiž vykašlal se na to a nalepil to přes. Model na stránkách GPM má tenhle díl znatelně v přední části upravenej, je tam vidět odstřižená kresba nýtů....)

Obrázek

Jinak jsem pokračoval ocasem. Tady mě docela potrápil přechod ocas-trup. Z návodu jsem moc nepochopil, jak to má vypadat. Použil jsem kopii žebra 30c, jinka podle mě není možný chytit tvar a rovinu na styku trupu s vraty. Ukončení stropu trupu šlo dovnitř potom vložit skoro bez úprav.

Obrázek Obrázek Obrázek


Pylon vyrovnávacího rotoru. Tady mi trošku utekla ovalita na spoji mezi rovnou a šikmou částí ocasu, prostě jsem vymyslel blbej postup a papír se choval trošku jinak, než jsem čekal. Tenhle uzel je autorem "přechlopňovanej" a je potřeba dávat pozor, co nechat a co ušmiknout (já šmikal blbě :) )

Obrázek Obrázek Obrázek


A nakonec zase pohled na celou wobludu.

Obrázek

Musím říct, že se to celý lepí dobře. Všechno víceméně sedí jak má a úprav je potřeba minimum. Z těch segmentovejch přechodů jsem měl obrovskej strach a dopadlo to (aspoň podle mých měřítek) nad očekávání dobře. Ještě mi zbývá na trupu dodělat lapače vzduchu k motoru, výškovky (či co to u vrtulníku je) a vrata a tím končím s obšívkou. Už si opatrně troufnu tvrdit, že to dostavím...;)

PS: Příště to zkusím vyfotit někde bez toho bordelu na stole :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Mi-4A / GPM / 1:33

Napsal: pon 21.12.2015 8:57
od Zdeněk-TEO
To co si myslíš, že by mohla být výškovka, tak je stabilizátor. Ten by měl stabilizovat polohu ocasního nosníku při dopředném letu a při autorotaci.

Re: Mi-4A / GPM / 1:33

Napsal: čtv 24.12.2015 13:25
od yvan
Ten čumák by možná šlo opravit hlouběj dozadu, třeba ubrat u druhého prostřihu, ten je skoro až ke středu, ztratil by se jeden nýtek v pásku vodorovně a hrana by zůstala stejná. Ale zase záleží jestli je ten obvod vepředu správně na tu čelní hranu.

Část příspěvku byla reakce na předchozí odstraněnou dikusi. V rámci zachování smysluplnosti jsem to odmazal. Yvanovi se tímto omlouvám - old_Mr_Grim

Re: Mi-4A / GPM / 1:33

Napsal: ned 27.12.2015 22:49
od old_Mr_Grim
Trochu jsem to tu vymet. Doufám že to Ještěrovi nevadí :wink:

Re: Mi-4A / GPM / 1:33

Napsal: čtv 7.1.2016 17:25
od JesterZeleny
Ahojky. Dolepil jsem zadní nákladová vrata. Nakonec jsem se rozhodl, že je zavřu. Tady to teda nesedělo vůbec. Vrata jsou při pohledu z boku vyšší o cca 1,5 mm. Bohužel je tím potrefená kostra i obšívka. Z kostry jsem nakonec použil jenom žebra ve styčných rovinách. Trápil jsem se stím tři večery, upravil jsem to zkrácením horní hrany vrat. Tentokrát to vypadá líp v reálu než na fotkách. Jen tak mimochodem: na celým modelu jsou špatně poziční světla, červený má bejt vlevo (jak mě kdysi učil na kroužku náš vedoucí - "s rudejma vždycky do leva" :) )

Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Re: Mi-4A / GPM / 1:33

Napsal: čtv 7.1.2016 17:31
od Nafe_CZ
Obdivuju Tě, jak se s tím dobře pereš. Už se těším až to uvidím. Super prace.
Štefan

Re: Mi-4A / GPM / 1:33

Napsal: čtv 7.1.2016 22:02
od enzo66
Až to bude hotové,tak bych to chtěl vidět naživo. Supr práce ;)

Re: Mi-4A / GPM / 1:33

Napsal: čtv 14.1.2016 23:19
od JesterZeleny
Ahoj všichni, díky za slova chvály i za konstruktivní kritiku, zájem vždycky potěší ;). Co se týče možnosti vidět model na živo, tak nic neslibuju. Nejsem ani soutěživej typ, ani jsem zatím nebyl na žádný papírácký akci. Prostě uvidí se, řek slepej.

Nejdřív něco k odhalenjem chybičkám.

Přilepil jsem podtrupovou gondolu na místo a nešlo to úplně hladce. Vnitřek gondoly je potřeba snížit o cca 2 mm, jinak koliduje s obšivkou gondoly a ta pak nejde přilepit na místo. Dál je potřeba upravit tvar prořezu pro vnitřek gondoly v obšívce trupu, jinak opět nepude vsunout do trupu a přilepit. V modelu je poměrně detailně zrpacovaný kulomet i s lafetou a zaměřovačem. Podle mě se na ně patří vykašlat, protože po zalepení do trupu je vidět pouze hlaveň kulometu (tudíž pouze jí bych věnoval pozornost). Po přilepení gondoly mi vůbec nesedla přední prosklená část gondoly na trup. Díry jsem vylepil pásky z náhradní plochy. - vše viz obrázky

ObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázek

Dlaší věc, která podle mě nemá cenu, je kupovat resinové hlavy rotorů. Kola jsou jakž takž a po chvíli broušení asi budou použitelná (ale stejně si pohrávám s myšlenkou, že vysoustružím nová). Nemám sice s resinama zkušenosti, ale ty rotory jsou podle mě fakt hnus. Vadí mi hlavně to, jak jsou odlitky zkroucený. Je to normální?

ObrázekObrázek


Dál jsem dodělal oba lapače vzduchu. Oproti obrysu jejich "dna" a obrysu na trupu vrtulníku jsou o malinko větší, ale lepí se v pohodě a díly na sebe pasují jak mají. Na pohled mi nepřišly až tak strašný, ale byly to zatím jedny z nejsložitějších dílů na modelu. Ten levej jsem malinko omakal a zaprasil :oops: .

ObrázekObrázek

No a nakonec zase pár fotek celý wobludy. :)

ObrázekObrázek

PS: Soráč, ale focení bez bordelu na stole opět jaxi nevyšlo :lol: .

Re: Mi-4A / GPM / 1:33

Napsal: čtv 14.1.2016 23:47
od Tapan
To není bordel, to je rozpracovanost :-) Dobře s tím bojuješ, neumím si představit, že bych se aktuálně pustil do něčeho, s čím je tolik tvarování. Report taky super pro budoucí stavitele. Hodně sil do dalšího postupu!

Re: Mi-4A / GPM / 1:33

Napsal: pát 15.1.2016 9:53
od Ričmond
Ahoj, máš to pěkné a roste ti z toho pěkný macek :)

Ale:
Jester Zeleny...Podle mě se na ně patří vykašlat, protože po zalepení do trupu je vidět pouze hlaveň kulometu (tudíž pouze jí bych věnoval pozornost)....
Jenomže potom celý internet bude vědět, že to tam být mohlo a není a bude tě to štvát :D Nikdo neřekne to je ten Ještěr, co slepil Mi 4A, ale ten Ještěr co se vykašlal na třičtvrtě kulometu :D :-P (brát s rezervou prosím :) )

Re: Mi-4A / GPM / 1:33

Napsal: sob 16.1.2016 12:01
od JesterZeleny
Ričmonde, mě právě štve, že jsem se s tím prděl, matlal a patlal a nakonec to vidět není :lol: :lol: :lol: .

Re: Mi-4A / GPM / 1:33

Napsal: sob 16.1.2016 12:32
od Ričmond
Tak to je všechno v naprostém pořádku :-D

Re: Mi-4A / GPM / 1:33

Napsal: pát 22.1.2016 12:52
od silverman
To je pěknej macek! Ta polská kamufláž vypadá dobře. Určitě líp než ta jednobarevná česká.

Re: Mi-4A / GPM / 1:33

Napsal: úte 26.1.2016 0:12
od JesterZeleny
Silverman: Jo, máš recht, sice jsem chtěl bejt patriot, ale ta polská strakatice je prostě hezčí :D .

Ahoj vespolek, tak wobluda stojí na kolech :lol: . Přední podvozkové nohy a dlouhé vzpěry hlavního podvozku je z ocelovýho drátu 0,8 mm, ostruha je měď 1 mm a dolní vzpěry hlavního podvozku po chvíli laborování ocel 1,2 mm. Docela dlouho jsem zvažoval materiál podvozku a nakonec zvítězil ocelový drát. Docela se ta sviňa láme...

Cingrlátka rozložená na desce.

Obrázek

Namontovaná ostruha a stabilizátory.

Obrázek

A nakonec zase celá wobluda.

Obrázek Obrázek Obrázek